سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

6 روش استفاده از Google Trends برای بازاریابی

آخرین باری که گوگل را ارائه دادید؟ آیا مایلید آن را با عموم به اشتراک بگذارید؟

تاریخچه های جستجو می توانند داستانی در مورد یک شخص و آنچه او فکر می کند را بیان کنند.

اما نمی توانم تصور کنم کسی بدون نوعی انگیزه ، مایل باشد سابقه جستجوی شخصی خود را رها کند – خصوصاً اگر وی را شناسایی کند.

خوشبختانه ، می توانیم از Google Trends برای این اطلاعات استفاده کنیم.

بیایید بررسی کنیم Google Trends چیست ، داده ها از کجا می آیند و اینکه چگونه می توانید از Google Trends برای تحقیقات بازار ، نوآوری محصول و موارد دیگر استفاده کنید.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

Google Trends چیست؟

“کاوش آنچه دنیا جستجو می کند” در صفحه اصلی Google Trends از شما استقبال می کند > و دقیقاً آنچه را که این ابزار انجام می دهد منعکس می کند.

Google Trends موضوعات پرطرفدار ، اصطلاحات جستجو و اخبار را در Google تجسم می کند. این داده در مورد روند کنونی هفت روز گذشته و همچنین روند گذشته که به سال 2004 برمی گردد ، به صورت واقعی ارائه می شود.

داده های Google Trends از کجا می آیند

Google Trends شامل نمونه های ناشناس – در زمان واقعی و غیر واقعی – از درخواست های جستجوی انجام شده به Google است که سپس در عناوین دسته بندی می شود.

از آنجا که می توانیم روندها را بر اساس مکان مشاهده کنیم ، داده ها نرمال هستند برای اطمینان از اینکه مناطق با بیشترین حجم جستجو مرتباً بالاترین رتبه را ندارند.

برای عادی سازی داده ها ، Google برای مقایسه محبوبیت نسبی ، هر نقطه داده را بر اساس کل جستجوهای جغرافیا و بازه زمانی که نشان می دهد ، تقسیم می کند. سپس این اعداد در محدوده 0 تا 100 مقیاس بندی می شوند ، بر اساس نسبت موضوع به همه جستجوها در همه مباحث.

یکی از مهمترین اخبار داده ها این است که Google س quالهایی را که ممکن است از “فعالیتهای نامنظم” ناشی شوند حفظ می کند. Google می گوید این کار برای حفظ کیفیت داده های جستجو ارائه شده از سایر ابزارهای Google انجام می شود.

به زبان ساده ، اگر Google فعالیت هرزنامه را از Trends فیلتر کند ، اسپمرها می توانند از این ابزار برای درک اینکه کدام کلمات به عنوان هرزنامه شناخته می شوند ، استفاده کنند و بر این اساس تنظیم کنند.

علاوه بر داده های جستجوی جستجو ، گزارش روندهای جستجوی بیدرنگ همچنین شامل تعداد مقالات Google News نوشته شده در هر ساعت است.

نحوه استفاده از Google Trends

Google Trends روشهای مختلفی برای برش دادن و تکه تکه کردن داده ها دارد. Google Trends دارای چهار بخش اصلی است:

  • کاوش کنید
  • پرطرفدار جستجوها
  • سال جستجو
  • اشتراک ها

داده ها را می توان براساس مکان ، تاریخ ، دسته ها ، بخش جستجو (به عنوان مثال ، اخبار در مقابل خرید) و حتی براساس موضوعات در مقابل اصطلاحات جستجو فیلتر کرد. به جای گشت و گذار در هر بخش و تجسم ، بیایید ببینیم که چگونه آنها می توانند در کارهای معمول بازاریابی اعمال شوند.

1 برای تحقیقات بازار از Google Trends استفاده کنید

آیا باید علاقه به محصول یا خدمات خود را برای راه اندازی در بازار جدید درک کنید؟

Google Trends Explore به شما کمک می کند درک کنید که چگونه فصلی بودن و موقعیت مکانی ممکن است روی محصول یا خدمات شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال ، در انتخاب کشویی کشور در زیر درخواست خود ، می توانید به یک کلانشهر فیلتر شوید یا روی گزینه های نقشه کلیک کنید. همچنین می توانید تاریخ را برای گسترش یا کاهش تاریخ تغییر دهید – اما بخاطر داشته باشید اگر در مدت زمان هفت روز زمانی را انتخاب کنید ، نمونه تغییر می کند.

market-research-section-min

نکته حرفه ای: همانطور که در جستجوی خود تایپ می کنید ، به گزینه های پر شده خودکار توجه کنید. هر کاری که انجام دهد

در زیر آن یک “عنوان” وجود ندارد. مباحث دسته های جمع هستند ، در حالی که اصطلاحات جستجو بر روی کلمات کلیدی متمرکز هستند. همین مورد در جداول “موضوعات مرتبط” و “درخواستهای مرتبط” اعمال می شود. با یک موضوع به طور گسترده تر شروع کنید و سپس هنگام تجزیه و تحلیل نتایج ، به جستجوی اصطلاحات خاص بپردازید.

2. Google Trends را برای Newsjacking امتحان کنید

آیا برای کمک به تولید محتوا از newsjacking استفاده می کنید؟ پس قطعاً باید از اشتراک های Google Trends استفاده کنید. ثبت نام کنید تا بهترین ، بیشترین یا همه روند جستجو را به صورت هفتگی ، روزانه یا به صورت اتفاقی کسب کنید.

email-alert-min

3 از Google Trends برای تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید

بسیاری از ابزارهای تحقیق درباره کلمات کلیدی ، میزان جستجوی ماهانه مورد انتظار را نشان می دهند. مگر اینکه ماه به ماه آن داده ها را ردیابی کرده باشید ، تشخیص اینکه روند جستجو در موضوع رو به بالا یا پایین است ، دشوار است. Google Trends می تواند داده های جهت دار را برای جفت شدن با حجم جستجوی ماهانه به شما ارائه دهد.

در حالی که روند کلمات کلیدی خود را بررسی می کنید ، می توانید سeriesالات مرتبط را پیدا کنید که در حال افزایش هستند و همچنین باید در مجموعه کلمات کلیدی خود در نظر گرفته شوند.

اگر مطمئن نیستید که افراد ممکن است به دنبال چه چیزی باشند ، در صورت امکان از عنوان ارائه شده توسط Google به صورت خودکار استفاده کنید و “س quالات مرتبط ” فیلتر شده توسط س Topالات برتر هنگامی که اصطلاحات مختلفی را در جستجوی مربوط پیدا کردید ، حداکثر پنج عبارت را برای مقایسه آنها اضافه کنید.

compare-min

نکته حرفه ای: مطمئن شوید که از عبارات جستجو استفاده می کنید. بسته بندی جستجوی شما در نقل قول ها ، استفاده از کل عبارت را به ترتیب ترتیب تضمین می کند. همچنین می توانید جستجو خود را با علائم نگارشی اصلاح کنید برای درج یا حذف کلمات خاص.

4 از Google Trends برای نوآوری در محصولات استفاده کنید

آیا به دنبال بینش در مورد جدیدترین رنگها ، مواد یا سبک های محصول خود هستید؟ فرض کنید شما به طور گسترده با یک موضوع در کاوش شروع می کنید.

در این صورت ، “س quالات مرتبط” که توسط Rising فیلتر شده اند می توانند رنگ ها ، مواد یا سایر نوآوری های محصول را رواج دهند و نشان دهند که میزان علاقه در بازه زمانی انتخاب شده چقدر افزایش یافته است. کسانی که با Breakout مشخص شده اند ، افزایش قابل توجهی نسبت به دوره قبل نشان می دهند و بیش از 5000٪ رشد می کنند.

rising-related-queries-min

5. از Google Trends برای خوشه بندی موضوع استفاده کنید

امیدوارم که شما تفاوت بین اصطلاحات جستجو و عناوین در Trends را درک کرده باشید.

با موضوعات ، Google Trends می تواند به شما کمک کند استراتژی خوشه موضوع . همانطور که یک اصطلاح را جستجو می کنید ، Google به جای فقط عبارات جستجو ، موضوعاتی را در اختیار شما قرار می دهد و پس از انتخاب یکی ، “موضوعات مرتبط” را نیز لیست می کند. با بررسی گزارش روند بی درنگ جستجو می توانید درک کنید که Google News چگونه به ایجاد روابط بین موضوعات کمک می کند.

realtimetrends-min

اگرچه ما می توانیم حتی گسترده تر از موضوعات نیز باشیم. پس از انتخاب اصطلاحی ، می توانید یک دسته انتخاب کنید. در حالی که این موارد به منظور پالایش جستجوی جستجوی شما است ، شما می توانید پس از انتخاب یک دسته جستجوی خود را حذف کنید و پرس و جوها و عناوین مرتبط با گروه سطح بالا برای شما باقی بماند.

category-explore-min

6. Google Trends را برای تجزیه و تحلیل انتشارات اخبار آزمایش کنید

آیا شما اخبار را می خوانید یا در آن کار می کنید؟ سپس می خواهید در داده های جستجوی پرطرفدار جستجو کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، جستجوهای پرطرفدار در زمان واقعی لیست چند مقاله Google News در مورد یک موضوع پرطرفدار در هر ساعت را نشان می دهد. هنگامی که موضوعی را انتخاب کردید ، نمودارهای میله ای مقالات تازه اضافه شده آن ساعت و مجموع تجمعی را نشان می دهد. شما می توانید خبرها را چگونه منجر به روند جستجو یا دنبال کنید.

مقالات ذکر شده مقالات برتر بر اساس سیستم رتبه بندی Google News هستند ، در Google . اگر در موضوعات خاصی مشترک شوید ، می توانید از نظر انتشار کدام نشریه را کنترل کنید.

تمرکز خود را بر روی انتشار آن دسته از نشریاتی بگذارید که به طور منظم در موضوعات شما ارائه می شوند. اگر ناشر هستید ، این رقبا را کنترل کنید تا ببینید آیا می توانید داده های ساختاری خود را به روز کنید یا اطلاعات مرکز ناشر را برای رسیدن به سطح آنها به روز کنید.

news-articles-barchart-min

آماده شروع کاوش هستید؟ اکنون وارد Google Trends شوید و روشهای منحصر به فردی را که می توانید از این ابزار برای نیازهای تجاری خود استفاده کنید ، مشاهده کنید.

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *