نام تجاری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

3 مرحله آسان برای ساختن قول برند خود [10 مورد +]

اگر شما یک انسان شایسته هستید ، همیشه یک قول صورتی رنگ را احترام می گذارید.

برای افراد ناآگاه ، وعده صورتی معمولاً بین دو نفر است و وزن بیشتری نسبت به لرزش تف ، قرارداد حقوقی ، توافق شفاهی و اظهارات “قسم می خورم [عضو خانواده خود را] قسم می خورم” ترکیب می شود. این بخشی از قرارداد اجتماعی ما است – به محض توافق ، نمی توان آن را خراب کرد.

Download Now: Free Brand Building Guide

وعده نام تجاری ، نسخه کوچک و تجاری وعده pinky است ، با این مارک که انگشت خود را بالا نگه دارد و مخاطب هدف آن ، انگشت دیگر را نگه دارد.

به جز ، در این حالت ، شکستن آن فقط اعتبار شما را از بین نمی برد ، می تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد.

بیایید در مورد چگونگی ایجاد وعده تجاری صحبت کنیم و نمونه هایی از مارک های معروف را ببینیم.

وعده تجاری چیست؟

وعده تجاری نشان می دهد انتظارات مصرف کنندگان از یک برند در همه نقاط تماس چیست. این به عنوان ارزش بنیادی یک شرکت عمل می کند و از جنبه پیام رسانی تا خدمات به مشتری ، کلیه جنبه های شرکت را آگاه می کند.

وعده نام تجاری شما باید در شرکت شما نقش اساسی داشته باشد ، چیزی که با رشد و تکامل ثابت بماند.

همه وعده های تجاری صریح نیستند. در بسیاری از موارد ، بیشتر یک مانترا داخلی است که با کارمندان ، سرمایه گذاران و شرکا مشترک است. با این حال ، وقتی یک هویت مارک و پیام رسانی پاک ، قول نام تجاری شما می تواند توسط مخاطبان هدف شما فرض شود.

بین نوید نام تجاری و یک برچسب اغلب سردرگمی وجود دارد ، بنابراین بیایید آن را بشکنیم پایین.

difference between brand promise and tagline

گرچه می تواند به اندازه یک عنوان کوتاه باشد ، اما یک وعده تجاری به مصرف کنندگان می گوید ، “ سلام ، این همان چیزی است که هر بار با نام تجاری ما ارتباط برقرار خواهید کرد “.

بنابراین ، چرا یکی وجود دارد؟ خوب ، یک وعده تجاری:

  • به ذینفعان داخلی و خارجی کمک می کند تا بدانند چه انتظاری از شما دارند.
  • اعتماد مصرف کننده را جلب می کند.
  • به عنوان بنیادی فعالیت می کند که شرکت شما از منظر تعامل با مصرف کننده فعالیت می کند.

یک نکته در مورد وعده برند باید بدانید ، وعده یک وعده است. بنابراین وقتی آن را بشکنید ، می تواند بر اعتبار و درآمد شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که وعده تجاری شما چیزی شبیه “نوآوری در هر مرحله” است ، و شرکت شما در پنج سال گذشته چیز جدید و تازه ای ارائه نکرده است که بتواند مصرف کنندگان بالقوه را باز دارد.

در اینجا متداول ترین انواع وعده های تجاری وجود دارد:

  • احساسی : نوید جذاب برای احساسات است.
  • مبتنی بر اقدام : وعده ای که مربوط به یک عمل خاص باشد.
  • اجتماعی: قولی مبتنی بر مسئولیت اخلاقی یا اجتماعی.

نحوه ساختن قول نام تجاری

1 روی مخاطب خود تمرکز کنید.

وعده نام تجاری شما تعهد شما نسبت به مخاطبان خود را مشخص می کند. بنابراین ، برای اینکه بفهمید قول شما باید چه باشد ، اولین قدم شما تعیین این است که مخاطب شما از شما می خواهد.

این فراتر از یک محصول یا خدمات خاص است ، بیشتر مربوط به تجربه ای است که شما ارائه می دهید.

به عنوان مثال ، قول نام تجاری Planet Fitness بر اساس عدم تمایل افراد به عضویت در سالن ورزشی از ترس قضاوت و خجالت است. در پاسخ به این مارک ، نوید ایجاد فضایی را می دهد که افراد را در هر سطح آمادگی جسمانی ترغیب می کند که به ورزشگاه بروند و در هنگام ورزش احساس راحتی کنند.

هدف دیگر وعده برند شما این است که شما را از رقبا جدا کند. چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند ، آیا خدمات مشتری ، محصول ، رسالت ، ارزش های شما است؟ از آن برای ارائه قولی متمایز استفاده کنید.

در مورد Planet Fitness ، این برند کاری را انجام داد که هیچ کس دیگری انجام نداده بود: رفع مشکل سالن ورزشی ، نه کاربران آن.

2. به نقاط تماس مشتری خود فکر کنید.

با قول نام تجاری خود ، چیزی را به مشتریان خود تضمین می کنید.

به همین ترتیب ، خود را جای مصرف کنندگان خود قرار دهید و تصور کنید که چگونه می خواهید این تعاملات ادامه یابد. آیا احساس خاصی وجود دارد؟ چه چیزهایی باید بدست آورند؟

به محض این که اینها را به زبان بیاورید ، می توانید نوعی مارک تجاری بسازید که بیانگر تجربه ای باشد که می خواهید ارتقا دهید.

3 آن را ساده ، منحصر به فرد و الهام بخش نگه دارید.

وعده تجاری شما باید واضح و دقیق باشد ، چیزی که می توانید در یک جمله بگویید. لزوماً به اندازه یک عنوان جالب نخواهد بود ، اما قطعاً باید اعتماد و اطمینان را برانگیزد.

اگر نمی توانید قول خود را از این طریق بیان کنید ، شاید هدف برند خود را کاملاً محقق نکرده باشید. اگر چنین است ، این س questionsال ها را از خود بپرسید:

  • مشتری های من چه انتظاری از من دارند؟
  • شرکت من به چه معنی است؟
  • چه چیزی ما را منحصر به فرد می کند؟

نمونه های قول برند

به خاطر داشته باشید که برخی از این نمونه های وعده های تجاری فرض شده و برخی دیگر توسط شرکت ها به اشتراک گذاشته شده اند. هنگام ساخت کارهای شخصی خود از آنها به عنوان الهام استفاده کنید.

  • HubSpot – به میلیون ها شرکت کمک کنید تا رشد بهتری داشته باشند.
  • نایک – از همه ورزشکاران جهان الهام بگیرید.
  • اپل – متفاوت فکر کنید.
  • استارباکس – برای الهام بخشیدن و پرورش روحیه انسانی – یک نفر ، یک فنجان ، یک محله در یک زمان.
  • کوکاکولا – جهان را در ذهن ، بدن و روح خود تازه کنید و لحظه هایی از خوش بینی را القا کنید.
  • Anima Iris – احساس قدرت و جسارت کنید.
  • Telfar – تجدید تعریف لوکس به عنوان قابل دسترسی و فراگیر.
  • Tru Color – اختلافات ما را جشن بگیرید.
  • Noirbnb – فضای امن برای سفر POC و کشف ماجراهای جدید ایجاد کنید.
  • Pur Home Clean – طرز فکر خود درباره تمیز کردن را تغییر دهید.

آنچه در میان همه این وعده ها مشترک است این است که هرگز به پیشنهادی خاص یا هدف عددی اشاره نمی کنند. در عوض ، آنها اظهاراتی هستند که هدف گسترده تری از برند را در بر می گیرند.

الگوی نوید مارک

فرمولی دقیق برای ایجاد وعده تجاری شما وجود ندارد. با این حال ، ما ذکر کردیم که این ترکیبی از چند چیز است که شرکت شما را تشکیل می دهد. بنابراین در اینجا فرمولی وجود دارد که می توانید برای ایجاد وعده خود استفاده کنید:

موقعیت یابی + چشم انداز + پیشنهاد ارزش = قول برند شما

پاسخ های خود را بنویسید و شروع به ترکیب این مفاهیم با هم در یک ایده مختصر کنید.

ساختن قول نام تجاری خود باید در اولویت اصلی هنگام ایجاد هویت باشد. بدون این پیام اصلی ، شما در تلاش برای توسعه هویت نام تجاری و پیام رسانی قوی خود برای ارتباط با مخاطب مورد نظر خود خواهید بود.

مانند همه موارد ، انتظار داشته باشید چند تکرار داشته باشید. همیشه جواب را فوراً نخواهید داشت.

ممکن است چند جلسه طول بکشد تا گوشت آن خارج شود و این درست است. زیرا به محض داشتن آن ، با رشد شرکت شما هم در داخل و هم در خارج ریشه دوان می شود.

New Call-to-action دهانه>

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *