وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری, وبلاگ نویسی تجاری

3 دلیل برتر مصرف کنندگان وبلاگ ها و نحوه جذب آنها در سال 2021 [داده های جدید]

در سال 2021 ، هیچ تردیدی وجود ندارد که وبلاگ نویسی برای هر استراتژی بازاریابی مفید است.

اما ، گرچه وبلاگ نویسی برای کمک به مارک ها شناخته شده است افزایش سرنخ ، سئو و اعتبار ، بسیاری از بازاریابان مشغول هنوز نگران این هستند که اثربخشی وبلاگ نویسی از بین می رود.

با تحقیق از ترس اینکه “وبلاگ نویسی مرده است” برطرف نشده است. اخیراً ، وقتی از بیش از 300 نفر نظرسنجی کردیم تا از آنها بپرسیم چند بار وبلاگ می خوانند ، تقریباً 40٪ گفتند “هرگز”. این امر HubSpot دیگر نیست گزارش وضعیت بازاریابی ، که نشان می دهد وبلاگ نویسی از سال 2018 تا 2020 از اولین به سومین استراتژی رایج سقوط کرده است.

اما ، قبل از اینکه درگیر همه داده های منفی شوید ، مهم است که به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسی هنوز هم برای بازاریابان بسیار ارزشمند است – اما نحوه برخورد شما با وبلاگ نویسی بیش از هر زمان دیگری مهم است. و در حالی که نظرسنجی گذشته ما نشان داد که 40٪ از افراد هرگز وبلاگ نخوانید ، برعکس مشخص شد که 60٪ از مصرف کنندگان به طور منظم این محتوا را می خوانند.

حقیقت این است که وبلاگ نویسی زنده و خوب است. برای ترغیب مردم به خواندن مطالب شما فقط باید کمی بیشتر از گذشته کار کنید.

بنابراین ، چه راهی برای جلب توجه مشتری وجود دارد و می فهمد چگونه می تواند وی را برای خواندن وبلاگ خود ترغیب کند؟ انجام یک نظرسنجی دیگر.

به جای اینکه از بیش از 300 نفر س askingال کنم ، “آیا وبلاگ می خوانید؟” ، من اخیراً یک نظرسنجی پیگیرانه را شروع کردم که پرسید ، “چرا بیشتر پست های وبلاگ را می خوانید؟”

در این نظرسنجی که از شرکت کنندگان خواسته شد بیشترین دلیل مصرف محتوای وبلاگ را انتخاب کنند ، گزینه های پاسخ شامل “برای یادگیری نحوه انجام کار جدید” ، “برای سرگرمی” ، “برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا مارک ها” “،” و “برای کسب اطلاعات در مورد اخبار و روندهای صنعت شغلی من.”

با تعداد پیشتازهایی که وبلاگ های تجاری شناخته شده اند تولید کنید ، ممکن است تصور کنید که تعداد زیادی از افراد برای کسب اطلاعات در مورد مارک ها یا محصولات وبلاگ می خوانند. اما در واقع ، ممکن است متعجب شوید – و کمی نگران باشید – از بالاترین و پایین ترین رتبه دلایل خواننده وبلاگ:

در واقع ، فقط چهار درصد از مصرف کنندگان می گویند برای کسب اطلاعات در مورد مارک ها یا محصولات ، وبلاگ می خوانند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ، افراد بیشتری در واقع به سمت خواندن وبلاگهایی سوق داده می شوند که به آنها یاد می دهد چگونه کار جدیدی انجام دهند. در حالی که 33٪ این استدلال را انتخاب کردند ، 20٪ گفتند که برای سرگرمی وبلاگ می خوانند ، در حالی که 12٪ برای کسب اطلاعات در مورد اخبار یا روند صنعت شغل خود وبلاگ می خوانند.

علاوه بر این ، 9 said گفتند که به تمام دلایل ذکر شده مجبور به خواندن وبلاگ هستند.

نتایج بالا دقیقاً به چه معناست؟

برای جلب نظر خوانندگان وبلاگ ، باید محتوایی ایجاد کنید که نوعی ارزش آموزنده یا سرگرمی را فراهم کند ، نه اینکه فقط از وبلاگ خود برای بحث در مورد نام تجاری یا محصول خود استفاده کنید.

در این پست وبلاگ ، من سه دلیل اصلی را که باعث می شود مصرف کنندگان عمومی به سمت خواندن وبلاگ سوق داده شوند ، مرور می کنم. من همچنین به شما نحوه ایجاد محتوای وبلاگ را نشان می دهم که نیاز خواننده شما را برآورده می کند در حالی که هنوز با ظرافت آگاهی از نام تجاری را گسترش می دهد.

→ Download Now: 6 Free Blog Post Templates

3 دلیل برای مطالعه وبلاگ توسط مردم

1 مردم وبلاگ ها را می خوانند تا چیز جدیدی یاد بگیرند.

تا کنون ، رایج ترین دلیل این که افراد یک پست وبلاگ را می خوانند ، یادگیری چیز جدید است. این نتیجه من را به هیچ وجه متعجب نمی کند.

چرا؟ پستهایی که شامل راهنماها ، مراحل گام به گام ، فیلمهای آموزشی یا حقایق سریع هستند ، اغلب مقدار زیادی از ترافیک جستجو. این بدان دلیل است که افراد هر روز به دنبال دستورالعمل هایی برای انجام کارها در Google هستند.

حتی وقتی پست ها به افراد در مورد چگونگی انجام کاری در سطح ریز اطلاع نمی دهند ، وبلاگهایی که در مورد موضوعات پیچیده مانند مطالعات ، روندها یا موضوعاتی که افراد کمتر با آنها آشنا هستند بحث می کنند ، می توانند کنجکاوی فرد را برانگیزانند.

از نظر روانشناسی ، محققان گزارش کرده اند که انسانها اطلاعات ارزشمندی را به همان طریقی که طلب غذا و ثروت مالی می کنند ، می خواهند. به عنوان یک وبلاگ نویس ، می توانید ضمن ایجاد مباحث مربوط به مارک ، خدمات یا محصولات خود ، محتوایی را ایجاد کنید که هر دو باعث کنجکاوی شما شود.

به عنوان مثال ، در وبلاگ بازاریابی ، ما ممکن است به خوانندگان خود نحوه استفاده از رسانه اجتماعی جدید را نشان دهیم شبکه ، مانند Clubhouse . با این کار بازاریابان یا کاربران شبکه های اجتماعی که می خواهند نحوه انجام این کار را بیاموزند می توانند محتوای ما را در جستجو یا در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و برای یادگیری نحوه ایجاد این محتوا آن را بخوانند.

با دامنه وسیع تر ، وبلاگ ما ممکن است چندین محتوا ایجاد کند که از چند زاویه درباره یک روند بحث می کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که برنامه TikTok ظهور کرد ، ما چند پست وبلاگ نوشتیم تا به سوالات متداول بازاریاب مانند “TikTok چیست؟” ، “چگونه مارک ها خودشان را در TikTok بازاریابی می کنند؟” ، یا ” چگونه از بازاریابی تأثیرگذار در TikTok استفاده می کنید؟ “

گذشته از کمک به خوانندگان ، وبلاگ های راهنما یا مرتبط با روند به ما امکان می دهند سطح تحقیق و دانش را که به عنوان بازاریاب به دست آورده ایم برجسته کنیم. این امر همچنین می تواند این احتمال را به وجود آورد که HubSpot یک شرکت معتبر است و محصولات با کیفیتی را در صنعت بازاریابی به فروش می رساند.

2. مردم برای سرگرمی وبلاگ می خوانند.

در حالی که مردم اشتیاق به دانش دارند ، آنها همچنین دوست دارند که سرگرم شوند. هر روز افراد ممکن است وبلاگهایی بخوانند که داستانهای جالبی را بیان می کنند ، آنها را بخندند یا به طرق دیگری آنها را فریب دهند.

این امر با تحقیقات 2020 به خوبی صف می گیرد و خاطرنشان می کند که مصرف کنندگان بیشتری فیلم تماشا می کنند و مصرف محتوای آنلاین برای سرگرمی و فرار.

اما ، به عنوان یک وبلاگ نویس تجاری ، ممکن است از خود بپرسید ، “چگونه می توانم خوانندگانم را سرگرم کنم در حالی که وبلاگ خود را همچنان حرفه ای نگه می دارم؟”

حقیقت این است که ، وقتی شما خلاقانه فکر می کنید ، با روش های مختلفی می توانید مخاطبان خود را در حالی که هنوز برند خود را سرگرم می کنید سرگرم کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید یک پست اینفوگرافیک یا عکس جالب در مورد روند ویروسی در صنعت خود ایجاد کنید ، اگرچه خوانندگان شما تمایلی به سرمایه گذاری در این روند ویروسی ندارند ، اما تصاویر و اطلاعات مربوط به این روند ممکن است آنها را سرگرم کند. در یکی از پست های خود ، میم های خنده دار را برجسته کردیم که بازاریابان از آنها استفاده می کردند مبارزات واقعی آنها.

Example of a post where we highlighted marketing memes to entertain our readers همچنین می توانید یک ویدیو یا پادکست سرگرم کننده اما آموزنده برای ارسال پست وبلاگ خود ایجاد کنید. با استفاده از این لایه محتوای اضافه شده ، می توانید در بحث در مورد روند بازاریابی ویروسی عمیق تر شوید ، یا با یک متخصص صنعت که افراد حوزه شما از آن پیروی می کنند ، مصاحبه کنید. اگرچه این ممکن است برای افراد خارج از صنعت شما “سرگرم کننده” نباشد ، اما ممکن است جالبتر از متوسط ​​وبلاگهایی باشد که افراد حوزه شما می خوانند.

در اینجا مثالی از یک پست وبلاگ وجود دارد که متن و ویدیو را برای یک تجربه بهتر خواننده:

including videos in your blog posts can make them more entertaining

3 افراد وبلاگ ها را می خوانند تا از روندهای مربوط به صنعت شغلی خود مطلع شوند.

اگرچه ممکن است افراد علاقه مند به خواندن وبلاگهایی نباشند که به طور خاص درباره محصول یا نام تجاری شما بحث می کنند ، اما وبلاگی که درباره صنعتی که محصول شما به آن وابسته است بحث می کند ، می تواند بیشتر شیفته آنها شود.

در حالی که نتیجه نظرسنجی ذکر شده در مقدمه از طرف مصرف کنندگان عمومی با سوابق حرفه ای مختلط حاصل شده است ، اما احتمالاً افراد شاغل در صورت آموزش به آنها وبلاگ یا اطلاعات ارزشمندی درباره صنعت خود ، وبلاگی را می خوانند.

هنگامی که به خواننده و داده های وبلاگ HubSpot نگاه می کنید ، مشخص است که مخاطبان ما از خواندن مطالب مربوط به روند بازاریابی ، فروش ، خدمات یا صنایع وب سایت لذت می برند. و ، وقتی نکاتی را از متخصصان یا اطلاعاتی در مورد چگونگی پیمایش در این روندها دریافت می کنیم ، خوانندگان ما حتی بیشتر درگیر آن می شوند.

به عنوان مثال ، صنعت ما اخیراً در مورد برنامه صوتی رسانه های اجتماعی ، Clubhouse ، شروع به سر و صدا کرده است. در حالی که HubSpot این روند را مشاهده می کرد در حالی که این برنامه هنوز در درجه اول توسط افراد مشهور مورد استفاده قرار می گرفت ، ما شروع به محروم کردن محتوای در مورد آن هر روز کاربران و مارک ها شروع به دعوت شدن برای پیوستن به برنامه می کنند.

علاوه بر توضیح اینکه Clubhouse چیست و چرا ویروسی می شود ، ما همچنین با نقل قول ها و نظرات بازاریابان شبکه های اجتماعی در مورد پتانسیل نام تجاری پلتفرم اجتماعی به پست اضافه کردیم.

در اینجا مثالی از یکی از پست هایی که نوشتیم و در مورد روند جدید و برنامه ویروسی بحث شده است ، آورده شده است.

Example of how the HubSpot Blog responded to the Clubhouse trend
جدا از پاسخ به روندها ، می توانید علاوه بر این در مورد اخبار مربوط به رشته خود بنویسید. به عنوان مثال ، اینجا پست دیگری است که در آن ما درباره اینکه چگونه یک کوکی شخص ثالث می تواند بر بازاریابان تأثیر بگذارد بحث کرد.

با پاسخ به روندها و اخبار در وب سایت خود ، وبلاگ خود را به عنوان مکانی برای بازدید از جدیدترین اطلاعات صنعت گرایش ، و همچنین اطلاعات آموزشی و نکات کلی قرار می دهید.

ایجاد محتوایی که نیاز خواننده را در سال 2021 برآورده می کند

بنابراین ، چگونه محتوای جذابی را ایجاد می کنید که مخاطب را با انگیزه های مختلف خواندن جذب کند و در عین حال آگاهی از نام تجاری در مورد محصول یا خدمات خود را گسترش دهید؟ انتشار پست های وبلاگ را در نظر بگیرید که ترکیبی از روند صنعت ، نحوه فعالیت و سرگرمی باشد. به هر حال ، نه درصد از دریافت کنندگان نظرسنجی در بالا گفتند که به تمام دلایلی که در لیست من آورده ام ، وبلاگ می خوانند.

در اینجا دو مثال از چگونگی ایجاد محتوای متناسب با علایق چندین گروه از خوانندگان وبلاگ وجود دارد.

به خوانندگان خود بیاموزید که چگونه در صنعت خود کاری انجام دهند.

در وبلاگ HubSpot ، هر یک از پست های ما در مورد چیز خاصی به خوانندگان آموزش می دهد. به عنوان مثال ، پستی که شما در حال حاضر می خوانید برجسته تحقیقی است که ما در مورد نحوه مطالعه وبلاگ توسط افراد انجام داده ایم و به شما نشان می دهد که چگونه از این نتایج استفاده کنید.

در سایر پست ها ، ما با ارائه راهنمای گام به گام تاکتیک بازاریابی یا نمونه هایی از نحوه استفاده برندها از روند تبلیغاتی ، بازاریابان را نیز در جریان خواهیم گذاشت. صرف نظر از آنچه در مورد آن می نویسیم ، ما همیشه در تلاش هستیم چیزهای ارزشمندی را به خوانندگان آموزش دهیم.

وقتی محتوایی ایجاد می کنید که افراد را در مورد استراتژی های مربوط به صنعت خود آگاه می کند ، بحث در مورد محصول خود به گونه ای آسان تر نیست که بیش از حد تبلیغاتی به نظر نمی رسد شرم آور باشد.

به عنوان مثال ، هنگامی که ما در حال بحث در مورد استراتژی هستیم که HubSpot می تواند به آن کمک کند ، ممکن است خوانندگان را به طرز ماهرانه ای به یک ابزار یا منبعی که ارائه می دهیم و می تواند به آنها کمک کند پیوند دهیم. در اینجا مثالی از ذکر HubSpot وجود دارد در یک پست درباره فرم ابزار ساختمان:

blog post about form builder tools

ما همچنین می خواهیم پیشنهادات رایگان مربوط به محتوای خود را در انتهای هر پست وبلاگ قرار دهیم. وقتی این کار را می کنیم ، یک خواننده می تواند در مورد موضوعی که ما به آنها آموزش داده ایم بیشتر بیاموزد. و ، وقتی آنها فرم ساده ای را برای درخواست منبع رایگان پر می كنند ، می توانند انتخاب كنند كه آیا می خواهند در مورد یكی از محصولات ما با آنها تماس بگیرند یا خیر. این به خواننده این امکان را می دهد تا احساس کند که اطلاعات ارزشمندی را دریافت می کند بدون اینکه مجبور شود از محصولات ما بیاموزد.

an offer given at the end of a hubspot blog post related to the offer

حتی هنگامی که شما به طور خاص کالایی را تأیید نکنید ، یک وبلاگ صنعت که متمرکز بر آگاهی دادن به خوانندگان است ، می تواند سطح تخصص شرکت شما را نشان دهد. وقتی نام تجاری شما در مورد صنعت شما بسیار آگاه است ، خوانندگان ممکن است فکر کنند که محصولات شما نیز توسط کارمندان متخصص صنعت تولید شده اند.

در حالی که هنوز خوانندگان صنعت را به آنها اطلاع می دهید ، سرگرم کنید.

حتی اگر یک وبلاگ صنعت کارمندان یا رهبران شرکت را هدف قرار دهد ، این بدان معنا نیست که محتوای شما نمی تواند آموزنده و سرگرم کننده باشد. به عنوان مثال ، می توانید از ویدیوها ، GIF ، تصاویر یا دارایی های وبلاگ تعاملی برای افزودن به محتوای خود استفاده کنید ، در حالی که محتوای آن را برای خواننده جالب نگه دارید.

به عنوان مثال ، شما می توانید یک مسابقه چیزهای بی اهمیت یا شخصیت مربوط به صنعت خود را در نظر بگیرید ، همانطور که هدف در این پست وبلاگ :

HubSpot blog post quiz

بعضاً می توانید یک سرگرمی مناسب برای پست های کاری ایجاد کنید که خوانندگان صنعت شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، اینجا یک پست سرویس وبلاگ است که در آن تصاویر GIF را برجسته می کنیم مربوط به کار در طبقه خدمات مشتری:

Funny HubSpot blog post featuring GiFs

سرگرمی محتوای وبلاگ در یک وبلاگ صنعت می تواند به طور مشابه تخصص شما را نشان دهد. مهمتر از همه ، این محتوا به خواننده شما این امکان را می دهد تا در سطح انسانی تری با برند شما ارتباط برقرار کند.

ایجاد یک استراتژی وبلاگ موثر 2021

اگرچه اجرای یک نوع محتوای موفق بسیار عالی است ، اما وبلاگهایی با بیشترین اعتبار و سریعترین رشد اغلب دارای ترکیبی از محتوایی که خوانندگان را سرگرم یا مطلع می کند ، آنها را از مارک ها یا محصولات آگاه می کند یا چیزهای جدیدی به آنها می آموزد. و با توجه به اینکه 9٪ از مصرف کنندگان در نظرسنجی فوق گفتند که به “همه” دلایل ذکر شده وبلاگها را می خوانند ، احتمال زیادی وجود دارد که ترکیبی باعث فریب و تحقق نیازهای خواندن چندین گروه مختلف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه هدایت کاربران اینترنت به وبلاگ خود ، این پست را بررسی کنید . برای کسب راهنمایی در مورد چگونگی وبلاگ نویسی ، این پست را بررسی کنید با مشاوره از تیم وبلاگ خودمان.

یادداشت سردبیر: این پست وبلاگ در اصل در ماه مه سال 2020 منتشر شد اما اخیراً برای جامعیت و طراوت به روز شده است.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *