تجزیه و تحلیل بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه می توان تجزیه و تحلیل وب و تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال را برای رشد بهتر ترکیب کرد

سنجش اثر بازاریابی دیجیتال یکی از بزرگترین چالشهای سازمانهای امروزی است.

ارزیابی موفقیت آمیز تأثیر کمپین های بازاریابی نیاز به استفاده از تجزیه و تحلیل جامع بازاریابی دیجیتال دارد. با این حال ، وقتی بیشتر بازاریاب ها اصطلاح “تجزیه و تحلیل دیجیتال” را می شنوند ، تمایل دارند که به معیارهای مبتنی بر وب که معمولاً با تجزیه و تحلیل آشنا مانند Google Analytics که ترافیک ، نرخ پرش و بازدید کنندگان منحصر به فرد را تجزیه و تحلیل می کند.

اما این فقط نوک کوه یخ بینش بازاریابی است. در حالی که تجزیه و تحلیل وب می تواند بینش چشمگیری در مورد عملکرد وب سایت شما ایجاد کند ، بازاریابان برای درک تأثیر کمپین های بازاریابی در مورد نرخ تبدیل و سفر خریدار.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ، در مورد استراتژی بازاریابی شما ، نمای بسیار جامع تری از آنچه در حال کار است (و چه کارایی نیست) ارائه می دهد.

صرف نظر از اینکه شما چگونه در ترکیب بازاریابی شرکت خود قرار می گیرید ، یادگیری نحوه درک و استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال فوق العاده مهم است. داده های Analytics نه تنها به شما می گویند که آیا بازاریابی شما مثر است ، بلکه دقیقاً به شما می گوید که چگونه و از کجا می توانید پیشرفت کنید. این نوع بینش می تواند به نفع همه باشد.

به همین دلیل این راهنما را ساختیم. ما می خواهیم شما بر تجزیه و تحلیل بازاریابی تسلط داشته باشید تا تجارت شما بتواند رشد بهتری داشته باشد. در زیر ، در مورد چگونگی اندازه گیری بازاریابی برای نظارت ، نحوه خواندن و بکارگیری آنها در تصمیمات بازاریابی شما و نحوه استفاده از آنها برای رشد تجارت و تجارت صحبت خواهیم کرد.

برای راهنمایی در آینده این راهنما را علامت گذاری کنید و برای پیمایش در مطالب از پیوندهای فصل زیر استفاده کنید.

→ Click here to download our free guide to digital marketing fundamentals  [Download Now].

به زبان ساده؟ تجزیه و تحلیل ها با بینش داده های تجاری کسب و کار شما در مورد رفتار کاربر ، مرز بین نظر و واقعیت را ترسیم می کنند.

قبل از اینکه به چگونگی استفاده از تجزیه و تحلیل دیجیتال برای مشاغل شما بپردازیم ، بیایید درباره معیارهای بازاریابی که اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می کنید صحبت کنیم.

معیارهای بازاریابی دیجیتال برای دانستن

معیارهای بازاریابی دیجیتال اقدامات آماری است که بازاریاب ها برای تعیین موفقیت در تلاش های مختلف بازاریابی به دلیل ارتباط آنها با اهداف کلی کمپین و استانداردهای صنعت از آنها استفاده می کنند.

بیایید ابتدا معیارهای باطل را از سر راه خود برداریم. اینها اعدادی در سطح هستند که غالباً شما را تحریک می کنند و فکر می کنند تلاش شما در حال انجام است. آنها اغلب تعداد زیادی از آنها به مفاهیم مبهم مانند “تأثیر” رسانه های اجتماعی گره خورده اند و بیشتر از واقعیت دارند. اگرچه ممکن است باعث شود تیم بازاریابی شما احساس خوبی داشته باشد ، اما ارزش تجاری آنها چیز کمی ارائه می دهد.

vanity metrics

منبع

برای به دست آوردن یک تصویر واضح از تأثیر مبارزات خود ، شما باید طیف گسترده تری از معیارهای عملی .

این یک لیست جامع از تمام معیارهای بازاریابی است که شما باید بدانید – و آنچه می توانند به شما بگویند .

بهترین معیارها برای تجزیه و تحلیل بازاریابی وب سایت

موارد زیر معیارهای بازاریابی دیجیتال مرتبط با وب سایت ها و فعالیت های وب است – تحلیلی وب a.k.a.

بازدید کننده

بازدید کننده (یا کاربر) شخصی است که از سایت شما بازدید می کند. بازدیدکنندگان توسط کوکی قرار داده شده در مرورگر خود توسط کد رهگیری نصب شده در سایت شما ردیابی می شوند.

نمای صفحه

نمای صفحه هنگامی است که صفحه ای از سایت شما توسط مرورگر بارگیری می شود. نمای صفحه هر بار بارگیری کد پیگیری شما اندازه گیری می شود.

جلسه

Session یک سری فعالیت هایی است که توسط بازدید کننده در وب سایت شما انجام می شود ، از جمله بازدید از صفحه ، CTA و رویدادها. جلسات پس از 30 دقیقه عدم فعالیت بازدید کننده منقضی می شود.

ترافیک

ترافیک (یا بازدیدها) تعداد کل بازدیدهای سایت یا صفحه در یک بازه زمانی مشخص است.

ترافیک توسط کانال

ترافیک از طریق کانال تعداد کل بازدیدهای سایت یا صفحه در هر کانال ارجاع است (به عنوان مثال ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، صفحات فرود و غیره …).

ترافیک توسط دستگاه

ترافیک براساس دستگاه تعداد کل بازدیدهای سایت یا صفحه به ازای هر نوع دستگاه است (مثلاً تلفن هوشمند ، رایانه لوحی ، رایانه رومیزی و غیره …).

نسبت ترافیک جدید به بازگشت ترافیک

نسبت ترافیک جدید به بازدیدکننده برگشتی ، درصد بازدیدکنندگان سایت یا صفحه جدید خالصی است که در مقایسه با کل بازدیدکننده برگشتی دریافت می کنید.

زمان حضور در صفحه

زمان در صفحه میانگین زمانی است که هر بازدید کننده در سایت یا صفحه شما می گذارد.

تعاملات در هر بازدید

تعاملات در هر بازدید ، اقداماتی است که بازدیدکنندگان هنگام حضور در سایت یا صفحه شما انجام می دهند.

نرخ گزاف گویی

نرخ گزاف گویی درصد افرادی است که از سایت یا صفحه شما بازدید کرده اند اما در مقایسه با کل بازدیدکنندگان صفحه یا سایت هیچ اقدامی انجام نداده اند یا به صفحات دیگری نگاه نکرده اند.

بهترین معیارها برای تولید سرب

موارد زیر معیارهای بازاریابی دیجیتال است که با آهنرباهای سرب و پیشنهادات محتوا مرتبط است.

میزان کلیک برای اقدام (CTA) نرخ کلیک

نرخ کلیک CTA درصدی از کل کلیکها روی CTA در مقایسه با تعداد کل بازدید از صفحه یا سایت است.

ارسال ها

موارد ارسالی درصد کل افرادی است که فرم وب شما را پر کرده و ارسال کرده اند.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل تعداد کل اقدامات انجام شده (به عنوان مثال ، بارگیری یا ثبت نام) در آهنربای سرب شما در مقایسه با تعداد کل بازدیدها است.

نرخ تبدیل آزمایشی رایگان

نرخ تبدیل دوره آزمایشی رایگان ، درصد کاربران آزمایشی رایگان است که به مشتری تبدیل شده اند.

تبدیل های پاپ آپ

تبدیل پنجره بازشو درصدی است که در کل فرم پاپ آپ تکمیل شده به مشتری تبدیل شده است.

نسبت تولید شده به سرنخ های دارای صلاحیت بازاریابی (MQL)

نسبت تولید شده به MQL تعداد کل لیدهای “مناسب مناسب” جمع شده از آهنربای سرب شما در مقایسه با تعداد کل لیدهای تولید شده.

منجر به بسته شدن نسبت

می شود

نسبت منجر به بسته شدن درصدی است که در مقایسه با تعداد کل منجر به مشتری منتقل می شود.

بهترین معیارها برای بازاریابی از طریق ایمیل

موارد زیر معیارهای بازاریابی دیجیتال مرتبط با بازاریابی از طریق ایمیل است.

نرخ باز

نرخ باز بودن درصد ایمیل های باز شده به نسبت کل ایمیل های ارسالی است.

توسط دستگاه باز می شود

باز شدن براساس دستگاه ، تعداد کل ایمیل های بازشده برای هر نوع دستگاه است (به عنوان مثال ، تلفن هوشمند ، رایانه لوحی و دسک تاپ).

نرخ کلیک

میزان کلیک ، درصد کل کلیک ها روی پیوند ایمیل یا CTA ، به نسبت باز شدن کل ایمیل است.

نرخ گزاف گویی

نرخ گزاف گویی درصد لغو اشتراک نرخ

نرخ لغو اشتراک درصدی از افرادی است که در یک دوره زمانی مشخص اشتراک خود را در لیست ایمیل شما لغو می کنند.

بهترین معیارها برای رسانه های اجتماعی

موارد زیر معیارهای بازاریابی دیجیتال مرتبط با محتوا و رسانه های اجتماعی است.

میزان نامزدی

میزان تعامل به تعداد کل بازدیدها (به عنوان مثال ، نظرات ، کلیک ها و پسندیدن ها) به عنوان نسبت کل بازدیدهای صفحه یا پست است.

دنبال می کند و مشترک می شود

دنبال کنندگان و مشترکین تعداد کلی افرادی هستند که به محتوای شما علاقه نشان داده اند و می خواهند هنگام انتشار پست ها یا صفحات جدید ، به روزرسانی ها را دریافت کنند.

سهام

اشتراک گذاری تعداد دفعاتی است که یک پست یا صفحه در شبکه های اجتماعی ، وب سایت یا وبلاگ به اشتراک گذاشته شده است.

نرخ رشد مخاطب

این به رشد مخاطبان اجتماعی شما در طول زمان اشاره دارد ، که معمولاً به صورت درصد بیان می شود. برای یافتن آن ، تعداد دنبال کنندگان اجتماعی جدید را در یک بازه زمانی مشخص (مانند دو هفته یا یک ماه) اندازه گیری کنید ، سپس بر تعداد کل پیروان خود تقسیم کرده و در 100 ضرب کنید.

ارسال دسترسی

هرچه پست های اجتماعی شما بیشتر شود ، برای برند شما بهتر است. سیستم عامل های تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال می توانند به شما نشان دهند که چه تعداد از پیروان اجتماعی شما آخرین پست شما را دیده اند. بر کل دنبال کنندگان تقسیم کنید و دوباره در 100 ضرب کنید تا پست شما به درصد برسد.

دسترسی احتمالی ارسال

همچنین ارزیابی اینکه پست های شما چقدر می تواند باشد قابل ارزیابی است. برای یافتن این معیار ، تعداد دفعات ذکر نام تجاری خود را در تعداد دنبال کنندگان شخص یا مارکی که از شما نام برده است ، ضرب کنید. نتیجه “دسترسی نظری” شما ، یا حداکثر تعداد افرادی است که می توانید با شبکه فعلی خود به آنها دسترسی پیدا کنید. دسترسی بالقوه به طور معمول دو تا پنج درصد از این کل است.

اشتراک صدای اجتماعی

معرفی های اجتماعی شما در مقایسه با رقبای شما چگونه است؟ با جستجوی نام های تجاری خود – چه تنوع مستقیمYourbrand و چه فریادهای غیرمستقیم Yourbrand – شروع کنید و سپس ذکر رقبای مستقیم خود را برای همان بازه زمانی اندازه بگیرید تا ببینید چطور جمع می شوید.

نرخ تأیید

اگرچه ذکر شدن خوب است ، اما بهتر است پسندیده شوید. این هدف از اندازه گیری میزان تأیید است – تعیین میزان تعاملات مثبت پیروان با پست های شما. این موارد ممکن است شامل پسندیدن ، اشتراک گذاری ، اشتراک مجدد یا حتی تبدیل فروش باشد و می تواند اطمینان حاصل کند که کمپین بازاریابی شما در مسیر درست قرار دارد.

بهترین معیارها برای تجارت الکترونیکی

موارد زیر معیارهای بازاریابی دیجیتال مرتبط با تجارت الکترونیکی است.

نرخ انصراف از سبد خرید

میزان ترک سبد خرید تعداد کل خریداران آنلاین است که کالاهایی را در سبد خرید خود قرار می دهند اما نسبت به تعداد افرادی که خرید را انجام می دهند خرید را انجام نمی دهند.

نرخ تبدیل فروش

تبدیل بیشتر به معنای درآمد بیشتر است ، به این معنی که اندازه گیری نرخ تبدیل کلی شما بسیار مهم است: از بین همه مشتریانی که به سایت شما مراجعه می کنند ، چه تعداد از آنها برای خرید کلیک می کنند؟

همچنین ارزش اندازه گیری “تبدیل های کوچک” مانند انتقال از صفحه اصلی یا دسته به صفحات خاص محصول را دارد ، که نشان دهنده اینرسی مثبت مشتری نسبت به تبدیل فروش است.

انتخاب بازاریابی از طریق ایمیل

همراه با فرصت های خرید ، سایت های تجارت الکترونیکی اغلب حاوی گزینه های بازاریابی از طریق ایمیل هستند که اطلاعاتی درباره محصولات جدید یا رویدادهای فروش را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. اندازه گیری کل گزینه های انتخاب و انتخاب توسط منبع (تلفن همراه ، دسک تاپ یا سیستم عامل) می تواند به کمیت بخشیدن به اقدامات بازاریابی کمک کند.

هزینه جذب مشتری

مشتریان همیشه ارزان نیستند. برای یافتن کل هزینه خرید خود ، کل بودجه بازاریابی را بر تعداد کل مشتریان تقسیم کنید. هرچه این عدد بیشتر باشد ، بیشتر هزینه می کنید و حاشیه سود شما باریکتر خواهد بود.

میانگین ارزش سفارش

همچنین ارزش محاسبه میانگین سفارش شما را دارد. با تقسیم ارزش فروش کل بر تعداد سبد خرید ، آن را پیدا کنید – هرچه تعداد بالاتر باشد ، بهتر است. سپس ، به دنبال روش هایی برای افزایش متوسط ​​ارزش سفارش ، مانند ارائه موارد اضافی ، تخفیف بسته یا حتی ارسال رایگان باشید.

درآمد حاصل از منبع

درآمد شما از کجا تأمین می شود؟ این معیار به شما کمک می کند تا مشخص کنید که بودجه بازاریابی شما در چه مکان هایی به بهترین وجه هزینه می شود و کجا مطابق آنچه در نظر گرفته شده کار نمی کند. به عنوان مثال ، اگر تجزیه و تحلیل ترافیک نشان دهد که تغییر فروش محتوایی با پیروان فیس بوک گره خورده است اما تقریباً هیچ چیزی از اینستاگرام ندارد ، ارزش ارزیابی مجدد رویکرد کمپین بازاریابی شماست.

این بخش به عنوان بررسی سطح بالایی از مهمترین معیارهای بازاریابی در هر کانال عمل می کند. بسته به اینکه از چه نرم افزاری استفاده می کنید یا کانال های بازاریابی را دنبال می کنید ، ممکن است معیارهای متفاوتی را مشاهده کنید.

بنابراین ، چرا دقیقاً تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال مهم هستند ؟ بیایید نگاهی به آنچه امروزه تجزیه و تحلیل دیجیتال بسیار مهم است ، و چگونگی مقایسه آنها با (و بهبود) بینش ارائه شده توسط تجزیه و تحلیل اساسی تر از وب.

خیلی ساده ، تجزیه و تحلیل وب (مانند بسیاری از معیارهای ما در بالا تعریف شده) فقط کافی نیست. داده هایی که تجزیه و تحلیل وب به تنهایی فراهم می کند ، این مورد را برای بازاریابانی که باید بدانند چگونه کار آنها تأثیر می گذارد در کل چرخ و فلک بازاریابی و فروش .

بیایید این را بپذیریم: بازاریابی امروز فراتر از محدوده وب سایت شما است. همچنین شامل چگونگی تعامل کانالهای بازاریابی ، بینشی که از این نتایج بدست می آورید و پیشرفتی که در گزارش گیری خود پیگیری می کنید.

این چشم انداز ، داده های اساسی مورد نیاز شما را برای ساختار چرخ دنده شما فراهم می کند – باعث لذت بخشی موجود شما می شود مشتریان به اندازه کافی برای جذب و جذب مشتریان جدید.

تجزیه و تحلیل وب چیزهایی را که یک مدیر وب سایت یا متخصص SEO فنی به آنها اهمیت می دهد ، اندازه گیری می کند ، مانند سرعت بارگذاری صفحه ، بازدید از صفحه در هر بازدید و زمان حضور در سایت.
از سوی دیگر ،

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال معیارهای تجاری مانند ترافیک ، بازدهی و فروش را اندازه گیری می کند و به شما امکان می دهد مشاهده کنید که کدام رویدادهای آنلاین تعیین می کنند مشتری منجر شود.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال نه تنها از وب سایت شما ، بلکه همچنین از منابعی مانند ایمیل ، رسانه های اجتماعی و جستجوی ارگانیک داده می شود.

چگونه تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال هر فعالیت تجاری را به هم متصل می کند

با تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ، بازاریابان می توانند تأثیر کل استراتژی بازاریابی خود را درک کنند ، نه فقط اثربخشی وب سایت خود را. با استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ، بازاریاب ها می توانند تشخیص دهند که چگونه هر یک از ابتکارات بازاریابی خود (به عنوان مثال ، رسانه های اجتماعی در برابر وبلاگ نویسی در مقابل بازاریابی از طریق ایمیل) در برابر یکدیگر قرار می گیرند ، ROI واقعی فعالیت های آنها را تعیین می کنند و می دانند که آنها به خوبی به موفقیت خود رسیده اند. اهداف تجاری.

س centralال اصلی این است: چگونه می توان یک هدف مناسب تجاری را تجسم بخشید تا تلاش های تیم بازاریابی خود را به دقیق ترین شکل ممکن تجسم کنید؟

در نتیجه اطلاعاتی که می توانند از تجزیه و تحلیل کامل بازاریابی دیجیتال جمع آوری کنند ، بازاریاب ها همچنین می توانند نقایص موجود در کانال های خاص را در ترکیب بازاریابی خود تشخیص دهند و تنظیمات استراتژی ها و تاکتیک ها برای بهبود فعالیت کلی بازاریابی آنها.

شما می توانید ساعتها برش داده و داده ها را در ابزارهای تجزیه و تحلیل وب تجزیه و تحلیل کنید ، و بازدید کنندگان جدید را در مقایسه با بازدیدکنندگان تکرار ماه به ماه مقایسه کنید. اما وقتی به آن می پردازیم ، از یک دید واقعاً جامع از عملکرد بازاریابی خود کوتاه خواهید آمد.

شکی نیست که بازاریابان از وجود نقص در نحوه اندازه گیری اثربخشی کارهایی که انجام می دهند آگاه هستند. در اینجا نحوه تجزیه و تحلیل کامل بازاریابی دیجیتال برای کمبود این کمبود آورده شده است.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال اولین قدم برای توسعه استراتژی تحلیلی بازاریابی دیجیتال است. از این فرایند می توان برای ساختار یک هدف تجاری در نتایج براساس سه دسته گسترده استفاده کرد:

  1. رابطه بین کانالهای مختلف بازاریابی
  2. اطلاعات مردم محور در مورد سفر خریدار
  3. درآمد حاصل از تلاش های خاص بازاریابی

کتاب الکترونیکی رایگان ما را در مورد تجزیه و تحلیل بازاریابی ورودی بارگیری کنید – معیارهای کلیدی که مدیران شما واقعاً می خواهند ببینند.

بیایید این تمایزهای اصلی را برجسته کنیم.

1 رابطه بین کانال های بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال نگاهی جامع به روابط مستقیم بین کانال های بازاریابی شما فراهم می کند. این بسیار عالی است که شما می توانید ببینید عملکرد هر یک از کانال های فردی شما (به عنوان مثال ، رسانه های اجتماعی ، وبلاگ نویسی ، بازاریابی از طریق ایمیل و SEO) چگونه است ، اما قدرت واقعی تجزیه و تحلیل زمانی وارد عمل می شود که بتوانید به راحتی تأثیر چندین کانال را گره بزنید اجراها با هم.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما به بخشی از پایگاه داده خود ایمیل ارسال کرده اید. تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال نه تنها به شما می گوید که چند نفر از طریق ایمیل شما به وب سایت شما کلیک کرده اند ، بلکه همچنین تعداد زیادی از این افراد وقتی به آنجا رسیده اند به کسب و کار شما تبدیل شده اند.

علاوه بر این ، می توانید تأثیر آن نامه الکترونیکی منفرد را با سایر اقدامات بازاریابی مقایسه کنید. آیا آن ایمیل از پست وبلاگی که دیروز منتشر کردید منجر به تولید بیشتر شد؟ ؟ یا محتوایی که از طریق توییتر به اشتراک گذاشته اید موثرتر بوده است؟

2. داده های مردم محور در مورد سفر خریدار

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، تمایز اصلی بین تجزیه و تحلیل وب و تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال این است که مورد آخر شخص – نه نمای صفحه – را به عنوان نقطه کانونی استفاده می کند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال شما را قادر می سازد چگونگی تعاملات و چشم اندازهای فردی شما با برنامه های مختلف بازاریابی و کانال های شما در طول زمان تعامل دارند. چگونه یک فرد پیشگام برای اولین بار وب سایت شما را پیدا کرد؟ از Google ؟ فیس بوک؟ ترافیک مستقیم؟ آیا این قسمت با کلیک کردن و تبدیل پیشنهادات بازاریابی ارائه شده از طریق ایمیل ، بخشی فعال از پایگاه مشترکان ایمیل شما است؟ آیا آنها وبلاگ شما را می خوانند و آیا پیشنهادهای محتوایی را که می تواند علاقه به محصولات / خدمات شما را نشان دهد بارگیری کرده اند؟

تجزیه و تحلیل کامل بازاریابی دیجیتال می تواند همه اینها و موارد دیگر را به شما بگوید ، اطلاعات سرب بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در جهت دهی به فعالیت های آینده شما کمک کند.

نگاهی کلی به تمام این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا روند بین چشم اندازها و شاخص های خود را بفهمید و اینکه کدام یک از فعالیت های بازاریابی در مراحل مختلف سفر سفر خریدار .

شاید متوجه شوید که آخرین نقطه تبدیل بسیاری از مشتریان مربوط به یک کتاب الکترونیکی یا یک مقاله سفید است. داشتن این داده ها امکان اجرای یک فرایند موثر مدیریت سرب را فراهم می کند ، به شما امکان می دهد امتیازات خود را اولویت بندی کرده و اهداف خود را در اولویت قرار دهید و مشخص کنید که کدام فعالیت ها منجر به یک سرنخ دارای صلاحیت بازاریابی (MQL) برای تجارت شما می شوند.

3 درآمد منسوب به تلاشهای خاص بازاریابی

یکی از کاربردهای مفید تجزیه و تحلیل بازاریابی توانایی آن در نسبت دادن فعالیت های خاص بازاریابی به درآمد فروش است. مطمئناً ، وبلاگ شما ممکن است در ایجاد سرنخ موثر باشد ، اما آیا این منجر ها در واقع به مشتری تبدیل می شوند و سود کسب و کار شما را می گیرند؟ تجزیه و تحلیل حلقه بسته بازاریابی می تواند به شما بگوید.

بارگیری کتاب الکترونیکی رایگان در مورد بازاریابی حلقه بسته و تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بالاتری برسانید.

تنها شرط این است که سیستم تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال شما با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سیستم عامل

داشتن این داده های حلقه بسته به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا ابتکارات فردی شما در زمینه بازاریابی واقعاً مشارکت در” خط اصلی کسب و کار شما . از طریق آن می توانید تعیین کنید که کدام کانالها برای هدایت فروش حیاتی هستند.

شاید متوجه شوید که وبلاگ شما م mostثرترین کانال شما برای ایجاد مشتری است ، یا برعکس ، متوجه شدید که رسانه های اجتماعی فقط به اندازه مکانیسم تعامل قدرتمند هستند نه منبع فروش.

با اندازه گیری رابطه بین کانال های بازاریابی ، ردیابی داده های مردم محور و تجزیه و تحلیل اینکه درآمد شما با چه تلاش هایی مرتبط است ، می توانید اهدافی را تعیین کنید که خط اصلی شما را پشتیبانی کنند.

اکنون ، بیایید در مورد چگونگی استفاده موثر از این تجزیه و تحلیل بازاریابی صحبت کنیم.

نحوه استفاده موثر از تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال

اکثر بازاریابان می دانند که برای کسب اطلاعاتی که تاکنون در مورد آنها صحبت کرده ایم ، باید به مواردی غیر از بازدید و عملکرد وب سایت نگاه کنند. اما چرا بسیاری از ما هنوز برای اندازه گیری تأثیر و اثبات بازگشت سرمایه فعالیتهای بازاریابی آنلاین خود تلاش می کنیم؟

احتمالاً یکی از دو دلیل:

  1. ما اهداف کاملی برای فعالیت های خود در نظر نداریم ، یا
  2. ما وسیله ای برای اندازه گیری موفقیت خود نداریم.

خیلی اوقات ، متوجه می شوید که ترکیبی از این دو است.

با استفاده از الگوی رایگان و تعیین کننده هدف اکسل به بازاریابی هوشمندانه SMART بروید.

S.M.A.R.T. اهداف

یکی از راه های کاهش این مسئله داشتن هدف تجاری قابل اجرا ترکیب اولویت های تیم بازاریابی شما. به طور معمول ، این می تواند با استفاده از SMART قالب در این استراتژی ، هر هدفی که ایجاد می کنید باید:

باشد

  • S mart
  • م آسان
  • A قابل دستیابی
  • R elevant
  • T imely

یک هدف خوب تجاری ذاتیاً وظایف تیم شما را برای تولید نتایج خاص یا معیارهایی برای سنجش پیشرفت آنها سازماندهی می کند. برای تیم های بازاریابی ، می توان این موارد را به طور کلی در سه دسته اصلی خلاصه کرد:

  • ترافیک وب و تنوع منابع
  • تبدیل های ایجاد شده از ترافیک برای تولید سرنخ و (در نهایت) مشتری
  • شناسایی درآمد خالص جدید به عنوان نتیجه مستقیم تلاش های خاص بازاریابی ، تعیین نقشه راهی برای رشد بیشتر و سرمایه گذاری های بازاریابی مقرون به صرفه

واقعیت این است که ، برای کسب بینش لازم برای درک عملکرد بازاریابی آنها و تصمیم گیری درست ، اکثر بازاریاب ها تعدادی از سیستم عامل های مختلف تجزیه و تحلیل دیجیتال را متعادل می کنند. (به یاد داشته باشید چند دسته معیارهای بازاریابی که در بالا بررسی کردیم ؟)

به عنوان مثال ، آنها اطلاعات مربوط به بازاریابی ایمیل خود را از طریق تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات ایمیل خود ، اطلاعات مربوط به عملکرد رسانه های اجتماعی خود را از طریق ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی خود ، تجزیه و تحلیل وبلاگ از سیستم عامل وبلاگ خود … و لیست ادامه دارد.

اما این رویکرد چندپاره شده برای گزارش ، کار را بسیار دشوار می کند برای اتصال نقاط و تصمیم گیری آگاهانه در مورد آینده استراتژی دیجیتال خود.

راه حل ایده آل پیاده سازی پلتفرم بازاریابی و گزارش گیری همه در یک که قابلیت مشاهده از پایان به پایان را فراهم می کند فعالیت های بازاریابی خود ، به شما امکان می دهد همه چیز را در یک مکان اندازه بگیرید.

گزارش کمپین

به جای اینکه فقط به گزارش های کنسرو شده برای هر منبع ترافیک نگاه کنید ، می توانید از در اینجا چگونگی پیکربندی تجزیه و تحلیل دیجیتال خود برای گرفتن این نمای کلی ، به شما نشان داده شده است که یک خریدار احتمالی کجا آمده و کجا می رود. ما از مرکز بازاریابی HubSpot به عنوان مثال. در اینجا برخی از انواع تجزیه و تحلیل ها وجود دارد که می توانید در یک ابزار بازاریابی با کیفیت مشاهده کنید:

ترافیک وب توسط منبع اصلی

این یک گزارش آسان است که می توانید براساس دامنه تاریخ و / یا منبع اصلی پیکربندی کنید تا نشان دهد از چه کانال های بازاریابی می توانید سرمایه گذاری کنید تا میزان بیشتری از این ترافیک را به منجر و مشتری تبدیل کنید. You can use HubSpot’s Traffic Analytics tool to get access to this.

First Conversion by Original Source/Persona

This report quantifies your impact by the number of new contacts you’re able to create based on the first content offer or form submitted, and tie that back to the original source of that lead.

Another way to look at this is to segment your contacts by a particular persona to show which ones are giving the most return for which your team is creating content.

Contacts Funnel Report

This calculates the conversion rates down the marketing and sales funnel, showing new leads that become marketing qualified leads, sales qualified leads, and, ultimately, new customers.

Marketing Contribution to Revenue

This custom report depends on your use of the marketing qualified lead lifecycle stages, visualizing those that converted into customers and their relative value in terms of revenue generated.

Customer Acquisition Cost

This can be seen in HubSpot by using calculated fields or custom properties to depict the amount of money spent by your marketing team to attract, engage, and delight your buyer persona.

These closed-loop reports are just some of the capabilities available to depict your progress towards your business’s bottom line.

All of the insights, information, and data you can gather from your digital marketing analytics tool(s) is really only useful if you do something with it. The true value of analytics isn’t just to prove the value of marketing to your boss; it’s also to help you improve and optimize your marketing performance — on both an individual channel-by-channel basis as well as an overall, cross-channel machine.

With digital marketing analytics, you should also be able to implement closed-loop reporting, making it easier to prove how your marketing efforts are positively impacting your sales team, who are being fed much higher quality leads.

Digital Advertising Analytics

Digital advertising is an important part of any digital marketing strategy. Nearly one quarter of marketers spend the same amount of their marketing budget on advertising (25%).

Traditionally, the effectiveness of digital advertising (e.g., paid search and social media ads) has been measured by click-throughs and the cost of each click (CPC). While these are powerful metrics, you can’t truly know the cost of each click unless you’re measuring the value of your conversions and ROI of your campaigns.

One way to measure this is by putting a full-stack marketing solution in place to join your impression, click, and cost data from all active digital advertising channels to your CRM. Doing so will help you link the cost of each click-through to the value it provides your business.

Moreover, digital display advertising should be considered powerful tools for brand awareness — not measured by click-throughs (or the lack thereof). These types of digital ads can boost organic and cross-channel performance as consumers see your ad, become interested in your brand, and search for your website or social media.

Apply this new perspective on digital advertising analytics and watch how it transforms your overall digital marketing strategy.

Grow Better with Digital Marketing Analytics

The most important takeaway from this article is: If you’re relying solely on top-level web analytics, you’re missing out on a lot of powerful data that can help inform your marketing strategy and better connect with your audience and customers. So, when evaluating digital analytics tools for your business, be sure you’re looking for evidence of digital marketing analytics, not just web analytics.

While web analytics provide a rosy picture of your top-line activity, digital marketing analytics can help you turn your business objectives into measurable outcomes that support your bottom line. Prioritize the data that reflects people — not pageviews — and you’ll be growing better in no time.

Editor’s note: This post was originally published in February 2019 and has been updated for comprehensiveness.

New Call-to-action

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *