بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

کدام کانال های رسانه های اجتماعی بیشترین بازده سرمایه را مشاهده می کنند؟ [داده های جدید + نکات تخصصی]

همانطور که هر بازاریابی می داند ، رسانه های اجتماعی یک ابزار غیرقابل انکار قوی برای دسترسی به مخاطبان جدید و ارتباط با مشتریان فعلی است.

در حقیقت ، از سال 2021 ، رسانه های اجتماعی اکنون کانال شماره 1 مورد استفاده بازاریابان است.

اما با این همه توییت ، لایک ، ارسال و پیمایش ، می توان دانست که کدام سیستم عامل بیشترین هزینه را برای شما دارد.

مطمئناً مهم است که اطمینان حاصل کنید که برند شما در هر کدام از پلتفرم ها بیشتر مورد استقبال مخاطبان شما قرار می گیرد ، اما به همان اندازه بسیار مهم است که برای تعیین اینکه کدام سیستم عامل ها بهترین بازده سرمایه گذاری را برای کسب و کار شما ارائه می دهند ، وقت بگذارید. این اطلاعات می تواند به شما در تعیین محل سرمایه گذاری در تبلیغات پولی و همچنین کانال هایی که باید برای تولید سرنخ استفاده کنید کمک کند.

با این حال ، استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند یک شبه تغییر کند. پلتفرم هایی که پنج سال پیش بالاترین بازده سرمایه را برای بازاریابان فراهم کرده بود ، احتمالاً دیگر نتایج مشابهی را ارائه نمی دهند. به همین دلیل ما تحقیقاتی را انجام دادیم تا دریابیم بازاریابان بیشترین میزان بازگشت سرمایه را در 2021 دیده اند.

در اینجا ، بررسی خواهیم کرد که کدام کانالها بیشترین بازده سرمایه را در سال 2021 برای بازاریابان فراهم کرده اند. ما همچنین با متخصصان Talkwalker ، Socialinsider ، Casted ، Brandfolder ، LiveChat ، Sprout Social ، MarketingLabs و HubSpot تماس گرفتیم تا نحوه بازاریابی را تعیین کنیم. تاکتیک های خاصی در آن کانال ها برای افزایش تعامل و افزایش فروش. بیایید شیرجه بزنیم.

Download Now: State of Marketing in 2021 Report

کدام کانال های رسانه های اجتماعی بهترین ROI را دارند؟

the social channels marketers see highest ROI from in 2021

با توجه به وضعیت 2021 HubSpot در سال 2021 گزارش بازاریابی ، فیس بوک کانال رسانه های اجتماعی است که بیشترین بازده سرمایه را برای بازاریابان فراهم می کند.

بیش از 40 of از بازاریابان از فیس بوک به عنوان م effectiveثرترین کانال برای مشاغل خود ، و پس از آن تقریباً 30 who که از اینستاگرام ، که یکی دیگر از بسترهای اجتماعی متعلق به فیس بوک است ، بالاترین بازگشت سرمایه را مشاهده کردند.

در مقایسه ، سایر شبکه های اجتماعی موجود در لیست – از جمله LinkedIn ، YouTube ، Twitter و Snapchat – همه رتبه های بسیار پایین تری دارند و کمتر از 10٪ هر پلتفرم را به عنوان بهترین کانال برای ROI ذکر کرده اند.

بیایید وارد هر یک از این سیستم عامل ها شویم تا دریابیم که چرا 3 سایت برتر رسانه های اجتماعی در مورد ROI بهتر از سایرین عمل می کنند – و چگونه می توانید از آنها استفاده کنید.

1. فیس بوک

با تقریبا 2.8 میلیارد ماهانه فعال کاربران تا سال 2021 ، فیس بوک دسترسی غیرقابل انکاری چشمگیر دارد. همچنین به بیش از 200 میلیون کسب و کار فرصتهای تبلیغاتی ارائه می دهد ، که یکی از آنها است از محبوب ترین سیستم عامل های تبلیغاتی.

با فیس بوک ، بازاریابان می توانند در فید خبری کاربر ، از طریق مسنجر یا ویدیو و موارد دیگر تبلیغ کنند. بازاریابان همچنین می توانند برای تشویق فیس بوک از تبلیغات فیس بوک استفاده کنند برای پر کردن فرم تولید سرب بدون خروج از بستر اجتماعی.

یکی از مهمترین مزایای ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک ، قابلیت تقسیم بندی آن است. بسته به علایق ، جمعیت شناسی ، رفتارها یا حتی ارتباط با کسب و کار خود – مانند اینکه آیا آنها در یکی از رویدادهای شما شرکت کرده اند یا دوستانی که صفحه کسب و کار شما را دوست داشته اند ، می توانید تبلیغات خود را به سمت مخاطبان خاصی هدف قرار دهید. این قابلیت های هدف گذاری می تواند به کسب و کار شما در دستیابی به کاربرانی که بیشترین احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند ، کمک کند.

نیکول اوندراسک ، مدیر بازاریابی تبلیغاتی پولی HubSpot ، موافق است که فیس بوک یک کانال فوق العاده زنده است. او به من گفت: “در HubSpot ، فیس بوک برای ما یک کانال ارزشمند در زمینه بازدهی تبلیغات است. دلیل اصلی این امر این است که ما می توانیم محتوای خود را با استفاده از ویژگی های هدف گیری مخاطبان فیس بوک در اختیار مخاطبان مربوطه قرار دهیم. به عنوان مثال ، مخاطبان شبیه فیس بوک اجازه می دهند به دنبال افرادی باشیم که شبیه مشتریان فعلی ما هستند. “

“الگوریتم فیس بوک در یافتن مخاطبان مشابه که احتمالاً تغییر می کنند بسیار عالی است ، به همین دلیل است که ما شاهد بازگشت سرمایه مثبت به دنبال این نوع مخاطبان هستیم.”

به نحوه اجرای تبلیغات فیس بوک HubSpot نگاهی بیندازید. راهنمای گام به گام تبلیغات در فیس بوک برای یادگیری نحوه تنظیم تبلیغات فیس بوک خود .

2. اینستاگرام

با بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام ، جای تعجب نیست که اینستاگرام در مورد ROI دوم در این لیست است. اینستاگرام به بازاریابان این امکان را می دهد تا دسترسی ، تعامل و فروش خود را از طریق روش های مختلف ، از جمله تبلیغات قابل خرید اینستاگرام ، استوری ها ، محتوای مارک دار ، قرقره و موارد دیگر افزایش دهند.

این پلتفرم یک استراتژی مناسب برای مشاغل را ثابت کرده است. در واقع ، 90٪ از کاربران یک کسب و کار را دنبال می کنند در اینستاگرام و 50٪ از کاربران پس از مشاهده تبلیغات آن در اینستاگرام ، علاقه بیشتری به مارک تجاری دارند.

بنابراین … چرا برای تولید ROI از فیس بوک پیشی نمی گیرد؟

به احتمال زیاد ، اینستاگرام به دلیل معیارهای نامشهودتر خود – مانند آگاهی از نام تجاری ، شهرت ، وفاداری و مشارکت مصرف کنندگان در تولید ROI قوی کوتاهی می کند.

به عنوان مثال ، ممکن است یک کاربر Instagram هرگز مستقیماً از روی پلت فرم روی یکی از تبلیغات کسب و کار شما کلیک نکند. در عوض ، شاید این تبلیغ به سادگی آگاهی کاربر را از نام تجاری شما افزایش دهد. در راه ، شاید آنها پس از مشاهده تبلیغ Google ، روی وب سایت شما کلیک کنند. به سختی می توان معیارهای خاصی را به اینستاگرام نسبت داد ، اما این بدان معنا نیست که ایده خوبی برای تجارت شما نیست.

3. LinkedIn

با وجود اینکه تقریباً 10٪ از بازاریابان LinkedIn را به عنوان کانال اصلی خود برای ROI ارزیابی می کنند ، LinkedIn یک کانال فوق العاده موثر برای تولید و پرورش سرب است. بیش از 750 میلیون متخصص از LinkedIn برای شبکه سازی ، پیشرفت شغلی و موارد دیگر استفاده می کنند. .

این بستر ابزارهای مختلفی را برای افزایش ROI کسب و کار شما ارائه می دهد ، از جمله محتوای حمایت شده ، پیام های حامی ، تبلیغات متنی یا ویدیویی و موارد دیگر.

برای موفقیت در این پلتفرم ، می خواهید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که با مخاطبان LinkedIn شما مطابقت داشته باشد. برای تعیین اینکه کدام نوع محتوا در LinkedIn بهترین عملکرد را دارد – و کدام محتوا با مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد – تحقیق کنید تا مطمئن شوید که در اینجا به علامت رسیده اید.

علاوه بر این ، هنگامی که شروع به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی LinkedIn . به عنوان مثال ، شرکت ارتباطات اینترنت اشیاء تلفن همراه Aeris یک برنامه تبلیغاتی و ردیاب ایجاد کرد تا تعیین کند که کدام ترکیب های هدف برای مارک بهتر کار می کند ، کدام شکست می خورد و کدام بالاترین کیفیت را ایجاد می کند. همانطور که در این post ،” دورهای آزمایش و بهینه سازی طول کشید تا به 25٪ نرخ ارسال [نام تجاری] برسیم. “

اکنون که ما چند مورد از محبوب ترین کانال های اجتماعی 2021 را بررسی کرده ایم ، بیایید استراتژی ها و بهترین شیوه هایی را که می توانید برای افزایش ROI خود در سراسر سیستم عامل ها پیاده سازی کنید ، بررسی کنیم.

کدام تاکتیک ها یا استراتژی های رسانه های اجتماعی بهترین ROI را دارند؟

1. انجام تحقیقات گسترده برای درک مخاطبان.

اول از همه ، بسیار مهم است که قبل از ایجاد هرگونه کمپین رسانه های اجتماعی ، مخاطبان خود را بشناسید. اگر تحقیقات خود را انجام ندهید ، خطر صرف زمان ، پول و منابع در کانال های اشتباه را دارید – و ارتباطات سودآورتر را در جاهای دیگر از دست می دهید.

همانطور که Dan Seavers ، مدیر بازاریابی محتوا در Talkwalker به من گفت ، “مهم نیست در کانال رسانه های اجتماعی ، بهترین راه برای افزایش ROI ، بهبود هوش مصرفی . مشتریان خود را بهتر از خانواده خود بشناسید و بفهمید که آنها در مورد محصولات شما چه می گویند و در کجا درباره آنها بحث می کنند. “

“به این ترتیب ، وقتی کمپینی را راه اندازی می کنید ، بسیار مرتبط خواهید بود. نه یک تبلیغات تکان دهنده که زندگی مشتری را مختل می کند ، بلکه یک تجربه به موقع و هدفمند است که مردم فوراً با آن درگیر می شوند.”

Dan Seaver's strategy for increasing ROI on his company's social channels

2. ایجاد محتوای ویدیویی بیشتر – و آزمایش ویدئوهای عمودی.

مردم عاشق ویدیوها هستند – و با این حال ، به نظر می رسد اکثر مارک ها هنگام تبلیغ محصولات یا خدمات خود به تصاویر تکیه می کنند ، و این یک اشتباه است.

آدینا جیپا ، بنیانگذار Socialinsider ، به من گفت:” کم استفاده ترین پست رسانه های اجتماعی محتوای ویدئویی است که باعث افزایش تعامل در همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می شود . “

“فیس بوک می خواهد به اولین پلت فرم ویدئو تبدیل شود و از صفحات دارای محتوای ویدئویی استقبال می کند ، اما برای اکثر مارک ها ، [در درجه اول] یک پلت فرم اشتراک گذاری عکس است.”

جیپا می افزاید ، “یک مطالعه اخیر در مورد استراتژی ویدیوی فیس بوک نشان می دهد که تقریباً 15 درصد از محتوا [در فیس بوک] ویدیویی است ، در حالی که عکس ها 38.58 درصد را نشان می دهند. “

برای برجسته شدن و افزایش ROI ، به این فکر کنید که چگونه می توانید ویدئو را در تلاش برای رسانه های اجتماعی خود

علاوه بر این ، انواع مختلف قالب های ویدیویی را در کانال های خود آزمایش کنید. برای مثال ، فیس بوک به برندها این فرصت را می دهد تا ایجاد کنند تبلیغات ویدئویی عمودی برای کاربر دوستدار تلفن همراه.

همانطور که جیپا اشاره می کند ، “می توانید از ویدیوهای عمودی در تبلیغات برای کلیک بیشتر استفاده کنید. طبق این نظرسنجی ، تقریبا 69٪ از بازاریابان می گویند تبلیغات ویدیویی از تبلیغات تصویری و متنی ساده در فیس بوک بهتر عمل می کند. 81٪ از کاربران فیس بوک فقط از طریق دستگاه های تلفن همراه به پلت فرم دسترسی دارند ، بنابراین استفاده از قالب ویدیویی عمودی به شما این امکان را می دهد دید بیشتری داشته باشید و شانس کلیک های بیشتری را افزایش دهید. تبلیغات ویدیوهای فیس بوک می تواند CTR را تا 2-3 برابر افزایش دهد. “

3. استفاده مجدد از محتوا در سراسر کانال.

اکثر تیم های اجتماعی محتوا را در سیلوها ایجاد می کنند. شاید آنها یک پیام را از طریق پست اینستاگرام بگویند ، و سپس مواد کاملاً متفاوتی را برای یک ویدیو یا توییت YouTube ایجاد کنند.

این بدون شک به زمان ، تلاش و منابع زیادی نیاز دارد – که وقتی ROI مورد نیاز خود را از این کانال ها مشاهده نکنید ، می تواند ناامید کننده باشد.

“خیلی اوقات ، محتوا برای کمپین ها یا تبلیغات تک کاره ایجاد می شود ،” Casted’s مدیرعامل و بنیانگذار لیندسی تپکما می گوید. “این بدان معناست که بازاریابان بیشتر و بیشتر تلاش می کنند تا به طور مداوم بیشتر تولید کنند ، اما نتایج ROI و ROE (بازگشت تلاش) ناامید کننده است – و اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیست.”

او ادامه می دهد: “برای تغییر این ، ما باید به خاطر محتوا ایجاد محتوا را متوقف کنیم و در عوض بر ایجاد محتوایی که آموزش ، سرگرمی و لذت می برد و می تواند در همه کانال های دیگر – مانند اجتماعی – و نه فقط تجزیه و تقویت شود ، تمرکز کنیم. یکبار ، اما چندین بار. هنگامی که بر ایجاد محتوای جذاب تمرکز می کنید که می تواند به روش های مختلف در کانال ها مورد استفاده قرار گیرد ، ROI و ROE (بازدهی تلاش) بهبود یافته را در کمپین های خود مشاهده خواهید کرد – از جمله فعال سازی اجتماعی شما. “

به محتوای خود را در سراسر کانال ها مجدداً مورد استفاده قرار دهید ، شاید قسمتی از یک ویدیوی کامل YouTube را در فیس بوک یا اینستاگرام ارسال کنید. متناوباً ، شاید از یک پست وبلاگ متن بگیرید و مجدداً در کانال های خود پست کنید تا از محتوای موجود خود ارزش بیشتری به دست آورید و محتوای تولید شده توسط کاربر را در کانال ها مجدداً مورد استفاده قرار دهید.

روشهای بیشماری برای تازه سازی و استفاده مجدد از محتوا برای جلب توجه مخاطبین جدید به روشهای منحصر به فرد بدون خستگی تیم اجتماعی شما وجود دارد.

4. تعیین اهداف واضح و تدوین یک استراتژی اجتماعی که برای برند شما کار کند.

دستیابی به نتایج در شبکه های اجتماعی بدون اختصاص زمان برای تعیین اهداف مشخص برای تیم خود و اطمینان از اینکه همه شما درباره یک استراتژی مناسب برای رسیدن به آن بحث کرده اید ، دشوار است.

بعنوان Brandfolder مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال آماندا تورکوت به من گفت:” به منظور دستیابی به بازده سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی ، باید قبل از هرگونه تاکتیکی اهداف مشخصی داشته باشید. تاکتیک های مختلف رسانه های اجتماعی را می توان به طور متفاوتی در هر یک از سیستم عامل ها اعمال کرد ، به این معنی که نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت. بنابراین اهداف شما باید از قبل تعیین شوند تا از استراتژی اجتماعی شما مطابقت داشته باشند. “

brandfolders tips on improving social media roi

هنگامی که اهداف اجتماعی خود را تعیین کردید ، می خواهید یک استراتژی ارسال ثابتی ایجاد کنید تا مخاطبان شما بدانند چه موقع و چند وقت یکبار می توانند از برند شما محتوا انتظار داشته باشند. برای سهولت این کار ، سعی کنید از یک ابزار ارسال اجتماعی مانند ابزار صندوق ورودی اجتماعی HubSpot استفاده کنید یا بعدا .

تورکوت به من گفت: “به منظور انتقال تیم خود از استراتژی به عمل و حفظ همه افراد در یک صفحه ، ایجاد یک برنامه ارسال منظم که مستند رویکرد شما در هر کانال باشد ، جایی که همه اعضای تیم دسترسی دارند ، بسیار مهم است. “

Agnieszka Jaśkiewicz ، رئیس رسانه های اجتماعی و انجمن در LiveChat ، موافقت می کند که ایجاد استراتژی و استفاده از ابزارهایی برای پشتیبانی از اهداف تیم شما برای موفقیت در کانال های اجتماعی بسیار مهم است.

همانطور که او می گوید ، “بزرگترین حوزه” پتانسیل استفاده نشده “برای اکثر مارک ها در قالب ساده سازی گردش کار خلاق برای حمایت از حجم مورد نیاز برای فعالیت های اجتماعی با کیفیت است. فضاهای کاری دیجیتالی که به خلاقان و بازاریابان اجازه می دهد از یک مرکز همکاری کنند مکان برای مرحله بندی ، بازبینی و تولید محتوا ، ارتباطات رفت و برگشتی و مراحل غیر ضروری در تولید را محدود می کند. “

علاوه بر این ، Jaśkiewicz می گوید ، “ الگوهای دیجیتال برای دارایی های خلاقانه – با تعیین مشخصات اصلی سیستم عامل های اصلی رسانه های اجتماعی سازمان – همچنین می تواند به انتشار مدیران رسانه های اجتماعی چابکی بیفزاید و به تیم ها اجازه می دهد تا به موقع و سریعتر از فرصت های جدید استفاده کنند. “

5. به کاربران خود اجازه دهید محصولات یا خدمات شما را در شبکه های اجتماعی خریداری کنند.

طی چند سال گذشته شاهد روند جدیدی هستیم: تجارت اجتماعی .

در اصل ، تجارت اجتماعی توانایی خرید از یک نام تجاری در یک بستر اجتماعی بدون خروج از سایت است. به عنوان مثال می توان به تبلیغات قابل خرید و پرداخت چت بات اشاره کرد.

راشل ساموئلس ، مدیر ارشد رسانه های اجتماعی در Sprout Social ، به من گفت تجارت اجتماعی را فرصتی عالی برای افزایش ROI در کانال های اجتماعی می داند.

ساموئلز می گوید: “رسانه های اجتماعی به سرعت به یک کانال ارتباطی اصلی برای برندها و مصرف کنندگان تبدیل شده است. در نتیجه ، بازاریابان باید به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با مخاطبان باشند ، در حالی که اهداف دیگری مانند تولید سرب ، بالا را حفظ می کنند. ذهن. “

تلاش. ”

ساموئلز می افزاید: “برای حفظ این شتاب ، بازاریابان باید اطمینان حاصل کنند که مجموعه فناوری آنها آنها را قادر می سازد تا CRM و ابزارهای مدیریت اجتماعی خود را یکپارچه کنند تا بتوانند به راحتی بینش های اجتماعی را با تیم های فروش و پشتیبانی گسترده تر خود نشان دهند.”

6. برای ردیابی از برچسب های UTM استفاده کنید.

یکی از دلایلی که ممکن است ROI مورد نظر خود را نبینید؟ شاید شما به درستی پیگیری نمی کنید.

همانطور که مت جاناوی ، مدیرعامل MarketingLabs ، به من گفت: “T قفسه بندی اکنون به دلیل پیچیدگی های بهبود حریم خصوصی iOS اهمیت بیشتری دارد ، بنابراین برای به دست آوردن بهترین ROI ، باید مطمئن شوید که با استفاده از برچسب های UTM در همه پیوندها. به این ترتیب ، می توانید عملکرد کمپین های خود را در Analytics به درستی پیگیری کنید.”

Janaway می افزاید: “این داده ها را به شما می دهد تا بتوانید تصمیماتی را اتخاذ کنید که بتواند مشارکت و ROI بیشتری را ایجاد کند.”

7. کارکنان خود را تشویق کنید تا سفیران برند شوند.

یک منطقه از پتانسیل اصلی عمده استفاده نشده؟ کارمندان شما.

همانطور که Tjepkema Casted به من می گوید ، “فعال سازی کارکنان یک منبع عظیم و عمدتاً دست نخورده برای مارک ها است. به عنوان مصرف کنندگان ، ما بسیار بیشتر به دنبال محتوای تولید شده توسط کاربر ، با این حال بسیاری از مارک ها زمان و پول زیادی را صرف صرف تلاش برای بیرون کشیدن محتوا از مارک خود به جای به کارکنان خود (و شرکا ، طرفداران برند و غیره) اجازه دهید محتوای خود را تقویت کنند. “

strategy for increasing social media ROI according to Casted's Tjepkema

“کارکنان خود را در مورد محتوایی که ایجاد می کنید جمع آوری کرده و آنها را تشویق کنید تا آن را با زیرنویس هایی که دیدگاه های منحصر به فرد و شخصی آنها را نشان می دهد ، به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای کمک به هر یک از اعضای تیم شما در ساختن نام تجاری شخصی آنها و در عین حال تقویت محتوای شما برای مخاطبان به شیوه ای معتبرتر. ”

Jaśkiewicz از LiveChat با این مفهوم موافق است و می گوید: “[شما باید] در راهبرد رسانه های اجتماعی خود ، به ویژه در مورد LinkedIn ، به حامیان کارکنان یک صندلی بزرگتر روی میز اختصاص دهید. برای تأمین این امکانات به افراد زمان و تلاش نیاز است دانش داشته باشید و بر ذهنیت “سفیران برند” در سازمان دلالت داشته باشید-با این حال ، مشارکت کارکنان راهی مقرون به صرفه برای افزایش دسترسی شما به صورت ارگانیک است. “

به عنوان مثال ، HubSpot ، #HubSpotEmployeeTakeover را در حساب Instagram HubSpot Life ایجاد کرد به این کمپین به مخاطبان کمک می کند تا چهره های پشت برند را نشان دهند و حس اجتماع و اصالت را ایجاد می کند که تنها با محتوای مارک دار نمی توانید پیدا کنید.

Instagrams employee takeover

افزایش ROI در کانال های اجتماعی شما یک شبه اتفاق نمی افتد – اما با بکارگیری این استراتژی ها و اختصاص دادن به تکرار استراتژی خود هنگام جمع آوری بینش مخاطب در طول زمان ، مطمئناً نتایج قوی تری از تلاش های اجتماعی خود خواهید دید.

پست مبارک!

state of marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *