نام تجاری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

Salience برند چیست؟ [+ چگونه آن را اندازه گیری می کنید؟]

گرچه نام تجاری می تواند مانند مفهومی مبهم احساس شود ، اما این یکی از مهمترین عناصر استراتژی بازاریابی است.

آیا می دانید ارائه نام تجاری به طور مداوم در همه سیستم عامل ها می تواند درآمد را تا 23٪ افزایش دهید ؟

بعلاوه ، مارکهای ارائه شده به طور مداوم 3.5 برابر بیشتر هستند برای داشتن مارک بسیار عالی نسبت به مارک های متناقض.

در حقیقت ، 82٪ سرمایه گذاران بگویید شناختن نام یک عامل مهم است که آنها را در تصمیمات سرمایه گذاری راهنمایی می کند.

بنابراین ، همه اینها به چه معناست؟ خوب ، مارک تجاری ثابت باعث افزایش آگاهی از نام تجاری می شود که می تواند به جذب سرمایه گذاران کمک کند و درآمد کسب و کار شما را فراهم کند. نیازی به گفتن نیست که برند سازی برای موفقیت کسب و کار شما مهم است.

در این پست ، بیایید بررسی کنیم برجستگی برند چیست ، چگونه می توانید دید تجاری خود را افزایش دهید و چگونه آن را اندازه گیری کنید.

اگر از برجسته بودن مارک تجاری بالایی برخوردار هستید ، در این صورت حضوری پررنگ در برند دارید که مصرف کنندگان در هنگام نیاز به کالایی آن را تشخیص داده و به آن فکر می کنند. اگر از ظرافت تجاری پایینی برخوردار هستید ، در این صورت ممکن است مصرف کنندگان از برند شما آگاهی نداشته باشند و بنابراین در هنگام نیاز به خرید به مارک شما فکر نخواهند کرد.

اساساً ، برجستگی برند معیاری مشابه با آگاهی از برند است با این تفاوت که در اندازه گیری آگاهی در طول واقعی متمرکز است تصمیم خرید به جای دید کلی برند.

به عنوان مثال ، وقتی کسی می خواهد یک فنجان قهوه بخورد و در حال رانندگی است ، اولین مارکی که فکر می کند چیست؟ احتمالاً استارباکس. وقتی می خواهند بافت بخرند ، به کلینکس فکر می کنند. وقتی می خواهند چیزی را به صورت آنلاین جستجو کنند ، آن را در Google جستجو می کنند.

همه این مارک ها از تصور یک شرکت تصادفی فراتر رفته اند و اکنون به تنهایی نام خانوادگی هستند. اکثر مردم به این مارک ها فکر می کنند و می دانند که آیا آنها قبلاً در آنجا بوده اند یا از آن محصولات استفاده کرده اند.

این مارک ها از برجستگی تجاری بالایی برخوردار هستند. برای برخورداری از برجستگی بالای برند ، مشتریان شما باید درمورد نام تجاری شما به عنوان اولین راه حل برای خواسته ها یا نیازهای خود در هنگام تصمیم گیری برای خرید فکر کنند.

مفهوم برجستگی برند در واقع ماهیتی روانشناختی دارد. طبق تحقیق انجام شده توسط جنی رومانیوک و بایرون شارپ ، برجستگی برند “تمایل یک مارک برای توجه یا به ذهن آمدن در شرایط خرید است”.

این بدان معنی است که شما باید توجه مردم را به خود جلب کنید و به اندازه کافی به یاد ماندنی باشید تا مصرف کنندگان بتوانند نام تجاری شما را هنگام خرید چیزی به یاد بیاورند.

به عنوان مثال ، هنگامی که یک مشتری مارک های مختلفی را برای خرید انتخاب می کند ، هم به حافظه و هم به برجستگی توجه خود اعتماد می کنند. این بدان معنی است که آنها مارک هایی را که می شناسند به یاد می آورند و سپس متوجه می شوند که چه چیزی توجه آنها را به خود جلب می کند.

این فرایند در واقع علمی است. افرادی که برجستگی برند را مطالعه کرده اند مغز انسان را مطالعه کرده اند – چگونه افراد اطلاعات را به یاد می آورند و چگونه یک برند ساختار حافظه مثبت را با محصول خود مرتبط می کند؟

برای افزایش برجستگی برند شما ، احتمالاً برخی از فعالیت های بازاریابی شما حتی ترغیب به ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصول شما نخواهد بود. هدف از بسیاری از کمپین های مارک تقویت مداوم ارتباطات مثبت با نام تجاری شما است. آشنایی مهم است. پیام های بازاریابی مداوم از یک نام تجاری اطمینان می دهد که مارک در هنگام تصمیم گیری برای خرید ، از بهترین ذهنیت برند برخوردار است.

مارک ها با استفاده از دارایی های مشخص مارک که توجه را به خود جلب می کنند و خاطرات مثبتی را برای مخاطبان خود ایجاد می کنند ، برجستگی بالایی در برند ایجاد می کنند. این بدان معنی است که دارایی های بازاریابی شما قصه گویی مثبت را ترویج می دهند و معنایی مرتبط با نام تجاری شما ایجاد می کنند. وقتی ارزش های خود را ارتقا می دهید ، برند خود را از رقابت متمایز می کنید و برجستگی برند را افزایش می دهید.

برای ایجاد کمپین هایی که باعث برجستگی برند می شوند ، به تأثیر احساسی دارایی های خود فکر کنید. کمپین های شما باید معنادار ، معتبر بوده و ارزش های شما را به عنوان یک شرکت نشان دهند.

همه اینها به مشتریان کمک می کند تا ارتباط مثبتی با نام تجاری شما ایجاد کنند و هنگامی که زمان خرید می رسد ، نام تجاری خود را به خاطر بسپارند.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم من می خواهم مقداری آدامس بخرم. وقتی به آدامس فکر می کنم ، یکی از اولین چیزهایی که به آن فکر می کنم ، تبلیغات تبلیغاتی است اضافی من هرگز آن تبلیغات را فراموش نکرده ام زیرا احساسی بوده و تجربه مثبتی را برای من ایجاد کرده است.

اکنون ، وقتی به آدامس فکر می کنم ، معمولاً Extra را خریداری می کنم حتی اگر این برند هرگز شرکت آدامس مورد علاقه من نبوده است (من قبلا Orbit را می خریدم). اما از آن تبلیغات تجاری ، به دلیل ارتباط مثبت ، به سمت Extra گرایش پیدا کردم و این یکی از اولین مارک هایی است که بخاطر آن تبلیغات به یاد می آورم.

در نهایت ، برجستگی برند ترکیبی از آگاهی از برند ، آشنایی ، ارتباط ، ارتباط مکرر و ارتباطات عاطفی بین برند و مصرف کننده است.

حالا ، ممکن است فکر کنید ، “این همه عالی به نظر می رسد ، اما چگونه می توانم این اندازه گیری را داشته باشم و اثربخشی آن را برای مدیران خود ثابت کنم؟”

بیایید به قسمت زیر بپردازیم.

نحوه اندازه گیری میزان استقامت برند

برجستگی برند ماهیتی کاملاً مفهومی دارد. متأسفانه ، این یک معیار ریاضی نیست که به راحتی اندازه گیری شود. بنابراین ، مارک ها چه کاری انجام می دهند؟

خوب ، تنها یکی از راههای اندازه گیری میزان برجستگی برند از طریق نظرسنجی ها و گروه های متمرکز است. مهم است که از مشتریان خود هنگام فکر کردن ، اینکه چه چیزی با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند و همچنین اگر هنگام تصمیم گیری برای خرید ، شرکت شما را به یاد می آورند ، س askال کنید.

می توانید از مشتریان بپرسید که آیا مارک تجاری شما را نسبت به رقبا یادآوری می کنند یا متوجه آن می شوند. سپس ، س askال کنید که آیا مارک شما فقط فکر شده است یا به دنبال آن هستید تا تعیین کنید که برند شما چگونه مطلوب ارزیابی می شود.

نظرسنجی شما می تواند دارایی های توصیفی برای ردیابی دارایی های متمایز برند شما باشد. به عنوان مثال ، وقتی کاربران به نوشابه فکر می کنند ، چه لحنی از صدا ، آرم ، رنگ یا شعار به ذهن خطور می کند. آنها ممکن است قرمز بگویند ، زیرا مارک کوکاکولا را به طور کلی با نوشابه مرتبط کرده اند.

برای اندازه گیری این موضوع ، می توانید پاسخ دهندگان نظرسنجی را با لیست تصادفی نشانه ها و ویژگی ها با پرسیدن مارک هایی که با هر عبارت مرتبط می کنند ، ارائه دهید. می تواند س questionsالاتی مانند “وقتی می خواهم چیزی سریع و سالم بخورم” یا “می دانم آنجا هزینه اضافی نخواهم داد.”

استفاده از یک نظرسنجی یا گروه متمرکز به شما کمک می کند تا میزان برجستگی برند خود را در مقایسه با رقبا مشخص کنید.

اکنون ، بیایید مدل برجسته بودن مارک را بررسی کنیم که می توانید برای استراتژی موقعیت یابی برند خود استفاده کنید.

مدل سلیانس مارک

در کتاب خود ، مدیریت استراتژیک برند: ساخت ، اندازه گیری و مدیریت ارزش ویژه برند ، کوین کلر مدلی را برای برجستگی برند ایجاد کرد که در بازاریابی دیجیتال محبوب شده است.

در گرافیک زیر ، کلر هرمی از بلوک های سازنده را ایجاد می کند تا وقتی می خواهید برجستگی برند خود را افزایش دهید ، به آنها توجه کنید.

Keller's brand resonance model

منبع تصویر

این مدل با ایجاد هویتی که مشتریان از آن به یاد می آورند ، بر افزایش آگاهی از برند عمیق و گسترده تمرکز دارد. پایه و اساس هرم برجستگی است ، که می توانید با تعریف دقیق نام تجاری خود ، برقراری ارتباط مستمر با مخاطبان و استفاده از دارایی های خلاقانه برای ارائه داستان ، آن را افزایش دهید.

سپس ، شما برای ایجاد تمایز نام تجاری خود از رقابت ، معنی و اصالت ایجاد می کنید. و سپس ، شما از پیام های مکرر برای ایجاد واکنش های مثبت و قابل دسترسی در مشتریان خود استفاده می کنید. و سپس با ایجاد رابطه و ارتباط عاطفی با مخاطبان خود وفاداری ایجاد می کنید.

با این مدل می توانید برجستگی برند را افزایش دهید ، درآمد خود را افزایش دهید و حتی سرمایه گذاران را جذب کنید. اگرچه این ساده ترین معیار برای پیگیری نیست ، اما این علم ثابت می کند که تمرکز روی مارک تجاری به شرکت شما کمک می کند تا برای مشتریان شما به یک نام خانوادگی تبدیل شود.

brand consistency

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *