سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

15 مورد از بهترین ابزارهای SEO برای حسابرسی و نظارت بر وب سایت شما در سال 2021

هیچ چیز مانند یک ناگهانی به روزرسانی الگوریتم Google نیست که باعث شود بازاریابان احساس مساوی و نگرانی کنند. به نظر می رسد موتورهای جستجو مانند Google منتظر هستند تا همه اردک های خود را پشت سر هم بیاورید و سپس یک به روزرسانی را ارائه دهید که تلاش های شما را فوراً منسوخ می کند.

به علاوه ، هنوز محرمانه ای در پشت وجود دارد که گوگل چگونه وب سایت ها را ارزیابی می کند و تعیین می کند که کدام سایتها – و چگونه ظاهر می شوند – در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) برای درخواست های مختلف.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

خبر خوب این است که تعدادی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در آنجا وجود دارد – برخی رایگان ، برخی دیگر پولی – که می تواند به شما کمک کند وب سایت خود را همانطور که موتورهای جستجو مانند Google می بینند مشاهده کنید – به این ترتیب ، می توانید رتبه و ارتباط خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ارتقا دهید.

در این مقاله وبلاگ ، 11 ابزار SEO رایگان و 14 ابزار SEO پرداخت شده را مرور می کنیم.

( توجه : برخی از ابزارهای رایگان زیر همچنین برنامه های پولی را ارائه می دهند در حالی که برخی از ابزارهای پولی نیز برنامه های رایگان ارائه می دهند – بنابراین ، توصیه می کنیم صفحات قیمت گذاری ابزارها را بررسی کنید. شما بیشتر علاقه مندید تعیین کنید که کدام برنامه برای نیازها و اهداف شما ایده آل است.) راهنمای زیر.

11 ابزار SEO رایگان

1. گریدر وب سایت HubSpot

free seo tool hubspot website grader

منبع

بازاریابان برای ایجاد ترافیک و راهنمایی های واجد شرایط از طریق وب سایت شرکت خود تلاش می کنند. به همین دلیل برای بازاریابان مهم است که بفهمند دقیقاً چه کاری می توانند برای بهبود تأثیر و SEO آن وب سایت انجام دهند.

با HubSpot’s Website Grader ، به سادگی URL وب سایت خود را وارد کنید و به طور خودکار یک Report Card با اطلاعات قابل اجرا در مورد تلاش های SEO خود دریافت خواهید کرد. از آنجا ، می توانید در دوره بهینه سازی وب سایت HubSpot Academy که به شما می آموزد چگونه SEO وب سایت خود را بهبود بخشید ، کاربر تجربه (UX) و بیشتر بر اساس نوع بازخوردی که در گزارش کارتی خود دریافت کرده اید.

با HubSpot Website Grader ، می توانید:

  • در چند ثانیه با عملکرد وب سایت خود آشنا شوید.
  • مسائل مربوط به عملکرد را مشخص کرده و در مورد نحوه رفع آنها بازخورد واضح و کاربردی دریافت کنید.
  • نحوه آموزش و پشتیبانی در صورت نیاز برای بهبود وب سایت خود دریافت کنید.
  • دسترسی به پنج درس آکادمی HubSpot در زمینه بهینه سازی وب سایت تا بتوانید نحوه بهبود مناطق مشکل دار وب سایت خود را درک کنید.
  • نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای موبایل را بیاموزید.
  • بیاموزید که چگونه می توانید بهترین شیوه های امنیت وب سایت را پیاده سازی کنید.
  • UX وب سایت خود را شخصی سازی کنید تا تجربه ای لذت بخش برای کاربران ایجاد کنید.

2. Google Search Central: Google Search Console

Google Search Central: Google Search Console free seo tools

منبع

مرکز جستجوی Google (که قبلاً به عنوان گوگل وب مستر شناخته می شد) دارای تعدادی ابزار است که به شما کمک می کند در SERP ها برای عبارات و عباراتی که مخاطبان مورد نظر شما جستجو می کنند ظاهر شوید.

اگر یک شخص تجاری یا بازاریاب هستید ، Search Central شما را راهنمایی می کند تا از کنسول جستجوی Google برای کمک به SEO و تجزیه و تحلیل وب سایت خود استفاده کنید. کنسول جستجوی Google وب سایت شما را رصد ، اشکال زدایی و بهینه می کند – و دانش کد نویسی لازم نیست.

در اینجا چند نمونه از عناصر وب سایت وجود دارد که Google Search Console به شما آموزش می دهد و به شما در بهینه سازی کمک می کند.

  • کلمات کلیدی که در حال حاضر در وب سایت شما رتبه بندی می شوند.
  • هرگونه خطای خزیدن در وب سایت شما وجود دارد.
  • موبایل بودن وب سایت شما.
  • تعداد صفحات وب شما که در فهرست Google هستند (اگر در فهرست Google نیستند ، می توانید از ابزار بازرسی URL برای ارائه صفحه برای نمایه سازی).
  • معیارهای مربوط به وب سایت که بیشترین اهمیت را برای شما دارند از جمله کلیک ، تعداد نمایش ، میانگین نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط.

3. Google Analytics

google analytics free seo tools

منبع

اگرچه Google Analytics دارای نسخه پولی است ، نسخه رایگان محصول می تواند به شما در مدیریت سئوی وب سایت شما کمک کند-این امر به ویژه اگر Google Analytics را با کنسول جستجوی Google . با انجام این کار ، همه داده های SEO وب سایت شما در مرکز قرار می گیرند و کامپایل می شوند ، و می توانید از پرس و جوهایی برای شناسایی زمینه های بهبود با کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید وب سایت و صفحات وب شما برای آنها رتبه بندی کنند ، استفاده کنید.

راه های دیگری که می توانید از نسخه رایگان Google Analytics برای درک و بهبود SEO خود استفاده کنید عبارتند از:

  • حذف ترافیک هرزنامه- یا ترافیک ارجاع خود را فیلتر کنید – برای خلاص شدن از شر ترافیکی که احتمال تخریب گزارشات SEO را دارد ، مانند مراجع جعلی (که ترافیک جعلی را به وب سایت شما).
  • مقایسه ترافیک وب سایت ارگانیک در مقابل غیر ارگانیک .
  • مشخص کنید کدام یک از صفحات وب شما بیشترین بازدید را دارند تا بتوانید بفهمید برای بهبود SEO در آن صفحات چه کاری می توانید انجام دهید.
  • استفاده از گزارشات محتوای سایت برای تعیین معیارهای مشارکت در هر صفحه وب ، مشارکت در فهرست ها و صفحات وب سایت شما ، معیارهای خروج از صفحه ، و همچنین خرید ، رفتار و تبدیل صفحات فرود.
  • قابلیت تبدیل کمک گزارش چند کاناله برای تشخیص اینکه کدام یک از کانال های شما-که به عنوان منابع ترافیک شما تعریف می شوند ، مانند جستجوهای پولی و ارگانیک یا سایتهای ارجاع-بیشترین فروش یا تبدیل ، و ارزش آن فروش و تبدیل برای کسب و کار شما.

4. کارت گزارش SEO UpCity Free

UpCity's Free SEO Report Card free seo tools

منبع

کارت گزارش رایگان SEO توسط UpCity به شما امکان می دهد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود چگونه در برابر رقابت قرار می گیرد.

در عوض کمی اطلاعات تماس شما ، SEO Report Card گزارشی ارائه می دهد که موارد زیر را پوشش می دهد:

  • تجزیه و تحلیل رتبه: نمایی از موقعیت وب سایت شما در Google ، Yahoo! و بینگ. رتبه بندی شما بر اساس کلمات کلیدی اصلی شما است.
  • پیوند ساختمان: حساب مفصلی از تعداد وب سایت هایی که به سایت شما پیوند داده می شوند.
  • تجزیه و تحلیل در سایت: نگاهی به میزان موفقیت شما در استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود در سراسر سایت.
  • دسترسی به وب سایت: اطلاعاتی در مورد زمان بارگذاری و دسترسی به سایت شما.
  • معیارهای اعتماد: مروری بر سطح اعتماد یا قدرت سایت شما.
  • نمایه سازی کنونی: نشان می دهد که تعداد صفحات سایت شما ایندکس شده است.

5. نینجا های بازاریابی اینترنتی

Internet Marketing Ninjas free seo tools

منبع

بازاریابی اینترنتی Ninjas یک شرکت متمرکز بر SEO با انواع ابزارهای رایگان است که می توانید برای مقایسه وب سایت خود در برابر رقابت ، بهینه سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص ، تولید متا تگ ها و افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود استفاده کنید. به

در اینجا چند نمونه از ابزارهای SEO رایگان بازاریابی اینترنتی Ninja آورده شده است که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • پیوندها و تغییر مسیرهای خراب را شناسایی کرده و از ویژگی خزیدن سایت برای ایجاد نقشه سایت XML وب سایت خود استفاده کنید.
  • مشاهده تصاویر (به اضافه متن و اندازه نمایش آنها) و تمام پیوندهای صفحه (خارجی ، داخلی و غیره) در صفحات وب خود برای بررسی عملکرد خوب و خراب یا به روز رسانی نیاز دارد.
  • از ابزار بهینه سازی روی صفحه برای ارزیابی محتوای صفحه وب ، فراداده و پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.
  • سئو صفحات وب خود را در مقابل صفحات وب رقبا مقایسه کنید.
  • تجزیه و تحلیل زمان بارگذاری صفحه و مدت زمان لازم برای نمایش کامل هر جزء از صفحه وب.

6. مدیر وب بینگ

Bing Webmaster free seo tools

منبع

مدیر وب مایکروسافت به شما این امکان را می دهد تا به تعدادی ابزار دسترسی داشته باشید که از وب سایت شما اطلاعاتی مانند گزارش ، تشخیص و SEO را ارائه می دهند. ابزارهای SEO که می توانید بصورت رایگان استفاده کنید این قدرت را دارند که به شما در تجزیه و تحلیل وب سایت ، مدیریت پیوندهای پشتیبان ، و کلمات کلیدی را مرور کنید تا مطمئن شوید سایت شما برای جستجوی ارگانیک بهینه شده است.

در اینجا برخی دیگر از کارهایی که می توانید با ابزارهای SEO Bing Webmaster انجام دهید آورده شده است:

  • با نمایه پیوندهای پشتیبان خود آشنا شوید تا صفحات ارجاع شده ، دامنه ها و پیوندهای لنگر را درک کنید.
  • برای تعیین کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند و همچنین حجم جستجوی آن کلمات کلیدی و عبارات ، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • از ویژگی اسکن سایت برای خزیدن وب سایت خود و شناسایی خطاهای فنی SEO استفاده کنید.
  • گزارشات SEO را دریافت کنید که در مورد خطاهای موجود در وب سایت و صفحات سایت شما به شما اطلاع می دهد.

7. Seolyzer

seolyzer free seo tools

منبع

Seolyzer یک ابزار خزیدن ، تجزیه و تحلیل وب سایت و SEO رایگان است که به شما کمک می کند موتورهای جستجو مانند Google را در وب سایت شما مشاهده کنید. Seolyzer اطلاعاتی را که ربات های خزنده در پرونده های سرور سرور شما هنگام مرور سایت شما می گذارند ، برای شناسایی و ایجاد KPI های SEO شما جمع آوری می کند. این ابزار همچنین کدهای خطا ، تغییر مسیرها و سرعت و عملکرد صفحه را شناسایی می کند.

علاوه بر این ، Seolyzer می تواند به شما کمک کند:

  • به سرعت مسائل SEO را در وب سایت خود مانند زمان پاسخگویی ضعیف ، پیامهای خطا و حجم خزیدن شناسایی کرده و به طور مستمر تحت نظارت قرار دهید تا بتوانید قبل از آسیب جدی آنها را برطرف کنید.

  • KPI های منحصر به فرد خود را با Seolyzer مانند عملکرد صفحه ، حجم خزیدن ، کدهای وضعیت HTTP ، صفحات فعال و جدید و پاسخگویی دسکتاپ در مقابل تلفن همراه مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید.

  • صفحات وب خود را تقسیم بندی کنید تا مشخص شود بیشترین صفحات خزیده شده شما کدام هستند.

  • صفحات وب خود را که Google آنها را مهمترین می داند با صفحاتی که شما آنها را مهمترین می دانید (به عنوان مثال صفحات متمرکز بر درآمد) مقایسه کنید.

  • تأثیر تلاش های SEO خود را به صورت صفحه به صفحه یا بر اساس طبقه بندی صفحه اندازه گیری کنید.

8. SEOquake

seoquake free seo tools

منبع

SEOquake یک برنامه افزودنی Google Chrome است که به طور خودکار پارامترهای SEO یک صفحه وب را سریع و رایگان بررسی می کند. این شامل ممیزی های SEO در صفحه ، بررسی پیوندهای داخلی و خارجی ، URL و مقایسه دامنه در زمان واقعی و صادرات فایل داده است.

موارد دیگری که می توانید از SEOquake برای آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • با عملکرد ابزار Examiner ، توضیحات مفصلی در مورد عملکرد همه پیوندهای خود-از جمله URL ها ، متن لنگر و سایر انواع پیوندها-دریافت کنید.
  • گزارشات زلزله SEO را که دریافت می کنید تنظیم کنید تا فقط پارامترها و معیارهای موردنظر شما نمایش داده شود.
  • دامنه ها یا URL های مختلف را برای پارامترهای SEO که برای شما اهمیت دارد مقایسه کنید.
  • سئوی وب سایت خود را بررسی کنید تا مشکلات مربوط به SEO را که توسط موتورهای جستجو قابل تشخیص است شناسایی کنید.
  • نتایج تجزیه و تحلیل SEO خود را به یک گزارش قابل تنظیم و اشتراک گذاری صادر کنید.

9. سئو پذیری

seoability free seo tools

منبع

Seoability یک ابزار جستجوگر SEO رایگان است. با استفاده از آن ، می توانید میزان مطابقت وب سایت خود با دستورالعمل های SEO امروز را آزمایش کنید. با وارد کردن URL خود ، سایت شما مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نکاتی در مورد نحوه بهینه سازی بهتر وب سایت خود دریافت خواهید کرد.

علاوه بر ممیزی سئو وب سایت خود ، به 1000 ممیزی زیر صفحه ، گزارش و هشدارهای ایمیل و نظارت بر کلمات کلیدی دسترسی خواهید داشت.

در اینجا مزایای بیشتری از استفاده از قابلیت سئو وجود دارد:

  • خطاهای فنی و سایر مسائل مربوط به SEO در صفحه را بیابید تا بتوانید به سرعت آنها را برطرف کنید.
  • برای عوامل مختلف وب سایت از جمله اطلاعات فوق ، کیفیت صفحه ، ساختار پیوند و موارد دیگر ، نمره SEO دریافت کنید.
  • مسائل مربوط به SEO خاص را با اطلاعات متا مانند عناوین/ توضیحات متا ، برچسب های متا و نام دامنه ها یا آدرس های صفحه نامعتبر یا نادرست درک کنید.
  • زمینه هایی را برای بهبود سرعت و کیفیت صفحه خود مشخص کنید (مربوط به متن ، محتوای تکراری ، طراحی واکنش گرا و ویژگی های alt برای محتوا).
  • درک کنید که چگونه صفحه و ساختار پیوند شما با دریافت اطلاعات مربوط به سرصفحه ها ، پیوندهای داخلی ، تکیه گاه نادرست و تعداد پیوندها بهبود می یابد.
  • شناسایی خطاهای خاص سرور مربوط به هرگونه تغییر مسیر ، سرصفحه HTTP یا فایلهای CSS و Javascript .

10. بررسی پیوندهای من

check my links free seo tools

Source

Check My Links is a Google Chrome extension that you can use to ensure your links on both internal or external web pages work. For instance, if you were to search a term on Wikipedia, Check My Links would be able to tell you how many links that Wikipedia page has in total and how many of those links are broken.

This is helpful because you can make corrections to broken links immediately (or hopefully, before a page goes live). Check My Links is ideal for developers, content editors, and web designers according to its creators.

Here are some more examples of what Check My Links can do:

  • Check each link on your web pages and identify all invalid and broken links.
  • Auto-highlight the good links in green and the broken links in red.
  • Copy all of your bad links to your clipboard in one click.

11. BROWSEO

browseo free seo tool

Source

BROWSEO is an SEO browser that allows you to review your webpage in a stripped-down format so you can analyze it’s UX and content as well as gain insight into its SEO. Once you input the URL, the output will hone in on your HTML so you’re able to understand the page’s structure, optimized search terms, and other SEO-related factors.

Examples of what you can do with BROWSEO are: 

  • Get the number of words on the page.
  • Discover your server response code.
  • Determine the number of internal and external links on your page.
  • Identify the headers on your web page.
  • Get all of your meta information (e.g. title tag, meta description).

14 SEO Tools

Next, let’s look at some paid SEO tools. (Note that some of these tools have free trial periods. Some also offer entirely free plans but with restrictions in terms of flexibility and customization.)

1. Ahrefs

ahrefs seo tool

Source

Price: Seven-day trial for $7, $99/ mo for Lite, $179/ mo for Standard, $399/ mo for Advanced, $999/ mo for Agency

Ahrefs is an advanced SEO resource that examines your website property and produces keyword, link, and ranking profiles to help you make better decisions on your content.

Some of its main features are:

  • Site Explorer, which shows you the performance of specific webpages on your website.
  • Content Explorer, which allows you to search high-performing webpages under specific keywords and topics.
  • Keywords Explorer, which generates the monthly search volume and click-through rates of specific keywords.
  • Site Audit, which crawls specified verticals within your domain and reveals a number of technical issues at the page level.

When using the Keyword Explorer, Ahrefs also produces the “parent topic” of the keyword you looked up. A keyword’s parent topic is a broader keyword with higher search volume than your intended keyword, but likely has the same audience and ranking potential. This gives you more a valuable SEO opportunity.

2. SEMrush

semrush seo tool

Source

Price: $119.95/ mo for Pro, $229.95/ mo for Guru, or $449.95/ mo for Business

SEMrush is an elaborate dashboard that reports on the performance of domains as a whole and their specific pages. SEMrush offers numerous resources, one of which is the SEO Toolkit.

Toolkit allows you to track a website’s visibility improvement over time as well as identify which keywords it’s ranking for, what the page’s rank is for a keyword, the keyword’s monthly search volume, and more.

SEMrush also allows you to:

  • Compare your page performance against your competition.
  • Analyze backlinks from other websites to your site (also known as link building).
  • Research appropriate keywords.
  • Discover and take advantage of similar on-page SEO opportunities.
  • Use the Keyword Magic Tool to identify all keywords you need to successfully build a profitable SEO or PPC campaign.
  • Identify the paid keywords or ad copy used in the PPC ads of your competition.
  • Use the social media publishing and analytics tools.
  • Receive recommendations for how you can increase your organic traffic by optimizing your content.
  • Upgrade your account at any time for greater flexibility and more features.

3. GrowthBar

growthbar seo tool

Source

Price: Free five-day trial, $29/ mo

GrowthBar is a Chrome extension that can help you perform keyword research, competitive analysis, and track SEO rankings. With the GrowthBar, access data points about any website directly from the search engine results pages. This allows you to assess your competitors’ performance and view the growth channels, keywords, backlinks, and ads that are working for them.

Here are some more key features of GrowthBar:

  • Use the Top Keywords and Backlinks feature to see which paid and organic keywords are driving the most traffic for your website and get a list of the most authoritative backlinks pointing to your site.

  • Get your Keyword Difficulty Score to quickly assess how hard it would be to rank for a particular keyword based on the strength of the domain authorities of the URLs ranking on page one.

  • Use Word Count to view the word count of any page directly from the SERP.

  • Run Facebook Ads and get a visual of what they look like from a search engine’s perspective. 

  • Use the Keyword Suggestions tool to get a list of related keywords you might want to rank for along with their Search volume & CPCs.

4. Woorank

woorank seo tool

Source

Price: Free 14-day trial, $59.00/ mo for Pro, $179.00/ mo for Premium, or contact for Enterprise quote

Woorank’s in-depth site analysis helps marketers reveal opportunities for optimization and improvement. This analysis takes into account the performance of existing SEO initiatives, social media, usability, and more.

Each report is divided into eight sections to help you easily analyze your site and identify targets for optimization — here are the sections:

  1. Marketing Checklist
  2. SEO
  3. Mobile
  4. Usability
  5. Technologies
  6. Social
  7. Local
  8. Visitors

5. BuzzStream

buzzstream seo tool

Source

Price: Free 30-day trial, $24/ mo for Starter, $99/ mo for Group, $299/ mo for Professional, $999+ for Custom

Although backlinks to your website are critical to ranking well on Google, the outreach you do while link building can feel a lot like cold calling. BuzzStream makes it easy to research the appropriate people, come up with effective email messages, and track who’s accepted each link request.

BuzzStream also helps you:

  • Identify candidates for outreach based on their industry.
  • Identify candidates for outreach based on how engaged they are across various social networks.
  • Identify candidates who will likely be receptive to your backlink request for other reasons that are unique to your business’s niche.

6. Moz Pro Tools

moz pro tool seo tool

Source

Price: Free 30-day trial, $99/ mo for Standard, $149/ mo for Medium, $249/ mo for Large, $599/ mo for Premium

The Moz Pro subscription serves as an all-in-one tool for increasing your business’ search ranking. Moz’s collection of research tools provides subscribers with the resources they need to identify SEO opportunities, track growth, build reports, and optimize their efforts.

Moz Pro also includes: 

  • A website crawler that analyzes up to 3,000 links on a given URL.
  • An email report that details that crawl data for the pages your site links to.
  • Insight into various “crawlability” factors, such as duplicate content and redirects, that could be influencing your SEO performance.

7. Linkody

linkody seo tool

Source

Price: $14.50/ mo for Webmaster, $24.90/ mo for Advanced, $49.90/ mo for Pro, 99.90/ mo for Agency, and $153.90 /mo for Agency XL

The best way to understand the performance of your off-page SEO is by having a good overview of your backlinks. Linkody allows you to discover, track, analyze, and disavow backlinks all from an easy-to-use interface.

Aside from that, the tool checks your links 24/7 and informs you of any changes so you can take immediate action in case a link is lost or broken.

Other Linkody features include: 

  • The ability to “spy” on your competitors’ backlinks. Simply enter the URL of your competitor and let the tool pull all the links and metrics. The information returned will help you discover niche-relevant, high-quality backlink opportunities for your brand.
  • Gain useful insights into your most important metrics when it comes to backlink tracking, such as the ‘rel’ attribute, Google indexation status, the website’s Domain Authority, Spam Score, Alexa rank, and more.
  • Create white-label reports that can be shared with your team and/or clients to get a better idea of your backlink distribution and link-building progress.

8. Screaming Frog SEO Spider

screaming frog seo tool

Source

Price: Free or €99/ year

Designed specifically for the SEO-minded, this program crawls the websites you specify, examining the URLs for common SEO issues. This program simplifies and expedites an otherwise time-consuming process — especially for larger websites. (It could take hours or days to manually evaluate the same URLs.)

Other notable features are: 

  • An intuitive Java program with easy-to-navigate tabs.
  • Easy export to Excel for further analysis of any of your data. For instance, if you use Optify, Moz, or RavenSEO to monitor your links or rankings for specific keywords, you could simply create a .csv file from your spreadsheet, make a few adjustments for the proper formatting, and upload it to those tools.

9. Remove’em

remove'em seo tool

Source

Price: $249 one-time payment for Life-Time plan, $99/ mo for Subscription (one website), or $899/ mo for Agency (10+ websites)

Artificial or unnatural links have the potential to seriously hurt your search ranking. Remove’em helps get rid of those links. The tool has the ability to: 

  • Scan your backlink profile and turn up a list of contact information for the links and domains you’ll need to reach out to for removal.
  • Export that list if you wish to disavow them using Google’s tool.
  • Tell Google not to take these “bad” links into account when crawling your site.

10. AnswerThePublic

answerthepublic seo tool

Source

Price: $99/ mo for Monthly plan, $79/ mo for Annual plan, $399/ mo for Enterprise plan

AnswerThePublic is a search listening and keyword tool that listens to autocomplete data from Google and other search engines, and then provides you with a list of phrases and questions that people are searching for around your keyword. This allows you to craft your website and content to your audience to increase traffic and conversions.

With AnswerThePublic, you can also: 

  • Receive updates when people are talking about your most relevant keywords.
  • Monitor keyword trends and understand keyword research behavior among your target audience and customers.
  • View the keywords and phrases that your audience is researching in real-time.
  • Get ideas for your website and blog content based on relevant keyword research.

11. Keyword Hero

keyword hero seo tool

Source

Price: 14-day trial for any plan, Free for Little Hero, $9/ mo for Big Hero, $49/ mo for Giant Hero, and $149/ mo for Ultimate Hero

Keyword Hero pairs your visitor’s sessions with the keywords they used to land on your page, all within your Google Analytics account. In other words, this tool gives you an understanding of the search intent of your organic traffic.

Here are some more actions you can take with Keyword Hero: 

  • Identify the organic traffic and conversions you receive from your intended keywords.
  • Optimize your site structure and web pages for your target keywords.
  • Separate your brand versus non-brand search traffic.
  • Optimize your position in the SERPs by optimizing your website for specific target keywords.
  • Identify the type of query (informational versus transactional) that your visitors used to arrive on your website.

12. SpyFu

spyfu seo tool

Source

Price: $39/ mo for Basic, $79/ mo for Professional, $299/ mo for Team

SpyFu is a competitor keyword research for Google Ads. In addition to keyword research, it helps with PPC competitive research, SEO competitive research, and the creation of custom lists and domains.

The tool helps you drive traffic to your Google Ads campaigns and website, monitor both paid and organic rankings on Google, Bing, and Yahoo, and obtain reliable and accurate contact information for leads.

With SpyFu, you can also: 

  • Download a competitor’s PPC keywords to understand their clicks and how much they pay for keywords.
  • Track the domains bidding on your Google Ads.
  • Download a competitor’s SEO keywords.
  • Review the ranking overtime of a page or website for a keyword.
  • Identify the backlinks your competitors use.
  • Discover keyword ideas and get keyword advice for your Google Ads to increase chances of conversion.

13. Seomater

seomater seo tool

Source

Price: Pay as You Go (starting at $5), $19/ mo for Small Business, $49/ mo for Professional, $179/ mo for Unlimited

Seomater is an SEO auditing and website crawling tool. It assists with technical SEO analysis and SEO on-page optimization testing. Once the tool crawls your site, you’ll receive an SEO report that explains your website’s various SEO-related elements including internal and external links, backlinks, page quality and speed, social media, organic presence, and more.

Your analysis will also come with tips on how you can improve each of these SEO elements. In addition, you can: 

  • Use the SEO Monitoring Alerts feature so your website is automatically crawled and so you’re notified immediately if something is problematic in terms of SEO.
  • Get up to 13 detailed reports about your on-page and off-page SEO aspects.
  • Use the Domain Comparison tool to compare two competitor’s websites to identify the strengths and weaknesses of their SEO (such as broken links, content quality, HTML tags, and more).

14. ContentKing

contentking seo tool

Source

Price: $139/ mo for Basic, $219/ mo for Standard, $319/ mo for Premium, or contact a rep for an Enterprise quote

ContentKing is real-time SEO auditing and content tracking tool — it tracks your website 24/7 so any issues related to SEO don’t go unnoticed for too long. The tool is cloud-based, meaning there’s no installation required and your data and reports are available whenever you need them.

You can also:

  • Use ContentKing’s 24/7 website audits (and algorithms) to gain insight into your SEO and receive tasks that will help you improve your SEO.
  • Get alerted whenever something on your website is broken or is no longer well-optimized so you can efficiently fix the issue.
  • Track all of your content changes on your site (such as changes on individual web pages and changes in robots.txt) and search your changes history.
  • Visualize data (from all of your websites) with real-time dashboards and reports.
  • Easily collaborate with your team or clients from within the tool.

Now that you’ve learned about 25 free and paid SEO tools, determine which option will help you achieve your SEO goals and get started auditing, optimizing, and monitoring your website, individual web pages, and content.

Editor’s note: This post was originally published in December 2018 and has been updated for comprehensiveness.

marketing

Originally published Feb 10, 2021 7:00:00 AM, updated July 30 2021

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *