سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

Dwell Time معیار سئو است که برای پیگیری نیاز دارید

امروز صبح سریع یک جستجوی گوگل کردم.

هنگام بارگیری صفحه نتایج ، من وقت خود را صرف کلیک کردن روی صفحه اول وب سایت ها کردم تا آنچه را که می خواستم پیدا کنم. وقتی جوابم را پیدا نکردم ، دوباره به صفحه نتایج کلیک کردم تا به صفحه بعدی نگاه کنم.

این روند من را به پایین صفحه رساند تا اینکه جستجوی خود را اصلاح کردم و دوباره روند را شروع کردم.

من در آن زمان نمی دانستم ، اما در واقع به معیار قدرتمندی کمک می کنم – ساکن وقت.

Free Guide: How to Run a Technical SEO Audit

وقتی در مورد معیارها صحبت می کنیم ، تمایل داریم روی اطلاعات جمعیتی تمرکز کنیم. ما س questionsالاتی از این قبیل را می پرسیم ، چه کسی به سایت شما نگاه می کند ، آنها در کجا واقع شده اند و چه علایقی دارند؟ این علایق به بازاریابان کمک می کند تا در مورد کمپین های متناسب با منافع مشتریان خود آگاهانه تصمیم بگیرند.

زمان ساکن معیاری است که در صفحات مختلف نتایج موتور جستجو (SERP) اجرا می شود. این زمانی است که من قبل از بازگشت به Google برای خواندن آن صفحات نتایج به سر می بردم تا سایر نتایج را بررسی کنم.

بیایید در مورد معنای زمان ساکن و مفید بودن آن در زیر بیشتر بررسی کنیم.

زمان سکونت چیست؟

به یاد داشته باشید که زمان ساکن شدن با SERP شروع و پایان می یابد.

به عبارت ساده ، ساکن مدت زمانی است که کاربر برای تجزیه و تحلیل یک صفحه وب قبل از کلیک بر روی نتایج جستجو کلیک می کند. اگر یک صفحه وب کم ساکن است ، به احتمال زیاد به این معنی است که این صفحه با هدف جستجوی کاربر مطابقت ندارد.

توجه به این نکته مهم است که زمان مکث و نرخ گزاف دو چیز متفاوت هستند. نرخ پرش همان اتفاقی است که وقتی کاربر روی یک صفحه کلیک می کند و تقریباً بلافاصله سایت را ترک می کند.

برای اینکه زمان ساکن بودن در نظر گرفته شود ، کاربر باید روی صفحه ای از SERP کلیک کند ، مدتی بماند و سپس یا دوباره به SERP کلیک کند یا در غیر اینصورت از صفحه خارج شود.

اگر از موتورهای جستجو استفاده می کنید ، بدون اینکه حتی به آن فکر کنید ، روزانه وقت خود را جمع می کنید. من در حال حاضر می توانم دو مورد جداگانه را بیاد بیاورم که در آنها امروز قبل از صرف ناهار به وقت خود کمک کرده ام.

اساساً ، اگر صفحات وب آنها توجه و نیازهای مرورگرها را به خود جلب کرده است ، معیارهای سکونت می توانند بازاریابان را نشان دهند. این پتانسیل را دارد که به شما بگوید چه چیزهایی را باید در صفحات وب قرار دهید و چه مواردی را باید حذف کنید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک مقاله وبلاگ با عنوان “نکات و نکات مربوط به شبکه های اجتماعی” می نویسید. متوجه می شوید که این قطعه از میزان کلیک بالا برخوردار است ، اما زمان ساکن آن کم است.

با بررسی بیشتر ، می بینید که سایر مقالات مربوط به SERP شامل اطلاعات جامعی در مورد برنامه ریزی شبکه های اجتماعی ، نحوه ایجاد پست برای رسانه های اجتماعی و سایت های رسانه های اجتماعی با بالاترین نرخ تبدیل است.

به احتمال زیاد ، شما فکر می کردید که پست شما برای هدف جستجوی کاربر حل می شود در حالی که واقعاً اینطور نبود – به همین دلیل بیشتر خوانندگان برای یافتن منبع جایگزین دوباره به SERP مراجعه می کنند.

همچنین می تواند منجر به سرنخی در مورد بهبود UX شود. به عنوان مثال ، اگر زمان بارگیری آهسته ای در صفحه وب خود دارید ، ممکن است این مورد در معیارهای زمان سکونت منعکس شود ، زیرا اگر بارگیری طولانی مدت کاربر ممکن است از صفحه شما خارج شود

این معیار می تواند منجر به تصمیمات مهمی شود که برای سایت خود در نظر می گیرید ، از جمله سایر معیارها.

بعد ، بیایید نحوه محاسبه زمان سکونت را بررسی کنیم.

چگونه زمان سکونت محاسبه می شود؟

در Google Analytics ، می توانید با دیدن ” میانگین مدت جلسه “ ، که به شما می گوید بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​چه مدت در یک وب سایت می مانند. با کل مدت کل جلسات یا بازدیدها در چند ثانیه اندازه گیری می شود ، تقسیم بر تعداد کل جلسات.

وقتی کاربر به وب سایت می رود جلسه شروع می شود. پس از 30 دقیقه بی تحرکی ، یا هنگام ترک کاربر ، جلسه به پایان می رسد. قطع بی تحرکی وجود دارد بنابراین می توانید گزارش دقیقی از معیارهای اندازه گیری خود بدون تورم غیر واقعی دریافت کنید.

می توانید این معیار را که قبلاً برای شما محاسبه شده است در Google Analytics پیدا کنید و در دقیقه و ثانیه نمایش داده شود. می توانید آن را به طور خاص در دو مکان پیدا کنید – اول اینکه ، وقتی وارد خانه Google Analytics خود می شوید ، “میانگین مدت زمان جلسه” را در صفحه اصلی مشاهده می کنید که نشانگر متوسط ​​زمان سکونت در هر یک از حساب هایی است که ردیابی می کنید. در Google Analytics:

session duration on google analytics homepage اگر می خواهید “میانگین مدت زمان جلسه” یا کاوش در صفحه های فرود خاص یا پست های وبلاگ را کاوش کنید ، می خواهید “رفتار” در سمت چپ صفحه و سپس “محتوای سایت”> “فرود” را کلیک کنید. صفحات “:

behavior then landing pages for finding session duration

در اینجا زمان ساکن را به عنوان “میانگین مدت جلسه” در جدول مشاهده خواهید کرد.

avg session duration for individual landing pages مهم است که توجه داشته باشید -” میانگین مدت زمان جلسه “می تواند زمان سکونت را به تصویر بکشد ، اما این دو مورد نیستند یکسان. زمان ساکن شدن فقط می تواند از طریق SERP باشد ، در حالی که میانگین مدت زمان جلسه نیز ممکن است زمان کسی را بعد از ورود از صفحه فرود دیگر ، صفحه رسانه های اجتماعی یا کلیک روی پیوند ایمیل ، در صفحه اندازه گیری کند.

خوشبختانه ، می توانید این تفاوت را با افزودن یک بخش “ترافیک آلی” برای اطمینان از اینکه فقط معیارهای صفحه فرود مربوط به SERP ها را مشاهده می کنید ، حساب کنید.

adding an organic traffic segment in GA

“میانگین مدت زمان جلسه” می تواند به شما کمک کند تجزیه و تحلیل کنید که کدام صفحه های فرود از نظر زمان سکونت عملکرد خوبی دارند و کدامیک می تواند بهتر باشد.

اما جلسه متوسط ​​”خوب” چیست؟ بیایید بعدی را غرق کنیم.

میانگین ساکن بودن در وب سایت ها

معیار صنعت برای متوسط ​​زمان سکونت در جایی بین 2-4 دقیقه در نظر گرفته شده است . معمولاً در این زمان کاوش یک وب سایت و ایجاد احساس در مورد طراحی طول می کشد.

هنگام جستجوی معیارهای معیار ، این استاندارد صنعت را در Google Analytics مشاهده خواهید کرد. برای یافتن این معیارها ، به قسمت “Audiences” و سپس “Benchmarking” در سمت چپ صفحه بروید:

finding benchmark data in google analytics

سپس ، آیا می خواهید استانداردهای صنعت را در دستگاه ها ، کانال ها یا مکان ها مشاهده کنید ، انتخاب کنید.

برای اهداف ما ، بیایید نگاهی به استاندارد صنعت “تجارت و صنعتی” در دستگاه ها بیندازیم. همانطور که در تعداد اندک زیر درصد بزرگتر نشان داده شده است ، بیشتر مشاغل دارای یک جلسه متوسط ​​بین 2-3 دقیقه هستند (شماره دوم به تصویر کشیده شده است ، به عنوان مثال 02:43):

benchmark data on average dwell time اکثر بازاریاب ها موافق هستند که دیدن زمان متوسط ​​جلسه بیش از 10 دقیقه یا کمتر از یک دقیقه اتفاق می افتد ، بنابراین اگر هستید به دنبال هدف ، بین 2-4 دقیقه جایی است که میانگین آن دروغ است.

هنگامی که به معیارهای اندازه گیری نگاه می کنید ، بهتر است به همه آنها مراجعه کنید تا دامنه کاملی از عملکرد سایت خود را بدست آورید. اگر در SERP رتبه بالایی دارید ، این بدان معنی است که SEO شما عالی است ، اما اگر وب سایت شما اطلاعات مفیدی را ارائه نمی دهد ، مدت زمان جلسه شما ممکن است عملکرد کمتری داشته باشد.

برای ارائه یک تجربه جامع برای مشتریان ، بررسی معنای مدت زمان جلسه مهم است.

چگونه می توان زمان ساکن را بهبود بخشید

کم بودن زمان سکونت به شما می گوید که وقتی کاربر سوالی را در Google جستجو می کند و سپس بر روی سایت شما کلیک می کند ، از آنچه در آنجا پیدا می کند ناامید می شود – به هر دلیلی ، با آنچه می خواست مطابقت ندارد یا پاسخ کامل مورد نیاز او را ارائه نمی دهید.

گزینه های زیادی برای مبارزه با این مسئله وجود دارد.

1 اطمینان حاصل کنید که مقدمه شما با هدف خواننده مطابقت داشته باشد و از روشهای خوب UX پیروی کند

ابتدا نگاهی به معرفی UX ما در بالای صفحه بیندازید. آیا پیمایش آسان است و آیا متن آنچه خواننده در بقیه صفحه پیدا می کند ، بیان می کند؟ از همه بهتر ، آیا این به خواننده کمک می کند تا سریعاً آنچه را که به دنبال آن است پیدا کند – یا با فهرست مطالب ، یا با استفاده از پاراگرافهای کوتاه و نقاط گلوله برای هضم شدن بیشتر مطالب؟

تجربه کاربری می تواند یک م componentلفه اصلی در زمان کم سکونت باشد ، به ویژه در بالای صفحه – از آنجا که خوانندگانی که تحت تأثیر UX بالاتر قرار نگرفته اند مدت زیادی دور نخواهند خورد.

محتوا نیز مهم است. اگر مقدمه شما گیج کننده باشد یا به اندازه کافی سریع به موضوع نرسد ، ممکن است متوجه شوید که ساکن کم هستید. متناوباً ، ممکن است محتوای شما با هدف کاربر مطابقت نداشته باشد.

به سایر مقالات عالی رتبه در مورد SERP نگاهی بیندازید تا تصویر بهتری از چرا این خواننده در جستجوی این موضوع باشد. موارد مهم .

به مثال زیر توجه کنید: می بینید که برای مقاله خود ، “چگونه یک تم را در وردپرس حذف کنیم” زمان کمتری دارید. وقتی روی مقاله کلیک می کنید ، متوجه می شوید که مقدمه بر این دلیل است که وردپرس می تواند یک راه حل خوب برای میزبانی وب و همچنین آماری برای حمایت از ادعا باشد.

به جز… خوانندگانی که به تازگی جستجو کرده اند “چگونه می توانم قالب وردپرس خود را حذف کنم؟” احتمالاً قبلاً یک حساب داشته اید و نیازی به اطمینان از نقاط قوت این ابزار ندارید – آنها فقط باید یک موضوع را حذف کنند.

اگر مقاله شما توجه خوبی را به خوانندگان از ابتدا ندارد ، این می تواند کمک عمده ای به کم بودن زمان سکونت داشته باشد.

2. اطمینان حاصل کنید که صفحه سریع و تمیز است.

زمان بارگیری آهسته عامل اصلی بازدارندگی در طولانی بودن زمان سکونت است – اگر بارگیری صفحه شما خیلی طولانی شود ، خوانندگان مدت زیادی دور نخواهند ماند.

علاوه بر این ، هنگامی که خوانندگان در حال پیمایش در صفحه شما هستند ، اگر متوجه شوند که تصاویر به درستی بارگیری نمی شوند ، یا یک تجربه غیر چشمگیر است ، ممکن است آنها صفحه را کنار بگذارند.

این بدان معنی است که داشتن کد تمیز و پیروی از بهترین روشهای جستجوگرها برای سریع زمان بارگذاری (از جمله فشرده سازی تصاویر و ذخیره صفحات وب) برای افزایش زمان سکونت بسیار مهم است.

از بارگیری سریع و کارآمد صفحه در مرورگرها و دستگاه ها نیز اطمینان حاصل کنید. یک تجربه خوب تلفن همراه در اینجا حیاتی است ، زیرا زمان کمتری که در تلفن همراه زندگی می کند به طور کلی به یک ساعت کمتری کمک می کند.

3. پیوند داخلی خوبی داشته باشید.

زمان ساکن بودن در نهایت مدت زمانی است که کسی قبل از بازگشت به SERP ها در یک صفحه می ماند – بنابراین شامل پیوند به سایر پست های وبلاگ یا صفحه های فرود ، فرصت خوبی برای درگیر کردن آنها با شماست سایت برای مدت طولانی تر.

روش های ایجاد پیوند را دنبال کنید تا زیرساخت مناسب برای SERP ها و تجربه کاربر ایجاد شود. کلید اطمینان از مرتبط بودن پیوندهای شما با موضوع موجود است. به عنوان مثال یک پست وبلاگ در مورد رسانه های اجتماعی باید به سایر پست های مربوط به اینستاگرام یا YouTube – نه توسعه وب سایت – پیوند داشته باشد.

4. عناصر چندرسانه ای را تعبیه کنید.

ممکن است بسیاری از خوانندگان از خواندن متن بیش از حد خسته شوند ، بنابراین با قرار دادن فیلم ها ، پادکست ها ، تصاویر و سایر عناصر چندرسانه ای تا خوانندگان خود را درگیر خود کنید.

همراه با بهبود زمان سکونت ، تعبیه این عناصر در صفحه شما می تواند باعث افزایش بازدید از سایر محتوای نام تجاری شما شود. به عنوان مثال ، تعبیه یک ویدیوی YouTube در پست وبلاگ شما (در صورت لزوم) می تواند بازدیدها را در کانال YouTube شما افزایش دهد. روش دیگر ، شامل پیوند به یک قسمت پادکست ممکن است شنوندگان را افزایش دهد.

در نهایت ، زمان ساکن نشانه آن است که کیفیت محتوای شما یا UX صفحه به اندازه کافی مناسب نیست تا خوانندگان را علاقه مند کند. در نظر بگیرید که چگونه می توانید محتوای خود را برای مطابقت بهتر با هدف خواننده بر اساس آنچه در SERP وجود دارد ، تازه کنید و سایر روشهای مناسب برای افزایش زمان سکونت و لذت بردن از بازدیدکنندگان وب سایت خود را دنبال کنید.

seo audit

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *