استراتژی بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

10 راه برای دستیابی به مشتریانی که نمی دانند به شما احتیاج دارند

برنامه ریز رویداد ، وکیل ، صاحب مهد کودک ، راننده کامیون یدک کش. صرف نظر از حرفه های انتخابی ما ، منصفانه است که بگوییم همه ما می خواهیم مشتری های مشاغل خود را ایجاد کنیم. این چگونه رشد می کنیم. بنابراین طبیعی است که ما بخواهیم محصولات یا خدمات خود را برای همه جذب کنیم ، به این امید که مخاطبان بیشتری را جذب کنیم و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنیم.

اما هر مشاغل “غیرقابل دسترسی” دارد. اکنون برخی از این افراد به دلیلی در آن گروه قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر برنامه های بازنشستگی را می فروشید ، ممکن است افراد غیرقابل دسترسی شما کودکان باشند زیرا آنها برای خرید محصول شما خیلی جوان هستند. اما این بدان معنا نیست که آنها باید تا ابد همین گونه بمانند. بعداً حتی غیر منتظره ترین گروهها نیز می توانند بزرگترین طرفداران شما باشند. شما فقط باید بدانید که چگونه با آنها صحبت کنید.

در اینجا چند نکته برای موفقیت آمیز رسیدن به موارد غیرقابل دسترسی خود آورده شده است.

Download Now: State of Marketing Report [2021 Version]

نحوه دسترسی به مشتری

1 لیستی از دست نیافتنی های خود تهیه کنید.

این مرحله مهمی است که نمی خواهید از آن بگذرید. قبل از شروع به تلاش برای دستیابی به انواع مختلف گروه ها ، می خواهید بفهمید که افراد غیرقابل دسترسی شما در واقع چه کسانی هستند. آنها ممکن است کسانی باشند که فکر می کنید نیستند. به همین دلیل تحقیق و بررسی از بخشهای مهم این فرایند است.

شما ممکن است برای بازدیدکنندگان وب سایت یا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، به آمار جمعیتی فعلی خود نگاه کنید و مشخص کنید کدام مخاطبان با شما ارتباط برقرار نمی کنند. همچنین ممکن است سعی کنید اطلاعات جمعیتی خود را با رقبا مقایسه کنید تا ببینید آیا به مخاطبانی رسیده اند که ممکن است نبودید. یا می توانید مصاحبه کنید و برای جمع آوری اطلاعات اضافی پرسشنامه ارسال کنید. به دست آوردن این داده ها از هر روش ، مطمئن باشید که در پایان ، شما به س toالاتی از این قبیل پاسخ خواهید داد:

  • چرا این گروه ها نسبت به کار من بی علاقه / بی اطلاع هستند؟
  • آیا آنها در مورد محصولات / خدماتی که من می فروشم نیز بی علاقه / بی اطلاع هستند؟
  • آیا آنها می دانند آنچه را که من ارائه می دهم ممکن است بخواهند / نیاز دارند؟

2. برای افراد غیر قابل دسترسی خود شخصیتی ایجاد کنید.

در این مرحله ، شما دقیقاً افراد غیرقابل دسترسی خود را محدود کرده اید ، اما هنوز مرحله تحقیق به پایان نرسیده است. شما هنوز هم می خواهید دریابید که چه چیزهایی دوست دارند و کجا دوست ندارند ، در کجا زندگی می کنند ، در کجا کار می کنند و غیره

تحقیق در مورد خصوصیات زندگی روزمره آنها می تواند هنگام طوفان مغزی پیام و کانال های رسیدن به آنها مفید باشد. این می تواند به شما کمک کند داستانی ایجاد کنید که برای مخاطبان مختلف جذاب باشد.

شما می توانید کمپین های موثری ایجاد کنید زیرا با یافتن نقاط مشترک از طریق قصه گویی مخاطبان مختلفی را مجذوب خود می کند.

3 روش خود را برای جلب نظر آنها ، نه مشتریان فعلی خود تنظیم کنید.

این ادامه عملکرد قبلی است. هنگام طوفان فکری برای گفتگو با افراد غیرقابل دسترسی خود ، مهم است که به یاد داشته باشید که پیام مشابهی که برای مخاطب فعلی شما واقعاً خوب عمل می کند ، احتمالاً توسط شخص دیگری به خوبی پذیرفته نخواهد شد – یا حداقل به همین میزان موثر نیست.

یک مثال موفق در این مورد تلاش های بازاریابی کلاب Dollar Shave Club . بازاریاب ها دریافتند که می توانند با مارک های شوخ طبع و زودرنج به بسیاری از نسل های جوان برسند. موفقیت این برند ناشی از ویروسی بودن تبلیغاتی بود که با گروه گسترده تری از مردم بیش از هر زمان دیگری صحبت می کرد.

4 چیزی واقعاً بی نظیر به آنها ارائه دهید.

همانطور که مری نیولندز ، نویسنده کارآفرین با خردمندی در مقاله خود بیان کرد ، “8 مبانی یک ورودی موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی “ ،” به وب سایت خود به عنوان یک مرکز فکر کنید ، نه یک تلفن بزرگ. ” این مربوط به تمام مناطق حضور برند شما است – چه آنلاین و چه آفلاین. با غیرقابل دسترسی های خود طوری رفتار کنید که گویی از قبل وفادارترین مشتری های شما هستند و با منابع ارزشمندی که واقعاً می توانند استفاده کنند ، به آنها پاداش می دهید. زیرا اگر بتوانید چیزی را که در جاهای دیگر نمی توانند پیدا کنند به آنها ارائه دهید باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود – دو موردی که فوراً به رقابت شما کمک می کند.

برخی از منابع ارزشمند ، اما هنوز رایگان / مقرون به صرفه که می توانید ارائه دهید شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات آموزشی ، مانند کتابهای الکترونیکی ، راهنماها ، اینفوگرافیک ، مقالات وبلاگ ، وبینارها ، نکات ، الگوهای قابل بارگیری و غیره
  • کوپن / تخفیف انحصاری برای مشتریانی که برای اولین بار هستند
  • نمونه های محصول / خدمات
  • کالاهای مارک دار

همانطور که ممکن است بسیاری از صنعت در حال حاضر بدانند ، این روش بازاریابی ( بازاریابی ورودی >) ثابت شده است که یکی از موفق ترین راه ها برای تبلیغ برند یا تجارت شما است.

5. آگاهی از نیاز / نیاز به آنچه را که شما ارائه می دهید ایجاد کنید.

موارد غیرقابل دسترسی شما به احتمال زیاد در مرحله آگاهی از سفر خریدار است – مطمئن نیستید که آنها حتی محصول یا خدمتی را که ارائه می دهید می خواهند یا به آن نیاز دارند ، چه رسد به اینکه آنها آن را از شرکت خاص شما بخواهند. به همین دلیل شما باید دلایلی ایجاد کنید که چرا ممکن است شخصی به شما احتیاج داشته باشد.

فرض کنید شما هتلی هستید که بسته ویژه تعطیلات را اجرا می کند. یک مثال از خریداران مرحله آگاهی ، مادر و پدری هستند که تازه فهمیده اند به زودی می توانند با خانواده خود تعطیلات را تعطیل کنند اما هنوز مطمئن نیستند که آیا می خواهند محلی بمانند ، به خارج از کشور سفر کنند یا کشتی تفریحی. با بازاریابی بسته تعطیلات خود به عنوان پیشنهادی همه جانبه ، مقرون به صرفه و مناسب خانواده ، شما با موفقیت آگاهی و تمایل به پیشنهاد خود ایجاد می کنید.

6. نشان دهید چگونه محصول / خدمات شما می تواند تنها راه حل مورد نیاز آنها باشد.

شاید تجارت شما محصولات یا خدمات متنوعی (به عنوان مثال راه حل های دیجیتالی چند پلتفرم) ارائه دهد. یا ، شاید چیزی کمی طعم تر (به عنوان مثال قهوه کاملاً ارگانیک) ارائه دهد. اما مهم نیست که شما چه پیشنهادی می دهید ، همیشه راهی برای موقعیت خود به عنوان راه حل همه منظوره آنها وجود دارد.

ممکن است افراد غیر قابل دسترسی شما حتی ندانند که مشاغل شما می تواند از پس مشکلات متعددی که در حال تجربه هستند برآید. آنها ممکن است ندانند که شما به خوبی در محصول / خدمات بسیار خاص خود تسلط دارید. یا ممکن است آنها ندانند که به شما احتیاج دارند. در هر صورت ، شما می خواهید نشان دهید که چگونه تنها راه حل هستید.

7. کسب و کار خود را در مثبت ترین حالت ممکن قرار دهید.

اگرچه ممکن است تصور دشوار باشد ، اما اکثر افراد می خواهند بدانند که چگونه می توانید به آنها کمک کنید ، حتی اگر آنها به طور فعال بدنبال شما نیستند. اگر به طریقی علاقه آنها را برانگیخته باشید ، آنها می خواهند چیزهای خوبی در تجارت شما پیدا کنند ، بنابراین می توانند کالایی یا خدماتی داشته باشند که راه حلی برای آنها فراهم کند و یا راحتی بیشتری به زندگی آنها بدهد.

چند پیشنهاد برای مثبت و مثبت نگه داشتن تلاش های خود:

  • در تلاش های بازاریابی خود از مطالب ، طراحی و منابع به روز استفاده کنید
  • از زبانی با اعتماد به نفس و دعوت کننده استفاده کنید ، لوس کننده یا ساینده نباشد
  • از پیام های منفی که رقبای خاص را پایین می آورد (مشکل است) خودداری کنید
  • آنچه را که به طور خاص شما را نسبت به بقیه بهتر می کند برجسته کنید ، اما آن را بگویید به گونه ای که شما را مانند قهرمان جلوه دهد

8. روش هایی را پیدا کنید که طرفداران خود را در آنها تبلیغ کنید.

چه چیزی بهتر از داشتن مشتریانی خوشحال که محصولات / خدمات شما را دوست دارند؟ داشتن مشتریانی خوشحال که با کمال میل محصولات / خدمات شما را به دیگران تبلیغ می کنند. اگر آنها به اندازه کافی خوشحال باشند ، این کار را نیز به صورت رایگان انجام می دهند. مثل تبلیغات رایگان است.

این فرصت شماست که به طرفداران # 1 خود با مواردی مانند: پاداش دهید

  • پیشنهادات / تخفیفات / کوپن های دوستتان را ارجاع دهید
  • محتوای اختصاصی
  • کمک های مالی به موسسات خیریه مورد علاقه طرفداران
  • پاسخ س questionsالات / نگرانی ها ، فریادهای شخصی و جلسات پرسش و پاسخ در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی
  • رویدادهای قدردانی از طرفداران
  • فیلم ها / عکس های برجسته طرفداران. و غیره.
  • مشارکت پروژه

آیا شغل شما قادر به صرف هزینه های زیادی یا اندکی برای پاداش دادن به طرفداران خود است ، به یاد داشته باشید که داشتن تبلیغات برای افراد برای شما برای کسب و کار سود زیادی خواهد داشت.

9. اشکال مختلفی از اعتبار را نشان دهید.

علاوه بر داشتن گواهی نامه در سایت های دارای رتبه برتر (یا در وب سایت خود) ، روش های زیادی برای اثبات معتبر بودن و قابل اعتماد بودن شما وجود دارد.

روشهای منحصر به فرد (اما هنوز صادقانه) را برای نمایش این امر در تلاش های بازاریابی خود پیدا کنید ، مانند:

  • جوایز یا گواهینامه های قابل توجه (یک نشان در وب سایت خود قرار دهید ، پیوندی به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود با اطلاعات مربوط به جایزه / گواهینامه و غیره ارسال کنید)
  • از یک موسسه خیریه محلی پشتیبانی کنید (اطلاعات مربوط به آن را در یک صفحه فرود اختصاصی در سایت خود نمایش دهید ، درباره آن در شبکه های اجتماعی پست بگذارید و غیره)
  • از تلاش های پایدار برای محیط زیست که در تجارت خود انجام می دهید (بازیافت ، داوطلب شدن در سازمان های دوستدار محیط زیست و غیره) نام ببرید
  • مطالعات موردی و توصیفات

اگرچه این مطمئناً برای مشتریان فعلی شما تأیید می کند که آنها انتخاب صحیحی را با شما انجام داده اند ، اما کسانی که هنوز نمی دانند به شما احتیاج دارند ، ممکن است کسب و کار شما را به دلیل اعتبار شما ، مطلوب تر بدانند. درباره مواد خاص صنعت که می توانید در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید تحقیق کنید تا به آنها اطلاع دهند که شما نه تنها یک گزینه مناسب بلکه بهترین گزینه هستید.

10. همه این کارها را به صورت مرحله ای انجام دهید – نه همه یک باره.

آخرین ، اما مطمئناً از اهمیت کمتری برخوردار است ، اطمینان حاصل کنید که این مراحل را در مراحل مختلف انجام می دهید. از آنجا که واقع گرایانه نیست که باور کنیم تلاش کسی به طرز جادویی همه را به سمت تجارت شما جذب می کند ، بنابراین باید هدف گذاری کنید ، یک برنامه استراتژیک دنبال کنید و نتایج خود را بسنجید. برای هر مخاطب آن را بشویید و تکرار کنید.

راه های زیادی برای گفتگو با کسانی وجود دارد که غیر قابل دسترسی به نظر می رسند. شما فقط باید راه هایی پیدا کنید تا بتوانید درباره آنها و اینکه چرا (بخصوص) شما را بخواهند یا به شما احتیاج دارند ، ایجاد کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع به کار کنید ، این نکات را برای گسترش دسترسی خود امتحان کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آوریل 2015 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

state of marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *