نام تجاری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

13 مورد از موفقیت آمیزترین (و حداقل) نام تجاری برای الهام بخشیدن به برند خود

من از Hailee Steinfeld وحشت داشتم عملکرد پس از تماشای وی در Edge of Seventeen عملکرد او آنقدر خوب بود که باعث شد نامزد گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن شود.

اما آنچه مرا در مورد اشتاینفلد متحیر می کند ، مهارت بازیگری او نیست. این که او نیز به همان اندازه خواننده موفق است. اشتاینفلد با مشهورترین موسیقی دانان مانند زد ، فلوریدا جورجیا لاین و آلسو همکاری کرده است تا سه آهنگ موفق تولید کند که همه به نمودار رکورد Billboard Hot 100 .

اگرچه استاینفلد عمدتاً به خاطر بازیگرانش معروف است ، اما توانایی های آواز خواندن او را به عنوان یک مجری تقویت می کند و باعث محبوبیت بیشتر مخاطبان و طرفدارانش می شود. و دقیقاً مانند فعالیت وی در زمینه موسیقی ، شرکت ها اغلب نام تجاری خود را برای تولید محصولات جدید در صنایعی که هیچ سهم بازار ندارند گسترش می دهند.

این ابتکارات پسوند مارک نامیده می شوند و به شرکتها این امکان را می دهد تا از آگاهی از برند خود استفاده کنند. و سهام عدالت برای ایجاد جریان های درآمد بیشتر.

در این مقاله ، شما در مورد اینکه پسوند مارک چیست بیشتر خواهید آموخت و نمونه هایی از ایده های مربوط به پسوند را که می توانند به شما الهام بگیرند ، خواهید دید.

Download Now: Free Brand Building Guide

پسوند مارک چیست؟

توسعه نام تجاری یک استراتژی بازاریابی است که شامل یک شرکت است با استفاده از نام تجاری یا تصویر کاملاً تثبیت شده خود ، محصول جدید را معرفی کنید > یا دسته بندی محصولات را به مشتری خود اختصاص دهید.

این استراتژی زمانی بهترین عملکرد را دارد که دسته بندی کالاهای جدید مربوط به دسته اصلی آنها باشد و موردی باشد که مصرف کنندگان و مشتریان می خواهند.

بسیاری از شرکت ها از پسوندهای مارک استفاده می کنند زیرا به آنها این امکان را می دهد تا از آگاهی و اقتدار مارک تجاری اصلی خود برای دستیابی به اطلاعات جدید و افتتاح کانالهای فروش جدید استفاده کنند.

یکی از شرکت هایی که پسوندهای مارک را به خوبی انجام می دهد اپل است.

اگرچه اپل به عنوان یک شرکت فناوری که فقط کامپیوتر (Mac) می سازد آغاز به کار کرد ، اما به زودی خط تولید خود را با پخش کننده های موسیقی (iPod) ، دستگاه های تلفن همراه (iPhone) و لوازم جانبی فناوری (Apple Watch و Earpods) گسترش داد. حتی اگر همه این محصولات جدید متفاوت هستند ، این افزونه کار می کند زیرا اپل خیلی از دسته محصولات اصلی خود فاصله نگرفت. در عوض ، از نام تجاری خود استفاده کرد تا نفوذ در بازار را به موفقیت برساند.

پسوندهای تجاری انواع مختلفی دارند؟

بسته به نوع مشتری خود و آنچه می خواهید به عنوان یک برند کسب کنید ، باید تصمیم بگیرید که کدام استراتژی توسعه نام تجاری برای شرکت شما مناسب است.

در اینجا پنج استراتژی توسعه مختلف وجود دارد که می تواند برای شما مفید باشد.

خط داخلی

افزونه خط زمانی است که مارک اصلی خط جدیدی را در دسته ای که از قبل با مشتریان خود آشناست راه اندازی می کند. با پسوند خط ، مارک ها نیازی به ایجاد دسته های جدید ندارند.

وقتی شرکت های نوشابه ، طعم های جدیدی را به مجموعه نوشیدنی های موجود خود وارد می کنند ، یک مثال عالی برای افزایش خط است. مثالهای دیگر می تواند شامل معرفی رایحه ها ، اندازه ها و رنگ های جدید به یک خط تولید باشد.

برنامه افزودنی مکمل محصول

راه دیگری که برند معتبر می تواند خود را گسترش دهد ایجاد محصولات مکمل برای محصولات اصلی خود است.

به عنوان مثال ، نایک ، یک مارک ورزشی ، تجهیزات مختلف ، پوشیدنی و سایر محصولات مرتبط با ورزش را ایجاد می کند که مکمل یکدیگر هستند. ما همچنین دیده ایم که شرکت های تولید کننده خمیردندان با افزودن مسواک و سایر محصولات مراقبت از دهان به عنوان دسته های جدید ، از این نوع مواد افزودنی برای مارک اصلی خود استفاده می کنند.

پسوند پایگاه مشتری

یک شرکت می تواند با راه اندازی دسته های مختلف محصول برای یک جمعیت ، یک نام تجاری داخلی برای خود ایجاد کند.

Procter & Gamble (P&G) ، به عنوان مثال ، این کار را انجام می دهد این به خوبی با نام تجاری Pampers است. اگرچه P&G در محصولات مختلف تخصص دارد ، خط Pampers در ساخت محصولاتی مانند پوشک و دستمال مرطوب برای نوزادان تمرکز دارد.

افزونه اقتدار شرکت

شرکت هایی که دارای اختیارات بالایی در بخش خود هستند می توانند از این اختیارات برای ایجاد محصولات جدید استفاده کنند.

به عنوان مثال ، سامسونگ دارای یک نام تجاری عظیم در فضای فناوری است که به آنها امکان می دهد محصولات مختلفی را در دسته های مرتبط با اندازه گیری موفقیت به بازار عرضه کنند. و به دلیل وجهه تجاری آن ، اکثر مصرف کنندگان مخالف استفاده از محصول جدید ، چه تهویه هوا و چه تلفن همراه نیستند.

افزونه سبک زندگی مارک

چه کسی فکر می کند یک خط تکیلا از یک شرکت انرژی ظرف چند ساعت به فروش می رسد ؟ خوب ، تسلا این کار را کرد. و دلیل اصلی آن شخصیت و سبک زندگی مدیر عامل آن ، ایلان ماسک بود.

با این حال ، ایلون و تسلا تنها کسانی نیستند که از سبک زندگی افراد مشهور برای گسترش نام تجاری موجود استفاده می کنند. موارد دیگر شامل ترکیب Yeezy آدیداس / کانیه وست و Fenty (مارک تحت LVMH) با ریحانا است.

چه چیزی بهترین الحاقات نام تجاری را از بدترین ها جدا می کند؟

از لحاظ تاریخی ، موفق ترین الحاقات نام تجاری مواردی است که با مارک اصلی یا محصول شاخص این شرکت ، مانند لباس کودک Gerber و میله های میوه منجمد Dole ، کاملاً مرتبط است. با ورود به بازارهای مماس که می توانند ارتباطات منحصر به فرد و کیفیت درک شده برندشان را حفظ کنند ، شرکت ها می توانند محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند که مصرف کنندگان بصورت شهودی مزایای آن را درک می کنند ، حتی اگر هرگز آنها را در قفسه ندیده باشند.

از طرف تلنگری ، یک شرکت می تواند از مارک خود سو explo استفاده کند و به نوبه خود ، آن را خراب کند.

توسعه یک محصول جدید در بازاری که ارتباط چندانی با محصول پرچمدار یا مارک اصلی شما نداشته باشد ، مانند کاری که Zippo با عطر زنانه خود انجام داد ، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

این می تواند منجر به ارتباطات نامطلوبی با نام تجاری شما شود و ارتباطات موجود آن را تضعیف کرده و به کیفیت درک شده محصولات شما آسیب برساند.

بنابراین خواه یک شرکت SaaS باشید یا یک مارک تجاری به فکر توسعه خط تولید خود باشید ، لیست ما با موفقیت ترین و کمترین الحاقات نام تجاری را برای کمک به الهام بخش خود بررسی کنید.

نمونه هایی از الحاقات نام تجاری خوب

1 غلات پاییز ریز
Reese's Brand Extension -- Cereal

منبع تصویر

Reese’s Puffs غلات مورد علاقه من در بزرگ شدن بود ، بنابراین ممکن است در اینجا کمی تعصب داشته باشم. اما با وجود تمام غلات با طعم شکلات در اواسط دهه 90 ، ورود کره کره بادام زمینی به بازار غلات هوشمندانه و طبیعی بود.

امروز ، با برخی تبلیغات تبلیغاتی که کودکان نشان می دهد چگونه می توانند آب نبات مورد علاقه خود را برای صبحانه بخورند ، Reese’s Puffs به جنرال میلز ، مجتمع آن کمک کرده است دومین قطعه بزرگ غلات سرد را تصرف کنید سهم بازار .

2. اقلام آشپزخانه شبکه غذایی

در Food Network Kitchen Items Brand Extension EM >

منبع تصویر

با داشتن مخاطبان بیش از 13 میلیون نفر ، شبکه غذایی یکی باقی می ماند از بزرگترین کانالهای تلویزیونی جهان.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به کارهایی که انجام می دادند علاقه مند بودند ، Food Network فرصتی را برای گسترش برند خود با مشارکت با شرکت کوهل برای راه اندازی محصولات آشپزخانه و ظروف آشپزی خود دید.

این مشارکت موفقیت آمیز بود زیرا شبکه غذایی با توجه به نیازهای مخاطبان خاصی خدمت رسانی کرد.

3. تیغ و لوازم اصلاح ژیلت

در Gilletes Razors BRand Extension منبع تصویر

تمرکز ژیلت در ساخت محصولات اصلاح در کنار تیغ های ایمنی خود اقدامی هوشمندانه بود. چرا؟ تصور اینکه شخصی بدون استفاده از کرم اصلاح ، کف یا ژل اصلاح کند دشوار است؟

تولید این کالای مکمل برای محصول شاخص خود برای ژیلت تقریباً یک ضرورت بود.

4 شخصیت های اکشن جنگ ستارگان

در Star Wars Action Figure Brand Extension و منبع تصویر

اگرچه جنگ ستارگان در زمان پخش این فیلم در سال 1977 در میان بزرگسالان محبوب بود ، اما بسیاری از کودکان آن را خیلی دوست نداشتند.

بنابراین چگونه حق رای دادن امروز محبوب شد؟ مارک جنگ ستارگان در بازار اسباب بازی گسترش یافت. جنگ ستارگان با داشتن شخصیت های اکشن از شخصیت های موجود در فیلم ها ، توانست مخاطبان جدیدی را به خود جلب کند ، آگاهی از برند را ایجاد کند و در این راه فروش بالایی داشته باشد.

5. مسواک کلگیت

در Colgate Brand Extension منبع تصویر

دقیقاً مانند تیغ و محصولات اصلاح ژیلت ، خمیردندان و مسواک Colgate کالاهای مکمل هستند. اما برخلاف مثال قبلی ، شما برای استفاده از خمیر دندان به معنای واقعی کلمه به مسواک نیاز دارید. در غیر این صورت نمی توانید مسواک بزنید.

به نظر من ، تصمیم کلگیت برای ورود به بازار مسواک یک ضرورت بود و یکی از بهترین اقدامات آن ، کمک به امنیت آن سومین قطعه بزرگ بازار مراقبت از دهان و دندان .

6. چمن زن هوندا

در Honda Lawn Mower تصویر منبع

خط تولید ماشین های چمن زنی هوندا لذت بخشترین خاطرات کودکی من را ندارد. هنوز ورود و موفقیت آن در بازار اشباع شده گویای شرکتی است که در درجه اول به فروش خودرو معروف است.

با استفاده از تخصص خود در موتورهای کوچک ، از سال 1978 وارد بازار ماشین چمن زنی شوید ، اکنون دارای هفتمین قطعه بزرگ سهم بازار در چمن جهانی است. صنعت چمن زن .

7. قرص های ویتامین C Sunkist

در Sunkist Brand Extension

تصویر منبع

مارک Sunkist با آب پرتقال به عنوان محصول شاخص خود با پرتقال ، سلامتی و انرژی ارتباط دارد. Sunkist قرص های ویتامین C تولید کرد که کل فعالیت های تجاری اختصاص یافته به ویتامین ها و مکمل ها را برای تقویت و استفاده همزمان از این انجمن ایجاد کرد.

نمونه هایی از برنامه های افزودنی ناموفق ناموفق

هر افزونه برند نمی تواند مورد توجه قرار گیرد. در اینجا چند نمونه از مارک هایی که اشتباهات گسترش نام تجاری را مرتکب شده اند – و درسهایی که می توانید از آنها بیاموزید آورده شده است.

8. سیب زمینی له شده فوری کادبری

در Cadbury Brand Extension قوی > منبع تصویر

کادبری به دلیل ساختن شکلات های عالی و آب نبات معروف است. وقتی شروع به تولید محصولات کم رده ، مانند پوره سیب زمینی فوری کرد ، تعجب آور نیست که بدانید ارتباط آن با بهترین شکلات ها ضعیف شده است.

Smash ، مارک سیب زمینی فوری آن ، در واقع به موفقیت اصلی دست یافت ، اما به قیمت پایین آمدن کیفیت قابل توجه محصول شاخص خود بود. كدبوری سرانجام در سال 1986 Smash را فروخت ، بیش از 20 سال پس از معرفی سیب زمینی له شده فوری به دنیا.

9. Levi’s Tailored Classics

در Levis Brand Extension قوی > منبع تصویر

وقتی Levi’s Tailored Classics را در اوایل دهه 1980 معرفی کرد ، در حال حاضر سهم زیادی از بازار هدف خود را در اختیار داشت ، بنابراین می خواست برای حفظ نرخ رشد بالای خود وارد برخی از بازارهای جدید شود.

یکی از این بازارها کت و شلوار مردانه بود ، اما از آنجا که مارک تجاری آن به شدت با سبک زندگی گاه به گاه ، ناهموار و خارج از منزل مرتبط بود ، خط تولید جدید Levi’s با هویت اصلی آن در تضاد بود و موفق به کسب آن نشد.

مصرف کنندگان به Levi’s اعتماد داشتند که لباس های بادوامی را تولید کند که بتواند خشم طبیعت مادر را تحمل کند ، اما به همین دلیل ، آنها برای تحویل کت و شلوارهای پیشرفته و متناسب به آنها اعتماد نکردند.

10. پاپ کورن مایکروویو منجمد Pillsbury

در PillsBury Brand Extension منبع تصویر

حتی اگر پیلزبری به تولید مواد غذایی معروف است ، پاپ کورن مایکروویو یخ زده آن نمی توانست با Orville Redenbacher یا General Mills ‘Pop Secret رقابت کند زیرا موقعیت محصول “منجمد بودن برای طراوت” ارزش کافی را ارائه نمی داد. مطمئناً چسباندن ذرت بو داده در فریزر راحت است (حدس می زنم) ، اما در مقایسه با لذت بردن از ذرت بو داده با ذائقه بهتر ، رنگ آن کم رنگ است.

11 لباس بیرونی سامسونیت

در Samsonite Brand Extension قوی>

منبع تصویر

گرچه لباس Samsonite شیک تر از Levi’s Tailored Classics است ، اما همچنان از همان مشکل خط تولید ناموفق Levi’s رنج می برد نام تجاری با هویت اصلی Samsonite مطابقت ندارد.

سامسونیت به خاطر ساخت چمدان های بالا رخت ، چمدان و کیف های تجاری معروف است. بنابراین مگر اینکه فکر کند صفات ظریف محصول پرچمدارش می تواند به یک خط تولید کاملاً غیرمرتبط منتقل شود ، فعالیت آن در صنعت پوشاک می تواند از ارزش ویژه برند . این به احتمال زیاد دلیل این است که سامسونیت دیگر لباس بیرونی را در وب سایت خود لیست نمی کند.

12 اسپری دئودورانت زیر بغل Arm & Hammer

در Arm n Hammer Brand Extension قوی>

منبع تصویر

Arm & Hammer با موفقیت نام تجاری خود را از جوش شیرین خنثی کننده بو گرفته تا مواد شوینده لباس ، خوشبو کننده فرش و حتی بستر گربه ها گسترش داده است. اما یک خط تولید که مناسب ترین برند آن نیست ، اسپری خوشبو کننده زیر بغل است. استفاده از محصولی با مواد تمیز کننده سنگین در چنین قسمت حساس از بدن ، به خوبی با مصرف کنندگان روبرو نمی شود

13. غذاهای داخلی آشپزخانه کلگیت

در Colgate Brand Extension

منبع تصویر

اگرچه کلگیت با گسترش برند خود و ایجاد محصولات مختلف مراقبت از دهان و دندان خوب عمل کرد ، اما نتوانست وارد فضای غذا شود.

دلیل اصلی این نام تجاری ناموفق بود زیرا فروش مواد غذایی منجمد با هویت مارک کلگیت مغایرت زیادی داشت. از آنجا که مخاطبان آن از قبل نام تجاری را با مراقبت از دندان مرتبط می کردند ، دیدن آنها برای شرکت دیگر متفاوت بود.

برند خود را رشد دهید

اگرچه نام تجاری تجاری مزایای خود را دارد ، همچنین باید بدانید که گسترش نام تجاری شما در آبهای بدون ثبت نام نیز با چالش هایی همراه خواهد بود.

بنابراین قبل از اجرای هرگونه استراتژی توسعه برای تجارت خود ، اطمینان حاصل کنید که مطابق با آنچه مشتری ایده آل شما می خواهد باشد.

آیا بازاریابی یک محصول جدید برای مشتریان من منطقی است؟ مصرف کننده چه فایده ای از این مارک یا محصول جدید می برد؟ آیا من به اندازه کافی تحقیق کرده ام تا بدانم گسترش نام تجاری چگونه بر برند اصلی من تأثیر می گذارد؟

هنگامی که به این س questionsالات پاسخ دادید ، می توانید به فکر روشهای م toثر برای رشد نام تجاری خود باشید.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *