سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

302 کد وضعیت: آنچه در آن است + تأثیر آن بر سئو

اگر هر زمانی را در اینترنت گذرانده اید ، به احتمال زیاد با کد وضعیت HTTP روبرو شده اید.

به زبان ساده ، کدهای وضعیت HTTP کدهای پاسخ استاندارد هستند که ارتباط بین همه مواردی را که در پس زمینه هنگام سفر از صفحه وب به صفحه وب ادامه می یابند ، نشان می دهند. مواردی مانند عامل کاربر (به عنوان مثال ، مرورگر وب شما) ، سرور ، صفحه وب مورد نظر برای بارگیری و برنامه های وب شخص ثالثی که ممکن است در حال اجرا باشید.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

به دلیل پیچیدگی نحوه تعامل همه این عناصر ، کدهای وضعیت HTTP زیادی وجود دارد که می توانید در مقابل آنها قرار بگیرید.

کدهای وضعیت HTTP مسدودکننده خاصی را که از بارگیری منبعی در شما جلوگیری می کند شناسایی کرده و تشخیص می دهند و می توانند اطلاعاتی را درباره سفری که در طی یک صفحه طی کرده اید به شما ارائه دهند.

در این مقاله ، مواردی را که باید درباره کد وضعیت HTTP 302 بدانید – بدون اصطلاحات اصطلاحات واژگان ، بیان خواهیم کرد.

برای مبتدیان ، مفید است که بدانید همه پیامهای HTTP با 3xx پیامهای تغییر مسیر هستند.

بگویید blog.hubspot.com دیگر وجود ندارد و محتوای آن به طور دائمی در blogging.hubspot.com قرار دارد. این یک کد وضعیت 301 را تحریک می کند ، که نشان دهنده تغییر مسیر دائمی از یک مکان به مکان دیگر است.

از طرف دیگر ، تغییر مسیر 302 فقط موقتی است. یک مثال خوب در مورد زمان استفاده از کد وضعیت 302 برای اهداف محلی سازی و زبان است.

به عنوان مثال ، اگر به یک وب سایت لباس مستقر در انگلستان مراجعه کنید اما در ایالات متحده مستقر هستید. با تغییر مسیر 302 شما اطمینان حاصل خواهید کرد که ارز و سایر مطالب با توجه به موقعیت مکانی شما به درستی نمایش داده می شوند ، به نسخه ایالات متحده از سایت ارسال می کنید.

همچنین می توانید از کد وضعیت 302 در موارد زیر استفاده کنید:

  • طراحی مجدد صفحه – می توانید کاربران را به مکانی موقتی بفرستید در حالی که صفحه دیگر در دست ساخت است.
  • انجام آزمایشات A / B – آیا می خواهید صفحه جدیدی را آزمایش کنید و درباره عملکرد آن بازخورد بگیرید؟ بدون آسیب رساندن به رتبه خود می توانید این کار را با تغییر مسیر 302 انجام دهید.
  • اجرای یک تبلیغ – برای هدایت بازدید به یک پیشنهاد خاص ، می توانید برای صفحه ای هدایت موقت کنید که معمولاً شامل سایر مطالب است.
  • محصولی به فروش می رسد – در مورد کالای فروخته شده یا موقتاً غیرقابل دسترسی ، می توانید کاربران را به صفحه مربوطه هدایت کنید تا دوباره در دسترس باشد.

اگرچه این لیست جامع نیست ، اما این قانون طلایی است که باید بخاطر بسپارید: فقط در صورت موقتی بودن تغییر ، از تغییر مسیر 302 استفاده کنید.

بعلاوه ، کد وضعیت 302 در سمت سرور اتفاق می افتد و در صورت تنظیم صحیح ، مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد. وب سرور ارائه دهنده سرویس 302 ، بلافاصله مکان جدید صفحه را به مرورگر شما (و موتورهای جستجو) نشان می دهد و باید سریعاً کاربران را به آنجا بفرستد.

چگونه کد وضعیت 302 بر SEO تأثیر می گذارد

از دیدگاه SEO ، مهم است که درک کنید کد کد 302 چگونه می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنید.

در 302 status code explainer

در مرحله اول ، اگر مکان یک صفحه تغییر کرده و هدایتی تنظیم نشده باشد ، این می تواند منجر به خطای وضعیت 404 شود (به عنوان مثال صفحه شما پیدا نمی شود) و بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. از این گذشته ، Google نمی خواهد کاربران را به صفحه ای که به هیچ کجا منتهی نمی شود ، بفرستد.

یکی از مزایای استفاده از تغییر مسیر مانند این این است که شما مجبور نیستید رتبه خود را فدای زمان موقت ارسال کاربران به مکان دیگری کنید.

بگویید که از آن برای هدایت کاربران از یک صفحه محصول فروخته شده به یک صفحه مربوط به محصول استفاده می کنید. شما نمی خواهید صفحه محصول غیرقابل دسترس شما در رتبه بندی پایین بیاید ، فقط به این دلیل که در حال حاضر در دسترس نیست. با داشتن کد وضعیت 302 ، می توانید رتبه بندی خود را حفظ کنید.

با این حال ، این بدان معنی است که URL موقت شما از هیچ پیوندی بهره نخواهد برد زیرا Google می داند که طولانی مدت در آن وجود نخواهد داشت.

برای مقایسه ، یک کد 301 معمولاً بیشترین ارزش پیوند را به URL جدید شما ارسال می کند ، اما صفحه شما در نتیجه تغییر مسیر می تواند در رتبه بندی افت کند.

نحوه شناسایی و پیاده سازی خطای HTTP 302

اگر می خواهید ببینید چه زمانی با تغییر مسیر 302 (یا هر نوع تغییر مسیر) مواجه شدید ، استفاده از برنامه یا برنامه افزودنی Chrome را در نظر بگیرید (مانند این مورد ، مسیر تغییر مسیر ). وقتی با یک تغییر مسیر مواجه می شوید ، این نوع ابزار مستقیماً در مرورگر شما را نشان می دهد.

همچنین می توانید با دسترسی به پرونده .htaccess کد را از قسمت باطن مشاهده و پیاده سازی کنید. برای جلوگیری از دسترسی به این پرونده ، می توانید یک افزونه مدیر تغییر مسیر یا یک ابزار SEO که شامل یک مدیر تغییر مسیر است (مانند Yoast SEO Premium ).

به طور کلی ، شما می خواهید مطمئن شوید که چگونه پیام های تغییر مسیر بر SEO تأثیر می گذارند. کد کد 302 می تواند یک استراتژی عالی هنگام ایجاد تغییرات موقتی در وب سایت شما باشد ، مانند آزمایش ویژگی های جدید وب سایت و تبلیغات محصول.

بنابراین ، هنگامی که بین پیام های مختلف تغییر مسیر بحث می کنید ، اطمینان حاصل کنید که پیام انتخابی شما با استراتژی بلند مدت شما مطابقت داشته باشد.

marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *