بازاریابی اینستاگرام, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه 3 ویژگی جدید خرید فیس بوک و اینستاگرام می تواند به بازاریابان در افزایش فروش کمک کند

سالهاست که میلیون ها مارک به اینستاگرام و فیس بوک هجوم آورده اند تا آگاهی را برای هزاره ها ، ژنرال Z و اعضای نسل های دیگر در برنامه گسترش دهند.

و در این مرحله ثابت شده است که بازاریابی در این سیستم عامل ها تاکتیکی هوشمندانه است. فقط در اینستاگرام ، 90٪ از کاربران 1 میلیارد دلاری آن یک صفحه کسب و کار را در سکو.

اکنون با راه اندازی فروشگاه های فیس بوک ، Instagram Checkout و خرید زنده در فیس بوک در 12 ماه گذشته ، بسیاری از نقاط اصطکاک باقی مانده بین کشف و خرید محصولات در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از بین رفته است.

در این پست وبلاگ ، جدیدترین ویژگی های رایگان را که مارک ها می توانند برای فروش مستقیم از سیستم عامل اینستاگرام یا فیس بوک و همچنین نیازهای تجاری برای استفاده از آنها استفاده کنند ، برجسته می کنم.

Click here to access a month's worth of Instagram tips & free templates.

3 ابزار جدید خرید Instagram برای آگاهی از آنها

1 فروشگاه های فیس بوک

از نظر فنی ، این ابزار توسط فیس بوک که مالک اینستاگرام است راه اندازی شد. با این حال ، پیروان اینستاگرام شما برای خرید با این ویژگی به حساب Facebook نیاز ندارند.

فروشگاه های فیس بوک ، در ماه مه راه اندازی شد ، مارک ها را قادر می سازد فروشگاه های آنلاین ایجاد کنند که مستقیماً به اینترنت لینک می شوند به اینستاگرام ، WhatsApp ، Messenger یا صفحه تجاری فیس بوک یک مارک.

هنگام ایجاد یک فروشگاه رایگان ، مارک ها می توانند لیست محصولات انبوه یا جداگانه را با عکس بارگذاری کنند ، قیمت ها و توضیحات ؛ رنگ و متن دکمه فروشگاه را تغییر دهید تا با مارک آنها سازگار باشد. و انتخاب کنید بازدیدکنندگان مستقیماً از فروشگاه یا از طریق ادغام با یک وب سایت تجارت الکترونیکی که قبلاً از آنها استفاده می کنند ، محصولات را خریداری کنند.

فروشگاه های فیس بوک را می توان در مدیر تجارت فیس بوک ایجاد کرد . برای شروع ، به امتیازات مدیر به حساب کسب و کار Instagram یا Facebook Business نیاز دارید که می توانید فروشگاه را به آن لینک دهید – و همچنین امتیازات مدیر برای نام تجاری خود کاتالوگ فیس بوک .

پس از ایجاد فروشگاه ، می توان آن را مستقیماً به نمایه کسب و کار اینستاگرام شما پیوند داد. وقتی این کار تمام شد ، نمادی با عنوان “مشاهده فروشگاه” در نمایه تلفن همراه شما در زیر بیوگرافی نشان داده می شود. در این مرحله ، می توانید از نمایه های فیس بوک بیزینس به دسک تاپ به فروشگاه های فیس بوک دسترسی داشته باشید ، اما از طریق سایت های دسک تاپ اینستاگرام یا واتس اپ به این موارد دسترسی ندارید.

اینجاست که وقتی یک کاربر برنامه Instagram از حساب جوهر با کاغذ دیدار می کند ، تجربه Shop چگونه است ، یک شرکت چاپی که فروشگاه فیس بوک را ارائه می دهد:

Ink meets paper facebook shop link on instagrqam bio ink meets paper facebook and instagram shop

فروشگاه های فیس بوک ، که برای کلیه مشاغل مورد نیاز صفحه کسب و کار ذکر شده در بالا رایگان است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار فروشگاه های فیس بوک و پیشینه دلیل راه اندازی فیس بوک ، این پست را بررسی کنید . 2. Instagram Checkout

برای مارک هایی که می خواهند چند محصول منتخب را در اینستاگرام بفروشند یا وقت لازم برای ایجاد یک صفحه کسب و کار یا کاتالوگ فیس بوک برای افتتاح فروشگاه ندارند ، اینستاگرام همچنین یک تجربه Checkout درون برنامه ای ارائه می دهد که به Instagram Shoppable پیوند دارد پست ها.

قبل از سال 2020 ، چندین مارک از پست های قابل خرید استفاده می کردند. این پست ها ، که اغلب تصویری از یک محصول یا تجربه را برجسته می کنند ، به کاربران امکان می دهد برای مشاهده محتوای آن در یک فهرست آنلاین خارج از سیستم عامل ، روی آن ضربه بزنند.

Instagram shoppable post

اما ، در مارس ، اینستاگرام یک ویژگی Checkout را راه اندازی کرد که اجازه می داد خریدهای قابل خرید به طور مستقیم در برنامه انجام شود.

در اطلاعیه ای ، اینستاگرام توضیح داد که Checkout درون برنامه ای را راه اندازی کرده است تا هنگام الهام گرفتن از خرید ، کاربران را در سیستم عامل نگه دارد.

اینستاگرام همچنین اضافه می کند ، “مشاغل واقعاً می توانند از اکوسیستم کامل ویژگی های خرید اینستاگرام برای ایجاد تجاربی که باعث آگاهی و معاملات همه در یک مکان است استفاده کنند.

در حال حاضر ، Checkout حداقل تا سال 2021 برای مارک ها رایگان است. با این وجود ، ممکن است هزینه های فروش برای مشاغل بعد از آن وجود داشته باشد.

“ما همچنین می خواهیم در این زمان سخت اقتصادی به کاهش هزینه های تجارت کمک کنیم ، بنابراین از فروش هزینه مشاغل استفاده از Checkout در اینستاگرام تا پایان سال چشم پوشی می کنیم” پست اینستاگرام گفته شد.

اکنون ، هنگامی که کاربران برای اولین بار روی یک پست قابل خرید کلیک می کنند که به ویژگی Checkout پیوند دارد ، از آنها خواسته می شود تا نام ، اطلاعات صورتحساب و آدرس حمل و نقل خود را ارائه دهند و سپس می توانند بر روی “ثبت سفارش” مستقیماً در Instagram کلیک کنند . برای از بین بردن بیشتر اصطکاک ، کاربران می توانند برنامه را روی اطلاعات خرید را به خاطر بسپارند بنابراین نیازی نیست که هر بار سفارش دهند آن را ارسال کنند.

Instagram shopping post and store

تصویر منبع

در این مرحله ، ممکن است این سال را داشته باشید ، “این چه تفاوتی با فروشگاههای فیس بوک دارد؟”

هر دو ابزار به طور مشابه به مشتریان امکان می دهند مستقیماً از طریق Instagram خرید کنند. با این حال ، یک فروشگاه یک فروشگاه کوچک آنلاین است که در آن می توانید یکی از بسیاری از محصولات ذکر شده توسط یک مارک را خریداری کنید. در همین حال ، Checkout به مصرف کنندگان امکان می دهد محصولی را که اتفاقاً در پست Instagram Shoppable در خبرمایه یا صفحه نمایه یک مارک مشاهده می کنند ، خریداری کنند.

علاوه بر این ، برای استفاده از ویژگی Checkout ، باید همان شرایط مغازه های فیس بوک را داشته باشید ، به علاوه تأیید برای Instagram خرید .

اگر می خواهید در خرید و فروش اینترنتی بپردازید ، اما نمی خواهید میزان فروش چندین محصول را در فروشگاه های گسترده تر بررسی کنید ، گزینه Checkout می تواند برای برند شما مناسب باشد. با Checkout ، می توانید یک یا دو محصول را در عرض چند پست بفروشید و محتوای خود را برای معاملات و معیارهای فروش نظارت کنید.

3 خرید زنده اینستاگرام و فیس بوک

در حالی که ویژگی های فوق با اینستاگرام و فیس بوک ادغام می شود و به مخاطبان امکان می دهد محصولات را از پست ها یا داستان های از پیش منتشر شده خریداری کنند ، فیس بوک همچنین از ویژگی های خرید مستقیم برای هر دو سیستم عامل خود رونمایی کرده است.

خرید زنده اینستاگرام

گذشته از افزودن Checkout به پست های درون خبر ، خرید زنده اینستاگرام ، اولین ویژگی خرید زنده که توسط یک مارک متعلق به فیس بوک راه اندازی شده است ، تجربه خرید مشابهی را برای محتوای زنده پخش شده در برنامه به ارمغان می آورد.

اساساً ، خرید زنده اینستاگرام به مارک ها یا تأثیرگذارهای اینستاگرام اجازه می دهد تا حضور داشته باشند یک CTA کوچک برای محصولی در پایین جریان مستقیم Instagram. در زیر مثالی آورده شده است که در آن یک تأثیرگذار به طور مستقیم در مورد یک محصول بحث می کند زیرا CTA Checkout آن در پایین صفحه برجسته شده است:

Instagram live shopping content

منبع تصویر

وقتی یک بیننده Instagram Live ، CTA Checkout را می بیند و روی “افزودن به کیف” کلیک می کند ، اگر بخواهد به تماشای جریان ادامه دهد ، می تواند سفارش را برای بعد ذخیره کند یا می تواند بلافاصله محصول را از طریق Checkout خریداری کند.

اگر کاربری محصولی را در کیف اینستاگرام خود قرار دهد ، می تواند با رفتن به برگه برنامه برنامه و ضربه زدن روی “خرید” در پیمایش بالا ، آن را پیدا کند. از صفحه فروشگاه استفاده کنید ، سپس می توانند روی نماد کیف در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنند تا محصولات کارتن را مشاهده کنند:

Instagram shopping tab of app

از آنجا که کاربرانی که از طریق خرید زنده اینستاگرام اقلام را خریداری می کنند برای نهایی کردن خرید به Instagram Checkout هدایت می شوند ، مارک ها قبل از استفاده از خرید زنده باید به Instagram Checkout دسترسی پیدا کنند.

خرید مستقیم فیس بوک

اگر مخاطبان شما در وهله اول در فیس بوک هستند ، می توانید از ویژگی جدید خرید مستقیم فیس بوک – که در بهار سال 202 رونمایی شد – استفاده کنید.

Facebook Live Shopping feature

منبع تصویر

مانند اینستاگرام خرید زنده ، این ویژگی به مخاطبان مشاهده شده در جریان های زنده فیس بوک اجازه می دهد تا محصولات مرتبط را مشاهده کنند. از آنجا ، کاربر می تواند با کلیک بر روی پنجره بازشو آن محصولات را خریداری کند در حالی که هنوز فیلم های Facebook Live را تماشا می کنید.

روند تبلیغ محصولات شما در جریان پخش زنده فیس بوک ، مشابه تبلیغ در اینستاگرام است:

  • ابتدا باید فروشگاه فیس بوک را شروع کنید برای مخاطبان به خرید یکپارچه از طریق Facebook Live.
  • پس از آماده شدن فروشگاه ، به ایجاد یک ویدیوی زنده برای حساب Facebook خود بروید و روی برگه خرید زنده کلیک کنید و “فعال کردن خرید زنده” را تغییر دهید.
  • پس از فعال شدن در خرید ، می توانید دکمه ای را کلیک کنید که روی آن می گوید ” محصولی از فروشگاه “ و محصولی را که می خواهید هنگام ضبط کردن به آن نشان دهید انتخاب کنید.

برای کسانی که به خریدهای زنده فیس بوک یا اینستاگرام عادت می کنند ، فیس بوک یک پیشنهاد مفید ارائه می دهد لیست بهترین روشها برای پخش جریانی در وب سایت خود. این نکات شامل تمرین با یک رویداد زنده خصوصی ، تکرار اطلاعات کلیدی درباره محصولات ، ذخیره خوراک مستقیم در جدول زمانی شما و پیگیری افرادی است که پس از ضبط نظرات خود را در مورد خبر شما به اشتراک گذاشتند.

هنگام فروش محصولات در اینستاگرام چه مواردی را باید در نظر داشته باشید

در این مرحله ، شما ممکن است آماده فروش محصولات برند خود با استفاده از ویژگی های خرید درون برنامه ای اینستاگرام باشید. با این حال ، همانطور که با هر روش بازاریابی یا فروش جدیدی روبرو می شوید ، می خواهید چند نکته اساسی را در ذهن داشته باشید:

استراتژی محتوای شما هنوز کلیدی است.

اگرچه انفجار پیروان خود با پست های پر شده از عکس های محصول یا پیام های تبلیغاتی اولیه ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد و امیدوار باشید که کاربران بلافاصله روی دکمه Checkout کلیک کنند ، ممکن است برخی از مخاطبان به محتوایی که به نظر می رسد یک تبلیغ اساسی است پاسخ خوبی ندهند.

به یاد داشته باشید ، کاربران شبکه های اجتماعی روزانه تبلیغاتی را با عکس های محصول و توضیحات ملایم مشاهده می کنند. اگر محتوای شما بیش از سایر پست های تبلیغاتی موجود در آن برجسته نباشد ، مخاطبان شما ممکن است از شما جدا شوند ، حتی اگر مارک شما را دوست داشته باشند.

به جای ارسال تصاویر یا فیلم های اصلی محصولات مرتبط با Checkout ، یک قدم فراتر بروید. به عنوان مثال ، می توانید آموزش پخش جریانی مستقیم را در جایی که یک تأثیرگذار درباره محصول شما بحث می کند پخش کنید یا منتشر کنید محتوای تولید شده توسط کاربر

مانند توصیفات مشتری. این نوع محتوا ، در عین حال ارائه سود افراد واقعی به محصول شما ، جزئیات ارزشمندتر از عکس اصلی را به مخاطبان نشان می دهد. این می تواند آنها را ترغیب کند خیلی سریعتر روی کالاهای شما کلیک کرده و خریداری کنند.

شما می خواهید ویژگی مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید.

در حالی که فروشگاه ها به شما امکان می دهند دسته ای از محصولات مختلف را بطور همزمان از شما بخرند ، Checkout و خرید زنده اینستاگرام به شما امکان می دهد تا از طریق محتوای خود از موارد یا خدمات خاصی استفاده کنید. در حالی که فروشگاه های فیس بوک ممکن است برای مارک هایی که می توانند همزمان چندین محصول را تحویل دهند و بالقوه بالقوه را کنترل کنند عالی باشد. تقاضا ، پرداخت و خرید زنده می تواند برای مشاغل کوچکتر مفید باشد که هر بار راحت تر یک محصول مستقل را برجسته می کنند.

علاوه بر این ، اگر یک زنجیره تأمین قاتل ، تعداد زیادی محصول برای فروش دارید و هیچ وقت برای تولید محتوا ندارید ، یک فروشگاه فیس بوک می تواند به شما در انتقال موجودی کالا کمک کند. در همین حال ، اگر یک تیم محتوای عالی دارید ، اما فقط چند محصول اصلی برای فروش دارید ، ممکن است بخواهید بازاریابی محصول جامد ایجاد کنید. محتوای با Instagram Checkout جفت شد.

شما می خواهید معیارهای خود ، از جمله درآمد را کنترل کنید.

اگرچه مارک ها نیازی به پرداخت هزینه فروشگاه های فیس بوک ، Checkout یا خرید زنده ندارند ، با این وجود زمان و تلاش صرف ایجاد و نگهداری فروشگاه یا محتوایی می شود که موارد فروخته شده در Checkout را برجسته کند. به همین دلیل ، می خواهید میزان استراتژی های مربوط به تعاملات و مالی مربوط به هر استراتژی ای را که در پیش می گیرید ، کنترل کنید. اگرچه این معیارها می توانند به شما کمک کنند یاد بگیرید چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید ، اما همچنین می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید این ویژگی ها ارزش وقت تیم شما را دارند یا نه.

اگر یک استراتژی تجارت الکترونیکی در اینستاگرام یا یک سیستم عامل آنلاین دیگر در نظر دارید و نمی دانید از کجا باید برنامه ریزی کنید ، راهنمای نهایی ما برای تجارت الکترونیک . اگر شما علاقه مند به یادگیری نحوه تغییر مارک های دیگر به تجارت الکترونیکی در سال 2020 هستید ، بررسی کنید این قطعه را خارج کنید .

Editor’s Note: This blog post was originally published December 2020, but was updated in June 2021 to add new information about Facebook and Instagram features.

30 days of instagram

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *