آگاهی از برند, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه یک صفحه ویکی پدیا برای شرکت خود ایجاد کنیم

اگر چیزی مثل من هستید ، احتمالاً به طور عمده ویکی پدیا را منبع خوبی برای نگاه پشت صحنه به تولید بازی تاج و تخت یا مجموعه ای تصادفی حقایق مربوط به گورخرها .

به طور خلاصه ، شما احتمالاً به عنوان کانالی برای آگاهی از برند زیاد فکر نکرده اید. اما ، اگر به آن فکر کنید ، ویکی پدیا یکی از بهترین منابع شخص ثالث برای رتبه بندی در صفحه است یکی از Google . به طور معمول ، هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر ، لازم نیست قبل از دیدن صفحه همراه ویکی پدیا ، خیلی پیمایش کنید:

Wikipedia page is second result on Google SERP for keyword peter dinklage

علاوه بر این ، این یک وب سایت قابل شناسایی است ، بنابراین اگر یکی از افراد بخواهد درباره کار شما بیشتر بیاموزد ، اغلب یکی از اولین صفحاتی است که روی آن کلیک می کند.

اگر می خواهید قابلیت مشاهده تجارت خود را بصورت آنلاین افزایش دهید ، نگاهی به این راهنمای سریع ، بنابراین می توانید امروز یک صفحه ویکی پدیا برای شرکت خود ایجاد کنید.

Download Now: Free Brand Building Guide

1 یک حساب ایجاد کنید.

به صفحه اصلی ویکی پدیا بروید و “ایجاد حساب” را در بالا کلیک کنید درست است.

creating a wikipedia page for your company: create an account

اطلاعات لازم را وارد کنید ، از جمله نام کاربری و رمز عبور ، سپس روی “ایجاد حساب خود” کلیک کنید.

2. به یک کاربر با تأیید خودکار ارتقا پیدا کنید.

هنگامی که برای اولین بار به ویکی پدیا می پیوندید ، یک جعبه بازشو مشاهده می کنید که با عنوان “کمک به بهبود ویکی پدیا” با پیوندی برای شروع ویرایش یک مقاله:

creating a wikipedia page for your company: get promoted to an autoconfirmed user by editing articles

قبل از ایجاد صفحه ، باید به یک کاربر تأیید شده خودکار تبدیل شوید.

اینها دستورالعمل های یک کاربر تایید شده خودکار ویکی پدیا است : “اگرچه شرایط دقیق مورد تأیید خودکار با توجه به شرایط متفاوت است ، اما اکثر حسابهای کاربری ویکی پدیای انگلیسی که بیش از چهار روز از عمر آنها گذشته است و حداقل 10 ویرایش انجام داده اند (از جمله موارد حذف شده) ، تأیید خودکار محسوب می شوند.”

در اینجا ، شما باید صبر و شکیبایی را تمرین کنید – پس از افتتاح حساب برای ویرایش صفحات دیگران ، دو روز اول را سپری کنید. پس از کلیک روی “ویرایش یک صفحه” ، پیوندهایی در سمت راست بالای هر پاراگراف با کلمه “ویرایش” وجود دارد ، بنابراین نباید زیاد وقت گیر باشد.

پس از تأیید خودکار ، به مرحله بعدی بروید.

3 صفحه ایجاد کنید.

اکنون به چالش برانگیزترین قسمت – ایجاد صفحه – رسیده ایم.

ابتدا به صفحه “نوشتن مقاله” ویکی پدیا بروید . هنگامی که به پایین صفحه پیمایش می کنید ، یک دکمه آبی رنگ مشاهده خواهید کرد که روی آن “مقاله جادوگر: روشی آسان برای ایجاد مقاله” نوشته شده است. روی این دکمه کلیک کنید (تا زمانی که خودکار تأیید شوید):

creating a wikipedia page for your company: create page

ایجاد کنید

بعد ، شما به مقاله جادوگر ویکی پدیا هدایت می شوید. در اینجا ، شما دو گزینه دارید – بلافاصله شروع به ایجاد صفحه خود با کلیک روی “بعدی” یا ابتدا ویرایش صفحه خود را در جعبه شن ویکی پدیا انجام دهید.

برای اهداف خود ، روی “بعدی” کلیک خواهیم کرد:

creating a wikipedia page for your company: completing Wikipedia Article Wizard set up مهم است که توجه داشته باشید – از آنجا که به احتمال زیاد هیچ صفحه ویکی پدیایی برای شرکت شما در دسترس نیست ، می توانید اطلاعات مورد نظر را به همان اندازه که می خواهید یا کم کنید. علاوه بر این ، ابتدا می خواهید برای آسان خواندن ، صفحه را با برخی از مهمترین و اساسی ترین اطلاعات (مانند آنچه شرکت شما انجام می دهد) ساختار دهید.

به عنوان مثال ، نگاهی به نحوه ساختار صفحه ویکی پدیای HubSpot بیندازید. :

صفحه با یک نمای کلی از دو جمله از کارهایی که HubSpot انجام می دهد شروع می شود و به دنبال آن یک جدول مطالب در سمت چپ و یک “برگه واقعی” در سمت راست است. در زیر فهرست مطالب ، ابتدا تاریخچه HubSpot و سپس شرح نرم افزار و خدمات HubSpot را پیدا خواهید کرد.

در صفحه ویکی پدیای HubSpot ، اطلاعات بیش از حد مجاز به احتمال زیاد برای یک بازدید کننده جدید که قبلاً نام HubSpot را نشنیده است ، بسیار مفید است – با یک نگاه سریع به صفحه می توانید به او بگویید ، مثلا HubSpot چه کاری انجام می دهد ، درآمد HubSpot چقدر است ، منابع شخص ثالثی مانند فوربس درباره HubSpot چه می گویند و موسسان HubSpot چه کسانی هستند.

در حالی که خوانندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول خاص به پیمایش ادامه دهند ، از ویکی پدیای حیاتی عمدتا به عنوان یک بستر گسترده آگاهی از مارک استفاده می شود.

بعداً به مثالهای بیشتر نگاه خواهیم کرد.

4 نقل قول ها را ارائه دهید.

ویکی پدیا در نهایت یک دائرlopالمعارف است ، بنابراین برای اثبات اعتبار موضوع خود ، باید ارجاع به مقالات مختلف و منابع شخص ثالث را وارد کنید.

قبل از شروع ایجاد صفحه ، ویکی پدیا در این باره به شما هشدار می دهد و می گوید – “موضوع مقاله باید از قبل در منابع معتبر و مستقل از موضوع پوشش داده شود. اینها شامل مجلات ، کتاب ها ، روزنامه ها ، مجلات و وب سایت ها هستند. با شهرت برای بررسی واقعیت. رسانه های اجتماعی ، اطلاعیه های مطبوعاتی ، یا نمایه های شرکتی / حرفه ای واجد شرایط نیستند “:

creating a wikipedia page for your company: provide citations در نهایت ، نقل قول ها به کسب و کار شما اعتبار می بخشد و به خواننده اجازه می دهد تا به واقعی بودن شرکت شما اعتماد کند. به دنبال مقالات مجله یا روزنامه باشید که از شرکت شما ، سایر وب سایت هایی که به عنوان منبع به وب سایت شما لینک می دهند ، یا فهرست هایی که به نمایه شرکت شما پیوند دارند ، نام ببرید.

5. صفحه را برای بررسی ارسال کنید.

پس از پایان کار با صفحه خود ، آن را برای بررسی ارسال کنید. هنگامی که ویکی پدیا آن را منبع معتبری بداند ، به عنوان یک صفحه رسمی ویکی پدیا بارگذاری می شود.

6. مرتباً آن را به روز کنید.

به یاد داشته باشید – کار سخت هنوز تمام نشده است. از آنجا که صفحه ویکی پدیای شما شروع به رتبه بندی در صفحه یکی از Google برای نام شرکت شما می کند ، ضروری است که مرتباً آن را به روز کنید تا اطمینان حاصل کنید که به روزترین اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را ارائه می دهد.

علاوه بر این ، با به روزرسانی منظم آن با پیشرفت های شرکت ، شما شفافیت خود را حفظ می کنید ، که برای مشتریان و مشتریان شما راحت است.

نمونه هایی از صفحات شرکت در ویکی پدیا

بیش از 6 میلیون مقاله در ویکی پدیای انگلیسی وجود دارد. بخش عمده ای از آن صفحات شرکت است. بهترین صفحات شرکت دارای ویژگی های زیر است:

  • به اندازه کافی شرکت را توصیف کنید
  • دیدگاه خنثی را حفظ کنید
  • شامل ارجاعات به منابع قابل توجه و مستقل باشد
  • شامل پیوند به وب سایت شرکت است

در زیر نگاهی خواهیم انداخت به دو نمونه از صفحات شرکت که می توانند الهام بخش شما باشند.

فناوری جهانی

Screen Shot 2021-07-13 at 3.53.58 PM

صفحه ویکی پدیای World Wide Technology یک نمونه عالی از صفحه شرکت است. در ابتدا ، مختصراً توصیف می کند که توصیف می کند چه نوع شرکتی است ، چه میزان درآمد کسب می کند و چند نفر را استخدام می کند. سپس یک جدول زمانی از وقایع قابل توجه را ارائه می دهد ، شروع آن از زمان تأسیس آن و پایان دادن به آخرین شناسایی خود در مجله TIME در سال 2021.

صفحه با یک لیست جامع از منابع معتبر مستقل که در مورد سازمان منتشر شده اند ، پایان می یابد. چنین لیستی به ویکی پدیا کمک می کند تا درک کند قابل توجه است و از ظاهر شدن یک تعارض منافع جلوگیری می کند. بدون چنین لیستی از منابع ، صفحه شرکت شما قابل حذف است.

Urban One

examples of company pages on wikipedia: Urban One

صفحه ویکی پدیای Urban One یکی دیگر از نمونه های عالی صفحه شرکت است. این کار با توصیف اینکه شرکت چقدر است ، چه کسی مخاطب اصلی آن است و چه اندازه بزرگ است شروع می شود. در حالی که جزئیاتی مانند این واقعیت که بزرگترین شرکت پخش آفریقایی-آمریکایی است و یکی از پردرآمدترین مشاغل متعلق به آفریقایی-آمریکایی در ایالات متحده است چشمگیر است ، اما برای جلوگیری از ظهور خود ترویج.

ویکی پدیا نیاز به پوشش قابل توجهی در چندین منبع مستقل دارد تا مقالات مربوط به سازمانها قابل توجه تلقی شوند – شرطی که Urban One به راحتی برآورده کرده است. در انتهای صفحه ، یک بخش منابع با بیش از 54 ورودی پیدا خواهید کرد.

دریافت شرکت خود از ویکی پدیا

امروزه ، یک جستجوی سریع در Google ، اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهد – از جمله پروفایل های رسانه های اجتماعی ، دایرکتوری ها و اطلاعیه های مطبوعاتی – در مورد یک موضوع خاص. با اطمینان از داشتن صفحه به روز ویکی پدیا ، پایگاه های خود را می پوشانید و منبع قابل اعتمادی از اطلاعات مربوط به تجارت یا نام تجاری خود را به بینندگان می دهید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

brand consistency

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *