وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

همه آنچه باید درباره تقسیم بندی رفتاری بدانید [+ مثالها]

صرفنظر از تعداد محصولات یا خدماتی که می فروشید و ارائه می دهید ، یا کسب و کار شما کوچک یا بزرگ است ، هیچ دو مشتری دقیقاً یکسان نیستند.

به همین دلیل ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که همیشه روندها و الگوهای موجود در بین مشتریان و مخاطبان هدف را شناسایی می کنید. با انجام این کار ، داده ها و اطلاعات لازم را برای هدفمند کردن ، دستیابی ، تبدیل و حفظ آن افراد در اختیار خواهید داشت.

Get Started with HubSpot's Marketing Software for Free

برای کمک به شما در این زمینه ، به فرایند تقسیم بندی رفتاری مراجعه کنید.

تقسیم بندی رفتاری

در این پست وبلاگ ، ما تعریف تقسیم بندی رفتاری ( که فرایندی است) را مرور می کنیم. بخشی از بازاریابی رفتاری ) ، ابزاری که می تواند به شما کمک کند مشتریان خود را بر اساس رفتارها و اقدامات آنها و همچنین نمونه هایی از تقسیم بندی رفتاری گروه بندی کنید.

تقسیم بندی رفتاری

برای حمایت از تلاش های تقسیم بندی رفتاری خود ، توصیه می کنیم ابزاری مانند نرم افزار هدف گذاری رفتاری HubSpot .

behavioral segmentation tool, hubspot behavioral targeting software

با ابزاری مانند HubSpot ، که در نسخه رایگان یا پولی با یکی از طرح های برتر Marketing Hub ، می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه ارتباط مخاطبین هدف با وب سایت ، محتوا و سایر مطالب بازاریابی خود جمع آوری کنید.

همچنین می توانید از ویژگی لیست فعال استفاده کنید که برای تقسیم بندی پیشرفته مشتری ، هدف گیری و ایجاد مخاطب استفاده می شود.

با گنجاندن HubSpot در جریان تقسیم بندی رفتاری خود ، پیامهای هدفمند و مطالب مرتبط را در زمان مناسب برای اعضای مخاطبان خود ارسال خواهید کرد. این فرآیند با محرک های مخاطب نیز خودکار می شود.

با ابزار هدف گیری رفتاری HubSpot ، می توانید:

  • ایجاد لیست های فوق تقسیم بندی شده بر اساس شخصیت و مشارکت آنها.
  • استفاده از داده های CRM (از طریق متصل ، پلت فرم CRM همه در یک ) برای سفارشی کردن محتوای خود.
  • کمپین های پرورش به موقع و جذاب را به اشتراک بگذارید.
  • به طور مداوم رویدادهای رفتاری خاص را در طول سفر خریدار شناسایی کرده و ثبت کنید که منجر به تبدیل بین مشتریان احتمالی شما شود.

نکته حرفه ای: استفاده کنید ابزار هدفمندسازی رفتاری HubSpot برای شخصی سازی ارتباطات در مقیاس بزرگ و ایجاد هرگونه تعامل با مشتریان و مخاطبین خاص.

متغیرهای تقسیم بندی رفتاری

متغیرهای تقسیم بندی رفتاری که هنگام کار بر روی دسته بندی مخاطبان خود باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • مزایای محصول/خدمات موردنظر اعضای مخاطبان خود.
  • میزان استفاده از محصول/ خدمات اعضای مخاطب.
  • وضعیت وفاداری اعضای مخاطب.
  • مرحله ای از سفر خریدار که یک مخاطب در آن حضور دارد.
  • اندازه بخش بازار شما.
  • سطح دسترسی بخش بازار شما به محصول یا خدمات شما
  • بخش بازار شما چقدر عالی است.

در ادامه ، اجازه دهید نگاهی به چند مثال تقسیم بندی رفتاری بیندازیم.

نمونه های تقسیم بندی رفتاری

تعدادی مثال تقسیم بندی رفتاری وجود دارد – به عنوان مثال روش هایی برای تقسیم بندی مشتریان بر اساس رفتار. در اینجا چند نمونه رایج است.

1. رفتار خرید/ سابقه معامله

رفتار خرید مشتری و سابقه معاملات را بررسی کنید. این بینش را در مورد چگونگی و دلیل تصمیم گیری آنها برای تغییر و همچنین مراحل سفر خریدار بدون مشکل پیش بینی می کند ، در حالی که در آینده ممکن است یک چشم انداز کمی مانع باشد. همچنین به شما این ایده را می دهد که کدام رفتارها به طور دقیق تبدیل را پیش بینی می کنند.

2. مناسبت

آیا این یک مناسبت یا مقطع زمانی خاص بود که بر تصمیم مشتری شما برای تبدیل تأثیر گذاشت؟ به عنوان مثال ، آیا زمان خاصی در طول سال وجود دارد که آنها با نام تجاری شما تعامل داشته باشند (به عنوان مثال اگر شما یک سرویس کارت پستال آنلاین هستید ، ممکن است هر سال در طول فصل تعطیلات زمستانی مشتریان مکرر داشته باشید). آیا تصمیم خرید بر اساس زمان روز یا حتی مرحله زندگی است؟

3. وفاداری مشتری

وفاداری مشتری نگاهی محکم به رفتار مشتری ارائه می دهد – وفاداری مستقیماً به عادات ، اقدامات ، نیازها ، استفاده ، و زمان انجام اقدامات مشتری مربوط می شود.

برای استفاده از وفاداری مشتری هنگام تقسیم بندی مشتریان بر اساس رفتار ، به این موارد فکر کنید: 1) کدام قسمت از سفر خریدار بسیار لذت بخش است که منجر به وفاداری می شود ، 2) چگونه در حال حاضر احساس رضایت مشتریان وفادار را حفظ می کنید ، 3) کدام چشم اندازها هستند به احتمال زیاد وفادار می شوند و 4) مشتریان وفادار شما چه ویژگیهایی دارند.

4. مزایای مورد نظر

مشخص کنید مشتریان شما از محصول یا خدمات شما به دنبال چه چیزی هستند – از همه ویژگی های شما ، آنها برای حل چالش (های) مورد نیاز خود بیشتر به کدام نیاز دارند؟ چه مزایای خاصی از محصول شما دریافت می کند و کدام یک از این مزایا برای آنها مهمتر است؟

تعیین کنید کدام یک از این مزایا بر تصمیم آنها برای استفاده بیشتر از محصول/خدمات شما تأثیر می گذارد.

5. مرحله سفر مشتری

درک اینکه کدام مرحله از سفر مشتری منجر به بیشترین تبدیل می شود یا مشتریان بیشتر در کدام مرحله قرار می گیرند ، هنگام پیش بینی رفتار و تقسیم بندی مشتریان بر اساس آن رفتارها ، اطلاعات مفیدی است.

با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که استفاده از مراحل سفر مشتری در تقسیم بندی رفتاری ممکن است دشوار باشد زیرا مراحل زیادی وجود دارد – و در این مراحل چندین نقطه تماس وجود دارد که به رفتار یا تصمیم ماندن در مرحله کمک می کند یا به جلو حرکت می کند. مرحله جدیدی از سفر خریدار.

به همین دلیل توصیه می شود از پلتفرمی مانند CRM خود یا یک هوش مصنوعی/ابزار یادگیری ماشینی – همه تعاملات را در سرتاسر برنامه ضبط و پیگیری می کنند سفر خریدار برای اطمینان از اینکه شما اطلاعات کاملی از داده های رفتاری سفر خریداران مشتری خود مشاهده می کنید.

6. نامزدی

مشارکت به نوع و دفعات مشارکت شما از مشتریان خاص اشاره دارد. ممکن است مشتریان خود را بر اساس مشارکت زیاد در مقابل مشارکت متوسط ​​در مقابل مشارکت گاه به گاه تقسیم کنید.

افرادی که بسیار مشغول هستند کسانی هستند که نام تجاری شما را به طور مرتب در زندگی خود گنجانده اند.

کاربران عادی ممکن است به طور منظم با نام تجاری یا محصول/ خدمات شما درگیر شوند ، اما از پتانسیل و قابلیت های کامل آن استفاده نکنند.

ممکن است کاربران گاه به گاه بر اساس نیاز خاص خود به طور تصادفی با نام تجاری یا محصول/خدمات شما درگیر شوند اما به آن تکیه نکنند.

7. استفاده

نحوه استفاده به نحوه و/یا میزان استفاده مشتری از محصول یا خدمات شما اشاره دارد. این ممکن است مستلزم تقسیم بندی مشتریان شما بر اساس نحوه استفاده آنها از محصول/خدمات ، تعداد دفعات استفاده از آنها ، مدت زمان استفاده از آنها در یک جلسه یا بیشترین ویژگیهایی باشد که بیشتر استفاده می کنند.

ممکن است مشتریان خود را به دسته های کاربردی خاص تری تقسیم بندی کنید – برای مثال ، کاربران سنگین در مقابل کاربران متوسط ​​در مقابل کاربران سبک.

با تقسیم بندی رفتاری بهتر پیشرفت کنید

تقسیم بندی رفتاری راهی عالی برای هدف گیری موثر و کارآمد مشتریان و مشتریان برای افزایش تبدیل است. این به شما کمک می کند تا ارتباطات خود را پیگیری کرده و پیگیری کنید و محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که شخصی به نظر برسد. مطمئن شوید که متغیرهای تقسیم بندی رفتاری را در نظر داشته باشید و ابزاری مانند HubSpot را برای پشتیبانی بیشتر در طول فرآیند در اختیار داشته باشید.

Free Resource: How to Reach & Engage Your Audience on Facebook

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *