تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

Facebook Analytics از بین می رود: آیا بازاریابان واقعاً باید نگران باشند؟

ما به عنوان بازاریاب ، خواهان داده هستیم.

هر روز ، سیستم عامل های تجزیه و تحلیل ما به ما کمک می کنند مخاطبان خود را مشخص کنیم ، میزان ردیابی آنها را اندازه گیری می کنیم و مشخص می کنیم که در آینده چه راهبردهایی را باید در پیش بگیریم.

و اگر یک سیستم تحلیلی رایگان یا مقرون به صرفه است ، این یک امتیاز بیشتر برای تیم های SMB یا شرکت های نوپا است.

به همین دلیل بسیاری از بازاریابان هنگام اعلام کرد فیس بوک مورد توجه بسیاری قرار گرفت. > که در 30 ژوئن غروب خورشید رایگان ابزار تجزیه و تحلیل فیس بوک خود را.

اما اگرچه ممکن است اعلامیه فیس بوک کمی ترسناک به نظر برسد ، اما ممکن است فقط تعداد کمی از مشاغل را تحت تأثیر قرار دهد.

“حتی اگر این ابزار در حال از بین رفتن است ، ما همچنان روی محصولات اندازه گیری سرمایه گذاری می کنیم که بینش و قابلیت تجزیه و تحلیل داده ها را ارائه می دهند” ، کوتاه اطلاعیه فیس بوک گفت.

در زیر توضیح خواهیم داد که چرا Facebook از ویژگی Analytics خود حذف کرده است ، چرا نیازی به وحشت نیست و گزینه های دیگری که می توانید برای به دست آوردن داده های مشابه درباره مخاطبان خود استفاده کنید.

Download Now: Social Media Trends in 2021 [Free Report]

چرا فیس بوک Sunsting Analytics است

Facebook Analytics در سال 2018 به عنوان یک جایگزین رایگان برای سیستم عامل هایی مانند Google Analytics (GA) راه اندازی شد. علاوه بر ردیابی تمام داده های صفحه کسب و کار فیس بوک شما در یک مکان ، کاربران همچنین می توانند پیکسل های ردیابی فیس بوک را در وب سایت های خود ایجاد و تعبیه کنند تا ببینند مخاطبان چگونه رفتار می کنند و سفر مشتری آنها چگونه است.

Facebook Analytics UI

منبع تصویر

Facebook Analytics همچنین می تواند به مارک ها نگاهی به جزئیات صفحه فیس بوک و اطلاعات جمعیتی مخاطبان داشته باشد تا به مارک ها کمک کند تا استراتژی های خود را بهتر اطلاع دهند.

از آنجا که بسیاری از اطلاعات نشان داده شده در Facebook Analytics اکنون می توانند از طریق سایر سیستم عامل های داده رقابتی و مقرون به صرفه – و همچنین Insights فیس بوک ، Business Suite ، مدیر تبلیغات و مدیر رویدادها – فیس بوک تصمیم گرفت تا Analytics را متوقف کند تا ابزارهای خود را تلفیق کنید

.

در حالی که فیس بوک نگفته است که آیا روند حریم خصوصی آنلاین عاملی در تصمیم گیری آن بوده است ، اما محوری در زمانی رخ می دهد که گوگل و اپل قبلاً شروع به محدود کردن ردیابی داده ها از طریق برنامه ریزی حذف کوکی های شخص ثالث و الزامات انتخاب IOS 14.5

برای ردیابی برنامه تلفن همراه.

به دلیل اقدامات مستمر به سمت حفظ حریم خصوصی داده ها ، به نظر می رسد فیس بوک همچنین می تواند با ساده سازی ابزارهای تقریباً بیگانه Analytics ، از نگرانی های داده های آینده جلوگیری کند.

بازاریابان چگونه می توانند آماده شوند

تا 30 ژوئن ، مارک ها هنوز هم می توانند به Facebook Analytics دسترسی پیدا کنند و گزارشات مربوط به داده های ممکن را بارگیری کنند.

برای صادرات داده ها به یک فایل CSV از Facebook Analytics روی دسک تاپ خود ، روی [اشتراک نماد] در گوشه سمت راست بالای هر نمودار یا جدول کلیک کنید ، “ مشاوره فیس بوک .

گذشته از بارگیری داده ها ، مارک هایی که از این ابزار استفاده کرده اند باید گزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرند که می تواند داده های مشابه را برجسته کند. اگرچه Facebook Analytics ابزاری مفید برای برخی از مشاغل بدنبال یافتن سیستم عامل های رایگان یا ارزان بود ، گزینه های مقرون به صرفه ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سفر مشتری خود را از رسانه های اجتماعی به تبدیل سایت ردیابی کنید.

در زیر فقط یک لیست سریع از گزینه های Facebook Analytics برای بررسی وجود دارد.

گزینه های Facebook Analytics

ابزار رایگان

مجموعه تجاری فیس بوک

هنگامی که Facebook Analytics دیگر نباشد ، فیس بوک مدیران صفحه Business را به استفاده از Business Suite خود تشویق می کند ، که به کاربران امکان می دهد چندین کسب و کار Instagram و Facebook را متصل و ردیابی کنند صفحات بلافاصله.

Facebook Business Suite dashboard

منبع تصویر

در حال حاضر ، Facebook Business Suite هنوز در حال گسترش است و ممکن است هنوز برای برخی از سرپرستان در دسترس نباشد. با این حال ، ابزارهای زیر می توانند به شما کمک کنند تا هنگام انتظار خلاهای داده خود را پر کنید.

Facebook Insights

Facebook Insights یک داشبورد تحلیلی است که در آن می توانید رفتار کاربر صفحه کسب و کار و عملکرد ارسال را ردیابی کنید. همچنین می توانید اطلاعات آماری مانند بازدید از صفحه ، دسترسی به پست برای پست های ارسالی و ارگانیک و داده های صفحه رقیب را مشاهده کنید

Facebook Insights Dashboard

اگر یک صفحه تجاری فیس بوک دارید ، احتمالاً از Facebook Insights برای جمع آوری داده هایی استفاده کرده اید که می توانند تاکتیک های رسانه های اجتماعی شما را تقویت کنند. خوشبختانه ، فیس بوک می گوید بینش ها با حذف Facebook Analytics تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Facebook Insights اگر قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده اید ، را علامت بزنید از این وبلاگ استفاده کنید t.

مدیران تبلیغات و رویدادهای فیس بوک

مدیر تبلیغات Facebook و مدیر رویدادهای Facebook به شما کمک می کنند تبلیغات و رویدادهای تبدیل وب سایت متصل به صفحه تجارت فیس بوک خود را راه اندازی و ردیابی کنید.

در حالی که مدیر تبلیغات به شما امکان می دهد کمپین ها ، تبلیغات و مجموعه آگهی های فیس بوک خود را مشاهده ، ویرایش و ردیابی کنید ، مدیر رویدادها به شما امکان می دهد از پیکسل و API تبدیلات فیس بوک برای ردیابی و گزارش اقدامات بازدیدکنندگان در وب سایت ، برنامه یا حتی خود استفاده کنید در فروشگاه فیزیکی شما برای استفاده از Events Manager ، باید کد Facebook Pixel را به وب سایت خود اضافه کنید تا قابل پیگیری شود. دستورالعمل های این امر را می توانید در پایگاه دانش تجارت فیس بوک مشاهده کنید .

ابزارهای پولی

HubSpot

نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot نه تنها شما را قادر می سازد پیوندها را در حساب Facebook خود پیوند دهید و به اشتراک بگذارید ، بلکه می توانید تبدیل ها و سایر تعاملات را نیز ردیابی کنید.

ابزارهای رسانه های اجتماعی HubSpot می تواند به شما کمک کند درک کنید کدام یک تاکتیک های بازاریابی شما در بین مخاطبان شما به بهترین وجهی کار می کند ، تعیین می کنید که تلاش های بازاریابی شما چه تاثیری در نتیجه کار شما دارد ، ببینید آیا فعالیت های شما منجر به جلسات رسانه های اجتماعی با هزینه بیشتر یا ارگانیک می شود یا خیر ، و در مورد ROI مربوط به بهینه سازی موتور جستجوگر خود اطلاعات کسب کنید. social media post analytics

علاوه بر این ، اگر وب سایت شما براساس CMS HubSpot ساخته شده یا کد رهگیری HubSpot نصب شده است ، می توانید تبدیل سایت ، ترافیک و منابع ترافیک برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه مخاطبان شما از کجا می آیند و با چه افرادی درگیر می شوند.

page analytics and traffic sources on HubSpot analytics

Google Analytics

گرچه Google Analytics اغلب به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته دیده می شود ، اما مطمئناً دارای ویژگی های بسیار خوبی است که به بازاریابان در سراسر جهان کمک کرده است تا استراتژی خود را تغییر دهند.

اگرچه احتمالاً کمی پردازش و آموزش برای تیم شما به طول می انجامد ، GA به شما امکان می دهد الگوهای ترافیک ، منابع ترافیکی ، اطلاعات جمعیتی بازدیدکنندگان و رفتار بازدیدکنندگان را در میان بسیاری از بینش های مفید دیگر مشاهده کنید.

Google analytics panel showing traffic to a page

برای یک دوره خرابی در Google Analytics با عکس ، این راهنمای نهایی را بررسی کنید

پیمایش در شیفت های نرم افزار داده

همانطور که جهان به سمت حفظ حریم خصوصی آنلاین و فناوری کارآمد ترقی می کند ، فیس بوک احتمالاً تنها پلتفرمی نیست که طی سالهای آینده تغییر خواهد کرد یا تکامل می یابد.

به عنوان یک بازاریاب مدرن ، مهم است که بدانید چه زمانی باید در سیستم عامل های جدید تجزیه و تحلیل ، گزینه ها یا راه حل های جدید سرمایه گذاری کنید ، اگر ابزارهایی که استفاده می کنید دیگر بی ربط هستند ، مهم نیستند.

برای نکاتی در مورد توسعه استراتژیهای موثر مبتنی بر داده ، منبع رایگان زیر را بارگیری کنید.

New call-to-action دهانه>

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *