کمپین های بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

کدهای UTM: نحوه ایجاد URL های ردیابی UTM در Google Analytics

جنبه های مهم بازاریاب بزرگ این است که بتوانید موفقیت خود را بسنجید و تأثیر خود را اندازه گیری کنید . صرف نظر از معیارهایی که استفاده می کنید ، می خواهید به رئیس خود (و شرکت) ثابت کنید که ارزش نمک خود را دارید.

شما مستحق بودجه خود هستید – و شاید به مقدار بیشتری از آن نیاز داشته باشید – و شما شایسته این هستید که وقت خود را به فعالیتهای بازاریابی م thatثر اختصاص دهید. ایجاد کدهای UTM که موفقیت کمپین های شما را دنبال می کند بهترین راه برای اثبات آن است.

→ Free Download: Free Marketing Reporting Templates [Access Now] در این پست وبلاگ ، با کد های UTM ، نحوه استفاده از آنها و نحوه ساخت آنها در Google Analytics و HubSpot آشنا خواهید شد. .

کدهای UTM همچنین به عنوان پارامترهای UTM – یا برچسب های ردیابی – شناخته می شوند ، زیرا به شما کمک می کنند ترافیک وب سایت را از مبدا آن “ردیابی” کنید.

در حال حاضر ، ممکن است فکر کنید ، “جینی ، من HubSpot دارم ، بنابراین من از قبل می دانم که آیا ترافیک وب سایت من از طریق Google ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و کانال های بازاریابی مشابه است. کد UTM به من چه می گوید قبلاً نمی دانید؟ “

HubSpot Marketing Hub این منابع سطح بالای ترافیک را در اختیار شما قرار می دهد ، اما UTM همچنین به شما کمک می کند تا صفحات و پست های خاص در این منابع ترافیک را بررسی کنید.

مثال کد UTM

اگر به عنوان مثال در کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید ، می دانید چه میزان ترافیک از رسانه های اجتماعی به دست آمده است.

ایجاد یک کد UTM می تواند به شما بگوید که چه میزان از این ترافیک از Facebook یا حتی یک پست خاص در Facebook ایجاد شده است.

در اینجا نمونه ای از نشانی اینترنتی با کد UTM خاص خود که در انتهای نشانی اینترنتی زیر با رنگ نارنجی مشخص شده است آورده شده است:

http://blog.hubspot.com/9-reasons-you-cant-resist-list ؟ utm_campaign = blogpost & utm_medium = social & utm_source = facebook

در مثال بالا ، شما می گویید وقتی ترافیکی از افرادی که روی این پیوند کلیک می کنند وارد می شود ، ترافیک باید به فیس بوک نسبت داده شود. “رسانه” رسانه های اجتماعی است ، در حالی که “منبع” فیس بوک است.

افزودن این قطعات کد بعد از علامت سوال هیچ تاثیری روی صفحه نمی گذارد – فقط به برنامه تجزیه و تحلیل شما می گوید که فردی از طریق منبع خاصی در یک کانال بازاریابی کلی ، به عنوان بخشی از یک کمپین خاص ، وارد شده است.

ردیابی UTM

ردیابی UTM مستلزم افزودن یک کد UTM ، یک قطعه کد ، به انتهای URL برای ردیابی عملکرد کمپین های بازاریابی و محتوای شما و همچنین منابع ترافیک وب سایت شما است.

ردیابی بهترین شیوه های UTM

در اینجا برخی از بهترین شیوه هایی که هنگام ایجاد و استفاده از URL های ردیابی UTM باید در نظر داشته باشید آورده شده است:

  • URL ها و پیوندهای خود را یکدست ، تمیز و آسان برای خواندن کنید (برای اطمینان از انسجام در اینجا می توانید استانداردی برای برچسب گذاری پیوندها/راهنمای پارامتر UTM ایجاد کنید).
  • لیستی از پیوندهای UTM خود را نگه دارید تا همه اعضای تیم شما بدانند کدام پیوندهای برچسب زده شده در حال حاضر وجود دارند.
  • ردیابی UTM را به CRM خود (مانند HubSpot) وصل کنید تا بینشی در مورد ظاهر خط نهایی خود کسب کنید.
  • با پارامترهای URL UTM خود مشخص باشید تا برچسب های شما به طور واضح بیان کنند که چه چیزی را دنبال می کنید و کجا.
  • با همه حروف کوچک یا بزرگ بچسبید-کدهای UTM به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.
  • نامها را کوتاه اما توصیفی نگه دارید (به عنوان مثال “ایالات متحده” در مقابل “ایالات متحده”).

نمونه پارامترهای UTM و موارد استفاده

کدهای UTM می توانند یک رسانه و منبع درون آن رسانه را ردیابی کنند. جایی که انعطاف پذیرتر می شود به زبانی است که برای توصیف آن منبع استفاده می کنید. شاید بخواهید ترافیک وب سایت را به یک شبکه اجتماعی ، نوعی محتوا یا حتی نام دقیق تبلیغات در وب نسبت دهید.

در اینجا پنج موردی که می توانید با کدهای UTM پیگیری کنید و چرا ممکن است آنها را دنبال کنید آورده شده است:

1. کمپین

برچسب های ردیابی مبتنی بر کمپین ، همه محتوای یک کمپین را در تجزیه و تحلیل شما گروه بندی می کنند. مثال کد UTM زیر به شما کمک می کند که ترافیک وب سایت را به پیوندهایی که به عنوان بخشی از 20٪ تخفیف تخفیفی که میزبانی می کنید ، قرار دهید.

مثال: utm_campaign = 20percentpromocode

2. منبع

یک پارامتر URL مبتنی بر منبع می تواند به شما بگوید کدام وب سایت برای شما ترافیک ارسال می کند. می توانید کد زیر را به هر پیوندی که به صفحه فیس بوک خود ارسال می کنید اضافه کنید و به شما در ردیابی تمام ترافیک ناشی از فیس بوک کمک کند.

مثال: utm_source = فیس بوک

3. متوسط ​​

این نوع برچسب ردیابی به شما اطلاع می دهد که پیوند شما در آن مشخص شده است. می توانید از کد UTM زیر برای ردیابی تمام ترافیک ناشی از رسانه های اجتماعی (برخلاف رسانه های دیگر ، مانند ایمیل) استفاده کنید.

مثال: utm_medium = socialmedia

4. قطعه محتوا

این نوع کد UTM برای ردیابی انواع خاصی از محتوا که از یک منبع و رسانه مشترک به یک مقصد اشاره می کنند استفاده می شود.

اغلب در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا با دو پیوند یکسان در یک صفحه ، همانطور که در نمونه کد UTM زیر نشان داده شده است ، استفاده می شود.

مثال: utm_content = sidebarlink یا utm_content = headerlink

5. مدت

یک کد رهگیری مبتنی بر عبارت یا کلمه کلیدی ، کلمات کلیدی را که در تبلیغ PPC پرداخت کرده اید مشخص می کند. اگر برای تبلیغات Google Ads هزینه کنید تا تحت کلمه کلیدی “نرم افزار بازاریابی” رتبه بندی شود ، ممکن است کد UTM زیر را به انتهای پیوندی که برای اجرای این تبلیغ به Google ارسال می کنید اضافه کنید.

مثال: utm_term = بازاریابی+نرم افزار

بهترین قسمت در مورد پارامترهای UTM این است که می توانید هر ترکیبی از این کدها را ایجاد کنید – از حداقل (کمپین ، منبع و رسانه) برای ردیابی همه پیوندهای خود استفاده کنید ، یا از همه آنها برای فوق العاده خاص استفاده کنید در مورد ردیابی شما.

واضح است که می توانید از ترکیب پارامترهای UTM به طرق مختلف استفاده کنید:

  • موفقیت برخی ابتکارات بازاریابی را پیگیری کنید.
  • ببینید کانال های اجتماعی شما چقدر محتوای شما را تبلیغ می کنند در حالی که دنبال کنندگان شما محتوای شما را تبلیغ می کنند.
  • میزان اثربخشی ترافیک ارجاع ارسال مهمان را اندازه گیری کنید.
  • یک محتوا را در چندین کانال بازاریابی دنبال کنید.
  • مشاهده کنید که اکثر افراد روی پیوندهای داخلی شما در یک پست وبلاگ کجا کلیک می کنند.

خوب ، بنابراین شما با کدهای UTM کار می کنید … اما چگونه آنها را تنظیم می کنید؟ آسان است.

در زیر دستورالعمل راه اندازی و اندازه گیری پارامترهای UTM در Google Analytics و HubSpot.

نحوه ایجاد کدهای UTM در Google Analytics

در اینجا مراحل مربوط به ایجاد کدهای UTM در Google Analytics آمده است.

1. Google Campaign URL Builder را باز کنید.

سه نوع مختلف برچسب ردیابی وجود دارد که می توانید در Google ایجاد کنید ، دو مورد از آنها به شما کمک می کند ترافیک برنامه های جدید را در بازارهای برنامه ردیابی کنید. شما از Google URL Campaign Google Analytics استفاده خواهید کرد > – سومین گزینه در این لیست.

2. هر ویژگی پیوند را در فرم زیر پر کنید.

از صفحه پیوند شده در بالا دیدن کرده و برای مشاهده این سازنده نشانی وب ، روی پیوند کلیک کنید. سپس ، سازنده UTM را مشاهده می کنید که در زیر نشان داده شده است. نشانی وب ، کمپین ، منبع و اطلاعات متوسط ​​را در کادرهای مربوطه خود اضافه کنید.

How to build UTM Codes in Google Analytics: Fill in each link attribute in the following form.

3. از پیوند در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.

اگر می خواهید آن را کوتاه کنید ، به ابزاری مانند bit.ly نیاز دارید > … یا اگر از مشتریان HubSpot هستید ، فقط از URL Builder HubSpot استفاده کنید.

how to build UTM codes in google analytics: Use the link in your marketing campaign

4. موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

اگر قبلاً Google Analytics را برای سایت خود تنظیم کرده اید ، Google به طور خودکار کمپین های ورودی را ردیابی می کند. مانند HubSpot ، می توانید در بخش “مخاطب” ، سپس “منابع” ، سپس “کمپین ها” به آنها دسترسی پیدا کنید. برای مشاهده منبع و رسانه روی هر کمپین کلیک کنید.

how to build utm codes in google analytics: Measure your success

و بس – شما می توانید کدهای ردیابی سفارشی را تنظیم کرده و در کمترین زمان اجرا کنید! در عرض چند هفته ، می توانید موارد مورد نیاز خود را مطرح کنید زیرا معیارهای مناسب را در دسترس دارید.

نحوه ایجاد کدهای UTM در HubSpot

در اینجا نحوه ایجاد کدهای UTM در HubSpot را مشاهده می کنید.

1. به ابزارهای تجزیه و تحلیل خود بروید.

در داشبورد مرکز بازاریابی ، “گزارش” را در بالا انتخاب کنید نوار ناوبری سپس “Analytics Tools” را در کرکره ای مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

How to Build UTM Codes in HubSpot: navigate to your analytics tool

2. URL Tracking URL Builder را باز کنید.

در منوی ابزارهای تجزیه و تحلیل که ظاهر می شود ، به گوشه سمت راست پایین نگاه کنید. گزینه “Tracking URL Builder” را مشاهده خواهید کرد. روی این گزینه در پایین صفحه کلیک کنید ، همانطور که در کادر قرمز زیر نشان داده شده است.

How to Build UTM Codes in HubSpot: open the tracking url builder

3. برای ایجاد یک کد UTM جدید ، فرم URL پیگیری را باز کنید.

هر زمان که یک کمپین وب ایجاد می کنید که حداقل شامل یک کد UTM باشد ، این کمپین را در صفحه زیر نشان داده شده مشاهده خواهید کرد.

این صفحه منبع ، میان مدت ، مدت ، محتوا و تاریخ ایجاد برچسب ردیابی را نشان می دهد ، که می توانید آنها را در پایین تصویر صفحه زیر مشاهده کنید. روی “ایجاد نشانی اینترنتی پیگیری” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

How to Build UTM Codes in HubSpot: open the tracking URL form to create a new UTM code

4. هر ویژگی کد UTM خود را وارد کرده و روی “ایجاد”

کلیک کنید

در فرم ظاهر شده ، فیلدهای URL ، Campaign ، Source و Medium را پر کنید. اگر می خواهید محتوا و شرایط را اضافه کنید ، می توانید این کار را در دو قسمت پایینی این فرم انجام دهید. پس از اتمام کار ، دکمه نارنجی “ایجاد” را در پایین مشاهده خواهید کرد.

روی آن کلیک کنید ، و HubSpot کد UTM شما را به عنوان یک کمپین جدید وارد می کند و این پیوند آماده است تا در هر صفحه وب که می خواهید ترافیک را از آن ردیابی کنید ، وارد شود.

How to Build UTM Codes in HubSpot: fill in the attributes of your UTM code and click create

5. از پیوند کوتاه شده در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.

How to Build UTM Codes in HubSpot: use the shortened link in your marketing campaign

6. موفقیت خود را بسنجید.

می توانید پارامترهای UTM خود را در داشبورد Traffic Analytics تحت عنوان “کمپین های دیگر” ، همانطور که در زیر نشان داده شده است ، ردیابی کنید. برای تفکیک منبع و رسانه روی کمپین فردی کلیک کنید.

How to Build UTM Codes in HubSpot: measure your success

همانطور که در تصویر دوم مشاهده می کنید ، در زیر ، نام کمپین در سمت چپ ظاهر می شود – بر اساس متن موجود در کد UTM که ایجاد کرده اید – با ترافیک افرادی که از هر URL برای رسیدن به اصلی کمپین شما استفاده کرده اند. صفحه وب.

How to Build UTM Codes in HubSpot: measure your success

ایجاد URL های پیگیری UTM را شروع کنید

از مراحل ، بهترین شیوه ها و ابزارهای بالا برای شروع ایجاد و استفاده از URL های ردیابی UTM استفاده کنید تا بتوانید عملکرد کمپین ها و محتوای بازاریابی خود را ردیابی کنید.

توجه ویراستار: این پست در ابتدا در سپتامبر 2013 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.


 marketing reporting templates

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *