سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

40 اصطلاح SEO ضروری که بازاریابان باید بدانند [واژه نامه]

آیا می خواهید وب سایت خود را بهینه کنید اما در برقراری ارتباط با افراد فنی که آن را اجرا می کنند مشکل دارید؟

اصطلاحات اصلي نبايد مانع از اين شود كه سايت شما را به ابزار بازاريابي قدرتمندي تبديل كند. Improve your content's ROI with the help of this step-by-step guide to ranking  higher in search.

این لیستی از 40 ضروری ترین جستجو است بهینه سازی موتور (SEO) برای کمک به بازاریابان برای ارتباط با توسعه دهندگان و درک نحوه بهینه سازی وب سایت های آنها.

40 اصطلاح SEO که باید بدانید!

0-9

301 تغییر مسیر – راهی برای هدایت یک صفحه وب به بازدیدکننده به صفحه دیگر. هر زمان که آدرس وب یک یک صفحه 301 redirect تا آدرس آدرس قدیمی به آدرس جدید تبدیل شود. این تضمین می کند افرادی که آدرس قدیمی را لینک کرده یا آن را علامت گذاری کرده اند به طور خودکار به آدرس جدید می رسند و موتورهای جستجو می توانند فهرست آنها را به روز کنند.

A

ALT Text/Tag or Attribute – توصیف یک تصویر در HTML سایت شما. بر خلاف انسانها ، موتورهای جستجو فقط متن ALT تصاویر را می خوانند ، نه خود تصاویر در صورت امکان متن ALT را به تصاویر اضافه کنید.

Anchor Text متن واقعی پیوند به یک صفحه وب. در اکثر وب سایت ها ، این متن معمولاً آبی تیره و خط دار است ، یا اگر در گذشته از پیوند دیدن کرده اید بنفش است. Anchor Text به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه مقصد چیست. توضیح می دهد که اگر روی آن کلیک کنید ، خواهید دید.

B

وبلاگ – بخشی از وب سایت شما که باید به طور مرتب محتوا را در آن منتشر کنید (به عنوان مثال شرح موضوعات مربوط به صنعت/شرکت ، شرح رویدادها ، عکس ها ، فیلم ها و غیره). هر پست وبلاگ در وب سایت شما صفحه جدیدی است که موتور جستجو می بیند و بنابراین فرصتی جدید برای یافتن آنلاین است. مطمئن شوید که وبلاگ خود را در دامنه خود نگه دارید .

نشانک – پیوندی به وب سایتی که بعداً در مرورگر وب یا رایانه شما برای مرجع بعدی ذخیره می شود. سایت های نشانه گذاری اجتماعی (مثال: Delicious.com) به کاربران اجازه می دهد وب سایت هایی را که دوست دارند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. داشتن پیوند به سایت خود در سایت های نشانه گذاری اجتماعی نشانه خزندگان است که محتوای وب سایت شما برای مردم جالب است.

C

URL متعارف – URL متعارف بهترین آدرسی است که کاربر می تواند اطلاعاتی از آن پیدا کند. گاهی اوقات ممکن است موقعیتی داشته باشید که در آن به محتوای یک صفحه در بیش از یک آدرس دسترسی داشته باشید. تعیین URL متعارف به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند کدام قسمت از محتوا بهترین آدرس است.

فرم تبدیل – فرمی که از طریق آن اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان سایت خود را جمع آوری می کنید. فرم های تبدیل ترافیک را به سرنخ تبدیل می کند. جمع آوری اطلاعات تماس به شما کمک می کند تا این موارد را دنبال کنید.

CSS (Cascading Style Sheets) – قسمتی از کد شما که ظاهر عناصر مختلف سایت شما را مشخص می کند (مثال: سرصفحه ، پیوندها).

D

دایرکتوری – درست مانند فهرستهای افراد و شماره تلفن ، راهنماهای وب سایت ها . > ارسال سایت خود به یک فهرست به شما چیزی فراتر از یک پیوند ورودی می دهد. به مردم کمک می کند تا شما را پیدا کنند محبوب ترین فهرستهای وب Yahoo! فهرست و Dmoz .

دامنه – آدرس اصلی وب سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com). تمدید مالکیت دامنه خود برای چندین سال خوب است . رتبه بندی موتورهای جستجو از وب سایت هایی با ثبت نام طولانی تر ترجیح می دهد زیرا تعهد را نشان می دهد.

F

The Fold “fold” نقطه ای در وب سایت شماست که در آن صفحه توسط مانیتور یا پنجره مرورگر کاربر قطع می شود. هر چیزی را که زیر آن قرار دارد می توان به آن پیمایش کرد ، اما فوراً دیده نمی شود. موتورهای جستجو مقداری را بر محتوای بالای صفحه اولویت می دهند ، زیرا بلافاصله توسط بازدیدکنندگان جدید مشاهده می شود. داشتن تبلیغات زیاد در بالای صفحه نیز می تواند به عنوان یک مسئله منفی تلقی شود. (نگاه کنید به پاندا).

H

سرفصل ها متنی در وب سایت شما که در داخل تگ عنوان ، مانند H1 یا H2 قرار داده شده است. این متن اغلب با فونت بزرگتر و قوی تر از سایر متنهای صفحه ارائه می شود.

HTML – قسمتی از کد وب سایت شما که موتورهای جستجو می خوانند. تا جایی که امکان دارد HTML خود را تمیز نگه دارید تا موتورهای جستجو به راحتی و اغلب سایت شما را بخوانند . تا جایی که ممکن است کد CSS خود را به جای HTML خود قرار دهید.

من

پیوند ورودی – پیوندی از یک سایت به سایت دیگر. پیوندی از سایت دیگری باعث بهبود SEO شما می شود ، به خصوص اگر آن سایت دارای PageRank بالایی باشد.

پیوند داخلی پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت ، مانند صفحه اصلی شما به صفحه محصولات شما.

صفحات فهرست بندی شده – صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند.

J

Javascript یک زبان برنامه نویسی که به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا هنگام مرور کاربران ، جلوه های مختلف یا تغییراتی را در محتوای وب سایت خود اعمال کنند. . موتورهای جستجو اغلب در خواندن محتواهای داخل Javascript مشکل دارند ، اما با گذشت زمان در آن بهتر می شوند.

K

کلید واژه – کلمه ای که کاربر در جستجو وارد می کند. هر صفحه وب باید بهینه شده با هدف جذب بازدیدکنندگانی که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده اند.

L

ایجاد پیوند فعالیت و روند دریافت پیوندهای ورودی بیشتر به وب سایت شما برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو.

کلمه کلیدی دم بلند – یک کلمه کلیدی غیرمعمول یا به ندرت جستجو می شود ، معمولاً دو یا چند کلمه در عبارت وجود دارد. مشاغل کوچک باید در نظر داشته باشند هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند ، زیرا مشکل کمتری دارند و اغلب جستجوی واجد شرایط بیشتری دارند . کلمات کلیدی متداول مانند “نرم افزار” رقابتی تر هستند و رتبه بندی آنها در جستجو بسیار دشوار است.

M

متاداده – داده هایی که به موتورهای جستجو می گوید وب سایت شما درباره چیست.

توضیحات متا شرح مختصری از کمتر از 160 نویسه از محتویات صفحه و اینکه چرا کسی مایل است از آن بازدید کند. این اغلب در صفحات نتایج موتورهای جستجو در زیر عنوان صفحه به عنوان نمونه ای از محتوای صفحه نمایش داده می شود.

کلمات کلیدی متا – قبلاً توسط موتورهای جستجو در دهه 90 و اوایل 00 استفاده می شد تا تعیین کند یک صفحه وب چیست ، برچسب کلمات کلیدی متا هیچ است دیگر توسط موتورهای جستجوی اصلی استفاده می شود.

mozRank – رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz از 0-10.0 تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی که به وب سایت یا صفحه خاصی در آن وب سایت اشاره می کند. 10.0 بهترین صفحه پیوند خورده در اینترنت است و 0 هیچ پیوند ورودی ندارد.

N

دنبال – وقتی پیوندی از یک سایت اعتبار سئو را به سایت دیگر منتقل نمی کند. هنگام پیوند دادن به صفحات داخلی وب سایت خود از nofollow استفاده نکنید. هنگام پیوند دادن به صفحات خارجی که نمی خواهید آنها را تأیید کنید ، از آن استفاده کنید.

P

عنوان صفحه – نامی که به صفحه وب خود می دهید ، که در بالای پنجره مرورگر شما دیده می شود. عناوین صفحات باید حاوی کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما باشد . کلمات در ابتدای عنوان صفحه شما بسیار بیشتر از کلمات انتهایی هستند.

رتبه صفحه – عددی بین 0 تا 10 ، تعیین شده توسط Google ، که نشان می دهد سئو کلی شما چقدر خوب است. از نظر فنی به عنوان ‘PageRank نوار ابزار’ شناخته می شود. توجه : مرتبط بودن PageRank در حال تغییر است .

پاندا به مجموعه ای از به روز رسانی هایی که توسط گوگل برای الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو منتشر شده است اشاره می کند که با هدف جلوگیری از افرادی که حجم زیادی از محتوای متوسط ​​ایجاد می کنند دلسرد می شود در تلاش برای کسب رتبه بندی کلمات کلیدی بدون ایجاد ارزش زیاد برای کاربران. عنوان راهنمای بازاریاب برای درک Google Panda در اینجا .

PPC ( پرداخت به ازای کلیک ) – روش تبلیغاتی که در آن یک تبلیغ کننده در یک مکان تبلیغات آنلاین تبلیغ قرار می دهد و هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ خود کلیک می کند ، به آن مکان پرداخت می کند. Google AdWords نمونه کلاسیک این مورد است.

R

فاکتور رتبه بندی یک عنصر از نحوه تعیین موتور جستجو در محل رتبه بندی یک صفحه خاص ، مانند تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه یا محتویات برچسب عنوان در آن صفحه.

Referrer String بخشی از اطلاعات ارسال شده توسط مرورگر کاربر هنگام حرکت از صفحه به صفحه در وب. این شامل اطلاعاتی است که قبلاً از کجا آمده اند ، که به مدیران وب کمک می کند تا نحوه پیدا کردن کاربران وب سایت خود را درک کنند.

RSS Feed – RSS مخفف “سندیکای واقعاً ساده” است. این یک روش مبتنی بر اشتراک برای دریافت به روزرسانی مطالب جدید از یک منبع وب است. برای وب سایت یا وبلاگ خود یک فید RSS تنظیم کنید تا به دنبال کنندگان شما هنگام انتشار محتوای جدید به روز بمانند.

S

SERP (صفحه رتبه بندی موتورهای جستجو) صفحه ای که پس از اجرای یک پرس و جو در موتور جستجو به آن ارسال می شوید. معمولاً 10 نتیجه در آن وجود دارد ، اما بسته به عبارت جستجو و موتور جستجوی مورد نظر ممکن است متفاوت باشد.

نقشه سایت یک سند ویژه ایجاد شده توسط مدیر وب سایت یا یک نرم افزار که نقشه همه صفحات یک وب سایت را برای سهولت کار ارائه می دهد. یک موتور جستجو برای فهرست بندی آن وب سایت.

رسانه های اجتماعی رسانه های آنلاین ایجاد شده و بین افراد به اشتراک گذاشته می شود. فیس بوک ، یوتیوب ، LinkedIn ، Google+ و توییتر وب سایتهای رسانه های اجتماعی محبوب هستند. پیوندهای بسیاری از سایتهای رسانه های اجتماعی در حال حاضر در جستجوها ظاهر می شوند . این مهم است که پیوندهایی به سایت شما در سراسر رسانه های اجتماعی پخش شود.

عنکبوت برنامه کامپیوتری که در اینترنت مرور می کند و اطلاعات مربوط به وب سایت ها را جمع آوری می کند.

T

تردد – بازدیدکنندگان از سایت شما.

عنوان – عنوان صفحه ای در وب سایت شما که در یک برچسب HTML در داخل قسمت سر صفحه محصور شده است . در نتایج موتورهای جستجو و در بالای مرورگر وب کاربر هنگامی که در آن صفحه هستند ظاهر می شود.

رتبه ترافیک – رتبه بندی میزان بازدیدکنندگان سایت شما نسبت به سایر سایت های اینترنتی. می توانید رتبه ترافیک خود را در Alexa بررسی کنید.

U

URL – آدرس وب صفحه در سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com/contact).

به نظر شما سایر اصطلاحات SEO SEO چه چیزهایی برای بازاریابان مفید است؟

اعتبار تصویر: sfkids.org

Improve Your Organic Search Ranking

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *