سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

The Modern، Inside Scoop در Google PageRank در سال 2021

اگر مدتی در جستجوگرها بوده اید ، ممکن است روزهایی را که به خاطر افزایش PageRank وب سایت ها سخت تلاش می کنید به یاد بیاورید – این معیاری بود که هر SEO از آن مراقبت می کرد و می خواست آن را بهبود ببخشد. /

بهبود PageRank به معنای بهبود اقتدار شما (معمولاً با بک لینک) است ، که به نوبه خود می تواند منجر به رتبه بندی بالاتر و بازدید بیشتر شود.

اما چه اتفاقی برای PageRank افتاد؟ دیگر به ندرت در مورد آن صحبت شده است.

باور کنید یا نکنید ، PageRank همچنان به عنوان یک سیگنال رتبه بندی برای Google استفاده می شود ، حتی اگر مدتی است که آن را ذکر نکرده اید. در اینجا ، آنچه شما باید در مورد Google PageRank در سال 2021 بدانید را بررسی خواهیم کرد.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

Google PageRank چیست؟

Google PageRank یک مفهوم بسیار پیچیده است ، اما ما سعی می کنیم آن را تجزیه و تحلیل کنیم تا درک آن آسان شود.

PageRank از یک فرمول ریاضی برای امتیاز دادن به یک صفحه براساس کیفیت و کمیت صفحاتی که آن را به آن پیوند می دهد استفاده می کند.

فرمول PageRank تعداد پیوندهای ورودی ، پیوندهای خارجی و PageRank پیوندهای آن ها را برای تعیین اقتدار بررسی می کند. این فرمول با استفاده از مقیاس لگاریتمی با مقادیر 10 تا 0 نمره ایجاد می کند.

هرچه نمره PageRank یک صفحه بیشتر باشد ، از آن صفحه معتبرتر است.

می توانید اطلاعات عمیق تری در مورد PageRank کسب کنید فرمول در مقاله اصلی که در سال 1997 منتشر شده است.

نوار ابزار PageRank

سالها پیش ، یک نوار ابزار وجود داشت که می توانست صفحه رنک هر صفحه وب بازدید شده را به شما نشان دهد.

متأسفانه ، نوار ابزار توسط Google حذف شد به سال 2016 بازگردید – و رمز و راز آنچه در PageRank شما وجود دارد از آن زمان وجود داشته است.

مشکلی که در نوار ابزار وجود داشت این بود که یک وسواس ایجاد کرد و باعث شد بسیاری از افراد جستجوگر جستجو کنند و راه هایی برای دستکاری آن پیدا کنند.

اساساً ، تیم Google دریافتند که عمومی کردن این نمره ارزش کمی برای دارندگان وب سایت دارد و تصمیم گرفت سرمایه گذاری در آن را متوقف کند.

The PageRank toolbar

منبع تصویر

آیا Google همچنان از PageRank استفاده می کند؟

بله ، Google هنوز از PageRank استفاده می کند.

گرچه ممکن است معیاری نباشد که صاحبان وب سایت به آن دسترسی داشته باشند ، اما همچنان در الگوریتم های آنها استفاده می شود.

یک توئیت توسط جان مولر ، تحلیلگر ارشد مدیریت وب سایت در Google ، قوت می بخشد که از PageRank هنوز به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می شود.

PageRank چقدر مهم است؟

معیار روشنی برای اهمیت PageRank وجود ندارد. با وجود بیش از 200 عامل رتبه بندی گوگل ، آنها اطلاعاتی درباره اهمیت هر عامل ارائه نمی دهند.

اما ما می دانیم که بک لینک ها سهم بسزایی در موفقیت سئو دارند . بنابراین می توان فرض کرد که PageRank هنوز نقشی در درجه بندی بالای صفحات شما دارد.

صرف وقت برای بهبود PageRank خود احتمالاً بهترین استفاده از وقت شما نیست. اما ایجاد بک لینک مرتبط و معتبر به وب سایت شما یک استراتژی SEO غیر قابل انکار است و به احتمال زیاد در نتیجه PageRank شما را بهبود می بخشد.

ممکن است این پیشرفت را به عنوان یک معیار مشاهده نکنید ، اما آن را در ترافیک ارگانیک خود مشاهده خواهید کرد.

چه چیزی Google PageRank را تحت تأثیر قرار می دهد؟

فاکتورهایی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید و می توانند بر روی PageRank شما تأثیر مثبت بگذارند. بیایید اکنون به چند مورد از آنها بپردازیم.

1 پیوندها

روش اصلی برای بهبود PageRank شما از طریق لینک دادن است. هرچه وب سایت های مرتبط و دارای مرجع عالی که به شما پیوند می یابند – صفحهRank شما بالاتر خواهد بود.

در زیر چند روش برای ایجاد بک لینک با ارزش آورده شده است:

  • روابط خود را با افراد تأثیرگذار و اعضای جامعه در محل خود ایجاد کنید.
  • اینفوگرافیک ، وبینار ، فیلم و سایر دارایی های خلاقانه ایجاد کنید که دارندگان وب سایت را به اشتراک گذاری و پیوند دادن به پست شما ترغیب می کند.
  • در انجمن ها و انجمن هایی که مربوط به مکان شماست شرکت کنید.
  • محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید – افراد مرتبط را نیز اگر بخشی از محتوای شما هستند برچسب بزنید تا بتوانند آنها را نیز به اشتراک بگذارند.
  • محتوای شگفت انگیزی ایجاد کنید!

ایجاد بک لینک یکی از بهترین راه ها برای رشد وب سایت شماست ، اما باید به درستی انجام شود. معتبر باشید ، از گروه ها یا انجمن ها هرزنامه نگیرید و از همه مهمتر – محتوایی ایجاد کنید که افراد بتوانند با آن درگیر شوند.

همچنین می خواهید مطمئن باشید که بک لینک های بد را پاک کرده اید. می توانید در اینجا درباره نحوه رد کردن پیوندها بیشتر بیاموزید.

دریافت پیوند از فهرستها یا صفحاتی که پیوندهای زیادی دارند برای بهبود PageRank مفید نیست. هر پیوندی در یک صفحه ارزش پیوند شما را کم خواهد کرد ، بنابراین گرچه پیوندهای نوع دایرکتوری می توانند از راه های دیگر ارزشمند باشند ، اما کمک چندانی برای بهبود RageRank نخواهند کرد.

2. پیوند داخلی

یکی از کم ارزش ترین روشهای SEO پیوند داخلی است. با استفاده از پیوندهای داخلی برای عبور PageRank از یک صفحه به صفحه دیگر ، می توانید تأثیر زیادی در رتبه و میزان بازدید خود داشته باشید.

به عنوان مثال – صفحه اصلی شما معمولاً بالاترین PageRank را دارد زیرا تعداد وب سایتهایی که به آن لینک می دهند.

هر پیوندی از صفحه اصلی شما به صفحه دیگری در وب سایت شما قدرت صفحه پیوند داده شده را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، استفاده از یک ابزار SEO برای شناسایی صفحات در وب سایت خود که دارای قدرت بالایی هستند ، و اضافه کردن پیوندهایی از آن صفحات به صفحات با قدرت پایین (در صورت لزوم) برای تقویت صفحات خود ، در نظر بگیرید.

یک ترفند سریع این است که به Google Analytics خود نگاه کنید – معمولاً صفحاتی که بیشترین بازدید ارگانیک را دارند بالاترین صفحات هستند. بنابراین می توانید از این صفحات برای ایجاد پیوندهای داخلی به صفحات با اعتبار کمتر استفاده کنید تا سریعاً به آنها کمک کنید ، به شرطی که پیوندها مربوط به محتوای صفحه باشند.

3. پیوند خارجی

یکی از بزرگترین افسانه هایی که در مورد پیوندهای خارجی به یاد می آورم این است که پیوند دادن از محتوای شما می تواند از PageRank آن صفحه بکاهد.

این درست نیست. به یاد داشته باشید ، کل فرضیه PageRank پیوندها هستند.

اگرچه تعداد پیوندهای یک صفحه ممکن است “مقدار” آن پیوند به صفحه پیوند داده شده را تحت تأثیر قرار دهد ، اما این به پیوند شما آسیب نمی رساند. اگر منبعی پیدا کردید که برای بینندگانتان مفید است ، باید کاملاً پیوندی به آن منبع اضافه کنید.

یک مطالعه انجام شده توسط راه اندازی مجدد سیستم نشان داد که بین رتبه بندی و پیوندهای خروجی یک صفحه ارتباط مثبت وجود دارد.

نحوه بررسی صفحه رنک خود

متأسفانه ، هیچ راهی برای شما نیست که بتوانید بفهمید PageRank شما چیست.

برخی از وب سایت ها وجود دارند که ادعا می کنند PageRank شما را فراهم می کنند ، اما اینها ابزارهای تأیید شده نیستند ، بنابراین هیچ دلیلی برای ارائه داده های دقیق وجود ندارد.

ابزارهای دیگر – مانند Ahrefs ، SEMrush و Moz – همه نسخه های خود را از مقادیر عددی ایجاد کرده اند که هدف آنها تکرار نمره PageRank بود.

به عنوان مثال ، SEMRush دارای آنچه که آنها “نمره اقتدار” می نامند ، است که یک مقدار عددی ارائه می دهد که می تواند نشان دهد که یک لینک بک لینک از یک وب سایت می تواند مفید باشد. این نمره براساس موارد زیر است:

  • بازدید ماهانه به یک وب سایت
  • موقعیت متوسط ​​کلمه کلیدی
  • داده های لینک دادن

SEMRush's authority score

اما Google از این نمرات در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کند. بنابراین ، در حالی که می توانید از آنها به عنوان راهنما برای درک اقتدار وب سایت خود استفاده کنید ، آنها جایگزین PageRank نمی شوند.

اگرچه بیشتر سئوکارها بیشتر به PageRank فکر نمی کنند و سعی نمی کنند برای آن بهینه سازی کنند ، اما هنوز هم ارزش درک آن وجود دارد. در نهایت ، اگر شما در حال ساخت بک لینک ، بهبود لینک داخلی خود و استفاده از پیوندهای معتبر خارجی هستید ، PageRank شما از این بابت از شما تشکر می کند.

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *