از سرگیری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

در این مقاله ، ما نمونه های زیستی حرفه ای بسیار خوبی داریم که شما باید نمونه های خود را با آنها مقایسه کنید – و یک سری قالب های زیستی رایگان که می توانید از آنها استفاده کنید و آن را بی نقص کنید.

احتمالاً به بیوگرافی حرفه ای خود فکر نکنید تا اینکه ناگهان از شما خواسته شود “از طریق ایمیل یکی را شلیک کنید.” تقریباً یک بعد از ظهر فرصت دارید که به آن برسید ، و آن وقت است که تقلا می کنید ، و بیوگرافی در پایان اینگونه می خواند:

ووف ، کسل کننده بود. آیا با من می مانی؟ قسم می خورم ، حتی افزودن خبر کوچکی در مورد گربه هایش باعث زنده شدن این بیوگرافی نمی شود.

انصافاً ، در زمینه های خاص ، بیوگرافی حرفه ای شما باید رسمی تر باشد ، مانند آقای اریکسون در آنجا. اما در بسیاری از موارد ، نوشتن یک بیو قابل خواندن – حتی مکالمه – واقعاً چیز خوبی است. این بدان معنی است که آن قالب سنتی را در لیست موفقیت های خود مانند یک ربات رها کنید و تا آنجا که می توانید در آن اصطلاحات با صدای حرفه ای قرار دهید.

در اینجا ، بیایید به نحوه ایجاد بیوگرافی حرفه ای خود (با الگوها) بپردازیم. برای بایوس طولانی و کوتاه). سپس به بهترین نمونه های زیستی حرفه ای که تاکنون دیده ایم ، خواهیم پرداخت.

الگوهای بیوگرافی حرفه ای

editable short professional bio pdf template

بارگیری رایگان ، قابل ویرایش کوتاه قالب بیوگرافی حرفه ای.

free editable long professional bio pdf template

یک الگوی بیوگرافی حرفه ای طولانی قابل ویرایش رایگان بارگیری کنید.

نوشتن یک بیوگرافی حرفه ای که برند شما و آنچه را به مخاطبان خود ارائه می دهید می تواند به رشد بهتر شما کمک کند. اما انجام صحیح آن نیز به همان اندازه مهم است.

در اینجا نحوه نوشتن بیو ، گام به گام آورده شده است.

1 برای وب سایت یا نمایه خود صفحه “درباره” ایجاد کنید.

قبل از انتشار بیوگرافی حرفه ای خود ، به یک فضای زندگی برای آن نیاز دارید. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد (برخی از این موارد را ممکن است از قبل داشته باشید):

  • صفحه تجارت فیس بوک
  • نمایه LinkedIn
  • حساب اینستاگرام
  • وب سایت شخصی
  • وبلاگ شخصی
  • وب سایت صنعت
  • بلاگ صنعت وبلاگ

همانطور که در مثال های بیوگرافی حرفه ای زیر مشاهده خواهید کرد ، طول و لحن بیوگرافی شما بسته به اینکه کدام یک از سیستم عامل های فوق را انتخاب کنید متفاوت خواهد بود.

برای مثال اینستاگرام فقط 150 نویسه را مجاز می داند از فضای bio ، در حالی که شما می توانید در وب سایت شخصی خود – یا حتی صفحه کسب و کار فیس بوک خود – تقریباً هر چقدر می خواهید بنویسید. اما پس از ایجاد ، این بیوگرافی باید نمایانگر آن چه شما در نظر مخاطبان هستید باشید.

2. شروع به نوشتن بیو با نام و نام خانوادگی خود کنید.

اگر خوانندگان شما چیز دیگری در مورد بیوگرافی شما به یاد نمی آورند ، اطمینان حاصل کنید که آنها نام شما را به یاد می آورند. به همین دلیل ، ایده خوبی است که نام و نام خانوادگی شما دو کلمه بیو حرفه ای شما باشد. حتی اگر نام شما بالای این بیو چاپ شده باشد (نکته: باید باشد) ، این لحظه ای نادر است که اضافی بودن آن اشکالی ندارد.

به عنوان مثال ، اگر من بیوگرافی خودم را می نوشتم ، ممکن است آن را اینگونه شروع کنم:

لیندسی کولویچ

لیندسی کولویچ مدیر ارشد بازاریابی در HubSpot است.

3 هر نام تجاری مرتبطی را که ممکن است استفاده کنید ذکر کنید.

آیا بیوگرافی حرفه ای شما نمایانگر خودتان یا کسب و کاری هستید که در آن کار می کنید؟ مطمئن شوید برندی که می خواهید با آن مرتبط شوید در بیوگرافی شما ذکر شده است. اگر فریلنسر هستید ، شاید یک نام تجاری شخصی یا نام مستعار دارید که برای مشتریان خود تبلیغ می کنید. در اینجا چند مثال آورده شده است:

  • بازاریابی Lindsay Kolowich
  • SEO Lindsay
  • مشاوره کولوویچ
  • محتوای Kolowich (فکر می کنید چه … بیش از حد پنیر؟)

شاید شما شرکت خود را تاسیس کرده اید و می خواهید نام آن از نام واقعی شما جدا باشد. از ساده نگه داشتن آن نترسید: “Lindsay Kolowich بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاور Kolowich است.”

4 موقعیت فعلی و کاری که انجام می دهید را بیان کنید.

آیا شما نویسنده یک رمان هستید مسئولیت های اصلی خود را به خواننده معرفی کنید و به آنها کمک کنید تا تصویری از شما در طول روز و آنچه شما برای صنعت ارائه می دهید ترسیم کنند.

5. حداقل یک موفقیت حرفه ای را در بر داشته باشید.

همانطور که یک کسب و کار موفقیت مشتری خود را در قالب مطالعات موردی مطرح می کند ، بیوگرافی حرفه ای شما باید به مخاطبان خود اطلاع دهد که چه چیزی قبلاً به دست آورده اید. چه کاری برای خود انجام داده اید – و همچنین برای دیگران – که شما را به یک بازیگر ارزشمند در صنعت خود تبدیل می کند؟

6. ارزش های خود و چگونگی اطلاع رسانی از حرفه شما را شرح دهید.

چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید؟ چه چیزی ممکن است سهم شما در بازار متفاوت از همکاران شما باشد؟

بهتر است ، شما و همکارانتان چه ارزشهایی را به اشتراک می گذارید که باعث شود تجارت شما سرمایه گذاری ارزشمندی برای دیگران داشته باشد؟ با ساده توضیح آنچه صبح شما را از خواب بیدار می کند شروع به جمع آوری بیوگرافی حرفه ای خود کنید.

7. به طور خلاصه به خوانندگان خود بگویید چه کسانی خارج از کار هستند.

انتقال از توصیف ارزش های خود در کار به توصیف افرادی که خارج از کار هستید . این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خانواده شما
  • زادگاه شما
  • ورزشی که انجام می دهید
  • سرگرمی ها و علایق
  • موسیقی مورد علاقه و مقصد سفر
  • موانع جانبی که روی آنها کار می کنید

افراد دوست دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند. هر چقدر در مورد شخصی که هستید شفافیت بیشتری داشته باشید ، برای افرادی که در مورد حرفه ای شما می خوانند دوست داشتنی تر خواهید بود.

8. برای افزودن طعم به بیوگرافی حرفه ای خود ، طنز یا داستان شخصی اضافه کنید.

بیوگرافی حرفه ای خود را با یک یادداشت خوب – یا به طور خاص ، یک یادداشت خنده دار به پایان برسانید. با ترک موضوعی عجیب و غریب یا منحصر به فرد از مخاطبان خود ، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما را با برداشتی دلپذیر از شما ترک خواهند کرد.

هنگام نوشتن بیوگرافی مهم است که مراحل بالا را دنبال کنید ، اما در مورد هر بخش وسواس نداشته باشید. به یاد داشته باشید ، افرادی که بیو شما را می خوانند از خستگی اطلاعات رنج می برند. اگر آنها را در خط اول قلاب نکنید ، به سرعت آنها را از دست می دهید.

(PS می خواهید برند حرفه ای خود را تقویت کنید؟ یکی از دوره های رایگان صدور گواهینامه HubSpot Academy را شرکت کنید . فقط در یک آخر هفته می توانید یک خط به رزومه و بیوگرافی خود اضافه کنید که بیش از 60،000 بازاریاب آرزو می کنند.)

چرا بایوس خوب برای یک حرفه ای مهم است

باشه ، من می دانم که ممکن است به چه فکری بکنی … پس چه؟ این فقط یک بیو است. منظورم این است که ، به هر حال چند نفر بیو حرفه ای می خوانند؟

پاسخ: بسیاری از مردم. از همه مهمتر ، هیچ راهی برای تشخیص دقیق کسی نیست که آن را می خواند – و شما همیشه می خواهید وقتی افراد درست با آن روبرو می شوند آماده باشد. و هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند ، شما می خواهید مورد توجه آنها قرار بگیرد. به روشی خوب.

می بینید ، در حالی که رزومه خود را فقط برای مواردی مفید است که فعالانه برای موقعیت های خاص درخواست می کنید ، بیوگرافی حرفه ای شما بسیار بیشتر دیده می شود. این برنامه می تواند در نمایه LinkedIn شما ، وب سایت شرکت ، پست های وبلاگ مهمان شما ، پروفایل سخنرانان ، بیوگرافی Twitter خود ، و بسیاری از مکان های دیگر.

و مهمتر از همه ، ابزاری است که می توانید هنگام شبکه سازی بیشترین بهره را ببرید.

خط پایین؟ افراد بیوگرافی حرفه ای شما را می خوانند. این که آیا آنها آن را به یاد می آورند و یا اینکه باعث می شود به شما اهمیت دهند ، این مسئله این است که شما چقدر خوب خود را به مخاطب مورد نظر خود معرفی می کنید.

بنابراین ، یک بیوگرافی حرفه ای درجه یک چگونه است؟

در زیر برخی از بهترین نمونه های واقعی زیستی واقعی را که تاکنون در توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک ، لینکدین و وب سایت های مختلفی که ممکن است خود را توصیف کنید ، جمع آوری کرده ایم.

آنها را بررسی کنید و هنگام ساخت کارهای شخصی خود از آنها به عنوان الهام استفاده کنید.

بهترین نمونه های بیوگرافی حرفه ای که تاکنون دیده ایم

1 Chimamanda Ngozi Adichie

پلت فرم Bio: وب سایت شخصی

Chimamanda Ngozi Adichie بیوگرافی حرفه ای خود را با دعوت به دنیای خود آغاز می کند. او فقط در یک جمله ، عمق و وسعت کار خود را شرح می دهد ، زیرا این ترجمه به سی زبان و چندین نشریه ترجمه شده است.

Chimamanda Ngozi Adichie Professional Bio Example

Chimamanda همراه با حرفه نویسندگی قابل توجه خود ، حرفه سخنرانی خود را به نمایش می گذارد که خوانندگان را با دیدگاه کاملی از حرفه ای بودن وی آشنا می کند. از آنجا ، زندگی نامه بی نظیر او در کارهای اخیر او جریان می یابد و نگاهی گذرا به چگونگی و مکان گذراندن وقت شخصی خود – ایالات متحده و نیجریه.

سرانجام ، بیوگرافی Chimamanda با دعوت به عمل برای خواندن شرح حال دقیق تر به پایان می رسد ، به خواننده این حق را می دهد که اطلاعات موجود در مورد زندگی و حرفه خود را بخواند.

2. Chime Mmeje

پلت فرم Bio: LinkedIn

بیو با قلاب مطمئناً شما را به خواندن ادامه می دهد. Chima Mmeje یک نویسنده مستقل SEO است که “در یک چیز بسیار خوب است”: به شرکت ها کمک می کند تا برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی کنند.

با هدایت یک قلاب قوی که مطابق با نیازهای بازاریابی مخاطبان هدف او باشد ، او می تواند خوانندگان را درگیر خود کند.

Chima Mmeje Professional Bio Example آنچه در ادامه می آید یک تمایز منحصر به فرد در یک بیوگرافی حرفه ای است. چیما به جای لیست تقدیرنامه ها ، چند بردی را که برای مشتریانش به دست آورده است به اشتراک می گذارد. این بخش عالی دو کار انجام می دهد: اعتماد به نفس خوانندگان را در توانایی او برای ارائه نتایج افزایش می دهد و یک روش عملی برای نام بردن از مشتری های خود در یک بیوگرافی حرفه ای است.

در متن بیوگرافی حرفه ای خود ، چیما به طور خلاصه روند خود را در سطح بالا لیست می کند ، و به مشتریان بالقوه خود می تواند از آنچه انتظار دارند هنگام رزرو خدماتش انتظار داشته باشند ، چشم بیندازد.

ساده دعوت به عمل “انداختن پیامی” در صندوق ورودی ایمیل او یک دعوت گاه به گاه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات وی است.

3 DJ Nexus

سیستم عامل بیو: فیس بوک

این دی جی مستقر در نیو انگلند به تنهایی دوست بیش از 2،000 نفر را در بوستون ، ماساچوست و خارج از آن گرفته است. و حتی اگر به نوع موسیقی که او تولید می کنید گوش ندهید ، گوش دادن به بیوگرافی جذاب فیس بوک وی دشوار است.

به عنوان مثال ، عنوان خود را در بخش “درباره” در نظر بگیرید – “ ساکت در روز. شب بسیار بلند! شب” DJ Nexus به شما می گوید وقتی راه عالی من فقط با تصور یک باشگاه رقص که ممکن است موسیقی خود را در آن پخش کند ، غازهای غاز پیدا کردم.

DJ Nexus Professional Bio Example DJ Nexus درخشندگی زیستی در اینجا متوقف نمی شود.

DJ Nexus حساب فیس بوک خود را به وب سایت شخصی خود پیوند می دهد ، جایی که فضای لازم را دارد تا داستان کامل پیشینه خود را بیان کند. در اینجا یک پیش نمایش در زیر آمده است:

DJ Nexus Professional Bio Example در این داستان ، DJ Nexu s هم وقتی “به دی جی نکسوس معروف شد” و هم شرکتی را که اندکی بعد تاسیس کرد توصیف می کند – همه اینها قبل از رفتن به دانشگاه است.

این یک درس فوق العاده برای بیوگرافی های حرفه ای است: مشتریان می خواهند در مورد شما یاد بگیرند.

در نظر بگیرید که چگونه ممکن است بازدیدکنندگان فیس بوک خود را از صفحه فیس بوک خود و به وب سایت شخصی خود هدایت کنید تا درباره اینکه چه کسی هستید بیشتر بدانید.

4 Lena Axelsson

پلت فرم زیست: وب سایت صنعت

وقتی همه چیز به آن می رسد ، بیوگرافی حرفه ای شما هیچ تفاوتی با نسخه های دیگر متقاعد کننده ندارد – مهم نیست که در کجا زندگی می کند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند این است که فکر می کنند این حیوان به عنوان جانوری خاص خودش است ، جدا از سایر نوشته ها. اگر از این طریق به آن فکر کنید ، به احتمال زیاد چیزی دردناک غیر جالب بنویسید.

هنگامی که برای نوشتن بیوگرافی حرفه ای خود می نشینید و در حال چشمک زدن این مکان نما بر روی صفحه هستید ، به این فکر کنید که چگونه یک پست وبلاگ را معرفی می کنید. شما فقط در گوشت آن چیز شیرجه نمی زنید ، حالا؟ نه. شما با مقدمه شروع می کنید.

بهترین بایوس اغلب مختصر (حدود 200-300 کلمه) است ، بنابراین فضای زیادی برای بازی ندارید. اما یک جمله که خواننده شما را از بین ببرد و زمینه را برای دستاوردهای بعدی فراهم کند ، می تواند بقیه مقاله های شما را بسیار قانع کننده تر کند.

به عنوان مثال بیوگرافی لنا آکسلسون را در نظر بگیرید. او یک درمانگر ازدواج و خانواده است – شغلی که در آن همدلی و دلسوزی قسمت عمده ای از شرح شغل است. به همین دلیل است که او تصمیم می گیرد بیوگرافی خود را با یک جمله مقدماتی عالی باز کند: “وقتی انسان ها دچار ضربه یا فشارهای روانی شدیدی در زندگی می شوند ، غیرقابل پیش بینی نیست که زندگی آنها از هم باز شود.”

Lena Axelsson Professional Bio Example

سپس ، او به این موضوع می پردازد که چرا به کارش علاقه مند است ، چگونه به مشتری خود کمک می کند و چگونه با هر بیمار روبرو می شود. بعد از اینکه خواننده را گرفتار کرد ، اطلاعات آموزشی لازم برای پایان باقی مانده است.

بیوگرافی شما نباید خیلی جدی باشد و همچنین نباید با یک شوخی شروع شود. این بیوگرافی نشان می دهد که چگونه می توانید با همدلی و نشان دادن اینکه چگونه این همدلی ، یک حرفه ای ارزشمند را شکل می دهد ، توجه خواننده خود را جلب کنید.

5. مارک لوی

پلت فرم Bio: وب سایت شخصی

مارک لوی یک صاحب مشاغل کوچک است که رویکرد سنتی تری را در مورد بیوگرافی حرفه ای در وب سایت خود اتخاذ کرده است – اما به روشی که مراقب صحبت با مخاطبان مورد نظر خود باشد.

آنچه در مورد بیوگرافی او دوست داریم نحوه تنظیم آن است: در صفحه “درباره” تجارت خود ، وی دو شرح حال را ذکر کرده است که برچسب “بیوگرافی مارک لوی شماره 1” و “بیوگرافی مارک لوی شماره 2” را دارد.

Mark Levy's professional bio in his personal website

برای دیدن نسخه کامل اینجا کلیک کنید .

مار همانند آن دو گزینه متفاوت به خوانندگان خود داده است. بیوگرافی اول یک “نسخه کوتاه” است که شامل ترکیبی از نقاط گلوله ای است که دارای اعتبارنامه وی و چند پاراگراف کوتاه است.

نسخه دوم “نسخه طولانی” است که در واقع حتی جالبتر از نسخه اول است. چرا؟ زیرا در آن مانند یک داستان – یک داستان جذاب ، خوانده می شود. در واقع ، در قسمت ها بسیار خنده دار می شود.

جمله دوم بیو می گوید: “او از مدرسه دولتی ترسیده بود ، عاشق بازی بیس بال و فوتبال بود ، برای تماشای فیلم های میمون در فیلم 4:30 به خانه دوید ، به جام جم و The Buzzcocks گوش داد و ترفند جادویی را خواند کتابها. ”

در اینجا یک گزیده دیگر از وسط آورده شده است:

A snippet from Mark Levy's full professional bio on his personal website

البته ، نوشتن متن عالی و خارق العاده جای تعجب ندارد ، با توجه به اینکه این شخص چندین کتاب نوشت. اما لحن مکالمه و نسخه سرگرم کننده باعث می شود شخصیت دمدمی مزاج (و مهارت عالی در نوشتن) او بدرخشد.

6. آودرا سیمپسون

پلت فرم Bio: وب سایت شخصی

آودرا سیمپسون با روشی کلاسیک از بیوگرافی حرفه ای ، فقط در چند پاراگراف به معرفی مختصری از زندگی حرفه ای خود می پردازد. “چرا” پشت کار او قبل از انتقال به روشی که وی در عمل انجام می دهد ، در نیمه اول زندگی نامه وی مورد تأکید قرار گرفته است.

Audra Simpson Professional Bio

نیمه دوم زندگی نامه او مجموعه کار و جوایزی است که از سال 2014 تا 2020 برای هر یک از آنها برنده شده است. این جدول زمانی ظریف تصویری از تجربه او در زمینه مردم شناسی سیاسی را به خوانندگان می دهد بدون اینکه رزومه خود را به طور کامل ذکر کند .

بیوگرافی حرفه ای Audra نمونه ای از آن دسته از ما با چندین سال تجربه برقراری ارتباط است ، اما نوشتن محدودیت کلمه ای دقیق است.

7. ماری میخائیل

پلت فرم Bio: LinkedIn

ماری میخائیل تقریباً هر جعبه را بررسی می کند که چه چیزی باعث ایجاد یک بیوگرافی عالی می شود. وی که یک استخدام کننده حرفه ای است ، “اشتیاق خود به استخدام” را در اولین جمله در حالی که از این جمله برای جلب بازدید کنندگان نمایه خود در یک داستان کوتاه از سابقه خود استفاده می کند ، در ابتدا بیان می کند.

Marie Mikhail's professional bio on LinkedIn

اما تعداد زیادی استخدام در آنجا وجود دارد و ماری این را می داند. بنابراین ، برای تمایز از خود ، بند اول زندگی نامه خود را می بندد و توضیح می دهد که دوست دارد “مردم را درباره چیزهایی که هیجان زده است” هیجان زده کند. این یک پیشنهاد ارزشمند است که او را از بقیه صنعت منابع انسانی متمایز می کند.

ماری میخائیل با افزودن ترکیبی روان از مهارت های حرفه ای ، مانند تسلط به زبان اسپانیایی ، بیوگرافی خود را به پایان می رساند. و علایق شخصی ، مانند پادکست و جنگ ستارگان (او از مورد آخر فقط با شوخ طبعی نام می برد).

8. Wonbo Woo

پلت فرم Bio: وب سایت شخصی

وونبو وو تهیه کننده اجرایی محتوای ویدئویی WIRED است و اعتبارهای قابل توجهی به نام خود دارد. این برای بیوگرافی حرفه ای او چه معنی دارد؟ او باید اولویت بندی کند. With this in mind, Wonbo opens his bio with the most eye-catching details first (if the image below is hard to read, click it to see the full copy).

Wonbo Woo Professional Bio

Not only does Wonbo’s bio start strong, but he also takes readers on a suspenseful journey through some of his most harrowing assignments — where he was when news broke and how he responded. You can see this quality below.

Wonbo Woo Professional Bio ContinuedThe accomplished journalist concludes his gripping bio as strong as it began, measuring his experience by the number of states, countries, and continents to which he’s traveled in his career. See how this looks above. All in all, it’s a fantastically concise bio for as much detail as it holds.

9. Chris Burkard

Bio Platform: LinkedIn

If you’re writing your bio but having trouble figuring out how to showcase your accomplishments without boasting, photographer Burkard’s LinkedIn bio is a great example for inspiration.

Written in third-person, his bio tells a fluid story, starting with his ultimate mission — “capture stories that inspire humans to consider their relationship with nature” — before diving into more tangible accolades (giving a TED talk, publishing books, etc.).

Chris Burkard's professional bio on LinkedIn

Best of all, rather than using his bio as an opportunity to brag, he instead ties his talents into how he hopes to help others, writing, “Through social media Chris strives to share his vision … and inspire [his followers] to explore for themselves.”

I wouldn’t necessarily be inclined to follow Chris if his bio had simply read “I post beautiful images” … but inspire me to travel? Now that’s something I can get behind.

Lastly, he ends on a humble, sweet note, writing “He is happiest with his wife Breanne raising their two sons”. Don’t be afraid to inject some personal information into your bio — it could help you seem more approachable as a result.

10. Lisa Quine

Bio Platform: Portfolio Website

Although a picture is worth 1,000 words, a portfolio is quite different from a professional bio. While this might present a challenge for creative professionals who specialize in visual art to tell their stories, Lisa Quine quantifies her creativity to give her professional bio balance.

Throughout her bio, you’ll notice the number of murals she’s completed and a brief timeline of her career thus far which helps paint the picture of who she is as a professional.

Lisa Quine Professional Bio Example

Lisa’s bio checks the box on nearly all of our recommendations for a great bio. She begins with her full name, her location, and what she does best. From there, she gets creative by appropriately mentioning the brands she’s worked with and highlights some of her favorite projects. With a third-person approach to the writing, this bio invites the reader behind a metaphorical door to meet Lisa as a professional, traveler, learner, wife, and mother.

11 Nancy Twine

Bio Platform: Company Website

As Founder and CEO of Briogeo — a popular natural hair care line that’s received rave reviews in publications such as Allure and InStyle — there are undoubtedly plenty of accolades Twine could boast about.

But she chooses to start her bio from a humbler place, stating: “Nancy Twine is no newcomer to the beauty-sphere — in fact, she made her first foray into the world of natural product formulation at the ripe age of five.”

The rest of her bio similarly focuses on Twine’s strengths as someone who’s able to take hair care “back to basics”. The bio focuses on why Twine made the decision she did to start her company, and what ultimately drives her.

Nancy Twine Professional Bio

Similarly, you might consider using your personal bio as an opportunity to highlight your bigger purpose or vision. As Twine demonstrates, sometimes it’s best to keep it simple, and let your message resonate with the right audiences.

12 Trinity Mouzon

Bio Platform: Personal Website

I gravitated towards Mouzon’s bio from the first sentence: “I’m obsessed with leveling the playing field.” Mouzon effectively grips the reader’s attention with this introduction, and then dives into some of her impressive accomplishments — including a brand that’s now sold at Urban Outfitters and Target.

The language used throughout Mouzon’s bio is authentic, real, and honest. Consider, for instance, the beginning of the second paragraph, where she admits, “While building a brand may have looked effortless from the outside, starting a business at age 23 with no resources or funding quickly forced me to realize that early-stage entrepreneurship was anything but transparent.”

Trinity's Professional Bio Example

Ultimately, this bio doesn’t just focus on Mouzon’s (impressive) background … it also highlights how she can help her readers start and scale their own businesses.

By focusing on the reader, Mouzon effectively demonstrates the real power of a good bio: the power to convert newcomers into leads and customers.

13. Alberto “Beto” Perez

Bio Platform: LinkedIn

As an avid Zumba fan, I was excited to include this one in the list. Perez styles his LinkedIn bio as a short story, starting with his background as a hard-working teen who held three jobs by age 14. 

His bio tells the fun and fascinating origin story of Zumba, in which Perez, an aerobics teacher in Florida at the time, forgot his music for class and used a Latin music cassette tape instead … “And it was an instant hit!”

His bio continues, “Shortly after he was connected to Alberto Periman and Alberto Aghion and Zumba was officially created … what started as a dream now has 15 million people in more than 200,000 locations in 186 countries who take Zumba classes every week.”

Alberto Perez professional bio example

What I like best about this bio is Perez’s decision to use the space to tell the story of his business, rather than list out his accomplishments. It provides a more real and colorful introduction to Perez, and immediately makes him feel both relatable and inspirational.

Let’s dive into a few more examples of short professional bios, next.

Short Bio Examples

14. Ann Handley

Bio Platform: Personal Website

If you’re a marketer, you’ve likely heard of Ann Handley. Her list of credentials is lengthy, and if she really wanted to, she could go on and on and on about her accomplishments.

But when people list out all their accomplishments in their bios, they risk sounding a little egotistical. Sure, you might impress a handful of people with all those laurels, but many people who read your bio will end up feeling either intimidated or annoyed. Think about it: Is that how you want the majority of your readers to feel when they read your bio?

To minimize the egoism that comes with talking about yourself, think about how you can list out your accomplishments without sounding like you’re bragging. Ann does this really well, choosing a tone in her bio that’s more approachable.

Best of all, Ann chooses to focus on her readers’ challenges and motivations, rather than her own. For instance, she writes, “Ann Handley writes and speaks about how businesses can escape marketing mediocrity to achieve tangible results. And she will inspire you to do work you’re proud of.

Ann Handley professional bio example

Follow the link and you’ll be led to a page dedicated to a fuller bio, which she’s divided into two parts: a “short version” (literally a bulleted list of key facts) and a “long version,” which includes traditional paragraphs. There’s something in there for everyone.

15. Rebecca Bollwitt

Bio platform: Instagram

Instagram is a notoriously difficult platform on which to write a good bio. Similar to Twitter, you simply don’t have room for a professional bio that includes everything about you. And because Instagram is primarily a mobile app, many viewers are reading about you passively on their mobile device.

Instagram’s limited bio space requires you to highlight just your most important qualities, and blogging icon Rebecca Bollwitt does so in her own Instagram bio in an excellent way.

Rebecca’s brand name is Miss604, and cleverly uses emojis in her Instagram bio to tell visitors exactly what makes her a valuable content creator. Take a look in the screenshot below:

Miss604 short bio example

Starting with a trophy emoji, Miss604 says she’s an award-winning blogger. I haven’t even looked at her pictures yet and the introduction of her bio has already sucked me in.

The rest of her bio follows suit, breaking up the text with an appropriate emoji and a perfect collection of nouns to tell me who she is as a person. She even links out to her husband’s Instagram account after the heart emoji (an adorable addition), and assures her followers that all of her pictures are authentically hers.

Take a lesson from Miss604, and show your personal side. Just because you’re branding yourself as a professional doesn’t mean you have to take your human being hat off. Often your most personal attributes make for the best professional bio content.

16. Corey Wainwright

Bio Platform: Blog Byline

Corey Wainwright is a Principal Marketing Manager here
at HubSpot. She’s written content for HubSpot’s Marketing Blog for years, and her blog author bio has caught my eye since before I ever started working for HubSpot. (Back then, it started with, “Corey just took a cool vacation.”)

What I love most about Corey’s bio is that it’s a great example of how to deliver information about yourself without taking things too seriously. And in this context, that’s totally appropriate.

Despite having a number of impressive accomplishments under her belt, she simply doesn’t like displaying them publicly. So, she prefers making her author bio a little more “light.”

Her bio (pictured below) reads, “Corey is a Bruce Springsteen fan who does content marketing, in that order.”

corey wainwrights short hubspot bioIt works in this particular context because, at HubSpot, our blog authors often prefer to make themselves as friendly and approachable as possible — while letting the content speak for itself.

It helps that authors’ social media accounts are located right below our names and above our pictures. For folks who really do want a list of Corey’s credentials, they can click the LinkedIn button to go to her LinkedIn page. (You can read this blog post to learn how to create social media buttons and add them to your website.)

17. Megan Gilmore

Bio Platform: Instagram

Megan Gilmore is a best-selling cookbook author, and she often posts healthy recipes on her Instagram page to inspire followers’ to realize that you don’t have to sacrifice taste for the sake of health.

detoxinista professional bio exampleFortunately, you glean most of this information immediately from her Instagram bio, which is short and to-the-point: “No fads; just real food recipes. Author of Everyday Detox + No Excuses Detox.” Her “no fads” call-out shows followers she aims to be helpful rather than gimmicky.

Plus, Gilmore includes a CTA link within her Instagram bio that leads followers to free, ready-to-use recipes. You might be thinking — Why would she do that, since it discourages people from buying her book? But that couldn’t be further from the truth.

By giving her followers the chance to try out her recipes, she’s slowly turning leads into customers. After I tried a few of her Instagram recipes and loved them, I decided to go ahead and buy her book, knowing I’d like more of what she had to offer.

18 Van Jones

Bio Platform: Twitter

Someone who’s known for a variety of talents and skills may find it difficult to capture who they are in a professional bio. When limited to just over 100 characters on Twitter, the feat is nearly impossible. But Van Jones effortlessly explains who he is and why it matters to everyone who visits his Twitter profile.

Van Jones Professional Bio Example

He starts his professional bio with a token of personalization and prioritization of his values. By mentioning that he is a dad first, we recognize what’s important to him in his long list of successes.

As we’ve seen in other bios, sharing who we are outside of work makes us more personable and should find its way into your bio, if possible. Van leaves plenty of room to share a variety of professional experiences in his bio including CEO of REFORM and his 2020 Emmy award.

What’s great about Van’s Twitter bio is his ability to link valuable offerings to his readers. He invites us to check out his latest book and has his website reformalliance.com linked at the top.

19. Sarah Haskins

Bio Platform: Twitter

When in doubt, a few words go a long way.

Consider, for instance, the funny and impactful bio of Sarah Haskins on her Twitter page, which reads: “writer. bad but enthusiastic dancer.”

What more do you need to know?

She doesn’t take her bio too seriously, and uses the space to highlight one serious accomplishment/skill (writer) and one not-so-impressive skill (bad dancer), to demonstrate her sense of humor and realness.

Sarah Haskins short twitter bio

Particularly for a social media account that already restricts word count, consider how you might showcase your own uniqueness in just a few words.

20. Bea Dixon

Bio Platform: Instagram

Bea Dixon, Founder and CEO of The Honey Pot Company, efficiently uses her space on her Instagram profile to highlight who she is as a well-rounded human — not just a businesswoman.

For instance, while she highlights her Girl boss attitude with a tiara emoji, she equally calls attention to her fashion interests (Free People), her pets Boss and Sadie, and her love for ramen noodles.

bea dixons professional bio on instagram

Consider how you might also highlight your interests, hobbies, or passions outside of the 9-to-5. If people are reading your bio, they’re interested in getting to know the full you.

How to Write a Short Bio

If you’re posting a bio on a social media account or sending a quick blurb to a client, you want to keep it short and sweet — but you also want to ensure you’re including all necessary components to showcase your accomplishments.

To do this, when writing a short bio, you’ll want to include the following: 

  • Name
  • Current job title
  • Personal or professional goals, or a personal mission statement
  • Skills or area of expertise
  • 1-2 achievements 
  • Your personality! (Which might be best portrayed through a joke, a mention of a hobby, a fun fact, or a few emojis related to your interests)

Remember, you can always link out to your personal website and include a longer bio there. Your short bio is just a teaser of who you are, what you care about, and what you can do for others.

Additionally, if you’re sending it to a client or potential employer, try out a different iteration that highlights your skills as they pertain to your client or employers’ needs.

Create Your Own Professional Bio

Prim and proper, relaxed, or studded with accomplishments, your bio is a reflection of your best professional self. Your professional bio will often precede your physical presence. Before people meet you for the first time, they’ll probably read your bio.

Whether you’re creating an about page for your website or social media profile, one thing’s for sure, you’ll want to put your best foot forward with a top-notch professional bio.

New Call-to-action

Editor’s Note: This post was originally published in November 2019 and has been updated for accuracy and comprehensiveness.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *