طراحی وب سایت, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

4 صفحه مهم در وب سایت شما (و نحوه بهینه سازی آنها)

وقتی در زیر دستورالعملهای طراحی وب سایت شما ، پذیرفتن این واقعیت دشوار است: برخی از صفحات وب سایت شما از دیگران مهم ترند.

بسیار خوب ، احتمالاً بسیاری از شما این مسئله را کاملاً واضح می دانید – اما من تعجب می کنم که چقدر مدیران محتوا و طراحان وب واقعاً این دانش را در وب سایت های خود برای بهبود تبدیل ها اعمال می کنند.

من همه چیز در مورد میوه های کم آویز و انجام ساده ترین کارهایی هستم که بیشترین نتیجه را خواهند داشت. آنچه می خواهم در این مقاله توصیف کنم ، می تواند سایت شما را فقط با چند تغییر مهم به طرز چشمگیری بهبود بخشد.
Free Resource: Website Optimization Checklist [Download Now]

در این پست ، نحوه بهینه سازی هر یک از این صفحات را توضیح خواهم داد. و اگر صفحات پربازدید شما با صفحات ذکر شده در بالا متفاوت باشد ، شما همچنان چارچوبی را برای بهینه سازی هر یک از صفحات مهم وب سایت خود یاد خواهید گرفت.

بهینه سازی وب سایت چیست؟

احتمالاً کلمه “بهینه سازی” را که بیشتر در عباراتی مانند “بهینه سازی موتور جستجو” (SEO) و “بهینه سازی نرخ تبدیل” (CRO) بیشتر استفاده می شود ، شنیده اید. من در واقع به چیز گسترده تری در اینجا اشاره می کنم ، اما توصیه هایی که می کنم به تقویت هر دو مورد کمک می کند.

بهینه سازی که می خواهم توضیح دهم صفحات بهینه شده توسط کاربر را ایجاد می کند. در جستجوی سئو و CRO ، به راحتی می توان ایده گسترده تر و بزرگ را نادیده گرفت. اول و مهمترین ، یک سایت باید برای کاربر بهینه شود. بهترین مکان برای دیدن سریع نتایج بزرگ شروع بهینه سازی صفحات پربازدید سایت شما است.

بیایید وارد آن شویم. هر وب سایت متفاوت است ، اما به طور کلی ، چهار صفحه مهم (و اغلب بیشترین بازدید) در یک وب سایت وجود دارد:

صفحه اصلی

صفحه اصلی اولین برداشت از تجارت شما برای مشتریان بالقوه است. و اگرچه محدودیت زمانی شما برای ایجاد یک تأثیر شگفت انگیز چندین برابر بیشتر از زندگی واقعی است ( 62 ثانیه به طور متوسط ​​توسط افرادی که یک وب سایت را مشاهده می کنند صرف می شود ) می خواهید هر ثانیه ایجاد کنید بشمارید.

قرار دادن هر واقعیت مربوط به تجارت از طریق صفحه اصلی ، وسوسه انگیز است اما در برابر این خواسته مقاومت کنید. به یاد داشته باشید ، صفحه اصلی شما اولین مرحله از سفر است – نه مقصد نهایی. نسخه ، طرح و تصاویر باید بازدید کننده را به مرحله بعدی خود یا دعوت به عمل راهنمایی کند.

درباره صفحه

ممکن است مشتریان ، سرمایه گذاران ، نامزدهای استخدام و حتی رقبا همه از صفحه درباره شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما استفاده کنند. یک صفحه درباره به طور معمول شامل مختصر تاریخچه شرکت ، بیانیه مأموریت یا چشم انداز ، بیوگرافی رهبری اجرایی و چند شرح مشتری تأثیرگذار است.

صفحه وبلاگ

مخفی نیست که وبلاگ نویسی روشی امتحان شده و درست برای بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط با یک کسب و کار است. به جای بارگذاری چندین صفحه محصول برای هر کلمه کلیدی فردی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید ، یک وبلاگ می تواند به عنوان یک روش کارآمد تر برای قصه گویی ، ذکر محصول و ثبت نام پیوندها با هم باشد تا بتواند به س inquالات مشتری بالقوه پاسخ دهد ، مشکلات را حل کند و محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حل ترجیحی در نظر بگیرید.

صفحه تماس با ما

برای بسیاری از مشاغل کوچک و فریلنسرها ، صفحه تماس با ما به عنوان راهنمای اصلی یک وب سایت عمل می کند. این معمولاً نان و کره آنها و نحوه درآمدزایی این مشاغل است. خواه تجارت شما شامل فرم تماس ، برنامه ریز تقویم ، برنامه رزرو قرار ملاقات ، شماره تلفن یا آدرس ایمیل باشد ، این جایی است که مشتریان آینده تصمیم می گیرند نمایندگی کسب و کار را بدست آورند تا درباره محصولات بیشتر بدانند و خدمات.

نحوه بهینه سازی یک صفحه وب

چارچوب گسترده ای برای بهینه سازی سایت شما برای تبدیل در صفحه اصلی ، صفحه درباره ، وبلاگ و صفحه تماس با ما یکسان است. برای هر صفحه دو هدف ساده وجود دارد و مشخصات بهینه سازی این صفحات از این اهداف سرچشمه می گیرد.

هدف اول مربوط به کاربر است و هدف دوم مربوط به شما است. اینجا می رویم:

اطلاعاتی را که کاربر در جستجوی آن است ارائه دهید.

به یاد داشته باشید ، ما روی کاربر تمرکز کرده ایم. چرا آنها برای شروع در صفحه هستند؟ برای پاسخ م effectivelyثر به این س ،ال ، بیایید عمیقاً به برخی از حقایقی بپردازیم که می خواهیم ابتدا بدانیم:

  • آنها از کجا آمده اند؟ ایده اینجا این است که بفهمید کاربر چگونه به سایت شما راه یافته است ، بنابراین می توانید محتوای مربوطه را تحویل دهید.
    • آیا آنها از یک موتور جستجو آمده اند؟ (اگر چنین است ، آنها برای یافتن شما چه چیزی را جستجو کردند؟)
    • ایمیل؟ (چه نوع ایمیلی؟ چه کسی آن را ارسال کرده است؟)
    • معرفی در وب سایت دیگری؟ (چه سایتی بود؟ چه مدت است که به URL شما مراجعه می کند؟)
  • چه چیزی باید بدانند؟ یک صفحه می تواند مقدار محدودی از اطلاعات را ارائه دهد ، بنابراین شما باید تعیین کنید که این اطلاعات قرار است چیست. شما می خواهید آنها چیزی را بدانند تا کاری انجام دهند (که در سوال بعدی به آن پرداخته شده است). به یاد داشته باشید: کمتر در یک صفحه وب است. هرچه اطلاعات بیشتری را در صفحات اصلی خود بارگذاری کنید ، احتمال اینکه کاربر هر یک از آنها را به خاطر بسپارد کمتر است. به آنها كمتر بدهید و احتمالاً آنچه را می خواهید به خاطر می سپارند و انجام می دهند.

نکته حرفه ای: از موارد تجسمی مانند فیلم های توضیح دهنده ، نمودارها ، عکس های قهرمانانه و غیره استفاده کنید تا به جمع آوری اطلاعات زیادی در یک صفحه کمک کنید. برای استفاده بیشتر از تصاویر ، مطمئن شوید که به درستی تصاویر خود را بهینه کنید و فیلم ها .

هنگامی که به این س ofال پاسخ می دهید که کاربر به دنبال چه چیزی است ، در نیمه راه هستید. این ما را به زیر سوال می برد.

پس از یافتن اطلاعات ، هدفی را برای کاربر مشخص کنید.

اکنون ، باید از کاربر بخواهید کاری انجام دهد. این جایی است که اکثر صفحات کوتاه می شوند. یکی از م criticalلفه های مهم یک صفحه وب ، فراخوان برای اقدام (CTA) آن است و بسیاری از دارندگان وب سایت متوجه نمی شوند که هر صفحه از یک وب سایت باید حداقل حاوی یک CTA باشد.

هدف صفحه اصلی یا صفحه محصول این نیست که کاربر از آن بازدید کرده و آن را ترک کند. هدف از بازاریابی محتوا برای جذب کاربر نیست ، بلکه برای بازاریابی کاربر است. اگر فقط یک چیز را از این مقاله حفظ می کنید ، بگذارید هر صفحه وب به CTA نیاز داشته باشد.

چرا من اینقدر اصرار دارم؟ زیرا هر ذره دانشی که در وب سایت خود به اشتراک می گذارید ، پاسخی را می طلبد. بنابراین ، شما می خواهید کاربر چه کاری انجام دهد؟ از صفحه دیگری در سایت خود بازدید می کنید؟ فیلم تماشا کنید؟ یک فرم را پر کنید؟ برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید؟ هر یک از این موارد یا همه اینها می تواند هدف شما برای کاربر باشد ، فقط مطمئن شوید که در هر صفحه به آنها یک یا دو گزینه مشخص و واضح بدهید.

مثالهای بهینه سازی صفحه وب

نمونه صفحه اصلی وب سایت بهینه شده

صفحه اصلی HubSpot به خوبی مشخص شده است و میزبان CTA ، جلو و مرکز واضح است. یک کاربر به یک دلیل در صفحه اصلی HubSpot قرار دارد و شاید این دلیل رشد تجارت خود باشد. این عنوان به س toال “من به دنبال چه هستم؟” صحبت می کند و دکمه های CTA به من ، کاربر ، می گوید که قرار است بعد چه کاری انجام دهم.

HubSpot homepage optimized for conversions with a clear CTA

اکنون ، بیایید ببینیم HubSpot در صفحه About چه خبر است.

نمونه یک وب سایت بهینه شده درباره صفحه

ممکن است یک کاربر به دلایل مختلف روی صفحه About کلیک کند. چند مورد ممکن است:

باشد

  • آنها می خواهند بدانند که تجارت دقیقاً چه کاری انجام می دهد.
  • آنها می خواهند برای تجارت کار کنند.
  • آنها می خواهند از قانونی بودن تجارت اطمینان حاصل کنند.
  • آنها می خواهند ببینند که این کسب و کار محل خاصی را در اختیار شما قرار می دهد یا خیر.
  • آنها می خواهند موفقیت کسب و کار را تجزیه و تحلیل کنند.

می توانم ادامه دهم و ادامه دهم. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند کاربر را به اینجا بیاورد ، اما همه آنها در تمایل به اطلاعات خلاصه می شوند. بیایید ببینیم HubSpot چه کاری انجام می دهد. این صفحه درباره شرکت است:

کاربر احتمالاً می خواهد اطلاعات مربوط به شرکت را بداند و در پاسخ می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماموریت ، تاریخچه و محصولات ، صفحه را پیمایش کند.

در طول مسیر ، کاربر اطلاعات دقیق تری را می خواهد ، این بدان معناست که CTA ها باید برای تعیین راهنمایی برای دستیابی به آن اطلاعات ، خاص تر شوند. هرچه اطلاعات دقیق تر و دقیق تر باشد ، به همان نسبت جزئیات CTA نیز بیشتر می شود. در نیمه راه صفحه ، ویدئویی درباره داستان HubSpot با مدیر عامل شرکت برایان هالیگان می بینم.

موارد بیشتری وجود دارد. یک محتوا در مورد هر محصول HubSpot شامل CRM ، هر Hub و یکپارچه سازی وجود دارد. می توانم روی هر یک از این موارد کلیک کنم تا درباره مواردی که می توانند به رشد تجارت من کمک کنند بیشتر بدانم.

HubSpot About page continues featuring products and links to each one.

سرانجام ، هر چقدر صفحه را به پایین پیمایش کنم ، منوی هدر چسبنده شامل CTA نارنجی برای دریافت HubSpot به صورت رایگان است.

HubSpot about oage featuring a sticky header with a bold CTA

این نمونه ای از صفحه About است که برای ایجاد تعامل ، افزایش تبدیل ها و ارتقا the برند بهینه شده است. این صفحه به همان اندازه مربوط به کاربر است که مربوط به خود شرکت است زیرا در طول مسیر ، کاربر در حال دریافت ارزش است.

نمونه ای از صفحه وبلاگ وب سایت بهینه شده

حتی اگر وبلاگ HubSpot یکی از پرطرفدارترین نشریات دیجیتال است ، هنوز هم برخی از برنامه های کاربردی کاربردی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی صفحه وبلاگ خود استفاده کنید ، اگر تعداد دنبال کنندگان کمتری دارید. اگرچه مقالات مختلفی وجود دارد که بازدید کننده می تواند از طریق موضوعات مختلف انتخاب کند ، اما CTA های خاصی را مشاهده خواهید کرد که کاربران را به ثبت نام در خبرنامه وبلاگ ، بارگیری گزارش ، کاوش در موضوعات بیشتر دعوت می کند و در آخر مشترک وبلاگ مورد علاقه خود می شوند. .

HubSpot Blog page optimized for subscription and newsletter sign up conversions

برای یک رویکرد طبیعی تر ، CTA ها را در صفحه اصلی وبلاگ خود بپاشید. هنگامی که خوانندگان پیمایش می کنند ، نمی خواهید گام های بعدی آنها بمباران شود ، اما نمی خواهید آنها را به این فکر بگذارید که بعد باید چه کار کنند. با یک هدر چسبنده CTA و یک یا دو CTA اصلی تجربه کاربر را در وبلاگ خود متعادل کنید.

نمونه ای از صفحه وب سایت بهینه شده با ما تماس بگیرید

مسلماً ، HubSpot از صفحه تماس خود کمی متفاوت از آنچه ممکن است از صفحه خود استفاده کنید ، استفاده می کند. از آنجایی که یک صفحه تماس ممکن است هدف نهایی شما برای بازدیدکنندگان باشد ، HubSpot محصولات و صفحات فرود را به منظور به دست آوردن راهنما و ثبت نام برای محصولات خاصی که ارائه می دهد ، بهینه می کند.

با این وجود هنوز فرصتی برای مشتری بالقوه وجود دارد که از صفحه تماس وارد خط فروش شود. HubSpot شامل خط فروش ، پشتیبانی مشتری و چت بات است تا کاربران را به بهترین نقطه تماس برساند.

HubSpot website contact us page that is optimized for conversions using CTAs

برای مشتریان ، کارمندان جدید یا نامزدهای مصاحبه با شرکت ، آنها می توانند آدرس و شماره تلفن دفاتر جهانی را پیدا کنند. مشابه سه صفحه دیگر ، منوی هدر stick شامل CTA برای ثبت نام رایگان در HubSpot است.

نکاتی برای بهینه سازی هر صفحه

اکنون که چارچوبی برای بهینه سازی صفحات خود دارید و چند نمونه از این موارد ، در اینجا چند نکته خاص وجود دارد که به شما در بهینه سازی هر یک از چهار صفحه مهم کمک می کند.

1 صفحه اصلی

  • از یک عنوان بزرگ استفاده کنید و مهمترین اطلاعات را در قسمت جلو و مرکز قرار دهید. یک صفحه اصلی ممکن است چندین CTA مختلف را مجاز کند – با بزرگ و آسان کلیک کردن دکمه های CTA ، انتخاب کاربر را آسان کنید.
  • جریان را فراهم کنید. مشخص کنید که کاربر قرار است کجا برود و قرار است بعد چه کاری انجام دهد.
  • منوی پیمایش را پاک کنید. اغلب اوقات ، یک بازدید کننده از صفحه اصلی به عنوان راهی برای یافتن مکانی در سایت مورد نظر خود استفاده می کند. به همین دلیل ، باید منوی پیمایش را کاملاً واضح و روشن کنید.

2. درباره صفحه

  • مهمترین و مهمترین اطلاعات موجود در بالا را ارائه دهید. کاربر به یک دلیل در صفحه About شما است – به س makingال (های) آنها پاسخ دهید بدون اینکه آنها را وادار به پیمایش کنید.
  • حداقل یک CTA داشته باشید. به یاد داشته باشید ، بیشتر مردم فقط به دنبال اطلاعات بیشتر نیستند ، آنها به دنبال سطح تعامل عمیق تری هستند.

3 وبلاگ

4 با ما تماس بگیرید صفحه

  • اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن است بالاتر از آدرس قرار دهید – یک آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، فرم تماس ، نقشه ، آدرس پستی و غیره. از هر چهار این صفحات وب ، صفحه تماس با ما حاوی جزئی ترین سطح قصد کاربر است.
  • از CTA استفاده کنید که به کاربر اجازه می دهد به راحتی با شما تماس بگیرد (زیرا ، احتمالاً به همین دلیل است که به صفحه تماس با ما آمده است). CTA را کاملاً واضح و آشکار کنید و با جلب رضایت فوری قصد خود ، با استفاده از کپی CTA مانند «اکنون گپ بزنید» یا «اکنون ایمیل بزنید» آنها را درگیر کنید.

از کاربر بخواهید براساس محتوای شما عمل کند

شما به عنوان یک مالک وب سایت ، درگیر کار نه تنها انتشار اطلاعات ، بلکه درخواست پاسخگویی هستید. برای به کار انداختن بازدیدکنندگان و افزایش تبدیلات در سایت خود ، در اینجا نحوه بهینه سازی صفحات مانند یک حرفه ای آورده شده است: به صفحات پربازدید خود نگاه کنید ، دلیل حضور کاربران در آن را بفهمید ، اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و در ازای آن از آنها بخواهید اقدامی انجام دهند. صرف نظر از صفحات پربازدید یا حتی ماهیت وب سایت خود ، با این چارچوب بهینه سازی می توانید کاربران جذاب تری ایجاد کنید. آن را امتحان کنید – برای شروع از چک لیست زیر استفاده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در دسامبر 2014 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *