تعیین هدف, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

5 Dos و Don’t هنگام ساخت هدف هوشمند [مثالها]

وقتی 14 ساله بودم ، رویای من بازی بیس بال دانشگاه بود. اما من یک مشکل کوچک داشتم – من فقط 100 پوند وزن داشتم و به سختی می توانستم از داخل زمین توپ را بزنم. حتی اگر هنوز چهار سال وقت داشتم تا بتوانم مهارتهای خود را جمع کنم و پیشرفت کنم ، می دانستم که قبل از بازی در سطح دانشگاهی باید مسیری طولانی طی کنم.

خوشبختانه مربی دبیرستان من همیشه فرصت شلیک به من می داد که باعث شد رانندگی من زنده بماند. بعد از یک تمرین خسته کننده یا تمرین ، او چنگ می زد که چگونه یک هدف بلند مدت فقط یک سری اهداف کوتاه مدت است ، و ما را وادار کرد که هر ساله اهداف آموزش خارج از فصل خود را بنویسیم. اما او فقط پیش نویس اولین برگه هدف شما را نپذیرفت. او شما را وادار به ویرایش می کند تا زمانی که بدانید اهداف شما دقیقاً چیست و چگونه می خواهید به اهداف خود برسید.

Download your free marketing goal-setting template here. 

تعیین هدفی مانند “بهبود قدرت بالای بدن” کافی نبود. شما باید می نوشتید که چقدر مطبوعات نیمکت خود را بهبود می بخشید و چند بار در هفته تمرین می کنید.

من هر ساله اهداف SMART را در خارج از فصل تعیین می کردم و از آنجا که برنامه و هدف مشخصی داشتم ، همیشه به آنها می رسیدم. تا زمانی که من در دبیرستان بزرگسال بودم ، 70 پوند اضافه کردم و بورس تحصیلی بیس بال را کسب کردم.

در این پست ، شما دقیقاً خواهید فهمید که اهداف SMART چیست و چگونه می توانید امروز هدف خود را تعیین کنید. آیا می خواهید از اطلاعاتی که بیشتر به آن نیاز دارید عبور کنید؟ برای رفتن به آن بخش ، روی یکی از این عناوین کلیک کنید.

SMART Goals Template from HubSpot این الگو را بصورت رایگان بارگیری کنید

در دنیای کار ، تأثیر اهداف SMART همچنان در حال رشد است. دلیل اینکه تیم های بازاریابی موفق همیشه به تعدادشان می رسند این است که آنها اهداف SMART را نیز تعیین می کنند. برای دنبال کردن و ایجاد اهداف SMART خود از الگوی بالا استفاده کنید.

اهداف SMART چیست؟

اهداف SMART اهداف مشخصی هستند که شما قصد دارید آنها را طی یک دوره خاص هدف قرار دهید. این اهداف باید با دقت توسط یک مدیر و گزارش مستقیم آنها تهیه شود تا آنها را برای موفقیت تعیین کند. “SMART” اختصاری است که مهمترین خصوصیات هر هدف را توصیف می کند.

مخفف “SMART” مخفف “خاص” ، “قابل اندازه گیری” ، “قابل دستیابی” ، “مربوط” و “با محدودیت زمانی” است. هر هدف SMART باید این پنج ویژگی را داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که هدف به دست می آید و منافع کارمند را دارد. در زیر بدانید که هر مشخصه به چه معناست و چگونه می توان یک هدف SMART را که نمونه آنها را نشان می دهد ، نوشت.

چرا اهداف SMART مهم هستند؟

هنگامی که اهدافی مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و با محدودیت زمانی تعیین می کنید ، با تأیید دستیابی به هدف ، شناسایی معیارهایی که موفقیت را تعریف می کنند و ایجاد نقشه راه ، شانس موفقیت خود را افزایش می دهید. به آن معیارها برسید.

اهداف SMART برای تعیین اهداف مهم هستند:

  • به شما کمک می کند با اهداف روشن ، نه اهداف گسترده یا مبهم کار کنید
  • با تعیین معیارهای ملاقات ، روشی را برای سنجش موفقیت خود ارائه دهید
  • اهداف معقول و منطقی را بیان کنید که واقع بینانه و قابل دستیابی باشند
  • کارهای غیرضروری یا بی ربطی را که می تواند از آنچه مهم است دور کند قطع کنید
  • برای پایبندی در رسیدن به اهداف خود شروع و پایان روشنی تعیین کنید

اگر اهداف شما انتزاعی است ، اگر نمی دانید برای رسیدن به موفقیت چه کاری باید انجام شود ، یا اگر برای انجام مراحل خود مهلتی برای خود قائل نیستید ، ممکن است تمرکز خود را از دست داده و از آنچه می خواهید به دست آورید کوتاه بیایید. .

آیا اهداف SMART واقعاً م workثر هستند؟

به طور خلاصه – بله ، اگر به درستی انجام شود . تعیین اهداف غیرواقعی و تلاش برای اندازه گیری آنها بدون در نظر گرفتن عملکرد قبلی ، بازه های زمانی بیش از حد کوتاه یا متغیرهای بیش از حد ، شما را از مسیر خارج می کند.

این اهداف اگر به درستی فرمول بندی شوند و اگر انگیزه و رشدی که روی آنها کار می کنند را در نظر بگیرند ، م workثر هستند. علاوه بر این ، اهداف SMART شما تنها در مواقعی موفقیت می یابند که کارکنانی که برای کار در آنها کار می کنند ، وسیله ای برای دستیابی به اهدافشان دارند.

بیایید نگاهی به چند نمونه واقع بینانه از اهداف SMART بیندازیم تا تصویر واضح تری از آنچه که هستند ، ترسیم کنیم.

1 هدف ترافیک وبلاگ

  • خاص : من می خواهم وبلاگ خود را تقویت کنم ترافیک با افزایش دفعات انتشار هفتگی خود از پنج به هشت بار در هفته. دو وبلاگ نویس ما از نوشتن هفته ای دو پست به سه پست در هفته حجم کار خود را افزایش می دهند و سردبیر ما از نوشتن یک پست در هفته به دو پست در هفته حجم کار خود را افزایش می دهد.
  • قابل اندازه گیری : هدف ما افزایش 8 درصدی ترافیک است.
  • قابل دستیابی : ماه گذشته هنگامی که دفعات انتشار هفتگی خود را از سه به پنج بار در هفته افزایش دادیم ، بازدید وبلاگ ما 5 درصد افزایش یافت.
  • مربوط : با افزایش بازدید از وبلاگ ، ما آگاهی از برند را افزایش می دهیم و منجر به تولید بیشتر می شویم ، و فرصت فروش بیشتری برای بسته شدن به فروش می دهیم.
  • محدود به زمان : پایان این ماه
  • هدف هوشمند : در پایان این ماه ، وبلاگ ما با افزایش فرکانس انتشار هفتگی ما از پنج پست در هفته به هشت ، شاهد افزایش 8 درصدی در بازدید خواهد بود. ارسال در هفته.

2. هدف بازدیدهای ویدیویی فیس بوک

  • خاص: من می خواهم با کاهش ترکیب محتوای ویدئویی خود از هشت موضوع به پنج موضوع پرطرفدار ، میانگین بازدیدهای خود را در هر ویدئو افزایش دهم.
  • قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 25 درصدی بازدیدها است.
  • قابل دستیابی: هنگامی که ما مخلوط محتوای ویدئویی خود را در فیس بوک از 10 موضوع به هشت عنوان محبوب ترین موضوع کاهش دهیم ، میانگین بازدیدهای ما برای هر ویدئو 20٪ افزایش یافته است.
  • مربوط: با افزایش متوسط ​​بازدید در هر ویدئو بومی در فیس بوک ، ما پیگیری شبکه های اجتماعی و آگاهی از مارک تجاری خود را افزایش می دهیم و با محتوای ویدیویی خود به مشتریان بالقوه بیشتری می رسیم.
  • محدودیت زمانی: در شش ماه
  • هدف هوشمند: طی شش ماه ، با کاهش مخلوط محتوای ویدئویی خود از هشت موضوع ، شاهد افزایش 25 درصدی میانگین بازدید از ویدیو در هر ویدئو بومی در فیس بوک خواهیم بود. به پنج موضوع محبوب ما.

3 هدف اشتراک ایمیل

  • خاص: من می خواهم با افزایش بودجه تبلیغات فیس بوک خود در پست های وبلاگ که از نظر تاریخی بیشترین مشترکان ایمیل را دارند ، تعداد مشترکان وبلاگ ایمیل را افزایش دهم.
  • قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 50 درصدی مشترکان است.
  • قابل دستیابی: از سه ماه پیش که از این روش استفاده کردیم ، اشتراک وبلاگ ایمیل 40٪ افزایش یافته است.
  • مربوط: با افزایش تعداد مشترکان وبلاگ ایمیل ، وبلاگ ما بازدید بیشتری را افزایش می دهد ، آگاهی از نام تجاری را افزایش می دهد و منجر به فروش بیشتر تیم فروش ما می شود. لی>
  • محدودیت زمانی: در سه ماه
  • هدف هوشمند: طی سه ماه ، با افزایش بودجه تبلیغات فیس بوک در پست هایی که از نظر تاریخی کسب می کنند ، شاهد افزایش 50 درصدی در تعداد مشترکان وبلاگ ایمیل خواهیم بود. بیشترین مشترک وبلاگ.

4 هدف ثبت نام در وبینار

  • اختصاصی: من می خواهم با ارتقا it ثبت نام در وبینار پیام رسان فیس بوک خود از طریق اجتماعی ، ایمیل ، وبلاگ ما و پیام رسان فیس بوک تعداد ثبت نام ها را افزایش دهم. قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 15 درصدی ثبت نام است.
  • قابل دستیابی: آخرین وبینار پیام رسان فیس بوک ما با 10٪ افزایش در ثبت نام ها هنگامی که فقط آن را از طریق ایمیل ، ایمیل و وبلاگ خود تبلیغ کردیم.
  • مربوط: وقتی وبینارهای ما منجر به تولید بیشتر می شوند ، فروش فرصت بیشتری برای بسته شدن دارد.
  • زمان محدود: تا 10 آوریل ، روز برگزاری وبینار
  • هدف هوشمند: تا 10 آوریل ، روز برگزاری وبینار خود ، با ترویج آن از طریق ایمیل ، ایمیل ، افزایش 15 درصدی در ثبت نام را مشاهده خواهیم کرد. وبلاگ ما و پیام رسان فیس بوک.

5. هدف عملکرد صفحه فرود

  • خاص: من می خواهم که صفحات فرود ما با تغییر حالت از یک ستون به فرم دو ستونی منجر به تولید بیشتر شوند.
  • قابل اندازه گیری: هدف من افزایش 30 درصدی تولید سرب است.
  • قابل دستیابی: هنگامی که ما A / B تست شده فرم سنتی یک ستونی ما در مقابل فرم دو ستونی در صفحات فرود با بیشترین میزان بازدید ، متوجه شدیم که فرم های دو ستونی 27٪ بهتر از فرم های یک ستونی سنتی ما هستند ، با 99 سطح معنی داری.
  • مربوط: اگر ما منجر به تولید محتوای بیشتری شویم ، فروش می تواند مشتریان بیشتری را ببندد.
  • محدودیت زمانی: یک سال دیگر

هدف SMART: یک سال دیگر ، صفحه های فرود ما با تغییر فرم از یک ستون به دو ستون ، 30٪ منجر به تولید بیشتر می شوند.

6. هدف استراتژی ایجاد پیوند

  • اختصاصی: من می خواهم با ایجاد یک استراتژی ایجاد لینک که باعث می شود ناشران دیگر بتوانند به وب سایت ما پیوند دهند ، ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهم. این باعث افزایش رتبه ما در نتایج موتور جستجو می شود و به ما امکان می دهد ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد کنیم.
  • قابل اندازه گیری: هدف ما 40 لینک بازگشت به صفحه اصلی شرکت ما است.
  • قابل دستیابی: با توجه به ابزار تجزیه و تحلیل سئو ، در حال حاضر 500 پیوند با کیفیت پایین از سایر نقاط اینترنت به صفحه اصلی ما هدایت می شود. با توجه به تعداد مشارکت هایی که در حال حاضر با مشاغل دیگر داریم و اینکه ما ماهانه 10 پیوند ورودی جدید ایجاد می کنیم بدون هیچ گونه ارتباطی از طرف ما ، 40 پیوند ورودی اضافی از یک کمپین ایجاد پیوند یک هدف مهم اما عملی است. لی>
  • مربوط: ترافیک ارگانیک منبع اصلی ما در تبلیغات جدید است ، و لینک دادن یکی از بزرگترین عوامل رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند Google است. اگر ما از نشریات با کیفیت بالا پیوند ایجاد کنیم ، رتبه بندی ارگانیک ما افزایش می یابد ، باعث افزایش بازدید و هدایت ما می شود.
  • مدت زمان محدود: چهار ماه دیگر
  • هدف هوشمند: طی چهار ماه آینده ، 40 لینک برگشت اضافی ایجاد می کنم که به سایت www.ourcompany.com هدایت می شوند. برای این کار ، من با الی و اندرو از بخش روابط عمومی ما همکاری خواهم کرد تا با ناشران ارتباط برقرار کنم و یک استراتژی مثر برای اطلاع رسانی تدوین کنم.

7. کاهش نرخ Churn Rate

  • خاص: من می خواهم برای شرکت خود 5٪ کاهش مشتری ایجاد کنم زیرا هر از دست دادن مشتری بازتاب کیفیت و درک خدمات ما است.
  • قابل اندازه گیری: با 30 مشتری در معرض خطر در هفته تماس بگیرید و روزانه از پنج مشتری جدید در طی فرآیند پردازش پشتیبانی مشتری داشته باشید.
  • قابل دستیابی: ارائه محصول ما به تازگی بهبود یافته است و ما توانایی سرمایه گذاری بیشتر در تیم پشتیبانی مشتری خود را داریم و به طور بالقوه می توانیم پنج مشتری در معرض خطر داشته باشیم که بتوانند آنها را ارتقا دهند. ماهانه.
  • مربوط: ما می توانیم یک پایگاه دانش مشتری ایجاد کنیم تا پیشرفت مشتری در سفر خریدار را ردیابی کنیم و قبل از اینکه علاقه خود را از دست بدهند ، با تماس با آنها مانع از ایجاد مشکل می شویم. لی>
  • محدودیت زمانی: در 24 هفته
  • هدف هوشمند: طی 24 هفته ، میزان ریزش را برای شرکت خود 5٪ کاهش می دهم. برای این کار ، ما هر هفته با 30 مشتری در معرض خطر تماس خواهیم گرفت و پشتیبانی مشتری را ارائه می دهیم تا به پنج مشتری جدید در هنگام حمل و نقل روزانه کمک کنیم و پیشرفت آنها را از طریق پایگاه دانش مشتری پیگیری کنیم.

8. هدف وابستگی به مارک

  • خاص: من می خواهم تعداد شنوندگان پادکست خود را افزایش دهیم زیرا ما سعی داریم خود را به عنوان رهبران فکر در بازار خود معرفی کنیم.
  • قابل اندازه گیری: 40 درصد افزایش شنوندگان هدف ما است.
  • قابل دستیابی: ما می توانیم بودجه فعلی خود را افزایش داده و ضریب پخش پادکستر خود را سطح کنیم ، تا بتوانیم مکالمه های بصیرت آمیز را برای شنوندگان خود تنظیم کنیم.
  • مربوط: ما پادکست ایجاد کردیم و تیمی را برای شروع مهمانان جالب ، میکس صدا و تصاویر کوچک چشم نواز برای شروع آن اختصاص دادیم.
  • محدودیت زمانی: در چهار ماه
  • هدف هوشمند: طی چهار ماه ، با تأمین بودجه و توانایی تیم ما برای ساخت پادکستهای با بصیرت با مخلوط کردن صدا با کیفیت و چشم ، شاهد افزایش 40 درصدی میانگین شنونده در Apple Podcasts خواهیم بود. – گرفتن ریز عکسها.

اکنون که نمونه هایی از اهداف SMART را مشاهده کردید ، بیایید به چگونگی ساخت اهداف خود بپردازیم.

1 از عبارت خاص استفاده کنید.

هنگام نوشتن اهداف SMART ، به خاطر داشته باشید که آنها “خاص” هستند زیرا مقصدی سخت و سریع وجود دارد که کارمند سعی در رسیدن به آن دارد. “بهتر در کار من باش” یک هدف هوشمندانه نیست زیرا خاص نیست. در عوض ، از خود بپرسید: در چه چیزی بهتر می شوید؟ چقدر می خواهید بهتر شوید؟

اگر حرفه ای بازاریابی هستید ، شغل شما احتمالاً حول و حوش شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI است. بنابراین ، ممکن است KPI یا معیاری خاص را انتخاب کنید که می خواهید در آن بهبود یابید – مانند بازدیدکنندگان ، راهنماها یا مشتریان. شما همچنین باید اعضای تیم را که برای رسیدن به این هدف کار می کنند ، منابعی که آنها دارند و برنامه اقدام آنها را مشخص کنید.

در عمل ممکن است یک هدف خاص SMART بگوید: “کلیفورد و برادن میزان بازدید وبلاگ را از طریق ایمیل افزایش می دهند …” شما دقیقاً می دانید چه کسی در این ماجرا دخیل است و می خواهید چه چیزی را بهبود ببخشید.

اشتباه مشترك هدف SMART: ابهام

اگرچه ممکن است لازم باشد برخی اهداف را بازتر نگه دارید ، اما باید از مبهمی که بعداً تیم شما را گیج می کند خودداری کنید. به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید ، “کلیفورد تجارب بازاریابی از طریق ایمیل را افزایش می دهد” ، بگویید “کلیفورد نرخ کلیک بازاریابی از طریق ایمیل را 10 درصد افزایش می دهد.”

2. اهداف قابل اندازه گیری را وارد کنید.

اهداف SMART باید “قابل اندازه گیری” باشند زیرا شما می توانید پیشرفت هدف را ردیابی و کمیت کنید. “افزایش بازدید وبلاگ از طریق ایمیل” ، به خودی خود ، هدف SMART نیست زیرا شما نمی توانید میزان افزایش را اندازه بگیرید. درعوض ، از خود بپرسید: برای چه میزان از ترافیک بازاریابی ایمیل باید تلاش کنید؟

اگر می خواهید پیشرفت تیم خود را بسنجید ، باید اهداف خود را کمی تعیین کنید ، مانند دستیابی به افزایش X درصد در بازدیدکنندگان ، راهنمایی ها یا مشتریان.

بیایید هدف SMART را شروع کنیم که سه پاراگراف بالا را شروع کردیم. اکنون ، هدف SMART قابل اندازه گیری ما ممکن است بگوید: “کلیفورد و برادن میزان بازدید وبلاگ از طریق ایمیل را هر ماه 25٪ جلسات بیشتر افزایش می دهند …” شما می دانید چه چیزی را افزایش می دهید ، و چه مقدار.

اشتباه مشترک هدف SMART: KPI وجود ندارد

این در همان پرهیز از مبهم بودن است. اگرچه ممکن است برای اثبات موفقیت خود به شواهد کیفی یا باز نیاز داشته باشید ، اما هنوز باید یک KPI قابل اندازه گیری ارائه دهید. به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید: “خدمات مشتری خوشبختی مشتری را بهبود می بخشد” ، بگویید: “ما می خواهیم میانگین رضایت مکالمه مشتریان از هفت به ده باشد”.

3 اهداف واقعاً قابل دستیابی را هدف قرار دهید.

هدف SMART «قابل دستیابی» توانایی کارمند را در دستیابی به آن در نظر می گیرد. اطمینان حاصل کنید که افزایش درصد X ریشه در واقعیت دارد. اگر ماه گذشته میزان بازدید وبلاگ شما 5٪ افزایش یافته است ، سعی کنید این ماه را 8-10٪ افزایش دهید ، نه 25٪ بالا.

مهم است که اهداف خود را بر اساس تجزیه و تحلیل خود ، نه معیارهای صنعت قرار دهید ، در غیر این صورت ممکن است بیش از حد جویدن گاز بگیرید. بنابراین ، بیایید مقداری “دستیابی” را به هدف SMART که قبلاً در این پست وبلاگ ایجاد کردیم ، اضافه کنیم: “کلیفورد و برادن میزان بازدید وبلاگ را از طریق ایمیل 8-10٪ جلسه بیشتر در ماه افزایش می دهند …” به این ترتیب خود را برای شکست تنظیم نمی کنید.

اشتباه مشترک هدف SMART: اهداف دست نیافتنی

بله شما همیشه باید پیشرفت کنید. اما دستیابی به اهداف کاملاً دست نیافتنی ممکن است شما را از رده خارج کرده و ردیابی پیشرفت را دشوارتر سازد. به جای اینکه بگوییم ، “ما می خواهیم 10000 what از آنچه در سال 2021 ساخته ایم ، به دست آوریم” ، چیزی قابل دستیابی تر را در نظر بگیرید ، مانند: “ما می خواهیم امسال فروش را 150 افزایش دهیم” ، یا “ما یک هدف فصلی برای رسیدن به 20 ٪ فروش سال به سال افزایش می یابد. ”

4 اهداف مربوط به تجارت خود را انتخاب کنید.

اهداف SMART که “مرتبط” هستند مربوط به اهداف کلی شرکت شما هستند و روند فعلی صنعت شما را در بر می گیرند. به عنوان مثال ، آیا افزایش بازدید شما از طریق ایمیل منجر به درآمد بیشتری می شود؟ و آیا واقعاً برای شما امکان پذیر است که به طور قابل توجهی با توجه به فعالیت های فعلی بازاریابی از طریق ایمیل ، ترافیک ایمیل وبلاگ خود را افزایش دهید؟

اگر از این عوامل مطلع باشید ، به احتمال زیاد اهدافی را هدف خود قرار می دهید که به نفع شرکت شما باشد – نه فقط شما یا دپارتمان.

بنابراین ، این چه کاری با هدف SMART ما انجام می دهد؟ این ممکن است شما را ترغیب کند معیاری را که برای پیگیری پیشرفت هدف استفاده می کنید ، تنظیم کنید. به عنوان مثال ، شاید در طول تاریخ کسب و کار شما برای تولید سرنخ و درآمد به ترافیک ارگانیک متکی بوده است و تحقیقات نشان می دهد شما می توانید از این طریق منجر به تولید آگهی های واجد شرایط تری شوید.

هدف SMART ما ممکن است در عوض بگوید: “کلیفورد و برادن بازدید ارگانیک وبلاگ را 8-10٪ جلسه بیشتر در ماه افزایش می دهند.” به این ترتیب ، میزان افزایش ترافیک شما با جریان درآمد کسب و کار مطابقت دارد.

اشتباه مشترک هدف SMART: از دست دادن دید شرکت

وقتی شرکت شما عملکرد خوبی دارد ، می توان به راحتی گفت که می خواهید محور دیگری را متحمل شوید یا رشد کنید. در حالی که شرکت ها می توانند این کار را با موفقیت انجام دهند ، شما نمی خواهید تیم شما از چگونگی کار هسته اصلی کسب و کار شما غافل شود.

به جای اینکه بگوییم ، “ما می خواهیم یک کسب و کار جدید B2B را در بالای تجارت B2C خود راه اندازی کنیم” ، چیزی مانند این بگویید: “ما می خواهیم به افزایش فروش B2C ادامه دهیم در حالی که تحقیق در مورد تأثیر محصولات ما در فضای B2B در سال آینده. ”

5. با درج اطلاعات زمانی و مهلت تعیین شده اهداف را محدود کنید.

هدف SMART “محدود به زمان” شما را طبق برنامه نگه می دارد. پیشرفت در یک هدف عالی است ، اما اگر خیلی طولانی شود نه. پیوستن ضرب الاجل به اهداف شما فشار صحیحی را برای تحقق اهداف تیم فشار می آورد. این به شما کمک می کند تا در طولانی مدت پیشرفت مداوم و چشمگیری داشته باشید.

به عنوان مثال ، کدام یک را ترجیح می دهید: افزایش 5٪ ​​ترافیک ارگانیک هر ماه ، منجر به افزایش 30-35٪ در نیم سال؟ یا تلاش برای افزایش ترافیک 15 درصدی بدون مهلت و دستیابی به آن هدف در همان بازه زمانی؟ اگر مورد اول را انتخاب کرده اید ، حق با شماست.

بنابراین ، اگر هدف SMART خود را به یک بازه زمانی محدود کنیم ، چگونه است؟ “طی سه ماه آینده ، کلیفورد و برادن تلاش خواهند کرد تا بازدید ارگانیک وبلاگ را 8-10٪ افزایش دهند و در پایان ماه آگوست به مجموع 50،000 جلسه ارگانیک برسند.”

اشتباه مشترک هدف SMART: قاب زمانی وجود ندارد

فاقد بازه زمانی یا بازه زمانی بسیار گسترده ای که در هدف شما ذکر شده است ، باعث می شود مجدداً به درجه بندی برسید یا اینکه ببینید تیم شما در مسیر درست است ، یا برای شما سخت می کند. به جای گفتن بگویید: “امسال ، ما می خواهیم یک کمپین بزرگ راه اندازی کنیم” ، در سه ماهه اول ، ما بر تولید کمپین تمرکز خواهیم کرد تا در سه ماهه دوم این کمپین را راه اندازی کنیم.

اهداف SMART خود را هوشمندتر کنید

اکنون که دانستید هدف SMART چیست ، چرا مهم است و چارچوبی برای ایجاد هدف ، زمان آن است که این اطلاعات را عملی کنید. خواه هدف خود را برای یک موفقیت شخصی تعیین کنید و یا به عنوان بخشی از اهداف مهم بازاریابی ، خوب است که ابتدا از آنچه می خواهید به دست آورید شروع کنید و سپس مهندسی معکوس کنید و آن را به یک هدف دقیق SMART تبدیل کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در دسامبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

New Call to action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *