تجارت الکترونیک, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

هزینه متغیر توضیح داده شده در 200 کلمه (و نحوه محاسبه آن)

حقیقتی ناامیدکننده وجود دارد که هر کسب و کار در اوایل رشد خود با آن سر و کار دارد: پول بیشتر ، مشکلات بیشتر.

به نظر خلاف واقع است – اگر فروش و درآمد زیاد باشد ، این چیز خوبی نیست؟ چگونه سود بیشتر می تواند یک مشکل بالقوه باشد؟

به بیان ساده ، همه چیز به این واقعیت برمی گردد که هرچه بیشتر بفروشید ، پول بیشتری نیز برای صرف نیاز خواهید داشت. این شامل کمپین های بازاریابی و فروش برای جلب مشتری بیشتر ، هزینه های تولید کالاهای بیشتر و زمان و هزینه لازم برای تولید محصول جدید است.

این نسبت فروش / هزینه که به عنوان هزینه متغیر شناخته می شود ، چیزی است که هر صاحب مشاغل باید آن را بفهمند ، اما فهرست های مشاوره آنلاین و برنامه های عملیاتی معمولاً خوانندگان را به جای ارائه تعریفی مفید ، از دانش ذاتی این مفهوم می دانند.

در این قسمت ، سردرگمی هزینه متغیر را برطرف خواهیم کرد: این چیزی است که باید درباره هزینه های متغیر ، نحوه محاسبه آنها و دلیل اهمیت آنها بدانید.

Click here to download 8 free marketing budget templates.

بیایید جزئیات بیشتری از هر یک از این اجزا را بررسی کنیم.

هزینه متغیر برای واحد

هزینه متغیر برای هر واحد ، مقدار کار ، مواد و سایر منابع مورد نیاز برای تولید محصول شما است. به عنوان مثال ، اگر شرکت شما مجموعه چاقوهای آشپزخانه را به قیمت 300 دلار بفروشد اما هر مجموعه برای ایجاد ، آزمایش ، بسته بندی و بازاریابی به 200 دلار نیاز دارد ، هزینه متغیر شما برای هر واحد 200 دلار است.

تعداد واحدهای تولید شده

تعداد واحدهای تولیدی دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید – این تعداد کل کالاهای تولید شده توسط شرکت شما است. بنابراین در مثال چاقوی ما در بالا ، اگر 100 مجموعه چاقو ساخته اید و فروخته اید ، تعداد واحدهای تولیدی شما 100 واحد است که هر یک 200 دلار هزینه متغیر و 100 دلار سود بالقوه دارد.

هزینه های متغیر این نام را بدست می آورند زیرا با کم و زیاد کردن محصولتان می توانند کم و زیاد شوند. هرچه تعداد بیشتری بفروشید ، پول بیشتری بدست خواهید آورد ، اما بخشی از این پول باید برای تولید واحدهای بیشتری پرداخت شود. بنابراین ، برای سود واقعی باید واحدهای بیشتری تولید کنید.
Variable Cost Formula

و از آنجا که هر واحد به مقدار مشخصی از منابع نیاز دارد ، تعداد بیشتری از واحدها هزینه های متغیر مورد نیاز برای تولید آنها را افزایش می دهد.

هزینه های متغیر “مشکلی” نیستند – بیشتر یک ضرورت ضروری است. آنها در چندین کار دفترداری نقش دارند و هزینه متغیر کل و متغیر متوسط ​​ شما به طور جداگانه محاسبه می شوند.

کل هزینه متغیر

کل هزینه متغیر شما مجموع تمام هزینه های متغیر مرتبط با هر محصول جداگانه است که توسعه داده اید. هزینه متغیر کل را با ضرب هزینه تولید یک واحد از محصول خود در تعداد محصولات تولیدی خود محاسبه کنید.

Total Variable Cost

به عنوان مثال ، اگر ساخت یک واحد از محصول شما 60 دلار هزینه دارد و شما 20 واحد ساخته اید ، کل هزینه متغیر شما 60 20 20 دلار یا 1200 دلار است.

متوسط ​​هزینه متغیر

میانگین هزینه متغیر شما از کل هزینه متغیر شما استفاده می کند تا تعیین کند که تولید یک واحد محصول شما به طور متوسط ​​چقدر است. می توانید آن را با فرمول زیر محاسبه کنید.

Formula for average variable cost

کل هزینه متغیر در مقابل متوسط ​​هزینه متغیر

اگر متوسط ​​هزینه متغیر یک واحد با استفاده از کل هزینه متغیر شما پیدا شد ، آیا از قبل نمی دانید یک واحد از محصول شما برای توسعه چیست؟ آیا نمی توانید عقب مانده کار کنید و به راحتی کل متغیر هزینه خود را بر تعداد واحدهای خود تقسیم کنید؟ نه لزوما

در حالی که کل هزینه متغیر نشان می دهد که شما برای تولید هر واحد از محصول خود چه مبلغی پرداخت می کنید ، همچنین ممکن است مجبور باشید محصولی را که دارای هزینه متغیر متفاوت در هر واحد هستند ، حساب کنید. این همان جایی است که متوسط ​​هزینه متغیر وارد می شود.

به عنوان مثال ، اگر 10 واحد محصول A با هزینه متغیر 60 دلار در واحد و 15 واحد محصول B با هزینه متغیر 30 دلار در واحد داشته باشید ، دو هزینه متغیر متفاوت دارید – 60 و 30 دلار. هزینه متغیر متوسط ​​شما این دو هزینه متغیر را به یک رقم قابل کنترل تقلیل می دهد.

در مثال فوق ، می توانید هزینه متغیر متوسط ​​خود را با افزودن هزینه متغیر کل محصول A (60 10 10 دلار یا 600 دلار) و کل هزینه متغیر محصول B (30 15 15 واحد یا 450 دلار) پیدا کنید. ، سپس این جمع را بر تعداد واحدهای تولیدی تقسیم می کنیم (15 + 10 یا 25 واحد).

متوسط ​​هزینه متغیر شما (600 دلار + 450 دلار) 25 پوند یا 42 دلار برای هر واحد است

متغیر در مقابل هزینه ثابت

عکس هزینه متغیر است؟ هزینه ثابت. هزینه های ثابت هزینه هایی است که نیست در پاسخ به تعداد محصولات تولیدی خود تغییر کنید.

برخی از هزینه های ثابت معمول شامل اجاره یا اجاره ساختمان ، قبض های آب و برق ، میزبانی وب سایت ، بازپرداخت وام تجاری و مالیات بر دارایی است.

شایان ذکر است؟ این هزینه ها ساکن نیستند – به این معنی که اجاره شما ممکن است سال به سال افزایش یابد. در عوض ، آنها فقط در رابطه با تولید محصول ثابت می مانند.

برای محاسبه متوسط ​​هزینه ثابت ، از این فرمول استفاده کنید:

در Average Fixed Cost formula P>

هزینه های متغیر و ثابت برای بدست آوردن تصویری کامل از هزینه تولید کالا – و میزان سود باقی مانده پس از هر فروش بسیار ضروری است.

برای محاسبه نسبت هزینه متغیر ، از این فرمول استفاده کنید:

Variable Cost Ratio Formula

اجازه دهید آن را عملی کنیم. اگر کالایی را به قیمت 200 دلار (فروش خالص) می فروشید اما تولید آن 20 دلار است (هزینه های متغیر) ، 20 دلار را بر 200 دلار تقسیم می كنید تا 0.1 بدست آورید. ضرب در 100 و نسبت هزینه متغیر شما 10٪ است. این بدان معناست که برای هر فروش کالایی 90٪ بازده دریافت می کنید و 10٪ هزینه متغیر را در اختیار شما قرار می دهد.
در عین حال ، ترکیب هزینه های متغیر و ثابت می تواند در محاسبه نقطه تقطیر به شما کمک کند. – نقطه ای که تولید و فروش کالا با ترکیبی از هزینه های متغیر و ثابت به صفر می رسد.

مثال ما را در بالا دوباره در نظر بگیرید. اگر هزینه های متغیر شما برای هر کالای 200 دلاری 20 دلار است و هزینه های ثابت شما 100 دلار است ، اکنون کل هزینه های شما 60 درصد از ارزش فروش کالا را تشکیل می دهد و 40 درصد برای شما باقی می ماند.

به زبان ساده؟ هرچه نسبت هزینه کل شما بیشتر باشد ، سود بالقوه شما نیز کاهش می یابد. اگر این عدد منفی شود ، از نقطه سربه سر عبور کرده اید و در هر فروش ضرر می کنید.

بنابراین ، چه هزینه متغیری برای تجارت در نظر گرفته شده است؟

برخی از متداول ترین هزینه های متغیر شامل مواد فیزیکی ، تجهیزات تولید ، کمیسیون فروش ، دستمزد کارکنان ، هزینه کارت اعتباری ، شرکای پرداخت آنلاین و هزینه های بسته بندی / حمل و نقل است.

بیایید هر کدام را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مواد فیزیکی

اینها می توانند شامل قطعات ، پارچه و حتی مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه محصول نهایی شما باشند.

تجهیزات تولید

اگر قسمتهای خاصی از توسعه محصول خود را خودکار کنید ، ممکن است با بزرگتر شدن خط تولید خود ، نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات اتوماسیون یا نرم افزار بیشتری داشته باشید.

کمیسیون های فروش

هرچه شرکت شما محصولات بیشتری بفروشد ، ممکن است با جلب مشتری ، فروشندگان بیشتری به عنوان پورسانت بپردازید.

دستمزد کارکنان

هرچه محصولات بیشتری ایجاد کنید ، ممکن است به کارمندان بیشتری نیاز داشته باشید که به معنای حقوق و دستمزد بیشتر نیز می باشد.

هزینه کارت اعتباری

مشاغلی که از مشتریان خود کارت اعتباری دریافت می کنند ، با ارائه خدمات بیشتر ، هزینه تراکنش بالاتری را متحمل می شوند.

شرکای پرداخت آنلاین

برنامه هایی مانند PayPal به طور معمول از هر معامله از مشاغل کسر می کنند تا مشتریان بتوانند از طریق برنامه خریدها را بررسی کنند. هرچه سفارشات بیشتری دریافت کنید ، مبلغ بیشتری به برنامه پرداخت خواهید کرد.

هزینه های بسته بندی و حمل و نقل

ممکن است برای بسته بندی و ارسال محصول خود توسط واحد پرداخت کنید ، بنابراین بیشتر یا کمتر واحد حمل شده باعث تغییر این هزینه ها می شود.

انتظار غیر منتظره

در حالی که هزینه های متغیر ، کل هزینه های متغیر ، متوسط ​​هزینه های متغیر و نسبت هزینه متغیر اغلب در سطح پیچیده به نظر می رسند ، این اصطلاحات به سادگی روش هایی برای نشان دادن تغییر ماهیت هزینه ها برای تولید کالاهای جدید با رشد کسب و کار شما هستند.

با درک ماهیت این هزینه ها و چگونگی تأثیر آنها بر درآمد فعلی و پیش بینی شده شما ، می توانید بهتر برای تکامل نیروهای بازار آماده شوید و تأثیر هزینه های متغیر را بر روی خط پایین خود کاهش دهید. wrapper “id =” hs-cta-wrapper-9ce704de-19f2-4fd0-8041-22dc3c021b87 “> -cta-9ce704de-19f2-4fd0-8041-22dc3c021b87 “> Business Plan Template

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *