سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه می توان ممیزی سئو رقابتی را برای رقابت در صنعت برتر انجام داد

بسیاری از بازاریابان علاقمند هستند که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) . و منطقی است – خواه تازه کار خود را با سئو آغاز کرده اید یا مدتی در آن کار کرده اید ، می خواهید درک روشنی از چشم انداز رقابتی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) داشته باشید تا بدانید در کجا ایستاده اید. ، و چقدر کار باید انجام دهید تا کمی پیشرفت کنید.

بنابراین … آیا می دانید چه کسی و کجا در SERP ها نشان داده می شود؟ آیا می دانید استراتژی های سئو رقبای شما چگونه باید بر استراتژی شما تأثیر بگذارد؟ آیا می دانید چه نوع سوالاتی را حتی باید در مورد استراتژی جستجوی ارگانیک آنها بپرسید؟ خوب ، همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، ما در مورد نحوه انجام همه این موارد صحبت می کنیم. برای یادگیری نحوه انجام تحلیل رقابتی SEO خود ، وارد شوید!

5 مرحله ساده برای انجام تجزیه و تحلیل SEO رقابتی خود

شخص خریدار خود را بیان کنید.

برای درک اینکه چگونه می خواهید از رقبای خود در SERP ها متمایز شوید ، ابتدا باید شخصیت خریدار خود را بشناسید. برای چه نقاط دردی حل می کنید؟ در نتیجه ، این چگونه بر نحوه یافتن شما در SERP ها تأثیر می گذارد؟ آیا آنها از جستجوی ارگانیک برای یافتن شما در مرحله خاصی از چرخه خرید – مانند مرحله تحقیق استفاده می کنند؟ آنها از چه اصطلاحاتی برای یافتن شما استفاده خواهند کرد؟ آیا این اصطلاحات صنعتی است یا از عبارات توصیفی بیشتری برای درک منظور خود استفاده می کنند؟

این اطلاعات به شما کمک می کند تا درک واضحی از کل هدف خود از “انجام” SEO داشته باشید … و مهمتر اینکه نیست چیست. این بدان معناست که کلمات کلیدی و موضوعاتی وجود دارد که رقبای شما آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند – و اینکه شما کاملاً از آنها پیروز می شوید – زیرا آنها بخشی از استراتژی هدف گیری شخصیت شما نیستند.

وقتی همه اینها را در نظر گرفتید ، در بهترین موقعیت قرار دارید تا به مرحله بعدی ممیزی سئو هستید.

رقبای اصلی را

شناسایی کنید

به احتمال زیاد این کار قبلاً انجام شده است – بسیار نادر است که با مشاغلی روبرو شوم که درک کافی از رقبای خود ندارند. با این حال ، این فهرست می تواند کمی کمتر از جامع باشد ، بنابراین وظیفه شما این است که از بازی جلوتر باشید و ببینید آیا رقبای جدیدی در حال ظهور هستند یا برخی از آنها که تا به حال به آنها فکر نکرده اید که از شما دور می شوند در SERP ها بیش از آنچه انتظار داشتید.

بنابراین ، چگونه این کار را انجام می دهید؟ همه چیز درباره دانستن اینکه چه کسانی در فضای شما هستند . و این به معنی کمی تحقیق است. ساده ترین راه برای اینکه بدانید چه کسانی در فضای شما هستند جستجوی کلمات کلیدی در Google است. کلمات کلیدی اصلی خود – دم کوتاه و بلند – را جستجو کنید تا ببینید چه کسانی دیگر در SERPs برای آن عبارات ذکر شده اند. اطرافیان شما احتمالاً رقیب هستند ، زیرا شما به معنای واقعی کلمه در جستجوی کلیک در نتایج جستجو رقابت می کنید.

همچنین ، فرض نکنید که فقط به خاطر اینکه در موقعیت 3 صفحه 1 هستید ، همیشه آنجا خواهید بود. همچنین درک کاملی از افرادی که در زیر شما و صفحات بعدی ظاهر می شوند ، داشته باشید. ممکن است به زودی متوجه شوید که شخصی در صفحه 2 به موقعیت برتر شما نزدیکتر می شود.

روشهای اضافی برای یافتن رقبا عبارتند از:

  • نگاه کردن به دیگر موتورهای جستجو. Bing ممکن است برخی از رقبایی را که Google از دست داده است به شما نشان دهد ، به ویژه در مورد حقوق.
  • بررسی کاربران و گروه های رسانه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی می توانند به یافتن رقبای جدیدی کمک کنند که ممکن است بخواهید آنها را پیگیری کنید.
  • ثبت نام در Google Alerts برای نظارت بر کلمات کلیدی خود ، که ممکن است سایر رقبای احتمالی را کشف کند.
  • صحبت کردن و گوش دادن به تیم فروش شما. آنها دائماً از چشم اندازهای موجود در مورد چشم انداز رقابتی اطلاعات دریافت خواهند کرد.

نحوه رقابت را بررسی کنید.

اکنون که لیست جامع تری از رقبای واقعی خود دارید ، وقت آن است که ارزیابی کنید آنها چه کاری انجام می دهند و می تواند بر استراتژی SEO شما تأثیر بگذارد. آیا آنها همان چشم انداز را می فروشند؟ محصولات و/یا خدمات آنها چیست؟ آیا شخصیت های خریدار آنها مانند شما هستند؟ آیا آنها با افراد مشابهی متفاوت از شما صحبت می کنند؟ آنها درباره چه موضوعاتی و در چه حجمی می نویسند؟

ابزارها و تاکتیک هایی که به شما در انجام این کار کمک می کند عبارتند از:

  • جستجوی کلمات کلیدی مارک دار در Google Trends ؛ این به شما یک روند عالی از عملکرد شما در مقایسه با رقبای شما می دهد.
  • ثبت نام در هشدارهای Google برای نظارت بر ذکر نام رقبای خود.
  • با استفاده از باز کردن کاوشگر سایت برای استخراج نمودار پیوند رقبای خود – کدام سایتها به آنها پیوند می دهند و تقریباً چند پیوند ورودی به آنها.
  • با استفاده از BuiltWith می توانید بفهمید که چه نوع ابزارهایی از یک کسب و کار استفاده می کند. به عنوان مثال ، به راحتی می توانید تشخیص دهید کدام وب سایت ها از سبد خرید استفاده می کنند ، از چه نوع تجزیه و تحلیل هایی استفاده می کنند و غیره
  • استفاده از ابزارهای هوشمند رقابتی مانند HubSpot که به شما امکان می دهد الگوهای روند را در برابر تعداد نامحدودی از وب سایت های مختلف ترسیم کنید.

سرانجام ، در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد ابزارهای رقابتی اطلاعات اضافی به عنوان نوشته شده وجود دارد. توسط Avinash Kaushik .

رقابت کنید ، اما کپی نکنید.

آیا تا به حال به فردی واقعاً لاغر که پیتزا را می خورد نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چگونه می تواند به این شکل غذا بخورد و هنوز هم عالی به نظر می رسد؟ خب همین امر در مورد وب سایت شما صادق است. شما هرگز با 100٪ اطمینان نمی دانید که برای سایت رقیب چه کار می کند یا نمی کند – به ویژه دقیقاً چه چیزی نتایج رانندگی را نشان می دهد. منظور من این است که آنها به عنوان مثال برای “مدل موهای تک شاخ” در جایگاه برتر قرار دارند به این معنی نیست که آنها از این طریق مشتری و مشتری ایجاد می کنند. می دانید منظورم چیست؟

آنچه باید انجام دهید این است که خود را متمایز کنید. اگر شما متفاوت نیستید ، پس شما یکسان هستید. و “یکسان” در نظر موتورهای جستجو به معنای افزونگی است ، به احتمال زیاد به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته می شوید و خطر مربوط به عدم حضور در جستجو اصلاً.

متفاوت بودن نیز باعث می شود که شما جایگزین بهتر ، جدیدتر و خوشمزه تری برای لیست SERP رقبای خود شوید. این امر به ویژه در مورد مشاغل تخصصی صادق است. هرچه طاقت بیشتری داشته باشید ، تنوع بخشیدن به شما مهمتر است. برای رقابت باید منحصر به فرد را نشان دهید و باید در بین جمعیت برجسته شوید. محتوا ، محصولات و خدمات واقعاً قابل توجهی ایجاد کنید و در کنار آنها بایستید.

بنابراین کلمات کلیدی را از مواردی مانند عنوان صفحه یا محتوای دیگر کپی نکنید فقط به این دلیل که رقیب برای آن رتبه بندی می کند. نگران کلمات کلیدی باشید که نتایج یا کسب و کار شما را هدایت می کند. به طور مشابه ، هدف خود را دنبال کردن تمام پیوندهایی که دارند ، یا صرف هزینه برای تبلیغات فقط به دلیل انجام این کار ، قرار ندهید. به یاد داشته باشید ، نکته حسابرسی رقابتی کپی تاکتیک ها و استراتژی ها نیست ، خود را به طور مناسب در فضای خود قرار دهید.

تعریف موفقیت پایدار برای شما

بنابراین ایده ای دارید که سئوی شما در کنار رقبای شما در کجا قرار دارد و حتی تعدادی مبحث و کلمات کلیدی را بر اساس این اطلاعات تنظیم کرده اید. بعدش چی؟

خوب ، تمام تجزیه و تحلیل رقابتی و هوشمندی که جمع آوری می کنید به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند. فکر کنید که چگونه از این اطلاعات استفاده خواهید کرد – خواه برای استراتژی محتوا ، موقعیت یابی محصول یا خدمات ، تاکتیک های مشارکت اجتماعی و غیره – که همه آنها در دراز مدت به SEO شما کمک می کند. بنابراین اگر تعادل بهتری از موضوعات چیزی است که از ممیزی رقابتی شما کشف شده است ، آنجا می توانید منابع را برای موفقیت پایدار SEO جستجو کنید. هر کجا که بخواهید منابع خود را تخصیص دهید ، اینجاست که باید شما و تیم خود را در درازمدت برای رسیدن به موفقیت مسئول بدانید-نتایج محرکی که SEO را به یکی از مهمترین کانال های بازاریابی شما تبدیل می کند.

چگونه از استراتژی های SEO رقبای خود مطلع می شوید؟

اعتبار تصویر: JD Hancock

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *