سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه می توان حسابرسی رقابتی SEO را نسبت به رقبای صنعت پیشی گرفت

بسیاری از بازاریابان علاقه مند به نگه داشتن زبانه های رقبای خود هستند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) . و منطقی است – چه تازه کار با SEO را شروع کرده باشید یا مدتی در آن باشید ، می خواهید از فضای رقابتی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) درک روشنی داشته باشید تا بدانید در کجا ایستاده اید. ، و چقدر کار باید انجام دهید تا پیشرفتی مشاهده کنید.

بنابراین … آیا می دانید چه کسی و در کجا در SERP ظاهر می شود؟ آیا می دانید استراتژی های SEO رقبا چگونه باید بر شما تأثیر بگذارد؟ آیا می دانید در مورد استراتژی جستجوی ارگانیک چه نوع س kindsالاتی باید بپرسید؟ خوب ، همانطور که حدس زده اید ، ما در مورد نحوه انجام همه این موارد صحبت خواهیم کرد. برای یادگیری نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقابتی SEO خود ، شیرجه بزنید!

5 مرحله ساده برای انجام تجزیه و تحلیل SEO رقابتی خود

مشخصات خریدار خود را بیان کنید.

برای درک اینکه چگونه می خواهید در SERP از رقبای خود متمایز شوید ، ابتدا باید مشخصات خریدار خود را درک کنید. برای چه نکاتی دردی را حل می کنید؟ در نتیجه ، چگونه تأثیر می گذارد که چگونه شما را در SERP پیدا می کنند؟ آیا آنها از جستجوی ارگانیک برای یافتن شما در یک مرحله خاص از چرخه خرید – مانند مرحله تحقیق – استفاده می کنند؟ آنها برای یافتن شما از چه اصطلاحاتی استفاده می کنند؟ آیا اصطلاحات اصطلاحات صنعتی است ، یا آنها عبارات توصیفی بیشتری را برای درک معنای خود استفاده می کنند؟

این اطلاعات به شما کمک می کند تا درک روشنی از هدف شما “انجام” سئو … و مهمتر از همه ، نبودن شما باشد. این بدان معناست که کلمات کلیدی و موضوعاتی وجود دارد که رقبای شما به خاطر آنها شما را شکست خواهند داد – و شما کاملاً بابت ضرب و شتم شما از آنها خونسرد هستید – زیرا این بخشی از استراتژی هدف گذاری شخصیت شما نیست.

وقتی همه اینها را فکر کردید ، در بهترین وضعیت برای رفتن به مرحله بعدی حسابرسی سئو رقابتی اگر لیستی از کلمات کلیدی و موضوعاتی دارید که فکر می کنید برای دستیابی به شخصیت خریدار و ایجاد سرنخ بسیار مهم هستند.

رقبای اصلی را شناسایی کنید.

این احتمال وجود دارد که قبلاً انجام شده باشد – بسیار نادر است که من با مشاغلی روبرو شوم که از نظر رقبای خود درکی نداشته باشد. با این حال ، این لیست می تواند کمی کمتر از جامع باشد ، بنابراین وظیفه شما این است که از بازی جلوتر باشید و ببینید آیا رقبای جدیدی در حال ظهور هستند یا برخی از آنها که هرگز فکر نکرده اید ، شما را کنار می کشد در SERP بیش از آنچه انتظار داشتید

بنابراین ، چگونه این کار را انجام می دهید؟ همه چیز درمورد دانستن اینکه چه کسی در فضای شماست . و این به معنای کمی تحقیق است. آسانترین راه برای دانستن اینکه چه کسی در فضای شماست ، جستجوی کلمات کلیدی در Google است. عبارات کلیدی کلیدی خود را – دم کوتاه و بلند – جستجو کنید تا ببینید چه افراد دیگری در SERP برای این عبارات با شما لیست شده اند. کسانی که شما را احاطه می کنند احتمالاً رقیب هستند زیرا شما به معنای واقعی کلمه برای کلیک در نتایج جستجو رقابت می کنید.

همچنین ، تصور نکنید که فقط به عنوان مثال در موقعیت 3 صفحه 1 قرار دارید ، که همیشه آنجا خواهید بود. همچنین درک کاملی از افرادی که در زیر شما و صفحات بعدی وجود دارد نیز داشته باشید. به زودی ممکن است دریابید که شخصی در صفحه 2 هرچه بیشتر به موقعیت بالاتری نزدیک می شود.

روش های اضافی برای یافتن رقبا عبارتند از:

  • در حال جستجو در سایر موتورهای جستجو. بینگ ممکن است برخی از رقبا را به شما نشان دهد که گوگل از دست داده است ، به ویژه در قسمت پرداختی.
  • کاوش در کاربران و گروه های شبکه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی می توانند به یافتن رقبای جدیدی که ممکن است بخواهید برگه ها را روشن نگه دارید کمک کنند.
  • ثبت نام برای Google Alerts برای نظارت بر ذکر کلمات کلیدی خود ، که ممکن است سایر رقبای بالقوه را از بین ببرد.
  • صحبت کردن و گوش دادن به تیم فروش خود. آنها دائماً از چشم اندازهای مربوط به فضای رقابتی بینش می گیرند.

به نظر می رسد رقابت چگونه است.

اکنون که لیست جامع تری از رقبای واقعی خود دارید ، وقت آن است که ارزیابی کنید چه کاری انجام می دهند و این می تواند بر استراتژی SEO شما تأثیر بگذارد. آیا آنها همین چشم انداز را می فروشند؟ محصولات و / یا خدمات آنها چیست؟ آیا شخص خریدار آنها مانند شما است؟ آیا آنها شخصی مشابه را به روشی متفاوت از شما خطاب می کنند؟ آنها درباره چه موضوعاتی می نویسند و در چه حجمی؟

ابزارها و روشهای کمک به شما در انجام این کار عبارتند از:

  • جستجوی کلمات کلیدی مارک دار در Google Trends ؛ این به شما یک روند عالی عملکرد نسبت به رقبا می دهد.
  • برای نظارت بر ذکر نام رقبای خود در Google Alerts ثبت نام کنید.
  • با استفاده از Open Site Explorer برای استخراج نمودار پیوند رقبا – کدام سایت ها به آنها لینک می دهند و تقریباً چند پیوند ورودی به آنها.
  • با استفاده از BuiltWith برای دیدن اینکه چه نوع ابزاری ممکن است از یک تجارت استفاده کند. به عنوان مثال ، شما می توانید به راحتی مشخص کنید که کدام وب سایت ها از سبد خرید استفاده می کنند ، از چه نوع تجزیه و تحلیل استفاده می کنند و غیره
  • با استفاده از ابزارهای رقابتی هوش مانند HubSpot که به شما امکان می دهد الگوهای پرطرفدار را در برابر تعداد نامحدودی از وب سایت های مختلف ترسیم کنید.

سرانجام ، در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد ابزارهای اطلاعاتی رقابتی اضافی به عنوان نوشته شده است توسط Avinash Kaushik .

رقابت کنید ، اما کپی نکنید

آیا تا به حال به یک فرد لاغر واقعاً پیتزا نگاه کرده و فکر کرده اید که چگونه می تواند از این طریق غذا بخورد و هنوز هم عالی به نظر برسد؟ خوب همین زنگ برای وب سایت شما هم صدق می کند. شما هرگز با اطمینان 100٪ نخواهید فهمید که برای سایت رقیب چه چیزی کار می کند یا چه کاری انجام نمی دهد – مخصوصاً دقیقاً نتایج رانندگی چیست. منظور من این است که فقط به این دلیل که آنها برای “مدل موهای تک شاخ” موقعیت بالایی دارند ، به این معنی نیست که از این طریق منجر به ایجاد مشتری و مشتری می شوند. منظور من را می دانید؟

کاری که باید انجام دهید این است که خود را متمایز کنید. اگر متفاوت نیستید ، پس همان هستید. و “همان” در نظر موتورهای جستجو به معنای افزونگی ، شانس خوبی است که شما به عنوان محتوای تکراری شناخته می شوید و خطر مرتبط نشدن آن در جستجو به هیچ وجه.

متفاوت بودن همچنین دریچه ای برای شما ایجاد می کند ، شما می توانید جایگزین بهتر ، جدید و خوشمزه تری نسبت به لیست SERP رقبا باشید. این امر به ویژه برای مشاغل طاقچه ساز صادق است. هرچه طاقچه بیشتری داشته باشید ، تنوع بخشیدن به شما مهمتر است. برای اینکه باید رقابت کنید باید منحصر به فرد بودن خود را نشان دهید و باید در میان جمعیت برجسته باشید. محتوا ، محصولات و خدمات کاملاً قابل توجهی ایجاد کنید و در کنار آنها باشید.

بنابراین کلمات کلیدی را از مواردی مانند عنوان صفحه یا سایر مطالب کپی نکنید فقط به این دلیل که رقیبی برای آن رتبه بندی می کند. نگران کلمات کلیدی باشید که منجر به نتایج یا تجارت شما می شوند. به همین ترتیب ، هدف شما این نیست که دنبال همه پیوندهایی که آنها دارند بروید یا صرف خرید تبلیغات صرفاً به دلیل انجام این کار ، هزینه کنید. بخاطر داشته باشید ، نکته حسابرسی های رقابتی کپی کردن تاکتیک ها و استراتژی ها نیست ، بلکه به خود را به طور مناسب در فضای خود قرار دهید.

تعریف کنید که موفقیت پایدار برای شما چگونه به نظر می رسد.

بنابراین شما تصور کرده اید که SEO شما در کنار رقبا در فضای شما قرار دارد و حتی برخی از مباحث و کلمات کلیدی را بر اساس این Intel تنظیم کرده اید. چه بعدی؟

خوب ، تمام هدف تجزیه و تحلیل رقابتی و هوشمندی که جمع می کنید به شما کمک می کند تا آگاهانه تصمیم بگیرید. به چگونگی استفاده از این اطلاعات فکر کنید – چه برای استراتژی محتوای شما باشد ، چه موقعیتی برای محصول یا خدمات ، تاکتیک های تعامل اجتماعی و غیره باشد – همه اینها در طولانی مدت به SEO شما کمک می کنند. بنابراین اگر تعادل بهتر موضوعات چیزی است که از حسابرسی رقابتی شما کشف نشده است ، در این قسمت است که می توانید منابعی را برای دیدن موفقیت پایدار در سئو جستجو کنید. هر کجا که بخواهید منابع خود را تخصیص دهید ، اینجاست که باید شما و تیمتان را در درازمدت برای انجام این کار مسئول بدانید – نتایج رانندگی که سئو را به یکی از مهمترین کانال های بازاریابی شما تبدیل می کند.

چگونه در جریان استراتژی های سئو رقبا خود قرار می گیرید؟

اعتبار تصویر: JD Hancock

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *