PPC, سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

SEO در مقابل PPC: چه موقع باید بهینه سازی کرد و چه زمانی باید هزینه ترافیک را پرداخت کرد

تصور کنید که شما به تازگی یک محصول عالی عالی ایجاد کرده اید و از به اشتراک گذاشتن تجارت خود با دنیا هیجان زده هستید.

متأسفانه ، شما نمی دانید که چگونه این محصول انقلابی را با بیشترین تعداد ممکن از کاربران هدف خود به اشتراک بگذارید.

شما تنها نیستید. مانند شما ، بسیاری از مشاغل از نظر نحوه تهیه محصولات خود در مقابل مشتریان بالقوه با مشکل مشابهی روبرو هستند.

Download Now: HubSpot's Annual State of Marketing Report

در اکثر مواقع ، راه حل مشکل شما به انتخاب بین دو استراتژی بازاریابی خلاصه می شود: .1621995985031 & __ hsfp = 2831226065 & _ga = 2.61221103.2124293733.1621995984-1118394532.1621995984 “rel =” noopener “target =” _ blank “> بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها) یا خالی

اما کدام روش برای شما مناسب است؟ آیا بهتر است یک رویکرد ارگانیک-اول را دنبال کنید و مشتری ها را از طریق رتبه بندی در موتورهای جستجو پیدا کنید یا بهتر است که در بالای صفحه نتایج کلمات کلیدی در یک تبلیغات سرمایه گذاری کنید؟

در این مقاله ، آنچه شما می توانید انتظار داشته باشید از هر یک از این دو استراتژی کسب به دست آورید ، بررسی شده است. ما همچنین نکات مثبت و منفی SEO و PPC را به همراه آمار توصیفی و مثالهای واقعی ارائه داده ایم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا کسب و کار شما برای SEO یا PPC مناسب تر است – یا هر دو.

SEO چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که باعث افزایش دید وب سایت شما می شود تا آن را رتبه بندی کرده و از موتورهای جستجو ترافیک ارگانیک کسب کند.

کافیست عنوان شما را به خود از موتورهای جستجوی مورد علاقه ، مانند Google یا Bing ، برای جستجوی نام اختصاری بازاریابی یا جستجوی پیتزای خوب ، مصرف کنندگان خود را نیز بدانید. وقتی روی سئو سرمایه گذاری می کنید ، احتمال اینکه مخاطب هدف شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما در گوگل جستجو کند ، احتمال پیدا کردن شما افزایش می یابد.

به عنوان مثال ، این Hubspot است که به لطف استراتژی SEO ما در بالای صفحه نتایج ارگانیک Google برای عبارت “بازاریابی ورودی” ظاهر می شود.

در example of seo P>

اکثر استراتژیهای جستجوگرها در اطراف Google مرکز دارند زیرا 92.24٪ از سهم بازار موتور جستجو. به این ترتیب ، باید در مورد 200 عامل رتبه بندی Google ، فنی ، اطلاعات کسب کنید. SEO، از ایجاد پیوند ، ایجاد محتوا و موارد دیگر در صورت تمایل به نمایش بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو.

جوانب مثبت سئو

در اینجا چند مزیت SEO وجود دارد:

دهانه> 1. سئو سایت در طولانی مدت ارزان تر است.

اگرچه ممکن است هزینه SEO – زمان پرداخت هزینه – هزینه پرداخت به فریلنسرها یا آژانس ها و همچنین ابزارهای جستجوگرها – در بلند مدت همچنان ارزان تر از PPC باشد.

هنگامی که محتوایی ایجاد می کنید که به وب سایت خود رتبه بندی می کند و باعث ایجاد ترافیک می شود ، دیگر مجبور نیستید برای اینکه مشتریان هدف خود آن را مشاهده کنند ، به صرف هزینه ادامه دهید. و هنگامی که این مشتریان تصمیم می گیرند روی پیوند شما کلیک کنند ، برخلاف یک کمپین PPC که در ازای هر کلیک پرداخت می کنید ، هزینه آن صفر است.

در تصویر زیر می بینید که طبق اطلاعات Ahrefs ، مقدار بازدید Hubspot کمی بیش از 22 میلیون دلار است. تصور کنید برای هر کلیک ما باید هزینه کنیم.

در pros of seo P>

ترافیک ارگانیک نیز بسیار مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است.

دهانه> 2. با SEO می توانید مراحل مختلف قیف را هدف قرار دهید.

همه مخاطبان شما در یک مرحله از قیف فروش .

برخی از افراد تازه در بالای قیف با نام تجاری شما آشنا می شوند. و دیگران از قبل در پایین قیف آماده هستند تا کیف پول خود را بیرون آورند.

با SEO می توانید انواع مختلفی از مطالب (پست های وبلاگ ، راهنماها ، مطالعات موردی) را ایجاد کنید که دقیقاً هر بخشی از مخاطبان شما را در محلی که در کانال فروش قرار دارد برآورده کنند.

3. ترافیک جستجو از ثبات بیشتری برخوردار است.

به محض رتبه بندی در Google ، می توانید از ترافیک رایگان به وب سایت یا صفحات وب خود اطمینان حاصل کنید تا زمانی که بهینه سازی خود را ادامه دهید.

همچنین بر خلاف بازاریابی PPC ، جایی که وب سایت شما پس از خشک شدن بودجه بازاریابی شما متوقف می شود ، دیگر با SEO سوییچ خاموش و روشن ندارد.

دهانه> 4 لیست های آلی اقتدار نام تجاری را ایجاد می کنند.

حضور مداوم در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات شما به ایجاد اعتماد و اعتبار تجاری در بین مخاطبان هدف کمک می کند.

همچنین برای Google به این معنی است که شما در آن موضوع یا موضوع تخصص دارید.

موارد منفی سئو

در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است SEO را دوست نداشته باشید:

دهانه> 1. الگوریتم های موتور جستجو تغییر می کند.

موتورهای جستجو ، به ویژه Google ، الگوریتم خود را تغییر داده اند در طول سالها بارها این تغییرات به این معنی است که شما باید استراتژی بازاریابی و نتایج ارگانیک خود را کاملاً تحت نظر داشته باشید.

دهانه> 2. باید وب سایت خود را مرتباً بهینه کنید.

وقتی وب سایت خود را برای رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر در اختیار می گیرید ، کار شما پایان نمی یابد. با گذشت زمان ، شما باید مرتباً مطالب و صفحات وب خود را بهینه کنید تا همچنان رتبه بندی شود.

بهینه سازی ممکن است شامل تازه کردن مقالات قدیمی و حذف پیوندهای قدیمی / منقضی شده باشد.

3. جستجوگرها برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارند.

اگر وب سایت یا دامنه شما جدید است ، بعید است که از نتایج فوری SEO بهره مند شوید. دلیل آن این است که بسیاری از عوامل بر چگونگی رتبه بندی Google در وب سایت ها تأثیر می گذارند.

دهانه> 2. این به مهارت و مهارت سطح بالایی نیاز دارد.

اگر حرفه ای استخدام نمی کنید ، باید یک نویسنده و متخصص SEO عالی باشید تا سایت خود را به درستی برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

بدون اشتغال به کار هنگام انجام یک کار شغلی وقت گیر و طاقت فرسا است سئو فنی ، نوشتن و کلاسهای ایجاد لینک.

PPC چیست؟

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک ، نوعی جستجو است بازاریابی موتور (SEM) که یک تبلیغ دهنده هر بار که یک نفر بر روی تبلیغ کلیک می کند به یک ناشر (مانند Google یا Facebook) پول پرداخت می کند. این مدل به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد که فقط در مواقعی که مصرف کنندگان با تبلیغات خود ارتباط برقرار می کنند ، هزینه پرداخت کنند – به این معنی که شما افرادی را که به پیشنهاد شما علاقه مند و آماده خرید هستند جذب می کنید.

این روش عمدتا با موتورهای جستجو مرتبط است زیرا تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی جستجو مربوط به بازارهای هدف خود را پیشنهاد می دهند. ممکن است متوجه شده باشید که نتایج برتر جستجو با نشانگر “آگهی” برچسب گذاری می شوند.

در what is ppc

هزینه تبلیغات PPC معمولاً به صنعت شما و میزان جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما بستگی دارد.

اگر اختیارات دامنه ای ندارید که سایت خود را به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید ، تبلیغات PPC می تواند به تجارت شما کمک کند تا در بازارهای شلوغ همچنان رقابتی داشته باشد و به سرعت در مقابل مصرف کنندگان هدف خود قرار گیرد.

جوانب مثبت PPC

دهانه> 1. PPC سریع نتایج را ارائه می دهد.

اگرچه دیدن نتایج حاصل از استراتژی SEO شما ممکن است ماه ها طول بکشد ، اما دیدن نتایج حاصل از کمپین PPC ممکن است چند ساعت طول بکشد.

دهانه> 2. تبلیغات PPC بالاتر از رتبه بندی ارگانیک ظاهر می شوند.

هنگامی که یک کمپین PPC را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود اجرا می کنید ، وب سایت شما ابتدا در صفحه نتیجه موتور جستجو ظاهر می شود. این رتبه بندی باعث می شود مخاطبان شما قبل از پیمایش ابتدا متوجه شما شوند تا نتایج دیگر را ببینند.

3. PPC به شما امکان می دهد مخاطب مورد نظر خود را دقیقاً مشخص کنید.

هنگام تنظیم یک کمپین PPC ، می توانید افرادی را که می خواهید با تبلیغات خود هدف قرار دهید انتخاب کنید.

آیا افرادی را از یک منطقه جغرافیایی خاص می خواهید؟ یا افراد در یک سن خاص؟ وضعیت تاهل؟ یا علاقه؟ اگر چنین است ، پس باید از PPC استفاده کنید.

3. می توانید به سرعت تست های A / B را روی تبلیغات PPC اجرا کنید.

با یک کمپین PPC ، می توانید همزمان دو تبلیغ مختلف برای اندازه گیری تبلیغات بهتر انجام دهید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برخی از عناصر آگهی مانند نسخه آگهی را تغییر داده و به آنها اجازه دهید برای مدت زمانی اجرا شوند. بسته به عملکرد ، می توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات Google را “بکشید” یا برای بهبود نتایج خود بهینه سازی را ادامه دهید.

معایب PPC

دهانه> 1. تبلیغات PPC گران است.

بدون پول ، نمی توانید یک کمپین PPC اجرا کنید.

برای هر پیوندی که مخاطب شما کلیک می کند ، باید هزینه کنید ، به این معنی که بودجه شما خشک می شود ، بازدید شما نیز کاهش می یابد.

همچنین ، اگر در یک صنعت رقابتی مانند حقوقی یا بیمه باشید ، یک تبلیغ PPC حتی می تواند گران تر شود (تا 40 دلار).

دهانه> 2. حاشیه سود کمتر.

اگرچه ممکن است یک مبارزات PPC برنده های کوتاه مدت به همراه داشته باشد ، اما معمولاً حاشیه سود کمتری خواهد داشت. از آنجا که PPC یک سیستم “پرداخت به بازی” است ، مشتری شما هزینه های خرید (CAC) بدون افزایش چشمگیر قیمت محصولات و خدمات شما همچنان افزایش می یابد.

3. تبلیغات PPC پس از مدتی بیات می شوند.

شما به دلیل قانونی که از سوی سیستم عامل های تبلیغاتی مانند Google تنظیم شده است ، کنترل محدودی بر تبلیغات پولی خود دارید. به همین ترتیب ، کپی شما ممکن است عباراتی مشابه رقبای شما داشته باشد ، که این امر باعث می شود مخاطب شما به سرعت از آن عبور کند.

سئو در مقابل PPC

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند محتوای شما را در رتبه بالایی در موتورهای جستجو کمک کند و این احتمال را دارد که مخاطبان شما روی محتوای شما کلیک کرده و به آن اعتماد کنند.

سئو همچنین برای جستجوهای محلی م moreثرتر است و می تواند حضور آنلاین شما را برای مدت طولانی تری افزایش دهد. از طرف دیگر پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک استراتژی خرید است که شما را مجبور می کند برای بدست آوردن محتوای خود در مقابل مخاطب هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص به صورت آنلاین ، مبلغی را هزینه کنید.

سئو در مقابل PPC: کدام یک بهتر است؟

پرسیدن اینکه بین SEO و PPC بهتر است مثل این است که بپرسید آیا خوردن با چنگال یا قاشق بهتر است – بستگی دارد.

ماکارونی سرو می کنید؟ مطمئناً ، من یک چنگال را دوست دارم. سوپ؟ من ترجیح می دهم یک قاشق بخورم.

به همین ترتیب ، موقعیت های مختلفی وجود دارد که SEO بهتر از PPC و بالعکس باشد.

اکنون برخی از این شرایط را بررسی می کنیم.

اگر … استفاده کنید

از SEO استفاده کنید

  • بودجه بازاریابی شما کم است.
  • شما می خواهید اقتدار برند خود را بسازید.
  • شما می خواهید بازده طولانی مدت سرمایه خود (ROI) را به حداکثر برسانید.
  • شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید که در مراحل مختلف کانال فروش به مخاطبان شما برسد.

از PPC استفاده کنید اگر …

در مواردی که:

می توانید نتایج بهتری با PPC بدست آورید

  • نتایج سریع می خواهید.
  • محصول شما در نوع خود جدید یا از نوع اول است.
  • شما در حال تبلیغ پیشنهادی حساس به زمان ، مانند فروش تعطیلات هستید.
  • شما می خواهید مخاطبان خود را به یک صفحه فروش یا فروش هدایت کنید.

نحوه ایجاد SEO و PPC برای شما مناسب است

چرا به جای انتخاب بین SEO یا PPC ، این دو استراتژی را با هم ترکیب نکرده و آنها را برای شما مناسب نمی دانید؟

در اینجا نحوه دستیابی به بهترین حالت از هر دو جهان وجود دارد.

1 تبلیغات هدف گیری مجدد ایجاد کنید.

آیا شخصی بدون خرید از سایت شما بازدید کرده است ، احتمالاً صفحه قیمت گذاری یا خروج از خانه است؟

به راحتی می توانید با استفاده از تبلیغات مجدد این بازدیدکنندگان ، حتی بعد از اینکه سایت شما را ترک کرده اند ، برگردید و خرید کنید.

2. محتوای وب سایت را با تبلیغات رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

در حالی که می خواهید محتوای شما از نظر ارگانیک رتبه بندی شود ، می توانید با تبلیغ در رسانه های اجتماعی به آن سرعت بخشید.

در نه تنها این نوع از تبلیغات به کمک با توزیع محتوا

، اما به طور بالقوه می توانند به شما کمک کنند لینک های ضروری را کسب کنید که باعث افزایش رتبه شما می شود.

همچنین شرم آور خواهد بود که پس از ساعت ها ایجاد وبلاگ ، راهنمای ، گزارش یا مطالعه موردی خود را تبلیغ نکنید.

3 برای بهبود استراتژی SEO خود ، داده ها را از طریق تبلیغات جمع آوری کنید.

کمپین های PPC به شما امکان دسترسی به داده های زیادی را می دهد – حجم جستجوی کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی که رقبای شما پیشنهاد می دهند ، بالاترین تبدیل تماس به عمل و غیره.

با هدف همه این داده ها ، شما می توانید با تلاش کمتری استراتژی های SEO بهتری ایجاد کنید.

سئو در مقابل آمار PPC

جستجوگرها

  1. Google مسئول بیش از 92٪ از ترافیک وب جهانی.
  2. 90.63٪ محتوای آنلاین از Google بازدید صفر می کند ، فقط 0.21٪ بیش از 1000 بازدید در ماه داشته است.
  3. 46.40٪ جستجوهای Google مبتنی بر مرورگر منجر به کلیک پیوند ارگانیک شد.
  4. 99.2٪ صفحات وب سایت کمتر از 100 بک لینک دارد .
  5. Google بیش از 7 میلیارد جستجو در روز را پردازش می کند (یا 2.5 تریلیون جستجو در سال.)
  6. درایوهای جستجوگرها تقریباً 100٪ ترافیک بیشتر از پرداخت شده ترافیک.
  7. 60٪ کاربران تلفن های هوشمند با استفاده از نتایج جستجو مستقیماً با مشاغل تماس گرفته اند (به عنوان مثال گزینه “برای تماس کلیک کنید”).
  8. 64٪ 76٪ از ترافیک جستجوی B2B قابل پیگیری است.
  9. 18٪ جستجوهای محلی در تلفن های هوشمند منجر به خرید در مدت یک روز شد ، در حالی که تنها 7٪ جستجوهای غیر محلی منجر به فروش شد.

PPC

  1. 390 از 506 مورد بررسی كلاچ می گویند كه آنها با مشاهده یك تبلیغ جستجوی پولی آن را تشخیص می دهند.
  2. شبکه نمایش Google به 90٪ کاربران اینترنت در سراسر جهان.
  3. انتظار می رود هزینه تبلیغات جستجو از بیشتر شود 170 میلیارد دلار در 2021.
  4. بیش از 763 میلیون دستگاه از Adblock استفاده می کنند Adblock به عنوان یک مصرف کننده شگفت انگیز است. این مانع از ظهور همه تبلیغات هدفمند شده در خوراک فیس بوک شما می شود. با این حال ، اگر تعداد زیادی از مصرف کنندگان هدف شما هرگز تبلیغ شما را نبینند ، به عنوان یک بازاریاب سرمایه گذاری در PPC ناامیدکننده است. علاوه بر این ، مسدود کردن تبلیغات 15-30٪ در چهار سال گذشته.
  5. تبلیغات PPC می تواند آگاهی را 80٪ افزایش دهد با وجود مسدودکننده های تبلیغات ، PPC همچنان در افزایش میزان دسترسی و آگاهی برند شما موثر است.
  6. بالاترین میانگین ماهانه هزینه کلیک (CPC) در تبلیغات جستجوی Google Ads مربوط به صنعت بیمه در 18.57 دلار برای هر کلیک .
  7. ارزانترین CPC در تبلیغات جستجوی Google Ads در صنعت الکترونیک به آدرس 83 سنت برای هر کلیک .
  8. میانگین نرخ کلیک تبلیغات در فیس بوک در تمام صنایع 0.89٪ . صنعت حیوانات اهلی و حیوانات بالاترین CTR را دارد در حالی که کمترین نرخ مربوط به صنعت Science است.
  9. میانگین هزینه تبلیغات در Facebook برای هر کلیک (CPC) 1.68 دلار در سراسر صنعت. تبلیغ کنندگان در صنعت مالی بالاترین میانگین CPC (3.89 دلار) را دارند ، در حالی که مواد غذایی و نوشیدنی کمترین CPC (0.42 دلار) را دارند
  10. به روزرسانی های الگوریتم Google بر PPC تأثیر نمی گذارد. اگرچه به خودی خود یک آمار نیست ، اما یک مزیت قابل توجه PPC این است که از تغییر الگوریتم رتبه بندی SERP در گوگل مصون است. در سال 2018 ، Google گزارش داد که آنها الگوریتم خود را 3،234 بار به روز کرده اند! اگر از روش SEO استفاده می کنید ، باید بهینه سازی محتوای خود را تنظیم کنید تا با توجه به الگوریتم به روز شده ، رتبه بهتری داشته باشد.
  11. 75٪ از بازاریاب های نظرسنجی کلاچ می گویند یافتن آنچه می خواهند از طریق تبلیغات پولی آسان تر است. صفحه اول نتایج موتور جستجو – به ویژه تعداد اندک بازدید – به دلیل ترکیب سهولت استفاده و یافتن آنچه جستجوگر به دنبال آن است ، بیشترین تعداد کلیک را دارد. پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی هدف از طریق PPC هر دو این نیازها را برآورده می کند: یافتن تبلیغات پولی به راحتی در بالای SERP انجام می شود و آنها به سوال جستجوگر پاسخ می دهند.

افکار نهایی

اینکه شما انتخاب می کنید با SEO یا PPC بروید در نهایت به وضعیت کسب و کار شما بستگی دارد. بنابراین وقت خود را صرف ارزیابی موافقان و مخالفان هر دو SEO و PPC کنید تا ببینید کدام مناسب برای شما مناسب است. و در صورت امکان ، دو استراتژی را ادغام کنید تا حتی نتایج برجسته تری را برای کسب و کار خود مشاهده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در ژوئیه 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

state of marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *