وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

6 مرحله برای ایجاد یک مشاهده مشتری و بهبود تجربه مشتری

آیا تاکنون آن دوربینهای جذاب 360 درجه را در نمایشگاههای جایزه روی فرشهای قرمز دیده اید؟

شخصی مشهور در وسط قرار خواهد گرفت و چندین دوربین مستقر در اطراف به طور همزمان تصاویر ستاره را ثبت می کنند و تصویری دیدنی ایجاد می کنند که 360 درجه از فرد را به شما نشان می دهد.

حال ، تصور کنید که آیا می توانستید این کار را با مخاطبان هدف خود انجام دهید؟ هنگام تعامل با برند شما ، آنها را از هر زاویه ای بگیرید. با یک دید مشتری می توانید.

مسئله این است که ، بسیاری از مشاغل تلاش می کنند تا بدانند از کجا شروع کنند.

در انتهای این مقاله ، خواهید فهمید که یک مشتری چگونه است و چگونه می توانید برای مارک خود ایجاد کنید.

Download Now: Free Customer Journey Map Templates

یک نمایش مشتری مشترک ، داده های حاصل از رفتار مصرف کننده در وب و ایمیل ، فعالیت رسانه های اجتماعی ، اطلاعات جمعیتی ، تعاملات با خدمات مشتری و سابقه خرید را با هم ترکیب می کند.

بیایید مثالی از تعامل بین مصرف کننده و مارک را مرور کنیم.

یک مصرف کننده ، بگذارید او را Jazmyn بنامیم ، یک مارک تجاری را در اینستاگرام کشف می کند. جازمین از طریق اینستاگرام از وب سایت مارک بازدید کرده و یک پیشنهاد رایگان را بارگیری می کند. Said مارک Jazmyn را به لیست ایمیل اضافه می کند و وی شروع به دریافت ایمیل های پرورشی می کند.

بعد از ماهها تعامل و تعامل ، جازمین برند را دوباره کشف می کند و خرید می کند. یک ماه پس از آن ، وی در مورد مسئله محصول خود با خدمات مشتری تماس می گیرد.

فقط در طی چند ماه ، جازمین حداقل با سه بخش در شرکت تعامل کرده است: بازاریابی ، فروش و خدمات به مشتری. در بسیاری از مشاغل ، هر بخشی با استفاده از سیستم خود داده ها را ردیابی می کند.

به عنوان مثال ، تیم های فروش اغلب از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی تعاملات آنها با مشتری و چشم انداز در حالی که تیم های بازاریابی از سیستم عامل های بازاریابی و ابزارهای اتوماسیون برای تولید پیشرو استفاده می کنند

این باعث ایجاد شکافهای عظیم داده ای می شود ، درک نحوه رفتار کاربر در یک دوره طولانی مدت فراتر از یک عمودی دشوار است. همچنین می تواند منجر به تکراری بودن اطلاعات ، منجر به کثیف شدن داده ها شود.

به عنوان مثال ، جازمین ممکن است تبلیغاتی را برای محصولاتی که قبلاً خریداری کرده است دریافت کند. یا ممکن است از خدمات مشتری با شما تماس گرفته شود و در مورد محصولی که قبلاً از طریق ایمیل بررسی کرده است ، س askingال شود.

داشتن یک دیدگاه واحد به مشتری ، به سازمانها امکان می دهد تا بر اساس مرحله فعلی آنها در چرخه حیات مشتری ، تعاملات شخصی با مصرف کنندگان برقرار کنند. این باعث ایجاد تجربه مشتری بهتر ، وفاداری به برند قوی تر و میزان حفظ بهتر می شود.

وقتی می دانید مخاطب هدف شما کجاست ، می توانید پیشنهادات فریبنده ای را براساس نیازهای فعلی او ارائه دهید. این در بهترین حالت شخصی سازی است.

مزایای نمای مشتری تنها

وقتی در یک پلتفرم با یک دیدگاه مشتری سرمایه گذاری می کنید ، شما:

  • داده های تمیزتری داشته باشید – با یک سیستم یکپارچه ، سیلوهای اطلاعاتی را که اغلب باعث تکثیر داده می شوند حذف می کنید.
  • اطلاعات بهتری جمع کنید – وقتی نقشه دقیقی از سفر مشتری دارید ، می توانید عملکرد کمپین های خود را بهتر بشناسید و زمینه های پیشرفت را شناسایی کنید.
  • اختصاص اعتبار مناسب به کانال های صحیح – وقتی صحبت از ردیابی مخاطب می شود ، اسناد مناسب یک مسئله اساسی است. با استفاده از SCV می توانید بهترین و بدترین کانال ها را برای فعالیت های آینده شناسایی کنید.

1 دارندگان داده و KPI خود را تراز کنید.

اولین قدم در ایجاد یک SCV همسویی همه دارندگان داده شما در سازمان شما است.

مهم است که تیم های خود را زودتر با اهداف کلیدی هماهنگ کنید و شاخص های کلیدی پیشرفت بنابراین ، اگرچه همه در بخشهای مختلف کار خواهند کرد ، همه آنها به یک هدف کمک خواهند کرد. این مهم در نگه داشتن همه افراد در یک ذهنیت و کاهش انتقال به رویکرد داده محور است.

دارندگان داده های شما به عنوان رابط بین IT و تیم شما عمل می کنند ، استانداردهای حاکمیت را اعمال می کنند و دسترسی مورد نیاز آن را تأمین می کنند.

در طول این روند ، تیم فناوری اطلاعات شما بسیار مهم خواهد بود ، زیرا آنها باید اطلاعات را از چندین سیستم و منابع تلفیق کنند.

2. فن آوری مناسب را پیدا کنید.

مرحله بعدی یافتن بستری با قابلیت پشتیبانی از نیازهای شرکت شما است.

ویژگی های اصلی که باید هنگام جستجوی سیستم عامل در نظر بگیرید عبارتند از:

همچنین می خواهید اندازه شرکت و مقیاس پذیری نرم افزار را در نظر بگیرید. پلت فرم CRM همه در یک مانند HubSpot ، که فروش را ترکیبی می کند ، بازاریابی ، داده های خدمات مشتری برای پشتیبانی از یک تجربه جامع مشتری.

3 مدیران داده را استخدام کنید.

بسته به اندازه شرکت ، ممکن است بخواهید نقشهایی را که به داده اختصاص دارد مانند داده کاوشگر ، تحلیلگر داده و متخصصان انتقال داده ، در آن قرار دهید.

روند انتقال داده ها یک فرآیند پرهزینه و زمان بر است که ممکن است به آن مجهز نباشید. درعوض ، برای انجام صحیح این امر کارشناسانی با دانش و تجربه استخدام کنید.

آنها نه تنها در مرحله ساخت اولیه بلکه در رشد مشتری شما نیز ضروری خواهند بود.

4 همه داده های سیستم های قدیمی خود را مرتب و تلفیق کنید.

اگر یک مارک تجاری معتبر هستید و تعداد زیادی داده پراکنده دارید ، باید سیستم های خود را مرتب کنید.

با انجام ممیزی کیفیت داده خود شروع کنید. از آنجا داده های خود را تمیز کنید تا بتوانید ادغام آنها را با سیستم های دیگر خود شروع کنید ، از جمله:

  • انبار داده شما
  • سیستم های فروش شما
  • سیستم های اتوماسیون بازاریابی شما
  • سیستم های مرکز تماس شما

5. استراتژی حاکمیت داده خود را تنظیم کنید.

همانطور که در مرحله پاکسازی داده های قدیمی هستید ، برای داده های جدید و جدید به سیستم جدیدی نیاز خواهید داشت.

اینجاست که استانداردهای حاکمیت داده شما بازی می کند. آنها به عنوان راهنمای عملیاتی برای بازیابی ، ذخیره و پردازش داده ها عمل می کنند.

ممکن است تعجب کنید ، تفاوت بین استراتژی مدیریت داده و استراتژی حاکمیت داده چیست؟ مورد اول به اقداماتی است که شما برای تحقق رهنمودهای مشخص شده در استراتژی حاکمیت انجام می دهید.

برای آگاهی از نحوه تدوین استراتژی حاکمیت ، را اینجا کلیک کنید

6. فرایندهای خود را آزمایش کنید.

آخرین مرحله در این فرآیند آزمایش سیستم متمرکز جدید شما است.

برای اطمینان از اینکه محیط جدید شما کار می کند (به عنوان مثال ، ارتباط داده ها کامل است) ، برای اطمینان از جمع آوری ، ذخیره و گزارش صحیح داده ها در سیستم عامل ، باید از برخی داده های آزمایشی استفاده شود.

این به دلیل مقیاس کسب و کار شما و اجرای نقاط تماس جدید ، این یک روند مداوم خواهد بود.

هرچه تیم شما زودتر بتواند یک چارچوب مشاهده مشتری را اجرا کند ، از تجهیزات بهتری برای خدمات دهی به مخاطبان خود برخوردار خواهید بود. گرچه این فرآیند می تواند گران و زمانبر باشد ، اما سرمایه گذاری ارزشمندی در تصمیم گیری های استراتژیک تجاری بسیار مهم خواهد بود.

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an  interview with the help of this free job seekers kit.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *