وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه RevOps و “ریتم کسب و کار” در HubSpot هم ترازی را پیش می برند

مربی و پیشگام کامپیوتر آلن کی یکبار گفت: “بهترین راه برای پیش بینی آینده ، اختراع آن است.”

اگر در یک شرکت رو به رشد کار می کنید ، خواه یک استارتاپ یا مقیاس بزرگ ، می دانید که تلاش برای “اختراع” آینده این نیست که منتظر چشمک زدن از الهام و لحظات eureka باشید-بلکه ، این نیاز به برنامه ریزی فعال ، اجرای عالی و همسویی عالی دارد. همچنین می دانید که به دست آوردن این مواد به راحتی امکان پذیر نیست. نه از راه دور.

Learn More About HubSpot's Operations Hub Software

به همین دلیل قسم می خورم که یک چارچوب ساده و منحصر به فرد به من و تیمم در HubSpot کمک می کند تا برای آینده آماده شوند. این “ریتم تجارت” نامیده می شود و شامل ترسیم بصری رویدادهای کلیدی ، نقاط عطف و فعالیتهای برنامه ریزی شده در طول سال تجاری و اطمینان از آشنایی هر تیم با برنامه – یا ریتم – ماههای آینده است.

به عنوان عضو تیم عملیات درآمد HubSpot ، درک “ریتم کسب و کار” برای موفقیت ما بسیار مهم است. هدف تیم شمالی ما حذف اصطکاک برای تیم های مشتری ما و کمک به آنها برای انتقال این تجربه بدون اصطکاک به مشتریان است.

مدل RevOps ما را برای موفقیت آماده می کند زیرا سیلوهای بین متخصصان عملیات را تجزیه می کند ، آنها را به عنوان یک تیم مرکزی متحد می کند و به آنها اجازه می دهد تا به طور مشترک بر روی سیستم ها و فرآیندهای قدرتمند یک کسب و کار کار کنند.

در نتیجه ، کارهای تکراری از بین می روند ، کارهای تکرار شونده خودکار می شوند و زمان صرف می شود تا به طور فعالانه تجربه مشتری را بهبود بخشید ، و به طور عادی به اشکالات سیستم واکنش نشان ندهید.

همانطور که مدل RevOps تیم های اطراف مشتری را همسو می کند ، چارچوب “ریتم کسب و کار” کل شرکت را با رویدادهای کلیدی در سال تجاری هماهنگ می کند – آن لحظاتی که تأثیرات بزرگتر ممکن است و اجرا همه چیز است.

روی هم ، RevOps و “ریتم کسب و کار” از مجموع قسمت های آنها بیشتر است. ترکیبی از طرز فکر و روش که باعث می شود به طور مداوم مشتریان را خوشحال کنید ، حتی با پیچیده تر شدن مدل عملکرد داخلی آنها.

چگونه من به “ریتم تجارت” مومن تبدیل شدم

در زمان کار من در آمازون بود که اولین بار “ریتم تجارت” را پذیرفتم. من این عادت را داشتم که در طول سال سابقه های مهمی را ثبت کنم و در تقویمم “تمرینات آتش نشانی” که در طول سال انجام شد را یادداشت کنم و آنها را رنگ آمیزی کنم.

شروع سالانه با رنگ آبی مشخص شد ، رویدادهای بزرگ مشتری نارنجی بود. من از تقویم دیواری چاپی استفاده کردم ، که می دانم “قدیمی” است ، اما به من اجازه داد کل سال را در یک نانو ثانیه تجسم کنم.

بعداً در زمان حضورم در آمازون ، هنگامی که مسئول برنامه ریزی ، استراتژی و فعال سازی بودم ، تقویم سال قبل را نگاه کردم و متوجه شدم که برخی از رویدادها برای تیم من خوب پیش رفته است در حالی که به برخی دیگر باید زمان آمادگی بیشتری داده می شد . به طور خلاصه ، متوجه شدم که ما باید برای 12 ماه آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

بنابراین ، زمان نگارش تقویم سال آینده ما فرا رسید ، من توانستم از آموخته های 12 ماه گذشته استفاده کنم و ساختار آگاهانه ای ارائه دهم که در غیر این صورت ، در اصل یک عمل حدسی بود. .

با ساختاربندی سال تیمم به این شکل ، نه تنها توانستیم زودتر از اکثر تیم ها شروع به کار کنیم ، بلکه زمان لازم را برای توسعه و اصلاح فرضیه های خود ، آزمایش آنها و ارائه یک استراتژی مبتنی بر داده قابل دفاع برای آینده.

این امر به نوبه خود ما را قادر می سازد تا سرمایه گذاری های بهتری را دنبال کنیم ، بازدهی بیشتری از این سرمایه گذاری ها مشاهده کنیم و سپس در موقعیتی قرار بگیریم که بتوانیم سرمایه گذاری های بیشتری را در آینده انجام دهیم. این فرایند به شکل یک چرخ فلک در آمد و از شتاب خود تغذیه کرد.

وقتی در سال 2018 به HubSpot پیوستم ، روش “ریتم کسب و کار” را با خود آوردم. اگرچه شرکت به خوبی در حال رشد بود ، اما در آستانه ورود به مرحله جدیدی از مقیاس بود و ما این فرصت را داشتیم تا با برداشتن یک قدم از تخته سفید و در نظر گرفتن جزر و مد سال ، مدل عملیاتی خود را بهبود بخشیم.

این امر به ما این امکان را داد که برنامه ریزی را در زمان مناسب آغاز کرده و در طول سال برای مراحل مهم آماده شویم.

3 روش “ریتم کسب و کار” به مقیاس HubSpot کمک می کند

در HubSpot ، ما یک چرخه برنامه ریزی سالانه داریم ، و اخیراً مشاهده کردیم که برخی از مناطق ناهماهنگی بین تیم ها وجود دارد. این باعث اصطکاک داخلی می شد ، و در جایی که اصطکاک داخلی وجود دارد ، هرگز خیلی طولانی نیست که این اصطکاک به تجربه مشتری نفوذ کند.

به عنوان مثال ، گاهی تیم مهندسی و تیم محصول ما در مراحل پیشرفته برنامه ریزی سالانه خود بودند قبل از اینکه تیم های دیگر به طور کامل آنچه را که از آنها نیاز داشتند تعیین کنند.

در بهترین حالت ، این نوع قطع ارتباط می تواند زمان زیادی را در جلسات برای ارزیابی مجدد برنامه ها از دست بدهد ، و در بدترین حالت می تواند منجر به اجرای استراتژیک غیر مctiveثر و جدا از هم شود-فکری که اکثر متخصصان عملیاتی را که می شناسم حفظ خواهد کرد شب بیدار.

ما برای از بین بردن این ناهماهنگی به مدل “ریتم کسب و کار” روی آوردیم و آن را با سه مرحله مستقیم اجرا کردیم که تکرار آن برای شرکت های در حال رشد با هر اندازه ای آسان است.

1. نقاط عطف را ترسیم کنید.

اولین کاری که تیم من در HubSpot هنگام اتخاذ “ریتم کسب و کار” انجام داد این بود که در تقویم فیزیکی ما توجه داشته باشید که سایر تیم ها در حال برنامه ریزی سالانه خود بودند و زمانی که قرار بود مراحل مهم آنها رخ دهد.

ما از آن تاریخ به عقب کار کردیم تا مهلت تحویل کالاهایی را که برای مراحل مهم تیم های دیگر در اختیار داشتیم تعیین کنیم و پس از نهایی شدن ، تقویم را به صورت دیجیتالی در شرکت توزیع کردیم.

این به ما این امکان را داد تا فعالیتها و اولویتهای خود را با سایر تیمها هماهنگ کنیم و استراتژی محکمی را برای سال آینده به ما ارائه دهیم.

2. بلند مدت به نظر برسید.

به همان اندازه مهم است که ریتم سال آینده مشخص شود ، به همان اندازه مهم است که یک برنامه بلند مدت در نظر گرفته شود.

در HubSpot ، ما به تازگی یک برنامه سه تا پنج ساله ترسیم کرده ایم که از منظر سیستم ها بسیار مفید است-این ما را قادر می سازد تا یک استراتژی تجاری سازگار ، منسجم و روشن بسازیم. همچنین به ما این فرصت را می دهد تا اطمینان حاصل کنیم که در سیستم های مناسب در زمان مناسب سرمایه گذاری می کنیم.

بدون این آینده نگری ، هر تیم به احتمال زیاد دستور کار و استراتژی خود را دنبال می کند ، که منجر به این می شود که بخشهای مختلف به جهات مختلف اشاره کنند ، سرمایه گذاری ها شکسته شوند و به طور بالقوه یک مجموعه تکنیکی سنگفرش و سنگفرش شده-چیزی که برای تجربه مشتری بسیار مضر است.

3. پخش کننده تم باشید.

با تعیین نقاط عطف اصلی سال ، گروه بندی آنها در موضوعات یا فصول خاص مفید است. این امر باعث می شود که تیم ها بتوانند کار خود را از نظر ذهنی سازماندهی کرده و در هر زمان از سال بر اهداف اصلی کسب و کار خود متمرکز شوند.

در اینجا مثالی از نحوه حرکت ما در HubSpot بر اساس موضوع ذکر شده است:

Q1: فصل آغازین

ما سال را آغاز می کنیم ، اهداف را تعیین می کنیم و مطمئن می شویم که مردم درک روشنی از اهداف خود دارند و از آنها انگیزه می گیرند.

Q2: فصل بزرگ فکر کنید

ما از تجارت عقب نشینی می کنیم و فرصت های بزرگ را کشف می کنیم و برای بلند مدت برنامه ریزی می کنیم. ما به آنچه خوب کار می کند نگاه می کنیم ، به آینده ای که هنوز روشن نشده است فکر می کنیم و عوامل خارجی را که می توانند بر تجارت ما تأثیر بگذارند ارزیابی می کنیم.

این یکی از فصل های مورد علاقه من است زیرا ما روندهایی را در نظر می گیریم که ممکن است سه تا پنج سال آینده ظاهر شوند. و این تفکر به اطلاع شرکت در سه ماهه سوم کمک می کند.

Q3: فصل قطب نما

ما برای سال آینده برنامه ریزی می کنیم و نمایشنامه های بزرگی را که می خواهیم بسازیم و همچنین فرصت هایی که از دست می دهیم را شناسایی می کنیم.

این انتخابها با آموخته های فصل دوم “بزرگ فکر کن” در ذهن ما انجام می شود و به ما کمک می کند تا در کوتاه مدت تصمیماتی بگیریم که ما را برای موفقیت در دراز مدت آماده می کند.

Q4: برنامه ریزی فصل

شما سال را به پایان می رسانید ، اهداف ، اهداف ، سرمایه گذاری ها و واگذاری های سالهای بعدی را نهایی می کنید … و برای شارژ مجدد کمی زمان می برید!

همسویی با استراتژی

چارچوب “ریتم کسب و کار” به تیم عملیات درآمد در HubSpot اجازه می دهد تا اطمینان حاصل کنند که همه تیم ها نه تنها در اولویت های ما در سال آینده بلکه در چشم انداز آینده هم تراز هستند.

این به نوبه خود به ما امکان می دهد تا به طور م processesثر فرآیندها ، سیستم ها و سازماندهی داده ها را برای تیم های مشتریان خود ایجاد کرده و آنها را برای موفقیت در ارائه تجربه بدون اصطکاک به مشتریان خود تنظیم کنیم.

همانطور که مدیر ارشد مشتری ما Yamini Rangan اغلب می گوید ، “هم ترازی برای صبحانه استراتژی می خورد. ” این امر برای ما حرفه ای های RevOps در HubSpot به عنوان یک دستورالعمل تبدیل به ریتم سال می شود.

به هر حال ، یک استراتژی فقط به اندازه اجرای آن خوب است و اجرا کاملاً وابسته به همسویی است ، به ویژه در یک شرکت مقیاس بندی.

برای شروع کار با “ریتم کسب و کار” در سازمان خود ، با نگاهی به تقویم خود-اعم از چاپی ، دیجیتالی یا مبتنی بر حافظه-شروع کنید و زمانی که نقاط عطف کلیدی در طول سال گذشته رخ داد را مشخص کنید.

سپس برنامه ریزی برای هر مرحله را تعیین کنید و ارزیابی کنید که آیا آماده سازی تیم شما مناسب بوده است یا اینکه سال آینده از زمان ، اطلاعات یا پشتیبانی بیشتری سود خواهد برد.

هنگامی که این طرح ساده را تهیه کردید ، می توانید به تیم خود حس روشنی از ریتم کسب و کار خود را برای سال آینده بدهید. و با این کار ، نه تنها می توانید برای آینده آماده شوید ، بلکه می توانید آن را اختراع کنید.

اندیشه های نهایی

اگر می خواهید تجسم آینده را با مدل “ریتم کسب و کار” بررسی کنید ، بررسی کنید که آیا ریتم شرکت شما است یا نحوه ایجاد ریتم مدل کسب و کار . من همچنین کتابی را که در HubSpot استفاده می کنیم ، “ بازی برای پیروزی ” ، که به ما کمک کرد مطمئن شویم که همه ما از نامگذاری و چارچوب های مشابه استفاده می کنیم.

در نهایت ، نام یا چارچوب خاص مهم نیست. آنچه مهم است این است که همه در یک صفحه هستند و از آن استفاده می کنند-این امر باعث افزایش سرعت ارتباطات ، تصمیم گیری و نتایج می شود.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *