اتوماسیون بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه یک پشته فناوری بازاریابی (Martech) بسازیم که با رشد شما همراه شود

تیم بازاریابی شما شش ماه دیگر چگونه خواهد بود؟ یا یک سال دیگر؟ چند نفر را اضافه می کنید؟ به چه ابزار ، سیستم و داده جدیدی نیاز خواهید داشت؟

س potentialالات بالقوه زیادی می توانید در مورد آینده شغلی خود بپرسید ، اما یک اطمینان وجود دارد: با رشد بیشتر با داده های بیشتری برخورد خواهید کرد ، افراد بیشتری را پردازش می کنید و مشکلات پیچیده تری خواهید داشت.

اما در تیم بازاریابی خود چگونه با آن کنار می آیید؟ اینجاست که فناوری بازاریابی یا martech وارد می شود. با اتوماتیک سازی وظایف و رفع موانع از روند کار تیم شما ، فناوری بازاریابی به تیم شما این قدرت را می دهد تا وقت کمتری را برای انجام کارهای اساسی تلف کند و به این ترتیب به کسب و کار شما امکان رشد موثرتر می دهد.

Download Now: HubSpot's Annual State of Marketing Report

وقتی همه کارها را کنار هم قرار می دهید ، یک دسته فناوری بازاریابی به دست می آورید: مجموعه ای از ابزارهایی که تیم شما برای انجام بهترین کار خود هر روز استفاده می کند.

به عنوان گروه و مقیاس تجاری خود ، ایجاد یک پشته martech مهم است که روندهای روزمره شما را ساده می کند. در این پست ، ما تمام مواردی را که می خواهید در مورد martech و چگونگی ساخت یک پشته فن آوری بازاریابی بدانید که با رشد کسب و کار شما با شما خواهد ماند ، مرور خواهیم کرد.

فناوری بازاریابی را هر نوع بازاریابی می تواند استفاده کند – حتی بازاریاب های غیر دیجیتال. از یک ابزار martech معمولاً برای یک رشته بازاریابی متفاوت استفاده می شود.

در اینجا چند نمونه از رشته ها و یک ابزار martech وجود دارد که می تواند برای آنها استفاده شود.

به جای استفاده از انبوهی از ابزارهای مختلف ، برخی از بازاریابان تصمیم می گیرند که یک راه حل همه در یک را انتخاب کنند مانند مرکز بازاریابی .

چگونه از فناوری در بازاریابی استفاده می شود؟

فن آوری توسط بازاریابان برای اجرای مبارزات بازاریابی خود استفاده می شود. بازاریابان از نرم افزار برای خودکار کردن وظایف بازاریابی استفاده می کنند / و داده ها را جمع آوری کنید تا بتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت کمپین و تأثیر آنها بر مشتریان را بدست آورند.

به عنوان مثال ، بگویید تیم شما زمان قابل توجهی را برای ارسال ایمیل به مشتریان صرف می کند. این اقدام تکراری احساس می شود ، و باعث می شود افراد از انجام کارهای فشرده تری دور شوند. شما می توانید استفاده کنید از نرم افزار اتوماسیون ایمیل / ، بنابراین زمان کمتری برای ارسال ایمیل صرف می شود.

همچنین می خواهید نرم افزاری را که استفاده می کنید داده های مربوط به آن ایمیل ها را ردیابی کنید ، بنابراین درکی از نحوه تعامل کاربران با آنها کسب می کنید.

به طور خلاصه ، بازاریابان برای سهولت کار و درک سطح موفقیت خود از فناوری استفاده می کنند. فناوری ای که بازاریاب ها در کارزارهای خود استفاده می کنند به عنوان پشته فن آوری بازاریابی شناخته می شود

بگذارید بگوییم که شما در درجه اول روی SEO و تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی تمرکز می کنید. شما می توانید ابزار زیر را به مجموعه فناوری بازاریابی خود اضافه کنید: Moz برای جستجوگرها و HootSuite برای مدیریت رسانه های اجتماعی.

همچنین می توانید یک راه حل همه در یک مانند مرکز بازاریابی تا از راهکارهای بازاریابی در زمینه سئو و رسانه های اجتماعی خود مراقبت کنید.

به عنوان مثال ، ابزار جستجوگرها مارکتینگ هاب با استفاده از ابزار تحقیق داخلی کلمات کلیدی و همچنین مشاوره بهینه سازی از نوع خود ، هنگام ایجاد محتوا ، به شما در بهینه سازی سایت خود کمک می کنند.

Marketing tech SEO tool from HubSpot

ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی از آن مراقبت خواهد کرد همه چیز مربوط به رسانه های اجتماعی – از جمله ایجاد پست و تجزیه و تحلیل مشارکت مخاطبان. حتی می توانید مستقیماً به نظرات این ابزار پاسخ دهید.

Marketing tech social media management tool from HubSpot

به طور کلی ، فناوری انتخاب شده به شما کمک می کند تا از ابتدا تا انتها مبارزات خود را اجرا کنید.

اما با انتخاب بسیاری از افراد ، ساخت یک پشته martech که برای تیم شما مفید باشد دشوار است. بیایید بررسی کنیم چگونه می توانید یک پشته موثر بسازید.

نحوه ساخت پشته فناوری بازاریابی

هیچ روش خارج از جعبه برای ساخت پشته martech شما وجود ندارد. شرکت شما منحصر به فرد است و مجموعه کامل بازاریابی شما قرار نیست کاملاً شبیه دیگران باشد.

این زمان انتخاب ابزارهای فنی مناسب برای تیم شما و تنظیم آنها به روشی است که تیم آینده شما بتواند از آنها استفاده کند و آنها را درک کند. برای انجام این کار ، مراحل زیر را انجام دهید.

1 استراتژی ها و اهداف اصلی بازاریابی خود را مشخص کنید.

قبل از انتخاب هرگونه ابزار martech ، باید استراتژی های بازاریابی خود را مشخص کنید. همچنین لازم نیست پیچیده باشد: شما به سادگی باید در مورد استراتژی های اساسی که می خواهید اجرا کنید ایده داشته باشید.

اگر در حال حاضر یک تیم بازاریابی مستقر دارید ، نگاهی به استراتژی های موجود بیندازید. این به شما کمک می کند ، از ابتدا ، انواع ابزارهای مورد نیاز خود را بسنجید.

یک مثال. بگذارید بگوییم که شما می خواهید میزان بازدید ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید. استراتژی آن SEO است. در مرحله بعدی ، می خواهید لیدها را بگیرید. بنابراین می توانید در یک استراتژی طراحی مجدد وب سایت سرمایه گذاری کنید که دعوت به اقدامات شما را با کارآیی بیشتری برجسته کند.

این استراتژی ها را در یک سند یادداشت کنید ، سپس ایده هایی را برای ابزارهای احتمالی که می توانید برای اجرای استراتژی ها استفاده کنید قرار دهید. اگر نمی دانید از کدام ابزار استفاده می کنید ، کافی است بنویسید که پس از تحقیقات بیشتر آنها را لیست می کنید.

مثال 1

  • هدف : افزایش ترافیک ارگانیک
  • استراتژی : SEO
  • ابزار : تعیین می شود

مثال 2

  • هدف : بازدیدکنندگان بیشتری را برای تبدیل
  • استراتژی : طراحی مجدد وب سایت
  • ابزار : تعیین می شود

2. برای یافتن چالش های آنها از تیم خود نظرسنجی کنید.

در مرحله بعد ، با تیم خود بنشینید و از چالش هایی که هنگام تلاش برای اجرای وظایف روزمره با آنها روبرو می شوند ، مطلع شوید.

چه چیزی زمان بیشتری را به گردش کار آنها اضافه می کند؟ چه چیزی کار آنها را سخت تر می کند؟

در حالی که مکالمه باید پایان باز داشته باشد ، سعی کنید چالش های آنها را به اهداف بازاریابی خود مرتبط کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را افزایش دهید ، بپرسید که به طور خاص تیم شما هنگام تلاش برای بهینه سازی وب سایت چه چالشی را پیدا می کند اگر آنها می گویند تحقیقات کلمات کلیدی بیش از حد زمان می برد ، پس می دانید که به طور خاص به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید.

این چالش ها را در همان سندی که قبلاً شروع کرده اید یادداشت کنید. این کار را ساده انجام دهید – فقط یک جمله یا چند نکته مهم عمل می کند.

مثال 1

  • هدف : افزایش ترافیک ارگانیک
  • استراتژی : SEO
  • چالش ها : تحقیقات درباره کلمات کلیدی زمان زیادی می برد
  • ابزار : ابزار تحقیق کلمات کلیدی که روند کار را سریعتر می کند

مثال 2

  • هدف : بازدیدکنندگان بیشتری را برای تبدیل کنید
  • استراتژی : وب سایت دوباره طراحی شده
  • چالش ها : به دلیل قدیمی بودن سیستم باطن ، اضافه کردن CTA امکان پذیر نیست
  • ابزار : سیستم جدید مدیریت محتوایی که به تیم امکان می دهد CTA ها را به هر صفحه اضافه کند

3 بودجه تخمینی را تعیین کنید.

اگر توانایی تهیه آن را نداشته باشید ، ساخت پشته رویایی martech شما معنی ندارد. همانطور که شروع به تعیین انواع ابزارهای مورد نیاز خود می کنید ، به بودجه ای که برای آنها اختصاص می دهید ، فکر کنید.

در این مورد می توانید چندین روش انجام دهید. شما می توانید برای هر ابزار یا هر استراتژی بودجه تعیین کنید. متناوباً ، می توانید به طور سالانه ، سه ماهه یا ماهانه بودجه ای را برای کل تیم انتخاب کنید.

انتخاب بودجه ماهانه بهترین انتخاب برای مشاغل کوچک بدون تیم مالی اختصاصی است. بیشتر ابزارها به صورت اشتراک ماهانه در دسترس هستند که در صورت عدم کار برای تیم ، کنار گذاشتن آن آسان تر می شود.

همچنین می توانید بودجه ای را برای هر استراتژی انتخاب کنید. به عنوان مثال ، می توانید تصمیم بگیرید که ماهیانه 200 دلار در ابزار SEO سرمایه گذاری کنید.

حتماً صندلی های مورد نیاز برای این ابزار را در نظر بگیرید یا اطمینان حاصل کنید که تیم برای اشتراک یک اشتراک آزاد است. در بیشتر مواقع ، اشتراک یک اشتراک بدون مشکل کار می کند و می توانید مبلغ قابل توجهی پس انداز کنید.

4 درباره ابزارهایی که برای پشته martech خود در نظر می گیرید تحقیق کنید.

اکنون که استراتژی ها ، ایده های ابزار و بودجه خود را دارید ، وقت آن است که در مورد محصولات واقعی که به پشته martech خود اضافه می کنید تحقیق کنید. اگر یک رهبر بازاریابی هستید ، می توانید این کار را به تک تک اعضای تیم بسپارید ، زیرا آنها کسانی هستند که از این ابزارها استفاده می کنند.

برای دریافت ایده کلی در مورد پیشنهاداتی که در آنجا وجود دارد ، مراجعه به پست های مربوط به محصول مفید است. به عنوان مثال ، برای چالش های تحقیق در مورد کلمات کلیدی در تیم خود ، می توانید لیستی از ابزار تحقیق کلمات کلیدی . اگر به دنبال CMS جدید هستید ، باید به لیست نگاه کنید. از بهترین سیستم های CMS .

از آنجا می توانید قیمت گذاری ، بررسی محصولات و تناسب کلی تیم خود را بررسی کنید.

لیستی از ابزارهای فنی را در یک صفحه گسترده تهیه کنید و شامل قیمت گذاری و توضیحات کلی محصول شوید. از آنجا ، لیست را اصلاح کنید تا زمانی که در مورد ابزاری که می خواهید امتحان کنید ، تصمیم بگیرید و مطمئن شوید که آیا این ابزار به اشتراک ماهانه یا سالانه نیاز دارد.

5. ابزارهای غیر بازاریابی را در نظر بگیرید تا به مجموعه فناوری خود اضافه کنید.

وقتی درباره پشته martech صحبت می کنیم ، اغلب درگیر ابزارهای خاص بازاریابی می شویم. اما طیف گسترده ای از ابزارهای “عمومی” وجود دارد که برای یک تیم بازاریابی مفید است.

ابزارهای مدیریت پروژه ، سیستم عامل های همکاری و راه حل های نرم افزاری همگام سازی داده ها تنها تعدادی از محصولاتی است که می توانید در نظر بگیرید. هر چیزی که باعث کاهش زمان گردش کار پیچیده شود ، ارزش بررسی دارد. Google Drive مثالی خواهد بود ، و همچنین Asana .

این محصولات را از جمله قیمت گذاری و توضیحات مختصر به لیست martech خود اضافه کنید.

6. داده هایی را که به ابزار منتقل می کنید ، جمع آوری کنید.

پس از خرید ابزارها ، زمان انتقال داده ها فرا رسیده است. در حال حاضر لیستی از Lead ها دارید؟ اسناد Microsoft Word را که می خواهید برای ویرایش مشترک در Google Drive وارد کنید ، چطور؟

همه آنها را در پوشه ها کامپایل کنید. نوعی داده را به هر یک از اعضای تیم اختصاص دهید. به عنوان مثال ، یک عضو تیم می تواند مخاطبین را از یک کنفرانس گردآوری کند. یکی دیگر از اعضای تیم می تواند الگوهای فعلی را که برای پست های خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید ، گردآوری کند. دیگری می تواند تمام نسخه های موجود در وب سایت را برای طراحی مجدد وب سایت جمع آوری کند.

وقتی زمان ثبت نام برای ابزارها و استفاده از آنها فرا رسیده است ، می توانید این پرونده ها و داده ها را منتقل کرده و با سهولت بیشتری محل را متوقف کنید.

7. برای ایجاد گردش کار در هر ابزار ، به یک عضو تیم اختصاص دهید.

اکنون وقت آن است که ابزارهای martech را به کار بگیرید ، نمی خواهید آن را بدون گردش کار برای تیم خود بیرون بیاورید. این راهی آسان برای پایان یافتن با اشتراکی است که هیچ کس از آن استفاده نمی کند.

به یک عضو تیم اختصاص دهید تا یک ابزار خاص را جستجو کند. این عضو تیم مراحل کار برای استفاده موثر از ابزار را یادداشت می کند و یک آموزش گام به گام با تصاویر را می نویسد. بعد از آن ، جلسه ای را برای عضو تیم برنامه ریزی کنید تا یک آموزش زنده را انجام دهد.

چرا؟ بدون حدس و گمان زیاد می توانید بهترین روش استفاده از ابزار را ایجاد کنید. اگر همه افراد بلافاصله از این ابزار استفاده کنند ، این روند پراکنده و اتفاقی خواهد بود. با داشتن یک فرآیند یکنواخت و یکنواخت ، می توانید تضمین کنید که هر یک از اعضای تیم در کمال استفاده از این ابزار استفاده می کند.

8. موفقیت ابزارها را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت لزوم راه حل ها را تغییر دهید.

شما نمی خواهید در آخر با یک پشته martech استفاده نشده استفاده کنید. همیشه ابزار خود را برای موفقیت آنها بررسی کنید – چه آنها به طور مflowثر گردش کار را ساده می کنند ، چه کارهایی را به صورت خودکار انجام می دهند و یا به تیم شما کمک می کنند کار خود را به روش بهتری انجام دهد.

در غیر این صورت ، لغو اشتراک و جستجوی راه حل دیگری شرم آور نیست. نگاهی به پست های نظارت بر محصول بیندازید ، یا درباره ابزارهای منفردی که ممکن است از دیگر رهبران بازاریابی شنیده باشید تحقیق کنید.

بیایید چند نکته را که باید هنگام ساخت پشته martech خود استفاده کنید ، بررسی کنیم.

نکات پشته Martech

هنگامی که مجموعه فناوری بازاریابی خود را ایجاد می کنید ، به انواع مختلف جهات مختلف کشیده خواهید شد. وقتی کسب و کار شما در حال رشد است ، وسوسه خواهید شد که پیچیدگی بیشتری را برای رفع شکاف های فوری اضافه کنید.

ما آنجا بوده ایم. تیم عملیات بازاریابی HubSpot کاملاً با چالش مقابله بیشتر و بیشتر با رشد تیم ما آشنا است.

ما در این راه چیزهای زیادی آموخته ایم – بنابراین ما اطلاعاتی را از متخصصان عملیات ساکن HubSpot جمع آوری کردیم تا از آنها بپرسیم چه کسی می خواستند هنگام رشد پشته فن آوری بازاریابی خود HubSpot بدانند.

1 اول استراتژی ، دوم فناوری.

با رشد شرکت ها ، اعتماد به فناوری برای پشتیبانی از فرایندهایی که هنوز در حال پیشرفت هستند ، وسوسه انگیز است. معمولاً این اتفاق وقتی می افتد که تیمی از ابزارهای قدرتمندی که توانایی بالایی دارند استفاده می کند و سعی می کند سیستم های خود را در اطراف آن قالب کند.

تیم عملیات بازاریابی HubSpot نیز این اشتباه را مرتکب شده اند و با یک نگاه مهم: آنچه که پشته های فنی واقعاً قدرتمند را از هم جدا می کند فقط مربوط به این فناوری نیست.
کری هارینگتون ، تحلیلگر بازاریابی در Ops اینجا در HubSpot ، توضیح می دهد: “” این ابزارها خود شما را به موفقیت نمی رسانند ، بلکه به شما نشان می دهند که چگونه از آنها استفاده می کنید. ”

هارینگتون با HubSpot Partners همکاری نزدیک داشته و با بسیاری از کسانی که در ساخت پشته های فنی خود بودند مشورت کرده است. او به آنها آموخت که درباره فن آوری خود به عنوان نیروگاه اصلی سیستم های خود ، بلکه وسیله ای برای اجرای کارآمد و م strategyثر استراتژی خود فکر نکنند.

اگر هنوز در حال توسعه استراتژی خود هستید ، سعی کنید پشته فناوری خود را بیرون بکشید و تجسم کنید. این به شما فرصتی می دهد تا درباره هر ابزاری ، هدفی که در خدمت آن است و هرگونه همپوشانی یا تکثیر در ابزارهای شما ، انتقادی بیندیشید.

2. سیستم ها را ساده نگه دارید.

آیا در مورد اصل “ساده نگه دارید ، احمقانه” (KISS) چیزی شنیده اید؟ اصطلاحی که در ابتدا توسط یک مهندس هوانوردی در نیروی دریایی ایالات متحده ابداع شده است ، بیان می کند که سادگی بیشترین سطح پذیرش و تعامل کاربر را تضمین می کند.

این اصطلاح غالباً در طراحی نرم افزار استفاده می شود ، به عنوان مثال ، جایی که عملکرد و دستورالعمل می تواند محصولات را با گذشت زمان غیرقابل کنترل کند.

با ادامه رشد خود چگونه از بروز این اتفاق در شرکت خود جلوگیری می کنید؟ استراتژی فعلی خود را روی کاغذ بیاورید ، و ارزش هر مرحله از روند خود را با تیم رهبری خود مرور کنید. در نظر بگیرید که چه فرایندهایی می توانند با کارایی بیشتری انجام شوند و چه چیزهایی می توانند به طور کلی حذف شوند.

مارک متکوف ، مدیر فناوری بازاریابی در HubSpot می گوید: “محرک شماره 1 سیستم های پیچیده تجارت قوانین پیچیده تجارت است.” “اگر می توانید تا آنجا که ممکن است ، پس بدون در نظر گرفتن نحوه ساختار سیستم های خود ، در مسیر درست پیش خواهید رفت. ”

3 راه حل های میان مدت را هدف قرار دهید.

در یک دنیای ایده آل ، هر تصمیمی که امروز درباره پشته فن آوری خود بگیرید ، برای تیم شما برای سالهای آینده یکپارچه خواهد بود.

اگرچه در صورت مقیاس گذاری ، احتمالاً طی چند سال آینده ده ها بار سیستم را تغییر می دهید. شما نباید نگران انتخاب فناوری برای همیشه خود باشید ، اما به ابزاری که 6 ماه دیگر منسوخ می شود نیز بسنده نکنید.

Metcoff پیشنهاد می کند “هدف میان مدت را داشته باشید.” “هزینه سیستمهای سوئیچینگ هرگز کمتر نبوده است ، به لطف ظهور دیتاستروهای ثابت تر مانند سیستم عامل داده مشتری که می تواند زیربنای سیستم های روبرو باشد ، و راه حل های iPaaS که به شما امکان می دهد ارائه دهندگان دفتر جلو را برای انتقال آسان داده ها ادغام کنید. ”

4 همه چیز را مستند کنید و آن را به خوبی مستند کنید.

تصور کنید در کابینت ادویه خود را باز کنید ، آماده پختن یک مرغ کاری هستید و متوجه می شوید که هیچ چیزی در کابینت برچسب گذاری نشده است. هر ادویه و سبزی در یک کوزه رنگی است و فاقد برچسب ماده و تاریخ انقضا است.

تا زمانی که حس بویایی قابل توجهی نداشته باشید ، این پروژه بسیار آسان و لذت بخش نخواهد بود.

قدم گذاشتن در نقش جدید فقط این است که بدانید روندها و پایگاه داده تیم جدید شما به درستی ثبت نشده است. این در بین شرکتهای در حال رشد معمول است ، زیرا با رشد پایگاه داده و تکامل سیستمهای شما ، به راحتی می توانید با بی نظمی ، مشکلات یکپارچگی داده ها و سردرگمی مواجه شوید.

بسیاری از این موارد دقیقاً رد می شوند – چه کسی دوست دارد مستند کند؟ چه کسی وقت دارد که یک روز نوآوری را برای انجام کارهای ظاهراً ادمین “هدر” دهد؟ ما این موضوع را دریافت کردیم – اما به خاطر تیم آینده خود ، اطمینان حاصل کنید که وقت خود را گذاشته و بنیان مناسب معماری داده را گذاشته اید.

“مگی باتلر ، مدیر تیم بازاریابی سازنده در HubSpot می گوید:” من نمی توانم به شما بگویم که چند بار باید تاریخچه یک تغییر را مرور کنیم یا “طی” چند سال گذشته “یک موضوع را بررسی کنیم”. “اگر کسی چیزی را مستند نکند ، واقعاً بسیار سخت می شود.”

یکی از منابع بسیار ارزشمندی که HubSpot در طول یکی از جهش های خود داشت ، اسنادی بود که توسط مهندسان ما ساخته شده بود و به زبان ساده نحوه کار منطق و کد را توضیح می داد. هدف این سطح از اسناد و مدارک در همه برنامه ها باشد و برای همه اعضای تیم شما به راحتی قابل دسترسی باشد.

از نظر ابزارهای بازاریابی ، مدیریت سرب ابزار” مستند کردن همه “است. از این ابزار می توان برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی از کلیه اطلاعات مشتری استفاده کرد ، جایی که می توانید جدول زمانی هر تعاملی که مشتریان با شما داشته اند را مشاهده کنید.

5. راه حل های نقطه ای را انتخاب کنید که برای یک هدف واحد باشد.

راه حل نقطه ای ، محصول یا خدمتی است که به یک نیاز بسیار خاص در یک سازمان بازاریابی پاسخ می دهد. بعضی اوقات ، برای انجام یک کار خاص ، واقعاً خیلی خوب ، فقط به یک نرم افزار نیاز دارید. هیچ شرمنده ای وجود ندارد.

نرم افزار همگام سازی داده ها موجود در Operations Hub مثالی عالی در این مورد است. اگر از چندین برنامه مختلف برای اجرای استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید ، پیگیری اطلاعات مشتری از هر برنامه می تواند یک روند خسته کننده باشد. ابزار همگام سازی داده می تواند با CRM شما ادغام شود تا با همگام سازی داده های مشتری از برنامه های مورد علاقه خود در یک پایگاه داده به روز ، این روند را ساده سازی کند.

اما به خاطر داشته باشید که هر قطعه ای که به زیرساخت های خود اضافه می کنید دارای خطرات انطباق ، چالش های فنی ، نگهداری و نگهداری و مدیریت عمومی است.

“Metcoff توضیح می دهد:” همچنین به دقت بررسی کنید که آیا لازم است در پشته فناوری شما ادغام شود یا خیر. “بعضی اوقات راه حل های نقطه ای در سیلو کاملاً خوب کار می کنند.”

اگر در پشته فعلی خود راه حل های نقطه ای دارید ، به نحوه قرارگیری آن در تصویر بزرگتر فکر کنید: چگونه با بقیه فناوری های شما تعامل برقرار می کند و برای ادامه کار چه کاری باید انجام دهید؟

6. سهولت استفاده را هدف قرار دهید ، اما موارد ضروری را فدا نکنید.

گزینه های زیادی وجود دارد – بنابراین به کمتر از آنچه نیاز دارید بسنده نکنید. در پایان روز ، شما باید سیستمی را انتخاب کنید که انتخاب و استفاده برای تیم شما آسان باشد ، اما همچنان قدرت و انعطاف پذیری لازم برای انجام کارها .

چالشی که امروزه با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد این است که این ابزارها از نظر قدرت سازمانی یا سهولت استفاده در سطح مصرف کننده را ارائه می دهند ، اما هر دو هرگز. در نتیجه ، بسیاری هنوز هم شرط بندی مطمئن – ابزارهای بیش از حد گران قیمت ، بیش از حد پیچیده و کم استفاده را دنبال می کنند – که به معنی صرف وقت بیشتر در سیستم ها نسبت به مشتریان شما است.

بهترین پشته فناوری بازاریابی

بهترین دسته فناوری بازاریابی برای مشاغل شما کاملاً متناسب با نیازهای شماست ، اما چند ابزار توصیه می کنیم – خصوصاً اگر فقط تیم بازاریابی خود را ایجاد می کنید.

بیایید نگاهی به پشته martech برای استفاده عمومی ، جذب بازدید کنندگان سایت ، تبدیل بازدید کنندگان سایت و سرنخ های جذاب داشته باشیم. این ابزارهای martech برای اداره یک تیم بازاریابی با عملکرد بالا ضروری است.

همکاری: Google Drive

Google Drive به تیم شما اجازه می دهد تا در مورد اسناد ، صفحات گسترده و پوشه ها – همه در cloud – همکاری کنند. دیگر نیازی نیست کسی هیچ نرم افزاری را روی لپ تاپ خود بارگیری کند. بهترین قسمت این است که از دست دادن کار با Google Drive تقریباً غیرممکن است.

قیمت گذاری : رایگان

گزینه ها : OneDrive ، Dropbox

ارتباطات: سستی

Slack یک پلت فرم پیام فوری است که به طور خاص برای کار (و نه چت های تفریحی) طراحی شده است. این ابزار به اشتراک گذاری به روزرسانی های سریع ، ارسال پرونده ها و برقراری ارتباط مستقیم در صورت لزوم برای تیم بازاریابی شما آسان می کند. با Slack ، دیگر نیازی به ارسال نامه های الکترونیکی نیست که بتواند در یک مکالمه سریع پوشش داده شود.

قیمت گذاری : رایگان ؛ 6.67 دلار / کاربر / ماه (طرفدار) ؛ 12.50 دلار / کاربر / ماه (تجارت +) سفارشی (شبکه سازمانی)

گزینه ها: Google Chat ، تیم های مایکروسافت

مدیریت پروژه: Asana

مدیریت پروژه قلب و روح بازاریابی است. خواه تیم شما در حال برنامه ریزی کمپین ها ، مدیریت گردش کار پیچیده یا کار بر اساس پروژه به پروژه باشد ، شما نمی خواهید چیزی از این طریق شکسته شود. آسانا با تهیه یک فضای مشترک برای تیم شما برای بررسی کارها و به اشتراک گذاشتن به روزرسانی های پروژه ، کار را آسان می کند.

قیمت گذاری : رایگان ؛ 10.99 دلار / کاربر / ماه (حق بیمه) ؛ $ 24.99 / کاربر / ماه (تجارت)

گزینه ها : Trello ، Freedcamp ، Project.co

ایجاد دارایی: Canva

Canva طیف گسترده ای از الگوهای مفید را برای کمک به تیم بازاریابی شما در ایجاد دارایی برای هر چیزی ارائه می دهد. پست های شبکه های اجتماعی ، بنرهای فیس بوک ، پوسترها ، اینفوگرافیک ها ، سخنرانی ها ، بروشورها و بروشورها همه می توانند با Canva ایجاد شوند. بهترین قسمت این است که می توانید به صورت رایگان شروع کنید و عملاً هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد. می توانید بلافاصله وارد سیستم شوید و از آن استفاده کنید.

قیمت گذاری : رایگان ؛ 199.99 دلار در سال (طرفدار) $ 30 / کاربر / ماه (شرکتی)

گزینه ها : Visme ، Snappa ، Adobe Creative Cloud (برای کاربران پیشرفته توصیه می شود)

تصاویر سهام: Unsplash

تصاویر سهام در هر نوع ماده بازاریابی مانند پست های وبلاگ ، بنرها ، بروشورها و بروشورها استفاده می شود. استفاده از تصاویری که آنلاین پیدا می کنید غیرقانونی است مگر اینکه تحت مجوز Creative Commons باشد. برخی از این تصاویر نیز از کیفیت حرفه ای برخوردار نیستند. Unsplash گزینه خوبی برای دسترسی و بارگیری رایگان عکسهای با کیفیت بالا در سهام است.

قیمت گذاری : رایگان

گزینه های جایگزین : Pexels ، Shutterstock (پولی) ، گتی ایماژ (پولی) ، عکسهای iStock (پولی)

بهینه سازی تصویر: Toolur

پس از بارگیری تصاویر سهام ، مهم است که آنها را فشرده کنید تا سرعت وب سایت شما را کم نکنند. ابزارهای فشرده سازی تصویر زیادی وجود دارد ، اما Toolur یکی از بهترین هاست. می توانید همزمان حداکثر 25 تصویر بارگذاری کنید ، روشهای مختلف فشرده سازی را انتخاب کنید ، کیفیت تصویر را تنظیم کنید و اندازه همه آنها را به عرض از پیش تعیین شده تغییر دهید. رقبا فقط به شما اجازه می دهند هر بار تصویر را بارگذاری کنید یا سعی کنید با محدود کردن گزینه های فشرده سازی ، میزان فروش شما را افزایش دهد.

اگر GIF ها را بهینه می کنید ، Ezgif.com را توصیه می کنیم.

قیمت گذاری : رایگان

گزینه های جایگزین : Squoosh.app ، TinyJPG

گرامر جستجوگر: گرامرلی

انتشار نسخه بدون خطا در ارائه حرفه ای بصورت آنلاین کسب و کار از اهمیت بالاتری برخوردار است. با استفاده از Grammarly ، می توانید تمام کارهای دستی را از ویرایش کپی کار خود حذف کنید. اگرچه هنوز هم توصیه می شود قبل از انتشار به قطعات خود یک بار مطالعه نهایی انجام دهید ، گرامارلی بیشترین خطاها را پیدا می کند.

قیمت گذاری : رایگان ؛ 12 دلار در ماه (حق بیمه) ؛ 12.50 دلار / کاربر / ماه (تجارت)

گزینه های جایگزین : ProWritingAid ، برنامه همینگوی

مدیریت محتوا و وبلاگ نویسی: مرکز CMS

اگر هنوز وب سایت یا وبلاگی ندارید و باید یک وب سایت ایجاد کنید ، برای تأمین انرژی وب سایت خود به سیستم CMS مقیاس پذیر نیاز دارید. اگر قبلاً وب سایتی دارید اما CMS بسیار نامناسب است و استفاده از آن سخت است ، همچنین باید به دنبال جایگزینی باشید که انتشار و به روزرسانی مطالب را آسان تر کند.

CMS Hub یکی از بهترین گزینه ها در تجارت است. شما می توانید صفحات فرود را ایجاد کنید ، فرم ایجاد کنید ، CTA های pop-up اضافه کنید ، پست های وبلاگ را منتشر کنید و تمام معیارهای عملکرد خود را در یک سیستم عامل با کاربرد آسان مشاهده کنید. این یکپارچه با مرکز بازاریابی است ، به شما امکان می دهد سایر اقدامات بازاریابی خود را به طور ناگهانی به وب سایت خود متصل کنید. از آنجا که این یک راه حل همه در یک است ، نیازی به پرداخت هزینه پلاگین ها و افزونه هایی نیست که سرعت سایت شما را کم می کنند.

قیمت گذاری : 270 دلار در ماه ( حرفه ای)؛ 900 دلار در ماه (تصدی)

گزینه های جایگزین : وردپرس ، جوملا ، دروپال

تجزیه و تحلیل بازدید کننده وب سایت: Google Analytics Knowing who’s visiting your site, when they’re visiting, where they’re visiting from, and whether they bounce off is critical to understanding and improving your overall website performance. Google Analytics also helps you measure your organic traffic, see top landing pages, and see top exit pages.

Pricing: Free

Alternatives: StatCounter (Paid), Simple Analytics (Paid)

Web Page Analytics: Google Search Console

While Google Analytics is an excellent way to measure overall website performance, Google Search Console takes it a step further by providing analytics page-by-page. You can use it to see your top queries for either the whole site or a specific page, compare time periods, and compare two or more URLs on your site.

Pricing: Free

Alternatives: Ahrefs (Paid), Moz (Paid)

Website Analytics Dashboard: Google Data Studio

You’d create a dashboard for nearly anything in marketing: email marketing performance, landing page performance, user acquisition stats, and more. For those, you’d be better off with a dedicated reporting dashboard software.

For creating dashboards on website analytics, however, Google Data Studio is a budget-friendly tool that automatically imports data from Google Analytics. This makes it an easy choice for current Google Analytics users. Simply choose the data you want to show and configure it using the drag-and-drop dashboard editor.

Pricing: Free

Alternatives: HubSpot’s Dashboard and Reporting Software (included in Marketing Hub), Databox (Paid)

Email Marketing: Marketing Hub’s Email Marketing Tool

Marketing Hub’s free email marketing tool allows you to create rich HTML emails without writing a single line of code. You can also personalize the emails using smart rules and A/B test campaigns to increase click-through-rates. The tool is integrated with all of Marketing Hub’s features — so a lead from any form on your website automatically turns into a subscriber.

Pricing: Free

Alternatives: Constant Contact (Paid), MailChimp (Paid)

Marketing Automation: Marketing Hub

Marketing automation allows you to nurture leads with drip campaigns that are triggered based on a lead’s specific action. Marketing Hub allows you to automate campaigns and personalize workflows with segmentation logic. You can also score leads, send leads to sales, and trigger internal notifications.

The workflows feature is included in the Professional and Enterprise subscription tiers.

Pricing: $800/month (Professional); $3,200/month (Enterprise)

Alternatives: Marketo

SEO: Ahrefs

SEO has many facets: keyword research, backlink-building, competitive research, and rank tracking. But you don’t want to pay for different tools to do each one of those things. Ahrefs has a keyword explorer, rack tracker, and site explorer where you can audit the inbound links pointing to your competitors.

Pricing: $99/month (Lite); $179/month (Standard); $399/month (Advanced); $999/month (Agency)

Alternatives: Moz, SEMRush

Technical SEO: Screaming Frog

A robust technical infrastructure can take your website from serviceable to outstanding. Screaming Frog is an essential tool for finding 404 errors, identifying broken links, generating sitemaps, finding duplicate content (which can greatly harm your rankings), and analyzing your pages’ metadata.

Pricing: Free; $211 USD/year

Alternatives: DeepCrawl, Ahrefs, Moz

SEM (Paid Ads): Google Ads

When considering an SEM tool to add to your martech stack, there’s no better option than Google Ads. This tool allows you to place sponsored results on the search engine results pages (SERPs), and also allows you to display ads on Google’s display partners.

Pricing: Varies (Pay-Per-Click)

Alternatives: Media.net, AdRoll

Social Media Marketing: Marketing Hub’s Social Inbox

Social media marketing is critical for growing your follower base and increasing lead generation. It’s important to use a tool that allows you to post, comment, and manage your brand across multiple platforms.

Marketing Hub’s social media tool empowers your team to do all of this and more. You can schedule posts up to three years in advance, analyze your performance on social platforms, monitor brand mentions, and participate in the conversations that most matter to you. It’s included in the Professional and Enterprise subscription tiers.

Pricing: $800/month (Professional); $3,200/month (Enterprise)

Alternatives: HootSuite, SproutSocial

Video Marketing: Wyzowl

If your team does any video marketing, you’ll need a video marketing tool to help you create engaging videos that increase brand awareness and effectively explain your product. Wyzowl makes it easy because you don’t have to hire a videographer, animator, script writer, and voiceover actor to create polished, shareable videos.

Pricing: Available upon request

Alternatives: Testimonial Hero, Content Beta

Webinars: ON24

Webinars are an important tool for B2B marketers and an effective way to generate leads. If your team runs webinars or is planning to, ON24 is a top option for creating engaging webinars, gauging your event’s performance, and identifying potential leads.

Pricing: Available on request

Alternatives: GoToWebinar, Zoho Meeting

Conversion Rate Optimization: Optimizely

A conversion rate optimization tool will help your team ensure that your CTAs are designed to drive conversions. The Optimizely Digital Experience Platform allows you to experiment with colors, placement, and design of your CTAs. You can also test your website’s personalization options and deliver highly tailored recommendations to your website users.

Pricing: Available on request

Alternatives: Google Optimize, Crazy Egg

Build a Martech Stack that Helps You Grow Better

With all of the tools available these days, there is no need to use clunky, complex, and time-consuming legacy software. We believe you shouldn’t have to sacrifice productivity to get power, because the best tools combine both power and ease-of-use. When you focus on delighting your customers and creating great experiences instead of managing your software, you will grow better.

Editor’s note: This post was originally published in December 2019 and has been updated for comprehensiveness.

state of marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *