بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه مهارتهای سازمانی را در محل کار تقویت کنیم

وقتی در شغل جدیدی کار می کنید یا در تلاش برای ارتقا هستید ، باید منظم باشید. در حالی که ممکن است مهارت های سازمانی را در رزومه خود ذکر کنید ، عملی کردن این مهارت کمی سخت تر است.

داشتن مهارت های سازمانی به این معنی است که می توانید مهلت ها را رعایت کرده و در مدیریت گردش کار خود کارآمد باشید. در واقع ، مهارتهای سازمانی در اغلب موارد می تواند مترادف با مدیریت انرژی و زمان باشد.

همه این مهارتها در محل کار بسیار مهم هستند و کارفرمایان بالقوه می خواهند مطمئن شوند که می توانید در سرلوحه کارها قرار بگیرید.

در این پست ، ما عمیقاً در مورد مهارتهای سازمانی ، نمونه های خاصی از ظاهر آنها در عمل و چگونگی توسعه مهارتهای سازمانی در محل کار صحبت می کنیم.

→ Click here to download leadership lessons from HubSpot founder, Dharmesh  Shah [Free Guide].

مهارتهای سازمانی در مورد ایجاد ساختار ، افزایش بهره وری و اولویت بندی کارهای مناسب در زمان مناسب است.

نقطه مقابل مهارتهای سازمانی به تعویق انداختن ، به هم ریختگی ، ناکارآمدی و سوء ارتباط است.

مهارتهای سازمانی بدین معناست که شما می توانید در هنگام تهیه برنامه ای برنامه ریزی شده ، آرامش خود را حفظ کنید. بسیاری از افراد با مهارت های سازمانی خوب ، پروژه ها را به اهداف کوچکتر تقسیم می کنند ، بنابراین انجام آنها راحت تر است.

اهمیت مهارتهای سازمانی

مهارتهای سازمانی مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند تا کارها را به موقع انجام دهید. این نوع مهارت ها در محل کار مهم هستند زیرا مدیران متوجه می شوند که شما می توانید وظایف خود را انجام دهید و بر پروژه های خود مختار باشید. اگر در آینده برای مشاغل جدید اقدام کنید ، این امر به شما کمک می کند ترفیع و مرجع دریافت کنید.

اگر برنامه ای برای چگونگی انجام کار ندارید ، تمام کردن آن برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. شما باید بتوانید پیش بینی کنید که یک کار چقدر طول می کشد ، چه منابعی برای تکمیل آن کار لازم است و نظم و انضباطی دارید که زمان لازم برای انجام آن را مسدود کند.

مهارتهای سازمانی در رزومه

هنگامی که مهارت های سازمانی را در رزومه خود ذکر می کنید ، ممکن است آن را به مجموعه مهارت های خاص تری تقسیم کنید. بیایید به مثالهای زیر بپردازیم.

مثال مهارتهای سازمانی

بهترین مهارتهای سازمانی برای ذکر در رزومه شما عبارتند از:

  • ارتباط
  • مدیریت زمان
  • نمایندگی
  • توجه به جزئیات
  • تصمیم گیری
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • تنظیم هدف
  • تفکر خلاق
  • حل مسئله
  • بهره وری
  • مدیریت اولویت ها
  • کار گروهی/همکاری
  • مهلت ها
  • برنامه ریزی
  • مدیریت تعارض
  • مدیریت دفتر

Organizational skills for your resume

1. تقویم خود را داشته باشید.

بهترین راه برای توسعه مهارت های سازمانی این است که واقعا تقویم خود را داشته باشید. زمانهایی را که برای انجام کار نیاز دارید مسدود کنید. سپس ، برنامه ای برای خود ایجاد کنید که به آن پایبند باشید. وقتی جلسات تصادفی در تقویم شما ظاهر می شود ، سازماندهی سخت است.

علاوه بر این ، مهم است که بدانید چگونه بهترین کار را انجام می دهید. به عنوان مثال ، من دوست دارم جلسات را پشت سر هم داشته باشم زیرا انجام کارها با افزایش 30 دقیقه ای بین جلسات برایم سخت است. من همه جلسات خود را همزمان می خواهم ، بنابراین می توانم زمان کار و سپس زمان ملاقات را مسدود کنم.

2. لیست تهیه کنید.

هنگامی که موارد زیادی در لیست کارهای خود دارید ، می توانید لیستهای جداگانه ای را برای مواردی که باید انجام شود و در چه زمانی انجام دهید ، تهیه کنید. من معمولاً یک لیست کارهای در حال اجرا دارم که در آن همه کارهایی را که باید در هفته انجام دهم اضافه می کنم. سپس ، آن را به لیست کارهای روزانه تقسیم می کنم. می توانید لیست های خود را بر اساس وظایف ، جلسات ، یادآوری ها و غیره

سازماندهی کنید

3. دریابید که چه ابزارهایی به شما کمک می کنند.

بدیهی است که هرکس متفاوت عمل می کند. به همین دلیل مهم است که بفهمید چگونه بهترین کار را انجام می دهید. آیا دوست دارید از تقویم فیزیکی یا تقویم دیجیتالی استفاده کنید؟ صرف نظر از این ، به ابزارهایی نیاز دارید که به شما کمک می کند تا سازماندهی خود را حفظ کنید. در زیر لیستی سریع از ابزارهای فیزیکی و دیجیتالی برای کمک به شما در شروع کار آمده است.

ابزارهای فیزیکی

  • برنامه ریز
  • تقویم
  • دفترچه یادداشت
  • پوشه ها
  • مجلات

ابزارهای دیجیتال

  • تقویم Google
  • Trello
  • آسانا
  • Evernote
  • Teuxdeux

4. با تیم خود ارتباط برقرار کنید.

یکی دیگر از راه های توسعه مهارت های سازمانی ، برقراری ارتباط با تیم خود است. مهم است که برنامه اقدام خود را به هر ذی نفع ضروری اطلاع دهید. علاوه بر این ، ارتباط به شما کمک می کند تا پاسخگو باشید.

اگر با چند نفر روی پروژه ای کار می کنید ، می توانید به روزرسانی های مربوط به پروژه خود را به محض وقوع یا در پایان روز به آنها اطلاع دهید. این یک راه عالی برای سازماندهی و سازماندهی تیم است.

5. فضای کار خود را از بین ببرید.

در نهایت ، برای سازماندهی واقعی ، فضای کار شما باید عاری از هرج و مرج باشد. در حالی که همه دوست ندارند همه چیز را مرتب و مرتب نگه دارند ، اما هنوز هم باید اقلام لازم را روی میز خود داشته باشید تا حواس شما پرت نشود. این به طور کلی به بهره وری و سازماندهی کمک می کند. وقتی نیاز به یافتن لیست یا موردی دارید ، مهم این است که بدانید کجاست و گم نمی شود.

مهارتهای سازمانی در محل کار

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آید که “چگونه می توانم از این مهارت های سازمانی در محل کار استفاده کنم؟” و “چگونه می توانم این مهارت ها را برجسته کنم؟”

اولین قدم این است که هنگام درخواست کار ، این مهارت ها را در رزومه خود ذکر کنید. می توانید “مهارت های سازمانی” را بیان کنید یا می توانید مهارت های دیگر ، مانند مهارت های بالا ، را حتی بیشتر مشخص کنید.

اگر در مصاحبه شغلی هستید ، به داستانها و نمونه هایی از نحوه سازماندهی خود و نحوه کمک به حل یک مشکل یا تکمیل موفقیت آمیز پروژه فکر کنید. مهم این است که چگونه زمان خود را برنامه ریزی کرده اید ، چگونه چندین وظیفه را انجام می دهید و چگونه وظایف را واگذار می کنید.

در حالی که ممکن است کارفرمای بالقوه س questionsالات خاصی در مورد مهارتهای سازمانی نپرسد ، می توانید این داستانها را در س questionsالهایی مانند “نقاط قوت شما چیست؟” و “چرا شما برای این نقش مناسب هستید؟”

هنگامی که برای یک شرکت کار می کنید ، می توانید مهارت های سازمانی خود را در طول پروژه ها یا جلسات برجسته کنید. ایده خوبی است که هر زمان می توانید از این مهارت ها استفاده کنید زیرا مطمئناً رئیس شما را تحت تأثیر قرار می دهد و به شما کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید.

مهارتهای سازمانی فقط به این معنا نیست که شما لیست کارهای انجام شده را نگه دارید. این بدان معناست که شما زمان خود را به نحو احسن مدیریت می کنید ، مولد هستید ، می توانید مشکلات را حل کنید و انتقادی فکر کنید. به همین دلیل مهم است که تا آنجا که می توانید مهارت های سازمانی خود را توسعه دهید.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *