سیستم مدیریت محتوا, طراحی وب سایت, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

80 نکته برای بررسی قبل ، در حین و بعد از راه اندازی وب سایت

قبول کنید: راه اندازی وب سایت جدید استرس زا است – حتی برای بامزه ترین بازاریاب های دیجیتال.

وب سایت ها پیچیده هستند. موارد بسیاری وجود دارد که به راحتی قابل چشم پوشی هستند ، مانند یک پیوند خراب یا یک کلمه غلط املایی.

و البته ، تعداد انگشت شماری از موارد می تواند بسیار بسیار اشتباه پیش رود. اگر فراموش کنید که یک فرم مهم ضبط داده را آزمایش کنید و سپس با تولید یک دسته از هدایت های جدید ضرر کنید ، چه می کنید؟ یا بدتر ، اگر فراموش کنید که به درستی ریدایرکت های سایت را تنظیم کرده اید ، و آن بازدیدکنندگان ارزشمند موتور جستجو پیام صفحه یافت نشد را دریافت می کنند؟

آیا به جای نگرانی در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد ، داشتن یک چک لیست وب سایت جامع قبل از راه اندازی هر سایت بسیار آسان تر خواهد بود؟ یکی که می توانید از آن برای وب سایت های سازمانی ، ریز سایت ها ، صفحات فرود و همه چیز در این بین استفاده کنید؟

خوشبختانه ، ما فقط همین را ایجاد کرده ایم. برای یادگیری همه کارهایی که باید قبل ، در حین راه اندازی و پس از راه اندازی وب سایت انجام دهید ، به خواندن ادامه دهید.

Free Resource: Website Optimization Checklist [Download Now]

آنچه قبل از شروع طراحی سایت باید انجام دهید

آیا این اولین وب سایت شما است که از ابتدا ساخته می شود یا شما در حال انجام یک طراحی مجدد وب سایت ، چند مرحله وجود دارد که باید قبل از استخدام یک طراح وب یا غواصی در خود انجام دهید.

1 وب سایت قبلی خود را تجزیه و تحلیل کنید (در صورت وجود).

برای تصمیم گیری خوب ، ابتدا باید بفهمید که کجا بوده اید. اگر وب سایتی داشته باشید با وب سایت موجود شروع می شود. از خود بپرسید:

  • هدف از طراحی جدید یا تعمیرات اساسی چیست؟
  • چه چیزی با این سایت موجود محقق نشده است؟
  • چگونه یک طراحی جدید به سازمان جدید خدمت می کند؟

پاسخ به این سالات می تواند به شما کمک کند تا خلا your خود را شناسایی کنید ، و سپس می تواند تعیین هدف برای سایت جدید باشد.

2. سایت قدیمی خود را جستجو کنید (در صورت وجود) و ساختار آن را ثبت کنید.

با استفاده از یک ابزار خزنده مانند قورباغه جیغ زدن می توانید از ساختار ، صفحات و دارایی های موجود سایت خود ایده بگیرید. این یک مرحله ضروری در ایجاد برنامه توسعه وب سایت a شماست > زیرا شما نمای مشخص تری در مورد صفحاتی که قبلاً وجود داشته اند ، تغییر مسیرها در محل و شکل داده های متا در حال حاضر را مشاهده خواهید کرد.

3 داده های معیار را از وب سایت قبلی خود دریافت کنید (در صورت وجود) ، و مراحل آزمایش را تأیید کنید.

نه تنها می خواهید عملکرد سایت جدید خود را در مقایسه با سایت قدیمی مقایسه کنید ، بلکه همچنین باید به شناسایی شکاف هایی بپردازید که بینشی مبتنی بر داده برای کمک به استراتژی جدید شما فراهم می کند.

علاوه بر این ، شما می خواهید مراحل آزمایش را تأیید کنید. به زودی ، آزمایش وب سایت خود را شروع خواهید کرد تا مطمئن شوید همه اجزای مختلف کار می کنند ، همه چیز جریان دارد و سیستمی برای ردیابی اشکالات و پیشرفتها وجود دارد.

به جای اینکه از افراد بخواهید نظرات خود را از طریق ایمیل ارسال کنند ، از یک فرم (مانند Google Forms) استفاده کنید تا روند جمع آوری بازخورد ساده تر شود. سپس ، یک نفر را مسئول انتخاب اشکالات برای اولویت بندی و فیلتر کردن همه بازخورد خلاقانه ای که از طریق فرم می گیرید ، قرار دهید.

4 اهداف خود را برای طراحی جدید ، چگونگی دستیابی به آنها و اندازه گیری موفقیت خود را مشخص کنید.

پس از برطرف شدن کامل شکاف ها ، می توانید اهداف خود را برای طراحی طراحی کنید. ممکن است به نتایجی مانند:

برسید

  • سایت فعلی کار ناپذیری است و ما به راحتی در استفاده از آن نیاز داریم.
  • سایت فعلی دیگر به نظر مرسوم نیست ، بنابراین ما به یک تازه سازی بصری نیاز داریم.
  • سایت فعلی عملکردی ندارد ، بنابراین ما به یک ساختار مناسب SEO با UX بهتر نیاز داریم.

اهداف شما هرچه باشد ، می خواهید بدانید که چگونه یک سایت جدید به شما در دستیابی به آنها کمک می کند تا بتوانید بر اساس آن پیاده سازی کنید.

5. موارد ، نقش ها و مسئولیت های اقدام را لیست کنید.

برای وب سایت یک چک لیست مدیریت پروژه ایجاد کنید. چه محتوایی باید نوشته شود؟ چه تماس هایی برای اقدام باید ایجاد شود؟

یک لیست اصلی از مواردی که برای وب سایت خود نیاز دارید و مهلت زمانی برای تکمیل آنها.

سپس ، هر مورد اقدام را به یک فرد یا تیم اختصاص دهید. راه اندازی یک وب سایت معمولاً به افراد زیادی نیاز دارد: شما بازاریابانی دارید که محتوا را می نویسند. طراحان تصاویر را انتخاب می کنند و ظاهر و احساس کلی را ارائه می دهند. یک تیم فنی که تمام پیشرفت های پیشرفته را انجام می دهد. برای اطمینان از اینکه همه در یک صفحه هستند و هیچگونه سردرگمی در نقش وجود ندارد ، شما می خواهید یک برنامه جامع برای آنچه هر تیم یا شخص مسئول آن است تنظیم کنید.

یک روش عالی برای انجام این کار استفاده از مدل DARCI است 6. خود را برای حالات بد آماده کنید.

از همه افرادی که در راه اندازی وب سایت شما شرکت کرده اند نظرات خود را در مورد اینکه چه مشکلی ممکن است رخ دهد نظرسنجی کنید و سپس چند برنامه پشتیبان تهیه کنید که چه کاری باید انجام دهید – نه اگر – برخی از این موارد اشتباه است.

7. Solid CMS را انتخاب کنید.

اگر قبلاً سایتی راه اندازی نکرده اید ، لیست طولانی زیر ممکن است شما را بترساند. با این حال ، در واقع انجام خیلی از جنبه های این لیست خیلی طول نمی کشد – مخصوصاً اگر وب سایت خود را با CMS جامع ساخته اید.

CMS یا سیستم مدیریت محتوا ، اغلب به شما امکان می دهد یک وب سایت را از یک الگوی از پیش ایجاد شده طراحی کنید ، محتوای خود را برای سئو بهینه کنید و پس از انتشار محتوای آن را ویرایش کنید. اگر وب سایت خود را از قبل ساخته اید ، ممکن است قبلاً با استفاده از CMS تجربه کسب کرده باشید.

اما ، اگر هنوز در حال ساختن یک وب سایت هستید ، یکی از روش های کمترین زمان برای استفاده از این لیست بررسی ساختن صفحات خود بر روی CMS است که در حال حاضر کار زیادی برای شما انجام می دهد.

برای مثال ، CMS HubSpot که به شما امکان ایجاد و ویرایش محتوا را می دهد از جمله صفحات فرود و پست های وبلاگ. ویژگی های این برنامه همچنین به شما امکان می دهد محتوای خود را مرتب کنید ، آن را برنامه ریزی کنید ، تجزیه و تحلیل را ردیابی کنید و آن را برای سئو بهینه کنید.

همچنین می توانید سیستم عامل های CMS مانند WordPress ، Wix یا حتی دروپال را آزمایش کنید.

8. یک مارک سازگار ایجاد کنید.

درباره پیام و لحن نام تجاری سازگار تصمیم بگیرید ، که متعهد به ارائه مداوم آن در سراسر کشور هستید. این امر باعث می شود تا قانونی تر ، معتبرتر و به یادماندنی تر به نظر برسید.

  1. ارزش پیشنهادی خود را درک کنید.
  2. بیانیه ماموریت ، بیانیه چشم انداز و برچسب را انتخاب کنید که نشان دهنده این ارزش و همچنین هویت نام تجاری شما باشد.
  3. رنگ ها و قلم هایی را انتخاب کنید که این هویت را به خوبی منتقل کند.
  4. در مورد نوع تصویری که برای انتقال بیشتر پیام خود استفاده می کنید تصمیم بگیرید.

9. استراتژی فنی SEO خود را ایجاد کنید.

کمی وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که به وب سایت شما پایه محکمی برای موفقیت در سئو داده شده است . از معماری سایت و سلسله مراتب محتوا گرفته تا نقشه داده های فراداده و XML ، سنگ تمام بگذارید.

  1. تحقیق درباره کلمات کلیدی را انجام دهید و تصمیم بگیرید که می خواهید برای چه رتبه ای رتبه بندی کنید.
  2. یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که آن کلمات کلیدی را برآورده کند.
  3. بفهمید که چگونه صفحات موجود شما (در صورت وجود) قابل تنظیم است و چه صفحاتی باید ایجاد شوند.
  4. بفهمید کدام صفحات دیگر لازم نیست.
  5. نقشه جایی را که می توان صفحات غیرضروری را به آنجا هدایت کرد (با استفاده از تغییر مسیر 301) مشخص کنید.

10. مسیرهای تبدیل خود را استراتژی کنید.

پس از درک صفحات اصلی موجود در سایت خود ، باید دقیقاً بفهمید که کاربر می خواهد چه اقداماتی را انجام دهد و چگونه اطلاعات آنها را به دست می آورد. این شامل تفکر از طریق: است

  • بالاترین پیشنهادات برتر قیف مورد نیاز است
  • چه عملکرد پایین قیف در صفحات اصلی ارائه می شود
  • چه فرمهایی باید ایجاد شوند
  • چه صفحاتی برای فرود و صفحات تشکر لازم است ایجاد شود
  • نحوه پیگیری تبدیل ها
  • پس از تبدیل بازدید کننده وب سایت (پاسخ دهنده ایمیل و غیره) چه اقداماتی اتفاق می افتد

11 نرم افزار تجزیه و تحلیل را تنظیم کنید.

  1. از کدام سیستم عامل های تجزیه و تحلیل در سایت جدید استفاده کنید.
  2. تصمیم بگیرید که آیا از اسکریپت های ردیابی قبلی Analytics استفاده می شود یا اینکه به حساب / اسکریپت جدید نیاز دارید.
  3. حساب های جدید (در صورت وجود) تنظیم کنید.

12 تاریخ راه اندازی را تعیین کنید.

هنگامی که ایده کارهایی را که باید قبل از پرتاب انجام شود ، دانستید ، تاریخ راه اندازی را انتخاب کنید. حداقل یک ماه به خود فرصت دهید. بیشتر آژانس ها برای تحقیق ، طراحی و توسعه دو تا سه ماهه برنامه ریزی می کنند.

هنگامی که سایت خود را ساختید باید چه مواردی را بررسی کنید

هنگامی که CMS را انتخاب کردید و سایتی را ساختید که آماده راه اندازی هستید ، در اینجا لیستی از 80 موردی که باید قبل ، در حین و بعد از پخش مستقیم بررسی کنید وجود دارد. با خیال راحت بر اساس نرم افزاری که برای راه اندازی و میزبانی وب سایت خود استفاده می کنید ، کپی ، ویرایش و ساخت خود را انجام دهید.

وقت ندارید همه 80 را بررسی کنید؟ در اینجا لیستی از مهمترین نکات برجسته هر بخش آورده شده است:

ما موارد را بر اساس قبل و بعد از راه اندازی گروه بندی کرده ایم ، اطمینان حاصل می کنیم که محتوای صفحه ، طراحی ، عملکرد ، سئو سایت ، مارک تجاری ، تجزیه و تحلیل ، امنیت و انطباق را لمس کنیم. به مطالعه ادامه دهید تا مطمئن شوید قبل از راه اندازی بعدی چیزی را فراموش نکرده اید.

لیست بررسی پیش از راه اندازی وب سایت

قبل از راه اندازی ، مهم است که تمام محتوای وب سایت خود را با یک شانه دندان خوب مرور کنید. البته ، این به معنای محتوای صفحه است ، اما محتوای برتر خود را نیز فراموش نکنید. از محتوای داده محور و اسناد قابل بارگیری گرفته تا رسانه های ثروتمند مانند فیلم ها و تصاویر ، می خواهید مطمئن شوید همه چیز در جای خود قرار دارد ، به درستی کار می کند و زیبا به نظر می رسد.

توجه به این نکته مهم است – شما می خواهید برای آماده سازی وب سایت جدید خود قبل از شروع به کار ، یک سایت صحنه سازی راه اندازی کنید. سایت های مرحله ای نسخه های دقیق وب سایت شما در یک سرور خصوصی است که برای تهیه و اثبات تغییرات محتوای و کد قبل از فعال شدن استفاده می شود. سایت صحنه سازی محلی برای ویرایش و بازی با به روزرسانی ها در یک محیط تقریباً مشابه محیطی است که به صورت زنده پخش می شود. این امر به این دلیل است که شما هنگام ایجاد تغییر نگران خراب شدن سایت خود و یا پیچاندن چیزی نباشید.

بعداً ، شما محتوا و الگوها را از طریق صحنه خود و وب سایت زنده خود همگام سازی می کنید. سیستم مدیریت محتوا (CMS). اگر مشتری HubSpot با پلت فرم وب سایت هستید ، خواهید دید که یک محیط صحنه سازی درست در نرم افزار تعبیه شده است. به شما امکان می دهد یک URL پیش نمایش از کل سایت ایجاد کنید ، بنابراین می توانید کلیک کنید و موارد را در متن آزمایش کنید.

1 مطمئن شوید متن دقیق و بدون خطا است.

  • محتوای سایت برای هجی و دستور زبان تصحیح شده است.
  • اطلاعات تماس شرکت در کل وب سایت دقیق است.
  • محتوای عمومی مانند lorem ipsum به درستی حذف و جایگزین شده است.
  • تمام مطالب برتر مانند مطالعات موردی ، کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید تصحیح شده اند. املا و دستور زبان درست هستند.
  • تاریخ حق چاپ (شاید در پاورقی) شامل سال جاری باشد.

2. تمام تصاویر مکان یاب را با تصاویر و طرح های نهایی جایگزین کنید.

در برخی مواقع ، یک طراح وب سایت اگر دارایی صحیحی در زمان ایجاد صفحه نداشته باشد ، ممکن است از یک تصویر مکان یاب استفاده کند. این شما هستید که مطمئن می شوید هر صفحه کاملاً مناسب تصویر است.

3 اطمینان حاصل کنید که کپی با مارک جدید همسو است.

  • متن برای اطمینان از صدا و سبک سازگار مارک ویرایش شده است.
  • همه خطوط برچسب شرکت و بیانیه های مأموریت به روز هستند. لی>

4 بررسی کنید که همه موارد برگزیده یک ظاهر طراحی شده باشند.

  • پاراگراف ها ، عنوان ها ، لیست ها و سایر قالب بندی ها صحیح هستند.
  • رنگ های مارک از جمله رنگ پیوند و دکمه به درستی اجرا شده اند.

5. اطمینان حاصل کنید که طرح شما از نظر زیبایی جذاب باشد.

  • اسکریپت ها در بین صفحات وب بهینه شده اند.
  • تصاویر در میان صفحات وب بهینه می شوند.
  • CSS در بین صفحات وب بهینه شده است.

6. اطمینان حاصل کنید که حقوق تصاویر ، قلم ها و سایر مطالب به درستی مجوز یا استناد شده اند.

حتی اگر طراحی را به یک طراح / توسعه دهنده وب سپرده اید ، مسئولیت اطمینان از عدم وجود هیچ مشکلی در زمینه صدور مجوز حق چاپ به عهده شما است. در غیر این صورت ، ممکن است در نهایت با یک توافق جدی برای تخلف در دستان خود مواجه شوید.

7. سایت را برای تجربه کاربر (UX) آزمایش کنید.

  • صفحات وب سایت در سرتاسر مرورگرها سازگار است.
  • صفحات وب سایت در همه دستگاه ها سازگار است.
  • تصاویر ، فیلم ها و فایل های صوتی در مکان های صحیح قرار دارند ، در همه دستگاه ها قالب بندی شده و کار می کنند.
  • تمام مطالب برتر مانند مطالعات موردی ، کتابهای الکترونیکی و تصاویر سفید در کتابخانه ها / پایگاه داده های مناسب خود ذخیره می شوند و به درستی کار می کنند.
  • پیوندهای داخلی در سراسر صفحات وب به درستی کار می کنند.
  • نمادهای اشتراک شبکه های اجتماعی با حساب های صحیح مرتبط هستند.
  • آرم شرکت به صفحه اصلی پیوند داده شده است.

8. بررسی کنید مسیرهای تبدیل به درستی اجرا شده باشد.

  • همه فرم های لازم وجود دارد.
  • صفحات فرود و صفحات تشکر اجرا شده است.
  • دکمه ها و تماس به عمل صحیح (CTA) در مکان های مناسب وجود دارد.
  • همه چیز به طور مناسب با هم مرتبط است.

9. استراتژی پشتیبان گیری سایت خود را ایجاد کنید.

با تنظیم صحیح امنیت سایت و پشتیبان گیری منظم ، می توانید از دست دادن داده ها جلوگیری کرده و از بدافزار و سایر آسیب ها محافظت کنید. بررسی کنید که:

  • برنامه پشتیبان گیری ایجاد شده است.
  • مکان پشتیبان گیری مشخص شده است.
  • طرحی برای اجرا قرار است پس از راه اندازی به حرکت درآید.

10. رمزهای عبور و اطلاعات کاربری را در یک مکان امن ذخیره کنید.

افراد زیادی تا این مرحله در راه اندازی وب سایت مشارکت داشته اند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که گذرواژه ها مجدداً تنظیم شده و آداب و رمز عبور مناسب را دنبال می کنند.

11 پیاده سازی SEO فنی را برای خطاها بررسی کنید.

  • صفحات عنوان صفحه منحصر به فردی دارند.
  • صفحات دارای توضیحات متا منحصر به فرد هستند.
  • هر صفحه هدف خاصی دارد و صفحاتی که برای رتبه بندی ارگانیک در نظر گرفته شده اند در اطراف یک کلمه کلیدی یا مجموعه ای از کلمات کلیدی بهینه شده اند.

12 یک تست استرس انجام دهید.

در طراحی مجدد وب سایت معمولی ، ممکن است انجام 100٪ تست استرس ضروری نباشد زیرا افزایش ترافیک ممکن است ظرفیت سرور شما را پشت سر نگذارد. اما آزمایش استرس (که آزمایش بار نیز نامیده می شود) برای هر شرکتی که قصد دارد هجوم زیادی از بازدید کنندگان را در زمان های خاص – مانند تعطیلات یا بعد از یک رویداد مهم مطبوعاتی – انجام دهد ، ضروری است. این به شما کمک می کند تا با شبیه سازی ده ها هزار کاربر همزمان مجازی از مکان های مختلف در سراسر جهان ، میزان ترافیک همزمان وب سایت شما را تحمل کند.

در حالی که تست های استرس کاربران مجازی را شبیه سازی می کنند ، این آزمون به طور کامل یک سناریوی واقعی را تکرار نمی کند – بنابراین شما می خواهید آزمایشی پیدا کنید که شما را تا حد ممکن به واقعیت نزدیک کند. از یک توسعه دهنده س Askال کنید که کدام آزمایشات بارگیری را توصیه می کند در اینجا در HubSpot ، بسیاری از توسعه دهندگان ما از JMeter by Apache استفاده می کنند ، اما این کاملاً فنی است ابزاری که برای کسی که تازه با این مفهوم آشنا است ایده آل نیست.

قبل از انجام تست حتماً به میزبان یا ارائه دهنده خود اطلاع دهید كه می خواهید تست استرس را انجام دهد. در غیر این صورت ، ممکن است آزمون شما مانند حمله DDoS (انکار سرویس توزیع شده) به ارائه دهنده شما باشد. بسیاری از ارائه دهندگان (از جمله HubSpot) آزمایش بار غیر مجاز را نقض شرایط خدمات می دانند.

تجربه کاربر یکی از جنبه های اصلی نحوه مشاهده شرکت شما است ، بنابراین آزمایش وب سایت قبل از فعال شدن آن اطمینان بیشتری را در مورد عدم رضایت بازدید کنندگان از پیشنهادات شما بلافاصله ایجاد می کند.

لیست بررسی وب سایت پس از راه اندازی

بگذارید بگوییم شما این کار را انجام داده اید. دکمه فشار داده شده است ، دامنه به سمت سایت جدید هدایت می شود و شما آماده اید تا به جهانیان بگویید …

اما فقط یک ثانیه صبر کنید زیرا هنوز در حال فعال بودن سایت خود مواردی هستید که باید بررسی کنید.

13. سایت را برای تجربه کاربر دوباره آزمایش کنید.

درصورتی که مشکلی در اجرای آن وجود داشته باشد ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که این تجربه با آنچه قبل از اجرای زنده بررسی کرده اید مطابقت دارد.

  • اطمینان حاصل کنید که طرح شما همانطور که انتظار داشتید در مرورگرها ارائه شود ، ارائه می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که طرح شما مطابق انتظار شما در بین دستگاه ها ارائه شده است.
  • اطمینان حاصل کنید که CSS / HTML به درستی تأیید شده است.
  • سبک CSS به درستی ارائه می شود.
  • Favicon در جای خود قرار دارد و به درستی رندر می کند.
  • پیوندهای داخلی در سراسر صفحات وب به درستی کار می کنند.
  • پیوندهای خارجی در سراسر صفحات وب به درستی کار می کنند و در یک برگه جدید باز می شوند.
  • نمادهای اشتراک شبکه های اجتماعی به درستی کار می کنند.
  • خبرخوان ها به درستی کار می کنند (RSS ، اخبار ، رسانه های اجتماعی).
  • آرم شرکت به صفحه اصلی پیوند داده شده است.
  • 404 صفحه تغییر مسیر در محل خود قرار دارد (page-not found.aspx).

14. عملکرد مسیر تبدیل خود را آزمایش کنید.

برای آزمایش و تأیید تمام ویژگی های مختلف وب سایت خود کمی وقت بگذارید. فرم های تولید سرب ، ادغام CRM و هر فناوری دیگری باید در وب سایت شما بدون نقص کار کند.

  • فرم ها داده ها را به درستی ارسال می کنند.
  • پیام یا صفحه بعد از ارسال فرم متشکریم.
  • داده های فرم برای گیرنده ایمیل می شود و یا در پایگاه داده شرکت ذخیره می شود.
  • پاسخ دهندگان خودکار به درستی کار می کنند (در صورت وجود).

15. بررسی کنید که یکپارچه سازی با ابزارهای شخص ثالث به راحتی انجام نشده است.

ادغام هایی مانند CRM ، نرم افزار تجارت الکترونیکی و / یا بستر بازاریابی شما به سایت شما پیوند داده شده و به شما در اداره تجارت کمک می کنند. اگر مسئله بالقوه ای وجود دارد که می تواند باعث از دست رفتن اطلاعات شود ، نمی خواهید پس از واقعیت راهی پیدا کنید.

16. برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت نهایی یک نسخه تهیه کنید.

اکنون که همه چیز سرجای خود قرار گرفته و نهایی شده است ، در صورت بروز تخریب یا از بین رفتن داده ها ، می خواهید نسخه ای بکر از آن داشته باشید.

17. اطمینان حاصل کنید که پشتیبان گیری به درستی اجرا می شود.

اکنون زمان بررسی عملکرد استراتژی پشتیبان گیری شما است. بررسی کنید نسخه های مداوم وب سایت در حال ایجاد و ذخیره منظم است.

18 از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید.

  • اسکریپت های نظارت 24/7 نصب شده اند.
  • طرحی برای به روزرسانی افزونه ها (در صورت وجود) در دست اجرا است.
  • اطمینان حاصل کنید که همه طرفهای مربوطه از سیاست های آداب و رمز عبور سازمان شما مطلع هستند.
  • در صورت نیاز ، یک گواهینامه SSL خریداری کنید. خرید و راه اندازی یک گواهینامه SSL تا دو هفته طول می کشد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از راه اندازی آن را دارید. ( یک گواهینامه SSL اطمینان از رمزگذاری وب سایت شما را می دهد تا هکرها بتوانند ‘ هر یک از داده های شما را رهگیری کنید. این نه تنها بازدیدکنندگان وب سایت شما را راحت می کند ، بلکه باعث بهبود SEO وب سایت شما از SSL اکنون بخشی از الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل است .)

19. از کلیه قوانین قابل اجرا پیروی کنید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با قوانین و مقررات قابل اجرا مطابقت دارد. قانون اینترنت می تواند چسبنده باشد و هر صنعت قوانین خاص خود را دارد که باید از آنها پیروی کند. بنابراین بهتر است با مشاوره حقوقی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید چیزی را از دست نداده اید – این پست راهنمای قانونی نیست. در اینجا مواردی وجود دارد که شاید لازم باشد از آنها مطلع شوید:

  • صفحات وب امکان دسترسی کاربران معلول (WAI-ARIA) را فراهم می کنند.
  • اگر وب سایت از کوکی استفاده می کند (در برخی کشورها لازم است) صفحات وب اعلام می کنند.
  • وب سایت با حقوق استفاده از کد ، تصاویر و فونتهای خریداری شده یا قرض گرفته شده سازگار است.
  • شرایط و خط مشی رازداری برای بازدیدکنندگان وب سایت قابل مشاهده است.
  • وب سایت سازگار با PCI است (اگر کارتهای اعتباری را ذخیره و پردازش می کنید).

20 برای اطمینان از عدم بروز خطایی در هنگام راه اندازی سایت را جستجو کنید.

خزیدن را با خزنده قبلی مقایسه کنید و ببینید آیا مغایرت هایی پیدا کرده اید که عمدی نبوده است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که همه صفحات از تنظیمات مناسب نمایه سازی موتور جستجو برخوردار هستند.

علاوه بر این ، می خواهید سازگاری قالب بندی را بررسی کنید. گاهی اوقات ، کدهای قلم به طور تصادفی در یک صفحه رها می شوند ، بنابراین شما می خواهید برای هر یک از این خطاهای عجیب قالب بندی ، سایت خود را جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که همه قالب بندی های شما سازگار است و هیچ نسخه عجیب و غریب در نسخه شما وجود ندارد.

21. اجزای فنی SEO را از نظر خطا بررسی کنید.

  • عناوین صفحه ، توضیحات متا و URL ها همه موجود هستند و با استراتژی اصلی SEO فنی مطابقت دارند.
  • زمان بارگذاری برای صفحات سایت بهینه شده است.
  • نقشه سایت پویای XML ایجاد شده است .
  • نقشه سایت XML به موتورهای جستجو ارسال شده است.
  • URL های صفحه به طور مداوم معماری اطلاعات سایت را منعکس می کنند.
  • 301 تغییر مسیر برای همه URL های قدیمی وجود دارد (هدایت مجدد صفحات جدید به صفحات جدید).
    برچسب
  • rel = “nofollow” در پیوندها و صفحات قابل اجرا وجود دارد.
  • تصاویر موجود در وب سایت به درستی فشرده می شوند (که به زمان بارگیری کمک می کند).

22. فراداده خود را بهینه کنید.

  • فراداده برای هر محتوایی در یک خوراک RSS به درستی موجود است.
  • فراداده برای هر محتوای به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی به درستی موجود است.
  • املا و دستور زبان در همه فراداده ها صحیح هستند.
  • برچسب های Alt به هر تصویر اضافه شده است.

23. تجزیه و تحلیل را تنظیم کنید.

مطمئن شوید وب سایت شما برای گرفتن داده های وب و تجزیه و تحلیل ها تنظیم شده است. این اطلاعات ارزشمند به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به طور مداوم بهبود ببخشید ، بنابراین نمی خواهید این موارد را فراموش کنید.

  • کدهای تجزیه و تحلیل وب سایت و اسکریپت های ردیابی شما در وب سایت درج شده است.
  • آدرس های IP مربوطه از ردیابی تجزیه و تحلیل خارج شده اند.
  • کانال ها و اهداف به درستی در نرم افزار تجزیه و تحلیل شما ایجاد شده اند (در صورت وجود).
  • حساب های Google Webmaster و Google Analytics به درستی همگام سازی شده اند.
  • حساب های Google Ads به درستی همگام سازی شده اند (در صورت وجود).

24. لیست بهبود پس از راه اندازی را شروع کنید.

وب سایتی که راه اندازی می کنید باید دارای عملکرد ، طراحی مناسب و موقعیت مناسب باشد. اما این احتمالاً همان چیزی نیست که در اولین حرکت آرزو کرده اید و آرزو داشته اید – و مطمئناً شما نمی خواهید ماه ها برای طراحی سایتی تلاش کنید که ممکن است مردم نسبت به آن واکنش خوبی نشان ندهند. اگر مشتری شما آن را دوست ندارد چه می کنید؟ اگر نرخ تبدیل سقوط کند چه؟ این می تواند به پول و تلاش از دست رفته اضافه شود.

در عوض ، بهتر است یک وب سایت جامع منتشر کنید و سپس روی آن ایجاد و ایجاد کنید رویکرد ایجاد وب سایت معروف به طراحی رشد محور . سندی ایجاد کنید که تمام کارهایی را که نمی توانید برای راه اندازی خود انجام دهید اما می خواهید در آینده اضافه کنید ، لیست کرده و با کشف اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت ، ویژگی ها و عناصر را به آن اضافه کنید. این کار را می توانید با استفاده از یکی از این ابزار آزمایش کاربر انجام دهید. .

چگونه راه اندازی وب سایت جدید را اعلام می کنید؟

این (امیدوارم) یک پروژه بیهوده نبود. شما همه این کارها را تاکنون به نفع بازدید کنندگان وب سایت ، مشتریان آینده و مشتریان خود انجام داده اید. قدم بعدی شما این است که در مورد طراحی سایت جدید خود به جهانیان بگویید. نحوه کار:

25. پیش از فعال شدن سایت ، با تیزر تبلیغاتی پیش بینی کنید.

راه اندازی یک محصول جدید ، راه اندازی یک فیلم جدید و – بله – راه اندازی سایت جدید همه نیاز به بازاریابی قبل از انتشار واقعی دارد. به آخرین فیلمی که در تئاتر تماشا کردید فکر کنید. آیا پیش از تصمیم به خرید آن بلیط های فیلم و پاپ کورن ، تریلر را مشاهده کردید؟

تیزرهای راه اندازی وب سایت شما فقط می توانند به پیش بینی کمک کنند و کاربران را به این فکر بیند که تجربه جدید چگونه خواهد بود. همین که بالاخره خبر را منتشر کردید ، می تواند باعث ایجاد هیاهو و علاقه شود.

26. یک استراتژی شبکه های اجتماعی برای اعلامیه ایجاد کنید.

تعیین کنید که می خواهید اخبار را در چه کانال هایی تبلیغ کنید ، نحوه اعلامیه و مدت زمان تبلیغ را چه مدت ادامه دهید.

هنگام ساخت پیام های خود ، به یاد داشته باشید که بر ویژگی های جدید و چگونگی سود آنها برای مخاطبان خود تمرکز کنید.

27. روش های جالب برای ارتقا engage تعامل برای سایت جدید را شناسایی کنید.

برای کاربرانی که درگیر برند شما نیستند ، راه اندازی سایت جدید کار چندان مهمی به نظر نمی رسد. بنابراین هدف شما این است که آن را یکی کنید. برای اولین کاربرانی که از سایت بازدید می کنند ، یک پیشنهاد اختصاصی ارائه دهید. یا ، یک مسابقه ایجاد کنید که با ویژگی های جدید سایت درگیر شود. هر آنچه را که انتخاب کردید ، مطمئن شوید که آن را سرگرم کننده و جالب کرده اید.

28. به پایگاه داده موجود خود ایمیل ارسال کنید.

ممکن است بخواهید درمورد طراحی جدید به مشتریانی که در بازار موجود هستند و در مورد آنها جدیدی ارائه دهید ، بخصوص اگر در هنگام مراجعه بعدی باعث ایجاد سردرگمی شود. شما می توانید اخبار را به عنوان یک حسن نیت ارائه دهید اما در مورد راه تأیید ارزش ارائه شده خود نیز دزدکی حرکت کنید.

همچنین می توانید به کلیه ذینفعان در مورد طراحی مجدد هشدار دهید و از آنها بخواهید خبر وب سایت جدید را منتشر کنند.

29. به مدت یک ماه به ارتقا پرتاب ادامه دهید.

فقط به این دلیل که یک بار در مورد وب سایت جدید خود در شبکه های اجتماعی پست می گذارید ، به این معنی نیست که مخاطبان شما همه چیز را برای بازدید از سایت دسته جمعی رها می کنند. راه اندازی خود را به یک معامله بزرگ تبدیل کنید و عملکرد جدید را در ذهن خود حفظ کنید تا مخاطبان شما چندین بار از شما خواسته شود آن را بررسی کنند.

(پس از راه اندازی وب سایت خود ، به یاد داشته باشید که نقشه سایت XML خود را دوباره ارسال کنید پس از اتمام کار ، به همه موتورهای جستجوی اصلی نیز رجوع کنید.)

منابعی برای راه اندازی اولین وب سایت شما

راه اندازی یک وب سایت جدید می تواند کاری طاقت فرسا باشد ، اما شما می توانید با استفاده از این لیست جامع راه اندازی وب سایت ، برخی از استرس ها را کاهش دهید.

اگر به تازگی در اولین وب سایت خود شروع به کار کرده اید ، در اینجا چند ابزار آورده شده است که می تواند به شما کمک کند روند کار خود را ساده کنید

یادداشت سردبیر: این پست وبلاگ در اصل در آگوست 2014 منتشر شد ، اما برای جامعیت و طراوت در ژوئن 2021 به روز شد.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *