نام تجاری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

5 راه برای ایجاد انجمن تجاری مثبت [+ مثالها]

هرکسی که گفت “ همه تبلیغات تبلیغ خوبی است ” دروغ گفته است.

تنها حقیقت موجود در آن این است که تبلیغات بد می تواند توجه شما را به سمت برند شما جلب کند و دامنه شما را گسترش دهد.

با این حال ، اولین برداشت ها (و هر برداشت) بعد از آن می توانند دوام بیاورند.

Download Now: Free Brand Building Guide

بنابراین ، اگر نام تجاری شما با صفات و مفاهیم منفی همراه باشد ، تغییر در درک آن دشوار است.

بیاموزید که چه چیزی انجمن تجاری را تشکیل می دهد و چگونه یک انجمن مثبت ایجاد کنید.

عوامل مختلفی بر ارتباط برند تأثیر می گذارد ، از جمله:

  • هویت و پیام تجاری مارک
  • دارایی های مارک مانند آرم و رنگ
  • تجربه مشتری
  • کیفیت محصول و خدمات
  • دهان به دهان
  • اعتبار
  • تبلیغات
  • حضور در شبکه های اجتماعی

متوجه خواهید شد که بیشتر این عوامل توسط خود برند کنترل می شوند ، که خبر خوبی است. این بدان معناست که مارک ها نقشی اساسی در نحوه درک مصرف کنندگان دارند.

همچنین به این معنی است که اگر ارتباط با نام تجاری شما به ویژه مثبت نباشد ، شما امکان تغییر آن را دارید.

مثالهای انجمن مارک

در اینجا چند نمونه از ارتباطات تجاری رایج آورده شده است.

جذابیت – خرس ها ، نرم ، دستمال توالت

Google – جستجو ، پاسخ ، اطلاعات

ویکی پدیا – اطلاعات ، زندگی نامه Anima Iris – لوکس ، برتری سیاه

Canva – طراحی گرافیکی ، آسان ، الگوها Rhum Barbancourt – کیفیت ، هاستی ، کلاسیک

همانطور که مشاهده می کنید ، بیشتر انجمن ها ترکیبی از خدمات یا محصولاتی است که شرکت ممکن است به همراه ویژگی ها و مفاهیم خاصی ارائه دهد. امید این است که ارتباطات با نام تجاری شما دقیق و مثبت باشد.

اگر فهمیدید که اینطور نیست ، ممکن است لازم باشد درباره مصرف کننده تحقیق کنید و برای ایجاد پیام های قوی تر در مورد نام تجاری خود تلاش کنید.

نقشه انجمن مارک

نقشه ارتباط تجاری ، نمایشی بصری از ویژگی ها و مفاهیم مرتبط با برند شما است. همچنین می توانید از آن برای شناسایی تهدیدها و فرصت ها و همچنین نحوه فروش شما در برابر رقبا استفاده کنید.

brand association map

منبع تصویر

با استفاده از یک نقشه ارتباط تجاری ، می توانید سریعاً کلمات مرتبط با مارک های خود را شناسایی کرده و از نزدیک ترین کلمات را با توجه به مجاورت با حلقه داخلی ، وارد کنید.

به عنوان مثال ، تصویر فوق دارای نایک در مرکز آن است. این نشان می دهد که دو بزرگترین ارتباط تجاری با این برند عبارتند از: “آدیداس” ، یک رقیب ، و “کفش”.

سپس اصطلاح “راحت” دارید که بیشتر از کلمه “ماندگار” با Nike ارتباط دارد.

این می تواند آغازی عالی برای شناسایی مکان تجاری شما در حال حاضر در چشم مصرف کنندگان باشد و ایجاد تغییراتی در استراتژی مارک تجاری و بازاریابی شما.

اگر نایک بخواهد مصرف کنندگان به عنوان یک مارک با ماندگاری طولانی به جای تولیدکننده لباس و کفش راحت به آن نگاه کنند ، می تواند با استفاده از این اطلاعات پیام هایی را پیرامون این مفهوم همراه با کارزارهای هدفمند ایجاد کند.

اگر مشخص نیست مصرف کنندگان با نام تجاری شما چه ارتباطی دارند ، یک نظر سنجی انجام دهید.

ابتدا به مجموعه پاسخ دهندگانی که با نام تجاری شما آشنا هستند نیاز دارید. این می تواند شامل مصرف کنندگان در هر مرحله از سفر خریدار از هدایت به مشتری باشد.

سپس ، از پاسخ دهندگان خود بخواهید شرایطی را که با نام تجاری شما مرتبط می کنند ارائه دهند. شما می توانید این پاسخ ها را از طریق س questionsالات باز و همچنین لیست سالات جمع آوری کنید. سپس می توانید از پاسخ دهندگان خود بخواهید که شرایط را از نظر نزدیک بودن با مارک شما رتبه بندی کنند.

متناوباً ، اگر قبلاً لیستی از ویژگی های مثبت ، خنثی و منفی مربوط به نام تجاری خود داشته اید ، می توانید از آنها برای تهیه س questionsالات نظرسنجی خود استفاده کنید و رقبای خود را نیز شامل شوید.

هنگامی که داده های خود را جمع آوری ، تمیز و تجزیه و تحلیل کردید ، می توانید یک نقشه ارتباط تجاری ایجاد کنید تا به صورت تصویری انجمن های خود را نشان دهید.

1 استراتژی نام تجاری قوی داشته باشید.

استراتژی نام تجاری شما ستونی اساسی در ایجاد یک ارتباط تجاری مثبت است.

برای مبتدیان ، شما می خواهید یک هویت تجاری قوی داشته باشید. این به معنای شناختن رسالت ، ارزش ها ، شخصیت ، موقعیت برند منحصر به فرد و صدای شما است. اگر شفافیت زیادی در این مورد وجود نداشته باشد ، ممکن است مصرف کنندگان را وادار کنید حدس های خود را بزنند ، که ممکن است دقیق یا مطلوب نباشد.

هویت نام تجاری شما سپس بر دارایی برند شما ، یعنی آرم و رنگ مارک ، که داستانی در مورد نام تجاری شما است ، تأثیر می گذارد.

سپس ، پیام خود را دارید ، که ارزش پیشنهادی شما را برجسته می کند ، از مزایای نام تجاری شما می گوید و باید شما را از رقبا متمایز کند.

علاوه بر این ، شما صدای مارک خود را دارید ، این نحوه برقراری ارتباط با مخاطب و برداشتی است که از شما ایجاد می شود. این یکی از فاکتورهای مشخصی است که ارتباط تجاری شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر صدای مارک شما صمیمی ، گرم و جوان باشد ، این به معنی مفاهیم ، احساسات و ویژگی های مخاطبان شما با شرکت شما خواهد بود.

2. تمام نقاط تماس مشتری را مرور کنید.

به نحوه تعامل با مخاطب مورد نظر خود بیندیشید.

آنلاین ، این شامل رسانه های اجتماعی ، وب سایت شما ، ایمیل ، چت و حتی در سایت های بررسی مشاغل است.

نحوه پرورش جامعه خود می تواند در دیدگاه شما نقش زیادی داشته باشد. همین امر در مورد چگونگی رسیدگی شما به مشتریان ناراضی است که نگرانی های خود را در شبکه های اجتماعی بیان می کنند یا کسانی که س questionsال می کنند.

به صورت آفلاین ، به نظر می رسد مکالمات تلفنی ، جلسات حضوری و تعاملات فروشگاهی است.

برای اطمینان از اینکه برند شما بهترین قدم را به جلو می گذارد ، مطمئن شوید که در زمینه تعاملات مشتری آموزش مناسبی داشته اید.

هرچه خدمات مشتری و مدیریت روابط شما بهتر باشد ، اعتبار بهتری از خود به جای می گذارید – این به معنای انجمن های تجاری مثبت است.

3 مشارکت خود را در نظر بگیرید.

مارک ها و تأثیرگذارانی که با آنها شریک هستید بازتاب برند شما هستند.

امروزه ، مصرف کنندگان انتظار دارند صدای مارک ها بیشتر شود در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی. این همچنین به معنای سر و صدا بودن هنگامی است که کارمندان یا شرکای خارجی رفتاری را نشان می دهند که از نظر اجتماعی غیرقابل قبول است.

به همین دلیل است که ما اغلب می بینیم مارک ها با افراد مشهور و چهره های شناخته شده ای که آنها با آنها فعالیت های بازاریابی مداوم داشته اند قطع رابطه می کنند.

به همین ترتیب ، در مورد کسانی که با آنها همکاری می کنید انتخاب کنید.

4 تهدیدهای مارک تجاری خود را شناسایی کنید.

پس از تقویت استراتژی نام تجاری خود ، هنوز کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد.

شما باید در مورد شناسایی و خنثی سازی تهدیدات مارک تجاری خود پیش قدم باشید. این می تواند در مقیاس کوچک و بزرگ اتفاق بیفتد.

در مقیاس کوچک ، به نظر می رسد پاسخ دادن به یک بررسی منفی در Yelp باشد . در مقیاس بزرگ ، این می تواند پاسخگوی گزارش های مربوط به تبعیض در تجارت شما باشد.

نظارت و گوش دادن به اطلاعات در حفظ چشم شما به توپ و اطمینان از داشتن برنامه ای در هنگام نشان دادن تهدیدی برای نام تجاری شما بسیار مهم خواهد بود.

5. یک برنامه مدیریت بحران داشته باشید.

شما تهدیدی برای نام تجاری خود شناسایی کرده اید. حالا چی؟

اگر تهدید بزرگی باشد ، احتمالاً باید به .

وقتی یک بحران اتفاق می افتد ، هر دقیقه مهم است. شما می خواهید روایت را کنترل کنید تا مطمئن شوید که برند شما آسیب جدی ندیده و با واکنش طولانی مدت روبرو نشود.

با این اوصاف ، برای حل مشکلات ، حل سریع آنها و ترمیم روابط ، از ابتدا طرحی را با مراحل عملی تدوین کنید.

ایجاد یک انجمن تجاری مثبت با رشد و تکامل شرکت شما روندی بی پایان است. خبر خوب این است که بزرگترین عامل تأثیرگذار در ارتباط برند شما ، شما هستید.

New Call-to-action دهانه>

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *