وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

7 راز خوب بودن (حتی عالی بودن) کارمند بودن

اگرچه تعریف صفات یک کارمند خوب دشوار است ، اما توصیف امتیازات آسان است.

به عنوان مثال ، یک کارمند خوب از مدیران بالا می رود ، ارتقا می یابد و مورد تمجید قرار می گیرد. او اغلب الگوی همسالان خود است ، برای پروژه های منحصر به فرد انتخاب می شود و کار را آسان جلوه می دهد.

اما کارمند خوب بودن به چه معناست؟ و برای اطمینان از اینکه شما کارمند خوب – یا حتی عالی – در شرکت خودتان هستید ، می توانید روی چه مهارت هایی کار کنید و آنها را توسعه دهید؟

در اینجا ، من با کارمندان و مدیران HubSpot صحبت کردم تا مهارت های نرم افزاری لازم برای داشتن یک کارمند خوب در هر نقشی را تعیین کنم ، تا اطمینان حاصل کنم که برخی از مزایایی را که قبلاً بحث کردیم را بدست آورده اید. بیایید غواصی کنیم.

→ Click here to download leadership lessons from HubSpot founder, Dharmesh  Shah [Free Guide].

1 یک ذهنیت رشد و تمایل به یادگیری.

یکی از بزرگترین نقاط قوت هر کارمند خوب اشتیاق به یادگیری و ذهنیت رشد .

یک ذهنیت رشد ، اصطلاحی اولین بار به نقل از Carol S. Dweck ، روانشناس دانشگاه استنفورد ، به این معنی است که شما اعتقاد دارید می توانید مهارت ها را به مرور ارتقا داده و اصلاح کنید و در چیزی بهتر شوید. از طرف دیگر ، یک ذهنیت ثابت به این معنی است که احساس می کنید هوش و مهارت شما ذاتی و غیرقابل تغییر است.

در محل کار ، یک بازاریاب با ذهنیت رشد ممکن است تصمیم بگیرد چند دوره تجزیه و تحلیل را بگذراند تا مهارت های مربوط به داده ها را توسعه دهد ، حتی اگر زمینه خلاقیت او بیشتر باشد. متناوباً ، یک بازاریاب با ذهنیت ثابت از این دوره ها اجتناب می کند و ادعا می کند “من هرگز در ریاضیات مهارت نداشتم. این فقط کاری نیست که بتوانم انجام دهم”.

ذهنیت رشد می تواند بر انگیزه ، اخلاق کاری و میزان پاسخگویی کارمندان به بازخورد سازنده تأثیر بگذارد. همانطور که دوک می نویسد ، “اشتیاق به کشش و پایبندی به آن ، حتی (یا به خصوص) درصورتی که خوب پیش نرود ، مشخصه اصلی ذهنیت رشد است. این طرز فکری است که به افراد امکان می دهد در برخی از چالش برانگیزترین دوره ها رشد کنند. در زندگی آنها. ”

در نهایت ، یک کارمند خوب کسی است که مشتاقانه سعی دارد چیزهای جدیدی را امتحان کند ، مهارت های جدید را بپذیرد و رشد کند.

همانطور که مدیر بازاریابی HubSpot در وبلاگ وب سایت ، آنا فیتزجرالد می گوید ، “یک کارمند خوب کسی است که بتواند فرصت هایی را تشخیص دهد که منطقی باشد مدیر شما یک کار یا پروژه را به شما واگذار کند. این یک پیروزی است ، برنده شوید. شما چیزی را از صفحه مدیر خود برمی دارید و مسئولیت جدید به شما کمک می کند تا مهارت های جدید رشد و پرورش دهید. ”

2. یک نگرش مثبت و متمرکز بر راه حل ها.

کارمندان هنگام ایجاد چالش از کار در کنار افرادی که مثبت اندیش و راه حل محور هستند لذت می برند.

کار کردن در اطراف شخصی که روی نکات منفی تمرکز دارد یا باعث بی انگیزگی بقیه اعضای تیم می شود ، می تواند استرس آور باشد. به عنوان مثال ، در یک شرکت قبلی من قبلاً با کسی کار می کردم که در نقش خود احساس رضایت نمی کند. در نتیجه ، او اغلب انتقادات خود را از شرکت به بقیه تیم ما ابراز می کرد – که انگیزه خوبی برای هیچ کس نبود.

یک نگرش مثبت می تواند همسالان شما را به کار بیشتر تشویق کند و هنگامی که با یک مانع ناامید کننده روبرو می شوید روحیه تیم شما را بالا می برد. به علاوه ، خوشبختی با موفقیت بیشتر ارتباط دارد. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که کارمندان خوشحال هستند تا 20٪ تولید بیشتر نسبت به کارمندان ناراضی ، و فروشندگان خوشحال 37٪ فروش بیشتری نسبت به همکاران ناراضی خود دارند.

همچنین یک ذهنیت مثبت به شما کمک می کند تا سریعتر به یک نگرش متمرکز بر راه حل بروید. به عنوان مثال ، منفی نگری ممکن است باعث شود که وقتی سد معبر خود را نشان می دهد ناامید شوید. ممکن است برای تغییر استراتژی خود به خود سرزنش ، انتقاد یا به سادگی فقدان انگیزه متوسل شوید.

با این حال ، یک نگرش مثبت می تواند به شما کمک کند در صورت بروز یک چالش ، اعتماد به نفس ، آرام و متانت داشته باشید. مثبت بودن می تواند به شما کمک کند تا مسئله را در ذهن خود از نو تنظیم کنید ، بنابراین می توانید بگویید: “این چالش در واقع فرصتی است که ما می توانیم در مورد استراتژی خود تجدید نظر کنیم و در نتیجه راه حل بهتری ایجاد کنیم.”

مطمئناً ، همه مجاز به گذراندن روزهای بد هستند ، اما نشانه یک کارمند خوب کسی است که اجازه نمی دهد این روحیه بد در حل مسئله یا ایجاد روحیه تیمی قوی تأثیر بگذارد.

3 همدلی و هوش هیجانی.

مدیر بازاریابی HubSpot ، کریستن بیکر به من گفت که احساس می کند همدلی یک ویژگی مهم برای تبدیل شدن به یک کارمند خوب است.

او می گوید ، “یک کارمند خوب هنگام تعامل با همکاران و مشتریان ، همدلی را نشان می دهد. علاوه بر این ، یک کارمند خوب نشان می دهد که به تأثیر کارش بر اطرافیانش اهمیت می دهد.”

بیکر اضافه می کند ، “همدلی می تواند به شما کمک کند تا جای خود را در جای مشتری قرار دهید ، که می تواند انگیزه و هدف را افزایش دهد. هنگامی که من چالش های مشتریان خود را بهتر درک می کنم ، می بینم که نقش خودم چقدر می تواند به رفع این نیازها کمک کند ، و این به من انگیزه می دهد تا بیشتر کار کنم. ”

علاوه بر این ، هوش هیجانی یک مهارت حیاتی برای کارکنان و رهبران است که باید از آن استفاده کنند. توانایی تنظیم احساسات خود – و همچنین احساسات دیگران – در محیط کار بسیار ارزشمند است.

برای افزایش هوش هیجانی خود ، یک آزمون EI را امتحان کنید تا میزان هوش شما از نظر عاطفی مشخص شود و سپس زمینه های پیشرفت را مشخص کنید. (HubSpot حتی یکی را ارائه می دهد !)

برای تمرین همدلی در محل کار ، از همکاران بپرسید که چگونه هستند و مهارتهای گوش دادن فعال را برای توسعه روابط با گذشت زمان تمرین کنید. به عنوان مثال ، اگر یکی از همکاران اظهار داشت که این آخر هفته تولد خود را جشن می گیرد ، به یاد داشته باشید که پیگیری کنید و از چگونگی آن س askال کنید.

علاوه بر این ، زمانی را برای درک چگونگی پاسخگویی محصولات یا خدمات به نیازهای مشتریان خود اختصاص دهید. خودت را جای اونها بگذار. به مصاحبه های مشتری گوش دهید یا پاسخ های نظرسنجی را بخوانید تا چالش های مشتری خود را بهتر درک کنید ، که به طور طبیعی شما را قادر می سازد احساس همدلی بیشتری نسبت به مشتریان خود داشته باشید.

4 پاسخگویی.

پاسخگو بودن به سادگی به معنای مسئولیت پذیری در قبال اعمال خود است و این مهارت فوق العاده مهمی در محل کار است.

مردم هر روز خراب می شوند – مهم این است که چگونه اشتباهات خود را کنترل می کنید. مستقیماً به رئیس خود بروید ، موضوع مورد نظر را مشخص کنید و نحوه ایجاد یا مشارکت در آن را توضیح دهید.

نشان دادن این که وقتی اشتباه می کنید نمی پذیرید اعتراف کنید ، نشانگر یک کارمند خوب (و صادقانه) است. وقتی می خواهید مشکلات را پنهان کنید یا انگشت خود را نشان دهید به کسی کمک نمی کند.

علاوه بر این ، اگر وقت بگذارید تا خود را منعکس کنید و در نظر بگیرید که چگونه ممکن است روش خود را تغییر دهید تا دفعه دیگر به اهداف خود برسید ، چشمگیر است.

به عنوان مثال ، اگر مسئولیت انتشار 12 پست در ماه را دارید و فقط می توانید 10 پست را به پایان برسانید ، می خواهید بفهمید چه چیزی مانع رسیدن شما به هدف شده است.

سپس ، هنگامی که به مدیر خود نزدیک می شوید ، می توانید چیزی مانند این را بیان کنید: “من با دو قطعه گذشته کار دشواری داشتم ، زیرا به طور دقیق حساب نکردم که هر قطعه چه مدت طول می کشد ، به خصوص قطعاتی که نیاز به نقل قول های خارجی دارند اکنون که تأمل کردم ، فهمیدم که باید هفته ای سه قطعه بنویسم و ​​قبل از شروع به نوشتن نقل قول های خود ، چند روز فرصت بیشتر به خودم اختصاص دهم تا بتوانم فعالیت های تبلیغاتی و جمع آوری نقل قول ها را انجام دهم. ”

5. انتقادی ، بزرگ اندیشی.

یک کارمند خوب وقت می گذارد تا در زندگی روزمره مکث کند و اهداف بزرگتر را ارزیابی کند ، همیشه اطمینان حاصل کند که کارش با اهداف شرکت همسو است و تأثیر مثبتی روی خط تولید شرکت دارد.

حتی اگر به تازگی در یک شرکت جدید کار خود را شروع کرده اید ، هرگز زود نیست که س questionsال کنید و به سازمان بزرگتر علاقه مند شوید. تفکر استراتژیک و تصویر بزرگ نشانه یک کارمند خوب است و اگر وقت بگذارید و در مورد مشکلات یا وظایف موجود و چگونگی انطباق آنها با استراتژی اصلی شرکت خود انتقادی بیندازید ، رئیس شما این نکته را متوجه خواهد شد.

6. هدف – آرزو.

شارلین استرین ، یک مدیر بازاریابی HubSpot برای خرید و فروش مشارکت در بازاریابی جهانی ، جاه طلبی را یک ویژگی حیاتی برای هر کارمند خوب می داند.

جاه طلبی می تواند برای همه متفاوت باشد ، اما در این مورد ، ما در مورد جاه طلبی صحبت می کنیم زیرا مربوط به مقیاس پذیری است.

همانطور که استرین خاطرنشان می کند ، “برای اینکه یک کارمند خوب (و حتی عالی) باشید ، باید به دنبال مقیاس پذیری در هر جنبه از نقش خود باشید. راه هایی برای نرم و صاف کردن فرآیند یا پیاده سازی فرآیندهایی که یکی وجود ندارد ، پیدا کنید. ”

استرین اضافه می کند ، “اگر به نقشی متفاوت یا بالاتر می روید ، به این فکر کنید که آیا شخص دیگری می تواند وظایف روزمره شما را به راحتی انجام دهد و نقش و برنامه را رشد دهد. در غیر این صورت ، به روش هایی برای کاهش این اصطکاک فکر کنید. “”

یک کارمند خوب در نظر دارد که چگونه می تواند نقش خود را برای شرکت در کل کارآمدتر سازد. او همچنین در نظر دارد که چگونه می تواند فرآیندهای جدیدی ایجاد کند تا نتیجه کل تیم خود را آسان کند.

به عنوان مثال ، من مشاهده کرده ام که همکاران سیستم های بایگانی منسوخ شده را تمیز کرده و پوشه های جدید و ساده Google Drive را برای دسترسی آسان به اطلاعات مهم ایجاد می کنند. من همچنین دیده ام که همکاران نحوه کار با وظایف روزمره خود را برای کارآیی بیشتر تغییر شکل می دهند ، سپس در مقیاس برای استفاده مجدد از نحوه تولید محتوا توسط نویسندگان HubSpot مورد استفاده قرار گرفته است.

هنگامی که در نقش جدیدی قرار دارید ، وقت بگذارید تا ناکارآمدی ها یا جزئیات جزئی را که می تواند منجر به مشکل شود ، در نظر بگیرید. این مسائل می توانند به فرصت های رشد تبدیل شوند.

7. مهارت های ارتباطی خوب.

سرانجام ، یک کارمند خوب با همکارانش روشن و مستقیم است. او مهارت های ارتباطی خوب – از جمله گوش دادن فعال ، تعیین انتظارات روشن ، س askingال پرسیدن را تمرین می کند ، و نشان دادن علاقه به صحبت های طرف مقابل.

همه ما با همکارانی کار کرده ایم که به نظر می رسد وقتی صحبت می کنیم گوش نمی دهند یا کاری را که گفته اند انجام می دهند دنبال نمی کنیم. ناامیدکننده است و می تواند اعتماد را کاهش دهد. یک کارمند خوب هر روز مهارتهای ارتباطی قوی – چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین – را تجربه می کند.

یک کارمند خوب همچنین می تواند در مواردی که می تواند و نمی تواند پروژه های اضافی را بیان کند ، بیان کند. این بخشی از تعیین انتظارات روشن است.

همانطور که جن استفانسیک ، مدیر تیم تبلیغات کانال HubSpot ، به من می گوید ، “شما می توانید” نه “بگویید و همچنان مفید باشید. به عنوان مثال ، شما نباید کاری را انجام دهید که نمی توانید اولویت بندی کنید یا نباید اولویت بندی کنید ، اما هنوز هم می توانید بیشتر تلاش کنید تا سایر راهها ، منابع یا مشاوره را به شخصی که درخواست کمک می کند پیشنهاد دهید. ”

توجه به این نکته مهم است – تبدیل شدن به یک کارمند خوب به زمان نیاز دارد و موانعی وجود دارد.

همانطور که کلینت فونتانلا ، مدیر تیم وبلاگ HubSpot می گوید ، “اکثر افراد می خواهند سریع جلو بیایند. آنها می خواهند پول بیشتری کسب کنند ، شغل یا ارتقا promotion شغلی بهتری کسب کنند و شروع به اندازه گیری خود می کنند تا اینکه عملکرد روزمره. شما روزهای بدی خواهید داشت. افرادی هستند که می خواهند قبل از شما تبلیغات خود را بدست آورند. دوست شما ممکن است کار جدیدی انجام دهد و درآمد بیشتری کسب کند. ”

“تمام کاری که می توانید انجام دهید این است که روی خود تمرکز کنید و تا آنجا که ممکن است ثابت باشید – چه در کار و چه در نگرش – و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.”

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *