وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

چگونه ما استراتژی پادکست اصلی خود را ایجاد کردیم

فکر نمی کردید ما یک شبکه پادکست بدون نمایش HubSpot جدید ، آیا؟

ما از اعلام پادکست جدید خود ، The Shake Up ، با کمدین الکسیس گی و سرمایه گذار خطرپذیر برایان کیمل . این محصول توسط تهیه کننده ارشد ، متیو براون تولید شده و توسط شبکه پادکست HubSpot برای شما آورده شده است.

تکان دادن به رهبران کسب و کار بینش فیلتر نشده ای در مورد شرکت هایی ارائه می دهد که جرات متفاوت بودن را داشتند. الکسیس و برایان با رهبران تجاری شرکت های مخرب مانند Square ، Daily Harvest و Nerdwallet در مورد سرمایه گذاری ها و استراتژی های بازار خود صحبت می کنند.

به نظر می رسد بسیار جالب است ، درست است؟ خوب ، اکنون ما به شما می گوییم که چگونه این کار را انجام دادیم ، از جمله:

  1. روند برنامه ریزی ما
  2. ایجاد قالب نمایش
  3. ساختار یک تیم پادکست موفق

بیایید شیرجه بزنیم.

Listen to the Shows in HubSpot's Podcast Network Now

چگونه می توانیم بهتر و متفاوت باشیم؟

هنگامی که هدف ، مخاطبان و بودجه کسب و کار خود را بشناسیم ، قصد داریم تا یک مفهوم نمایشی را ارائه دهیم که برای مخاطبان ما طنین انداز شده و به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

برای انجام این کار ، باید بدانیم مخاطبان ما امروز به چه چیزی گوش می دهند.

طبق Chartable ، بیش از 8334 پادکست مارک دار در پادکست های Apple وجود دارد.

در حالی که ما نمی توانیم همه آنها را ممیزی کنیم (ما فقط یک انسان هستیم) ، می خواستیم تاکتیک های مورد استفاده پادکست های برتر در بخش تجاری را درک کنیم. بنابراین ، ما حسابرسی انجام دادیم.

ما 20 پادکست تجاری با عملکرد بالا را ارزیابی کردیم و پنج بینش کسب کردیم.

  • صداهای مرد: 87٪ از میزبانان مرد بودند.
  • اخبار و تفسیر: 18 مورد از 20 پادکست ارائه شده در مورد اخبار صنعت.
  • پخش ارتباطات : تعداد کمی از برنامه ها از تاکتیک های جذب مخاطب برای ارتباط بین مخاطبان و میزبانان استفاده کردند.
  • مشاغل و دانشگاهی: لحن نمایش ها گنگ بود و بسیاری از اصطلاحات کاربردی استفاده کردند.

این ممیزی زمینه تعیین استراتژی ما را فراهم کرد.

نمایش ما چگونه بهتر و متفاوت تر است؟

business podcast differentiators

  • صداهای متنوع: تعهد به صداهای متنوع در میزبان و مهمانان.
  • تحقیقات و داستانها: تمرکز ویراستاری بر داستانهای مرتبط با عمق بیشتر.
  • مشارکت مخاطبان: ویژگی میزبان ما و اجرای تاکتیک هایی برای جذب مخاطب در رسانه های اجتماعی.
  • کسب و کار و سرگرمی: ما برای صحبت در زمینه تجارت نباید خسته کننده و شیک باشیم.

اینها دستورالعملهای ویرایشی ما برای بقیه نمایش شدند.

تصمیم گیری در مورد قالب نمایش

در مرحله بعد ، قالب نمایش خود را تنظیم می کنیم.

چند قالب رایج پادکست وجود دارد که می توانند مخاطب را افزایش دهند.

  • مصاحبه: یک نوع نمایش است که یک مهمان متخصص را برای پرسش و پاسخ به ارمغان می آورد.
  • چت بازیگران: قالب میزبانی مشترک که میزبانان درباره موضوعات مختلف تفسیر و انتقاد ارائه می دهند.
  • مناظره: قالب میزبانی مشترک که میزبان یک طرف بحث را می گیرد. بحث درباره حقایق ، ارقام و نظرات در مورد موضوعی معین.
  • روایت: پادکستی به سبک روزنامه نگاری که شامل تحقیقات ، فیلمنامه ها و خط داستانی قوی است.

پس از کاوش در قالب های مختلف ، ما با یک قالب ترکیبی – Chat Cast + Interview ، رفتیم.

جمع آوری انرژی گروه بازیگران چت با تخصص مصاحبه.

نمونه عنوان قسمت: چرا هر شرکتی ناگهان یک شرکت رسانه ای

است

بخش 1: زمینه

در بخش آغازین ، میزبان مشترک ما زمینه را ارائه می دهد و از طریق برخی حقایق و آمار سرگرم کننده در مورد موضوع قسمت صحبت می کند

مثال) HubSpot The Hustle را خریداری کرد

بخش 2: مناظره / بحث

در این بخش ، ما مجموعه ای از س questionsالات مربوط به موضوع و س questionsالاتی را که برای هر دو مورد ارائه می دهیم به میزبان خود ارائه می دهیم.

مثال) آیا شرکت های SaaS بیشتری باید از این روش پیروی کنند؟ اگر همه شرکت ها شرکت رسانه ای باشند ، چه اتفاقی برای شرکت های رسانه ای می افتد؟

بخش 3: مصاحبه

در این بخش ، ما رهبر کسب و کار شرکت/موضوعی را که در حال بحث در مورد آن هستیم برای معرفی داستان واقعی تصمیم و سایر تصمیماتی که آنها را موفق کرده است ، معرفی می کنیم.

مثال) Kipp Bodnar در مورد Hustle Acquisition

سرانجام ، ما باید بفهمیم که چگونه می خواهیم این کار را انجام دهیم.

تیم پادکست شما

برای ساخت پادکست با کیفیت بالا ، باید روی یک تیم سرمایه گذاری کنید.

موارد بیشماری وجود دارد که باید در ساخت یک نمایش اتفاق بیفتد. ما این مسئولیت ها را به هشت نقش اصلی تقسیم کرده ایم ، اما اغلب تیم های بسیار بیشتری وجود دارد ، و همچنین تیم های بسیار کمتر وجود دارد که هر کدام 3-4 کار را انجام می دهند:

  1. تهیه کننده اجرایی – نمایش دهنده. سرپرست عملیات ، چشم اندازی برای نمایش کلی ایجاد می کند ، پیش تولید را از طریق پس از تولید هدایت می کند و کارکنان و تدارکات را مدیریت می کند.
  2. تهیه کننده ارشد – محتوا و قصه روایی برای هر قسمت ایجاد می کند ، فیلمنامه ها را می نویسد و ویرایش می کند ، میزبان را راهنمایی می کند ، تقویم تولید را مدیریت می کند ، تحقیق می کند ، آماده می شود. و همچنین ایجاد مصاحبه ، ویرایش نوار و طراحی اولیه صدا.
  3. تهیه کننده – رزرو ، تحقیق ، آماده سازی مصاحبه ، رونویسی ، ویرایش نوار ، ایجاد طرح کلی و کار بر روی اسکریپت ها.
  4. ویرایشگر – بر توسعه ایده های داستان نظارت می کند و در مورد چارچوب ها و فیلمنامه های داستان بازخورد انتقادی ارائه می دهد.
  5. میزبان – قصه گو که نمایش را از طریق تصمیمات سرمقاله و شخصیت خود شکل می دهد. آنها برای مصاحبه آماده می شوند و اسکریپت ها را می نویسند / ویرایش می کنند. مدیریت تولیدکننده – توسعه پادکست جدید و ایجاد فرایندهای مدیریتی/مسیرهای لازم برای یک برنامه موفق.
  6. مهندس – اولین و آخرین توقف در فرآیند تولید. با ویرایش و تسلط بر صدا برای ایجاد یک تجربه گوش دادن یکپارچه ، منظره صوتی را برای نمایش ایجاد می کند.
  7. مدیر تحریریه – چشم انداز را شکل می دهد و تمام برنامه ریزی ها و اجرای پادکست ها را هدایت می کند. تصور خلاق را از ایده پردازی به اجرا می رساند. با رهبران شرکت در زمینه توزیع همکاری می کند.

این فهرست شامل افرادی که خارج از ایجاد پادکست هستند ، از جمله تیم خلاق که در ساخت دارایی های تبلیغاتی ، شخص مسئول طرح ارتباطی نمایش و سایر موارد مشارکت دارد ، نمی شود.

مشکل دیگر در اینجا تصمیم گیری در مورد ایجاد تیم داخلی یا جستجوی آژانس تولید پادکست است که بتواند این نقشها را برای شما انجام دهد.

تامین منابع یکی از بزرگترین چالش ها در ایجاد The Shake Up بود. ما به شما در پشت صحنه برخی از تصمیمات خود اجازه می دهیم:

  1. استعداد داخلی یا خارجی برای میزبان : میزبان پادکستی را می سازد یا می شکند. به همین سادگی. آنها می توانند مخاطب را به خود جذب کنند یا آنها را از خود دور کنند. ما یک دیدگاه بسیار خاص برای مجریان برنامه خود داشتیم و به همین دلیل ، ما انتخاب یک جستجوی خارجی برای استعداد را انتخاب کردیم. ما الکسیس و برایان را به دلیل ترکیبی از پویایی و تجربه ، و سایر موارد ، انتخاب کردیم.
  2. یک مهندس صدا استخدام کنید یا یک نمایندگی بیاورید: مهندسان صدای نمایش شما را کامل می کنند. به دلیل کیفیت صدایی که ما برای این نمایش می خواستیم ، به دلیل تخصص زیاد تیم آنها و منابعی که برای کار در اختیار دارند ، تصمیم گرفتیم یک آژانس بیاوریم.

ما همچنین به اندازه کافی خوش شانس بودیم که یک تهیه کننده ارشد ، متیو براون ، در کارکنان داشت ، که برای نمایش های قبلی مانند نمایش رشد.

بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک تیم برای ایجاد پادکست هستید ، از این لیست به عنوان نقطه شروع برای درک قسمتهای مختلف متحرک استفاده کنید و تصمیم استخدام این نقشها یا آوردن برخی از آنها را با دقت در نظر بگیرید. کمک خارجی.

اما این لیست فقط یک نقطه شروع است ، و اگر چیزی در مورد ایجاد پادکست توصیه می کنیم ، نقل قول لائوتسه است ، “هیچ خطری بزرگتر از دست کم گرفتن حریف نیست.” و حریف شما ، در این مورد ، میزان کار در ایجاد نمایش است.

روی منابع سرمایه گذاری کنید تا این کار را به درستی انجام دهید و درک کنید که یک روستا طول می کشد.

منتظر چه هستید؟

پادکست ها رسانه جدیدی نیستند ، اما لحظاتی دارند.

  • Spotify دارای سرمایه گذاری شدیدی در بخش پادکست پلتفرم خود انجام داد ، قراردادهای انحصاری با پادکست هایی مانند The Joe Rogan Experience و طراحی کلی بازسازی کل رابط کاربری پادکست.
  • Statista پیش بینی می کند که صنعت دارای CAGR 17٪ ، تا سال 2023 به 164 میلیون شنونده در ایالات متحده می رسد.
  • اپل ، نباید بیش از حد ، شرط بندی می کند اشتراک پادکست.

آیا بازاریابی پادکست به اندازه بازاریابی محتوا استاندارد می شود؟ آیا داشتن پادکست به اندازه داشتن یک وبلاگ فراگیر می شود؟

زمان نشان می دهد ، اما واضح است که این “موجی” است که بسیاری از پادکست ها پیش بینی کرده بودند.

در HubSpot ، ما سرمایه گذاری زیادی را برای رسانه ها در آینده انتخاب کرده ایم و پادکست ها بخش بزرگی از این استراتژی هستند. HubSpot Podcast Network و The Shake Up اولین قسمت های آن هستند.

اگر پس از خواندن این مقاله ، سرمایه گذاری در ساختن آن را انتخاب کردید ، در اینجا یک چک لیست است که باید دنبال کنید:

  1. مخاطبان و مشکل آنها را مشخص کنید.
  2. تصمیم بگیرید که آیا پادکست رسانه مناسبی برای ارائه راه حلی برای آن مشکل است.
  3. پادکست ها را در فضای موردنظر خود بررسی کنید ، دریابید که چگونه می توانید بهتر و متفاوت باشید.
  4. طرح زمینه و قالب نمایش خود را پیشنهاد دهید.
  5. یک تیم پادکست ایجاد کنید: میزبان ، تهیه کننده ، صدابردار.
  6. شما در مسابقات شرکت کرده اید.

ما فوق العاده به کار سختی که برای راه اندازی The Shake Up انجام شد افتخار می کنیم. اینجا را در بستر پادکست مورد علاقه خود گوش دهید.

hubspot podcast network

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *