بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

20 مهارت فنی که هر بازاریابی به آن نیاز دارد

به طور سنتی ، حوزه بازاریابی بر تفکر خلاق بر مهارت های فنی تأکید داشت. اما برای ایجاد یک شغل موفق به عنوان یک بازاریاب امروز ، شما بیش از یک مهارت برای ارائه ایده و ارائه نسخه هوشمند نیاز دارید.

اینجاست که مهارتهای فنی به وجود می آید. این مهارتها از تجربیات یا آموزش (فکر کردن ، تجزیه و تحلیل داده ها ، مدیریت پروژه و برنامه نویسی رایانه) به دست می آید.

→ Click here to download leadership lessons from HubSpot founder, Dharmesh  Shah [Free Guide].

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، کارفرمایان بر مهارت های شجره نامه تأکید دارند. داده های LinkedIn از سال گذشته افزایش 20 درصدی مدیران که دارای مدرک چهار ساله سنتی نیستند. این روند فشار به سمت استخدام مبتنی بر مهارت را برجسته می کند ، که توانایی های افراد را بر اعتبارنامه آنها اولویت می دهد.

استخدام برای کسب مهارت به جای مدرک تحصیلی یک قدم خوب برای همه است و عاقلانه است که از نیروهای خود در هنگام انجام وظیفه یا ارتقاء جدید استفاده کنید. به همین دلیل است که می خواهید از مهارت های فنی مناسب برای مسیر شغلی خود برای رقابت و پیشرفت در حرفه خود مطمئن شوید.

بیایید تمام آنچه را که باید در مورد مهارت های فنی بدانید و مهارتهایی را که باید به عنوان بازاریاب توسعه دهید ، بدانید ، بررسی کنیم.

مهارت های فنی چیست؟

اغلب به عنوان مهارت های سخت ، مهارت های فنی به راحتی قابل تعریف و اندازه گیری شایستگی هایی است که شما از طریق آموزش یا آموزش کسب می کنید. آنها به شما امکان می دهند یک کار خاص را انجام دهید و اغلب از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است.

در حالی که مهارتهای فنی معمولاً برای مهندسان ، تحلیلگران تجاری ، ریاضی دانان و دانشمندان مورد نیاز است ، صنایع بیشتر از هر زمان دیگری به کارمندانی با دانش فنی نیاز دارند. در واقع ، گارتنر دریافت که 58٪ از نیروی کار به مهارت های جدید نیاز دارد تا بتوانند کارهای خود را با موفقیت انجام دهند. این عمدتاً به دلیل تحول دیجیتالی و افزایش گسترده داده ها است ، که به افرادی نیاز دارد که بتوانند از فناوری برای تفسیر داده ها استفاده کنند و برای پیشبرد یک شرکت اقدام کنند.

قبل از وارد شدن به دوره تجزیه و تحلیل داده ها ، مهم است بدانید که ده ها مهارت فنی وجود دارد که نیازی به شما ندارد که بخشی از بازاریاب باشید ، بخشی از دانشمند کامپیوتر. بیایید نگاهی به انواع مختلف مهارت ها بیندازیم تا بدانید کدام برای شما مناسب است.

انواع مهارتهای فنی

با پیشرفت سریع فناوری ، تقریباً هر نقشی به نوعی مهارت فنی نیاز دارد. در اینجا انواع مختلفی وجود دارد که ممکن است در دنیای بازاریابی با آن روبرو شوید.

در P>

منبع تصویر

در حالی که مهارتهای مرتبط با خلاقیت ، مذاکره ، مدیریت استرس ، ارتباطات و سخنرانی عمومی معمولاً “ مهارتهای نرم ” ، دسته هایی مانند فناوری و تفکر تحلیلی شامل مهارتهای فنی است.

مهارتهای نرم مشابه مهارتهای فنی با تجربه یا آموزش آموخته می شوند. اندازه گیری این مهارت ها سخت تر است ، اما برای برقراری ارتباط با تیم ، مذاکره در مورد مهلت پروژه ، ارائه ایده های خلاقانه و اولویت بندی حجم کار به آنها نیاز دارید.

به عنوان مثال ، یک مدیر پروژه ممکن است نگرش مثبت و مهارتهای مدیریت زمان عالی (هر دو مهارت نرم) را داشته باشد ، اما درک نکات و جزئیات سیستم CMS شرکت (یک مهارت فنی) برای تحویل به موقع و پروژه های موفق بسیار مهم است.

در اینجا مروری بر انواع مهارت های فنی مورد نیاز برای نقش های مختلف بازاریابی است.

رسانه های دیجیتال و طراحی

  • نرم افزار طراحی گرافیک (Adobe InDesign ، Photoshop ، Illustrator ، After Effects ، Premiere)
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مدیریت تصویر و فایل
  • تنظیم محتوا

مدیریت پروژه

  • نرم افزار مدیریت پروژه (مانند Asana ، Trello ، یا ClickUp)
  • برنامه ریزی بودجه
  • مدیریت ریسک
  • برنامه ریزی پروژه
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مدیریت کار

بازاریابی و ایجاد محتوا

  • تجزیه و تحلیل داده
  • مدیریت کمپین
  • بودجه ریزی
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مصاحبه
  • مدیریت فروشنده
  • گام برداشتن
  • کپی نویسی
  • ویرایش
  • تحقیق و گزارش
  • SEO/SEM
  • مدیریت تبلیغات دیجیتال
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • استراتژی محتوا

مهارتهای فنی در محل کار

اکنون که می دانید چه نوع مهارت های فنی در زمینه شما کاربرد دارد ، چگونه می دانید که کدام را توسعه دهید؟ برای درک اینکه کدام مهارتها برای آینده مهمتر هستند ، LinkedIn مطالعه ای را برای یافتن مهارتهای مورد تقاضا -که تعدادی از آنها برای بازاریابان کاربرد دارد.

در Skills Companies Need Most

منبع تصویر

مهارتهای فنی مانند استدلال تحلیلی ، بازاریابی وابسته و تجزیه و تحلیل کسب و کار برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب ضروری است. اما شما برای ساختن یک حرفه پر رونق به بیش از آنهایی نیاز خواهید داشت. برای درک مهارت های مورد نیاز در محل کار ، ابتدا به توصیف مشاغل مربوط به موقعیت های موردنظر خود – و در آینده مراجعه کنید.

مدیران استخدامی اغلب لیستی از مهارتهای “مورد نیاز” و “توصیه شده” ایجاد می کنند که می خواهند داوطلبان از آن برخوردار باشند. مهارتهای مورد نیاز اغلب مهارتهای فنی هستند که برای انجام خوب کار پس از استخدام به آنها نیاز دارید ، در حالی که مهارتهای توصیه شده قابلیتهایی هستند که شرکت مایل است به شما در آموزش کمک کند.

هنگامی که شرح مشاغل را بررسی کردید و لیستی از مهارتهای فنی که کارفرمایان به دنبال آن هستند ایجاد کردید ، همچنین هوشمندانه است که با مدیر خود در مورد مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت حرفه خود صحبت کنید. آنها باید بتوانند جهت پیشرفت فردی شما را در جهت درست راهنمایی کنند.

اگر در یک شرکت حمایتی کار می کنید ، مدیر شما ممکن است منابعی را برای کمک به شما در جهت دستیابی به این مهارت ها ارائه دهد. این می تواند شامل هزینه های کتاب ، دوره ، گواهینامه یا تحصیل باشد. یا ممکن است به معنای قرار دادن شما در پروژه هایی باشد که به شما تجربه عملی می دهند ، مانند مدیریت بودجه برای یک کمپین اجتماعی یا طراحی تصاویر بصری برای خبرنامه ایمیل هفتگی.

مهارت های فنی در بازاریابی بر حسب نقش متفاوت است ، بنابراین مهم است که قبل از کمک از مدیر خود ، تحقیقات خود را انجام داده و مسیر شغلی خود را در نظر بگیرید. اگر آنها نمی دانند به کدام جهت می خواهید بروید ، نمی توانند مهارت های خاصی را که برای رسیدن به آن نیاز دارید ، ارائه دهند.

به مثالهای زیر نگاه کنید تا مهارتهایی را که از قبل دارید برجسته کنید و درباره مهارتهایی که ممکن است نیاز داشته باشید ، بیشتر بیاموزید.

نمونه هایی از مهارت های فنی در محل کار

رسانه های دیجیتال و طراحی

  • گرافیک و طراحی وب (Adobe InDesign ، Photoshop ، Illustrator ، After Effects ، Premiere)
  • تحقیق و طراحی UX/UI
  • مدیریت رسانه های تعاملی
  • سیستم های مدیریت محتوا (Notion، Asana، Monday، Trello، WordPress، Squarespace، Wix)
  • HTML ، CSS ، جاوا ، یا سایر زبان های برنامه نویسی
  • تجسم داده
  • تولید ویدئو و صدا
  • تایپوگرافی
  • Wireframing
  • نمونه سازی
  • نظریه رنگ
  • مدل سازی کاربر

مدیریت پروژه

  • Microsoft Office
  • Google Suite
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • نرم افزار مدیریت پروژه
  • برنامه ریزی بودجه
  • مدیریت ریسک
  • برنامه ریزی پروژه
  • مدیریت کار

بازاریابی

  • مدیریت کمپین
  • مدیریت بودجه
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مدیریت فروشنده
  • مدیریت رسانه های اجتماعی
  • هدف گیری تبلیغات
  • استراتژی محتوا
  • موقعیت یابی و استراتژی برند
  • مدیریت رسانه های پولی
  • آزمایش A/B
  • استراتژی دیجیتال
  • بازاریابی ایمیلی
  • تجزیه و تحلیل وب
  • نرم افزار اتوماسیون
  • بهینه سازی نرخ تبدیل
  • استراتژی کانال عمومی
  • برنامه ریزی رویداد
  • مدیریت محصول

ایجاد محتوا

  • کپی نویسی
  • نگارش فنی
  • ویرایش
  • گام برداشتن
  • تحقیق و گزارش
  • کپی نویسی UX
  • دانش SEO/SEM
  • استراتژی و مدیریت محتوا
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی

تجزیه و تحلیل

  • تجزیه و تحلیل داده
  • گزارش جمعیتی
  • آزمایش رسانه های دیجیتال
  • Google Analytics
  • Microsoft Excel و پاورپوینت
  • متلب
  • پایتون
  • SQL و NoSQL
  • شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد
  • تنظیم معیارهای معیارها
  • جبر خطی و حساب
  • تجسم داده
  • پاکسازی داده
  • کار با API
  • برچسب زدن

مهارت های فنی برای تهیه رزومه

پس از اسکن لیست های بالا ، ممکن است مهارت های فنی بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید داشته باشید. بنابراین کدام یک باید در رزومه شما ذکر شود؟

شما می خواهید مهارت هایی را که از قبل دارید یا می توانید به راحتی توسعه دهید ، بیشتر مرتبط با موقعیت قرار دهید. لیستی از 10-20 مهارت را با ترکیبی از مهارت های نرم و فنی هدف بگیرید. به مهارت های ذکر شده در بخش “مورد نیاز” در شرح شغل توجه کنید زیرا فهرست موارد موجود در رزومه شما را به یک کاندیدای رقابتی تر تبدیل می کند.

اگر شما دارای یک مهارت فنی منحصر به فرد برای رشته خود هستید که کارفرما بدنبال آن است (مثلاً شما مدیر رسانه های اجتماعی و یک Adobe InDesign whiz هستید) ، آن را در بالای لیست مهارتهای خود قرار دهید تا رزومه شما ثابت بماند. بیرون.

به خاطر داشته باشید که مهارت های خاص بیشتر از دیگران مورد تقاضا هستند. در اینجا بالا آمده است طبق مهارت ، 20 مهارت باید به رزومه خود اضافه کنید (در صورت داشتن آنها).

  1. رایانش ابری
  2. هوش مصنوعی
  3. رهبری فروش
  4. تحلیل
  5. ترجمه
  6. توسعه برنامه تلفن همراه
  7. مدیریت افراد
  8. تولید ویدیو
  9. تولید صدا
  10. طراحی UX
  11. بازاریابی SEO/SEM
  12. بلاک چین
  13. طراحی صنعتی
  14. خلاقیت
  15. همکاری
  16. سازگاری
  17. مدیریت زمان
  18. اقناع
  19. روزنامه نگاری دیجیتال
  20. انیمیشن

البته ، شما نمی خواهید قابلیت های خود را بیش از حد بفروشید. مطمئن شوید که در واقع همه مهارت های ذکر شده در رزومه خود را دارید. اگر یک کارفرمای آینده شما را دروغ بگوید ، این پایان فرصت شما برای دستیابی به شغل است – و می تواند شهرت شما را برای نقش های آینده نیز خدشه دار کند.

اهمیت مهارتهای فنی

بازاریابی ، به ویژه بازاریابی دیجیتال ، حول داده ها می چرخد. بازار جهانی داده های بازاریابی پیش بینی می شود که در سال 2021 به 52/3 میلیارد دلار برسد و تقریبا 62 درصد از کارشناسان ارشد صنعت از راه حل اشتراک گذاری داده ها برای حمایت از تیم های خود بازاریابی و تبلیغات .

بازاریابان از داده ها برای ارتباط با مخاطبان ، ایجاد کمپین های نوآورانه ، تبدیل افراد به مشتریان و جلوگیری از بازگشت خریداران استفاده می کنند. اما استفاده از داده ها به مهارت خاصی نیاز دارد.

داشتن مهارتهای فنی مورد نیاز به شما امکان می دهد در کار خود برتری داشته باشید و شما را به کاندیدای رقابتی تری برای نقش های آینده تبدیل می کند. هرچه مهارت های بیشتری داشته باشید ، فرصت های بیشتری برای تصدی پست های سطح بالاتر و دریافت حقوق بیشتر خواهید داشت.

تفاوت بین برآورد دستمزد اداره آمار ایالات متحده در مورد دستمزد متخصصان بازاریابی در مقابل مدیران بازاریابی را در نظر بگیرید. مدیران بازاریابی که دارای تجربه و مهارت های فنی بیشتری هستند ، سالانه 80،500 دلار بیشتر از متخصصان بازاریابی درآمد دارند.

در National Estimates for Marketing Research Analysts

منبع تصویر

در National estimates for Marketing Managers

منبع تصویر

همبستگی بین درآمد و مهارت های فنی با صنایع دیگر نیز مطابقت دارد. در سال 2021 ، بزرگترین حق بیمه متوسط ​​ در صنعت فناوری آمریکای شمالی تقریباً 24،969 دلار برای تخصص اتوماسیون فناوری اطلاعات تخمین زده شد ، پس از آن هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با 14،175 دلار و fintech با 13،799 دلار.

نیازی به گفتن نیست ، یادگیری مهارت های فنی یکی از راه های افزایش درآمد شما است. اما این تنها چیزی نیست که شما برای موفقیت شغلی طولانی مدت به آن نیاز دارید.

مهارتهای نرم در مقابل مهارتهای فنی

خلاقیت ، تفکر انتقادی ، همکاری ، حل مسئله و هوش هیجانی از مهارت های نرم رایج هستند که به اندازه مهارت های فنی برای دستیابی به شغل و پیشرفت شغلی شما مهم هستند.

چه متخصص شبکه های اجتماعی باشید و چه تحلیلگر رسانه های دیجیتال ، برای تکمیل دانش فنی خود و انجام کار به مهارت های نرم خاصی نیاز دارید. هر نقش بازاریابی شرایط خاص خود را دارد ، بنابراین همان تحقیق را که برای مهارت های فنی انجام داده اید انجام دهید. در صورت گیر افتادن ، مهارتهای نرم مورد نیاز زیر را در نظر داشته باشید.

  • توانایی رعایت مهلت ها
  • تصمیم گیری
  • رسیدگی به انتقادات
  • توجه به جزئیات
  • تفکر انتقادی
  • کار گروهی
  • مدیریت زمان
  • چند کار
  • مهارتهای سازمانی
  • اولویت بندی
  • حل مسئله
  • کار مستقل
  • کار از راه دور
  • همکاری
  • اقناع
  • سازگاری
  • هوش هیجانی

مهارتهای فنی در گذر زمان

تسلط بر مهارت های فنی مورد نیاز شما به عنوان یک بازاریاب هرگز انجام نمی شود. فناوری تکامل می یابد ، الگوریتم ها تغییر می کنند و شبکه های اجتماعی جدید اغلب ظاهر می شوند.

برای ماندن در بالای بازی خود ، باید مهارت های فنی خود را قوی نگه دارید. تا آنجا که ممکن است از آنها استفاده کنید و در صورت لزوم مهارت های جدیدی را به دست آورید. من شاهد بسیاری از موقعیت ها بوده ام که در آن یک استخدام بازاریابی جوان یک یا دو چیز را در مورد تدوین استراتژی رسانه های اجتماعی یا نحوه دستیابی به مخاطبان خاص آموزش می دهد.

احترام گذاشتن به مهارت های فنی شما یک فرایند مادام العمر است. بنابراین هرگز تصور نکنید که می توانید بدون آموختن چیز جدیدی به عقب بر گردید و در کار خود خوب عمل کنید. و وقتی مهارت جدیدی را به دست می آورید یا مهارت خود را تقویت می کنید ، آن را به رزومه و مشخصات LinkedIn خود اضافه کنید.

از آنجا که برای هر نقشی ، کارفرمایان از داوطلبانی می خواهند که مهارت های لازم برای انجام موثر کار خود و پیشبرد رشد شرکت را داشته باشند.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *