سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه می توان به طور موثر پیوندها را رد کرد و از رتبه بندی آلی محافظت کرد

اگر در مورد زمان ، چرا و چگونگی رد کردن پیوندها گیج هستید – شما تنها نیستید.

همه ما می دانیم که بک لینک برای موفقیت در جستجوگرها مهم است ، اما کیفیت این بک لینک ها می تواند تفاوت در این موفقیت را ایجاد کند.

این پست به شما کمک خواهد کرد که بفهمید چه موقع و چگونه می توانید فایل disavow Google را ارسال کنید ، این برای محافظت از دامنه شما مهم است.

بیایید غواصی کنیم – اما در ابتدا ، ابزار disavow چیست؟

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

ابزار disavow چیست؟

ابزار disavow به شما این امکان را می دهد که از Google بخواهید از پیوندهای وب کم برای وب سایت شما چشم پوشی کند.

هنگامی که پرونده disavow را به Google ارسال می کنید ، از او می خواهید پیوندهای خاصی را که به دامنه شما نشان می دهند نادیده بگیرند. هیچ گونه تعهدی برای احترام به درخواست شما برای آنها وجود ندارد ، اما اگر این کار را انجام دهند ، از این پیوندها برای تعیین رتبه شما در نتایج جستجو استفاده نمی شود.

مهم است که درک کنیم ، عدم استفاده از پیوندها باعث حذف آنها از نمایه لینک برگشت شما نمی شود.

آیا واقعاً لازم است از ابزار disavow استفاده کنید؟

Google به صراحت اعلام کرده است که آنها فقط درصورت نیاز به نیاز شما می خواهند از ابزار عدم پذیرش استفاده کنید.

اگر مجازات نامه هرزنامه دستی دارید ، یا اگر آگاهانه در اقدامات ایجاد لینک که ممکن است به شما آسیب برساند ، استفاده کرده اید ، استفاده از آن را توصیه می کنند.

در سال 2019 ، تحلیلگر ارشد وب مستر گوگل ، جان مولر ، در مورد ابزار disavow در طول ساعات اداری Google Webmaster Central .

او می گوید ، “من فکر می کنم برای اکثر وب سایت های خارج از کشور ، تقریباً اکثر اکثر وب سایت ها ، شما نیازی به استفاده از ابزار disavow ندارید. به همین دلیل ما ابزار disavow را از کنسول جستجو جدا کرده ایم تا شما وسوسه نشوید و از ابزار disavow استفاده کنید زیرا به نظر می رسد این قسمت عادی کنسول جستجو است که همه باید از آن استفاده کنند. ”

مولر می گوید ، “[ابزار disavow] در واقع چیزی است که شما واقعاً واقعاً در موارد شدید باید از آن استفاده کنید.”

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید از تشکیل پرونده رد شوید ، باید مشخصات لینک بک لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید ، که می توانید در مورد آن بیشتر بیاموزید. اما اگر شما آگاهانه در کارهایی که غیراخلاقی به حساب می آید مشارکت داشته باشید ، احتمال عدم پذیرش آن مفید خواهد بود.

چه چیزی بک لینک “بد” در نظر گرفته می شود؟

قبل از اینکه به شما بگوییم چگونه یک رد کردن را انجام دهید ، مهم است که بدانید چه چیزی بک لینک را بد می کند.

گوگل هر پیوند ایجاد شده برای دستکاری PageRank یا رتبه بندی یک وب سایت را پیوند بدی می داند. آنها می خواهند شما در ایجاد محتوای عالی که به طور طبیعی به آن لینک می شود کار کنید!

اگر به عمد در هر نوع کمپین ایجاد لینک شرکت کرده اید ، احتمال این وجود دارد که لینک های بدی داشته باشید.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بک لینک های خریداری شده
  • طرح های پیوند
  • محصولی برای لینک دادن
  • تبادل لینک
  • پیوندهای پاورقی

شما ممکن است در ابزارهای مختلف به بک لینک های خود نگاه کنید و تعداد زیادی بک لینک به نظر اسپم را مشاهده کنید و فکر کنید که باید از شر آنها خلاص شوید – اما نیازی به نگرانی در مورد آنها نیست.

Google پیوندهای هرزنامه را تا حدی درک کرده و آنها را نادیده می گیرد.

به عنوان مثال ، در اینجا برخی از پیوندهای وب وب سایت از Ahrefs گرفته شده است. همه اینها هرزنامه هستند و هیچکدام دارای رتبه بندی DR نیستند:

Ahref's DR rating on spam backlinks

من نمی خواهم از این کار صرف نظر کنم زیرا اینها احتمالاً بک لینکهایی هستند که بسیاری از وب سایتها دارند و Google آنقدر هوشمند است که می داند ما آنها را ایجاد نکرده ایم تا بتوانیم نمایه بک لینک خود را دستکاری کنیم.

چه موقع باید یک پرونده disavow ایجاد کنید؟

Google اعلام کرده است که اکثر وب سایت ها نیازی به انصراف از پیوند ندارند و فقط در برخی شرایط خاص باید از آنها استفاده شود.

در زیر چند نمونه از زمان توصیه یا عدم پذیرش رد کردن آورده شده است.

1 اقدام دستی: پیوندهای غیرطبیعی به سایت شما

این فرصتی است که شما کاملاً می خواهید رد کنید. اگر وب سایت شما به دلیل شیوه های ایجاد لینک مورد مجازات دستی قرار گرفته است ، لغو پیوندها برای حذف این مجازات ضروری است.

اگر وب سایت شما به Search Console متصل است – و باید باشد – در صورت اقدام دستی در وب سایت خود ، به شما اطلاع داده می شود.

در این مرحله ، شما می توانید پیوندهایی را که در Search Console دارید تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید پیوندهایی را پیدا کنید که ممکن است ناقض دستورالعمل های Google باشد.

اگر بک لینک های توهین آمیز را پیدا کردید ، اولین قدم این است که با صاحب وب سایت که بک لینک در آن است تماس بگیرید و از آنها بخواهید آن را حذف کنند. اگر این کار نکرد ، می توانید از یک فایل disavow استفاده کنید.

هنگامی که پیوندها را حذف یا رد کردید ، می توانید دکمه “درخواست بررسی” را در گزارش اقدامات دستی خود انتخاب کنید تا از آنها بخواهد اقدام را حذف کنند.

Google's Request Review button to remove a backlink

2. طرح های پیوند

اگر آگاهانه در طرح های پیوند شرکت کرده اید ، ممکن است از افزودن آنها به پرونده رد کردن خود بهره مند شوید. این پیوندهایی است که شما – یا شخصی که ممکن است استخدام کرده باشید – هزینه آن را پرداخت کرده اید. اینها ممکن است پیوندهای شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) یا حتی پستهای مهمان در وب سایتهایی باشند که هیچ ارتباطی با جایگاه شما ندارند.

3 دایرکتوری ها

مدت ها پیش ، اضافه کردن پروفایل به هر فهرست موجود با پیوند به وب سایت شما با “کلمه کلیدی پول” شما به عنوان متن لنگر ، بسیار عصبانی بود. شاید شما در این مورد مقصر باشید ، یا SEO استخدام شده شماست – اما اینها پیوندهایی هستند که باید حذف شوند. اگر می توانید به بهترین شکل دستی آنها را حذف کنید ، اما اگر نمی توانید پیوند را حذف کنید افزودن آنها به رد کردن توصیه می شود.

4 نظرات

تاکتیک قدیمی دیگر اسپم کردن نظرات در سایر وبلاگ ها و افزودن متن لنگر دار با کلمات کلیدی در جعبه نظرات یا حتی برای قسمت نام بود.

اگر از نظرات ، دایرکتوری ها یا پیوندهای سرمقاله با متن لنگر مانند “خرید ابزارک های قرمز” یا “بهترین کفش های تنیس” بک لینک دارید ، توصیه می شود اگر نمی توانید پیوند را حذف یا تغییر دهید ، آنها را به پرونده disavow خود اضافه کنید. . به طور معمول برای این نوع پیوندها انتظار می رود که نام یا نام تجاری شما باشد.

یافتن همه لینکهای برگشتی شما

برای ایجاد دقیق ترین تجزیه و تحلیل ، باید تا آنجا که می توانید داده های بک لینک را بازیابی کنید و نحوه تجزیه و تحلیل این داده ها را درک کنید.

شما می توانید از ابزارهای مختلف برای بررسی پیوندهای پشتیبان خود استفاده کنید ، و می توانید همه آنها را در صفحه گسترده بارگیری کنید تا آنها را به صورت دستی بررسی کنید یا از داخل ابزار تجزیه و تحلیل کنید.

در اینجا چند گزینه از ابزارهای مورد استفاده برای یافتن بک لینک وجود دارد:

1 کنسول جستجوی Google.

در کنسول جستجوی Google می توانید به قسمت پیوندها بروید و روی دکمه صادرات پیوندهای خارجی و سپس گزینه پیوندهای نمونه بیشتر کلیک کنید تا لیست کاملی از پیوندهای وب سایت خود را دریافت کنید.

2. Semrush ، Ahrefs ، Moz یا ابزار دلخواه شما.

لیست پیوندهای خود را صادر کنید و آن را با پرونده Google Search Console خود ادغام کنید یا داده های خود را در نرم افزار تجزیه و تحلیل کنید.

3 یک ابزار حسابرسی لینک.

چند ابزار وجود دارد که می تواند واقعاً وقت شما را در حسابرسی لینکهای برگشتی شما به حداقل برساند مانند LinkResearchTools

Semrush همچنین دارای یک ابزار حسابرسی بک لینک است که تمام لینک های برگشتی شما را نشان می دهد و به آنها می دهد نمره سمیت بر اساس عوامل مختلف برای ارزیابی پیوندها و تعیین اینکه آیا آنها واقعاً سمی هستند یا خیر ، می توانید از داشبورد خود درست کار کنید.

اگر این موارد وجود داشته باشد ، می توانید از طریق ابزار آنها را به محرومیت اضافه کنید. پس از بررسی همه آنها ، می توانید فایل .txt قالب بندی نشده را بارگیری کرده و به ابزار ارسال کنید.

گرچه این یک ابزار مفید است ، اما همه لینکهای برگشتی شما را در پایگاه داده خود ندارد! همچنان باید با استفاده از ابزارهای دیگر نیز یک بررسی دستی انجام دهید.

the disavow list on semrush

ایجاد یک پرونده Disavow

پس از ارزیابی پیوندهای خود ، می توانید فایل disavow.txt را که در کنسول جستجوی Google بارگذاری می شود ایجاد کنید.

ایجاد یک پرونده Disavow.txt

در زیر چندین دستورالعمل های Google در مورد نحوه ایجاد خود وجود دارد پرونده.

  • نام پرونده باید به .txt ختم شود
  • اندازه پرونده نباید بیشتر از 2 مگابایت و 100000 خط باشد
  • هر URL باید در خط خودش باشد
  • اگر می خواهید یک دامنه کامل را رد کنید باید خط را با دامنه:
  • شروع کنید

  • اگر می خواهید URL را رد کنید می توانید URL را وارد کنید

در زیر بخشی از پرونده disavow آورده شده است که اخیراً به عنوان نمونه ایجاد کردم.

با افزودن # قبل از نوشتار ، می توانید نظرات خود را اضافه کنید ، Google این خطوط را نادیده می گیرد.

a disavow.txt example file

اگر می خواهید فایل disavow خود را قبل از بارگذاری آزمایش کنید ، می توانید از استفاده کنید Disavow File Testing Tool که توسط Fili Wiese ، مهندس سابق Google ایجاد شده است.

بارگذاری پرونده Disavow

پس از تکمیل پرونده رد کردن ، می توانید آن را در Disavow Tool در Google Search Console بارگذاری کنید.

در زیر چند مرحله آسان برای بارگذاری رد کردن خود آورده شده است.

  1. وارد کنسول جستجوی Google شوید
  2. به https://search.google.com/search بروید -console / disavow-links
  3. ویژگی موردنظر خود را برای افزودن پرونده رد کردن به انتخاب کنید
  4. روی دکمه بارگذاری لیست عدم پذیرش کلیک کنید و فایل .txt خود را پیدا کنید تا اضافه شود

Google Search Console's disavow link tool

اگر پرونده disavow.txt قبلی را بارگذاری کرده باشید ، پرونده جدید آن را لغو می کند. اگر پرونده شما مشکلی داشته باشد ، پیام های خطا را مشاهده خواهید کرد و از شما خواسته می شود نسخه اصلاح شده را بارگذاری کنید.

اگرچه تضمینی برای ارسال پرونده رد کردن وجود ندارد ، اما گزارشهای موفقیت هنگام استفاده از آن.

پردازش اطلاعاتی که بارگذاری کرده اید مدتی طول می کشد تا Google ، بنابراین باید کمی صبر داشته باشید.

به هیچ وجه نمی توان فهمید که آیا فایل disavow.txt همان کاری را انجام می دهد که شما می خواهید انجام دهید یا خیر ، اما مراقبت از رتبه ، میزان بازدید و بازدیدهای ارگانیک می تواند شاخص خوبی باشد.

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *