وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

هر آنچه که باید درباره مبانی تقسیم بندی بدانید

تقسیم بندی بازار یک فرآیند قدرتمند است زیرا مخاطبان شما را به گروه ها تقسیم می کند تا بتوانید آنها را بر اساس ویژگی هایی مانند چالش هایی که با آنها روبرو هستند و/یا نحوه پاسخ آنها به طور م targetثر هدف قرار دهید. تلاش های خاص بازاریابی.

م effectiveثرترین روش برای تعیین ویژگی هایی که برای گروه بندی مخاطبان خود استفاده می کنید ، استفاده از پایه های تقسیم بندی است.

Get Started with HubSpot's Marketing Software for Free

در این پست وبلاگ ، ما به تعریف مبانی تقسیم بندی ، نحوه اعمال آنها در شرکت خود و نحوه استفاده همزمان از چندین پایگاه تقسیم بندی می پردازیم.

قبل از اینکه به پنج پایه تقسیم بندی بپردازیم ، اجازه دهید اصول اولیه را پوشش دهیم.

مبانی تقسیم بندی در بازاریابی

تقسیم بندی بازاریابی فرض می کند که همه مشتریان شما منحصر به فرد هستند و می توان آنها را بر اساس ویژگیها یا ویژگیهای مشترکی که تعیین می کنید طبقه بندی کرد. این ویژگی ها یا صفات تقریباً همیشه در پنج پایه تقسیم بندی ، که در زیر آنها را مرور می کنیم .

مزایای استفاده از تقسیم بندی بر اساس بازاریابی

با استفاده از مبانی تقسیم بندی در بازاریابی ، فرصت هایی را که به شما کمک می کند باز می کنید:

  • تجربه مشتری را بهبود بخشید.
  • محصولات خود را به طور م marketثر بازاریابی کنید.
  • مطالب مرتبط با هدف بازاریابی و فروش را توسعه دهید.
  • مناطق توسعه محصول را مشخص کنید.
  • به مخاطبان هدف خود نشان دهید چگونه می توانید چالش های آنها را برطرف کنید.

مبانی تقسیم بندی در عملیات بازاریابی

عملیات بازاریابی به این صورت تعریف می شود: “… افراد ، فرایندها و فناوری که استراتژی کلی بازاریابی یک کسب و کار را تقویت کرده و شانس موفقیت را افزایش می دهد . “

در حین کار بر روی بازاریابی ، استراتژی داده ، پیاده سازی و گزارش دهی ، تیم گزینه های بازاریابی می تواند سرنخ ها و تماس ها را با پایگاه های تقسیم بندی شما مرتبط کند. این بدان معناست که آنها می توانند استراتژی هایی را برای هدف قرار دادن م seثر آن بخش های مشتری و همچنین گزارش ها ، داشبوردهای مربوطه و معیارها برای ردیابی موفقیت شما در بازاریابی برای آن دسته از مخاطبان ارائه دهند.

در نتیجه ، تیم بازاریابی بیشتر شما به بخش های بازاریابی سازمان یافته تر ، اطلاعات تماس ، گزارش ها و معیارهای مربوط دسترسی خواهد داشت. این به معنای تجربیات بهتر مشتری است که تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب می کند.

اکنون ، بیایید به پنج پایه تقسیم بندی و تعریف آنها نگاه کنیم.

1. تقسیم بندی روانشناختی

تقسیم بندی روانشناختی به ویژگی های روانی فردی اشاره دارد. این شامل ترجیحات و الگوهای شیوه زندگی مخاطبان شما می شود و اینکه چرا آنها اینطور فکر می کنند. همچنین فعالیتها ، علایق و نظرات معمولی آنها را پوشش می دهد.

2. تقسیم بندی جمعیتی

تقسیم بندی جمعیتی به توصیف آماری و ویژگی های اقتصادی و اجتماعی مخاطبان شما اشاره دارد. این شامل سن ، تحصیلات و جنسیت ، میزان تولد ، جنسیت ، وضعیت ازدواج ، درآمد و وضعیت اشتغال است.

3. تقسیم بندی جغرافیایی

تقسیم بندی جغرافیایی به مکانی گفته می شود که مخاطبان شما در آن اقامت دارند و/ یا کار می کنند. با تقسیم بندی جغرافیایی می توانید هر اندازه وسیع یا دانه ای عمل کنید – برای مثال ، ممکن است مخاطبین خود را بر اساس قاره ، کشور ، ایالت/ شهر ، شهر ، محله و غیره گروه بندی کنید.

4. تقسیم بندی فیرموگرافیک

تقسیم بندی فیرموگرافی به ویژگی های یک شرکت اشاره می کند و برای شرکت های B2B که در حال توسعه پایه های تقسیم بندی خود هستند مفید است. این شامل اما ، محدود به اندازه ، صنعت و مکان آنها نیست.

(ممکن است تقسیم بندی فیرموگرافی را به عنوان تقسیم بندی جمعیتی اما برای یک کسب و کار تصور کنید.)

5. تقسیم بندی رفتاری

تقسیم بندی رفتاری به اقدامات ، عادات و تعاملات گروهی از مخاطبان اشاره دارد. اگر فکر می کنید این کمی شبیه تقسیم بندی جمعیتی به نظر می رسد ، در اشتباه نیستید. اما عمیق تر از تقسیم بندی جمعیتی به عادات خرید فرد می انجامد.

به عنوان مثال ، تقسیم بندی رفتاری بینشی در مورد مزایایی که فرد از خرید و استفاده از یک محصول خاص به دست می آورد و همچنین اینکه چگونه (یا آماده نیست) برای تبدیل به مشتری ارائه می شود.

نکته حرفه ای:

سایر ویژگی های مرتبطی که با ابزار هدف یابی رفتاری HubSpot به آنها دسترسی خواهید داشت عبارتند از:

  • بینش درباره نحوه تعامل مخاطبان با سایت/محتوای شما
  • لیست های فعال برای تقسیم بندی پیشرفته ، هدف گذاری و ایجاد مخاطب
  • محرکهای مبتنی بر رویداد برای ارسال پیامهای مخاطبان در زمان مناسب.

استفاده از چند بخش تقسیم بندی

لازم نیست فقط از یک یا دو پایه تقسیم بندی استفاده کنید – می توانید از هر پنج یا ترکیبی از آنها استفاده کنید.

و هنگامی که پایه های تقسیم بندی را که برای پیشروی انجام می دهید انتخاب می کنید ، برای همیشه در آنها گیر نمی کنید. با پیشرفت کسب و کار شما ، مشتریان و مخاطبان هدف نیز پیشرفت می کنند. این بدان معناست که شما به طور طبیعی می خواهید به مرور مرور ، به روز کنید ، اضافه کنید و از لیست پایگاه های تقسیم بندی خود حذف کنید.

نکته کلیدی استفاده از مبانی تقسیم بندی است که برای کسب و کار شما اهمیت دارد و استفاده از آنها به گونه ای که به شما این امکان را بدهد که به طور م membersثر اعضای مخاطب درون آنها را هدف گرفته و به آنها دسترسی پیدا کنید.

قبل از اینکه نکاتی را در مورد نحوه استفاده از چند بخش تقسیم بندی ارائه دهیم ، بگذارید یک لحظه به این موضوع بپردازیم که چرا می خواهید از چندین پایگاه تقسیم بندی استفاده کنید.

چرا از چند بخش تقسیم بندی استفاده کنید

مشاغل از چندین بخش تقسیم بندی استفاده می کنند-فرایندی که به عنوان بازاریابی چند بخشی نیز شناخته می شود-زیرا محصول یا خدماتی که می فروشند به طرق مختلف برای اعضای مخاطب مورد نظر اعمال می شود.

به عنوان مثال ، مشاغلی که دامن تنیس می فروشند ممکن است به مشتریانی که تنیس زیاد بازی می کنند دامن بفروشند و به مشتریانی که تنیس بازی نمی کنند اما برای تمرینات دیگر (برای مثال دویدن ، پیاده روی ، دامن تمرینی می خواهند) بفروشند. و غیره).

اگر مشاغل شما بیش از یک محصول یا خدمات می فروشد ، از چند بخش تقسیم بندی معمولاً استفاده می شود. به عنوان مثال ، شرکتی که دامن تنیس می فروشد ممکن است راکت تنیس و کفش تنیس نیز بفروشد. مشتریانی که نیاز به دامن در مقابل راکت یا کفش تنیس دارند ، باید هدف متفاوتی داشته باشند. به خصوص اگر این وسایل تنیس هم برای مردان ، هم برای زنان و هم برای کودکان باشد.

نحوه استفاده از چند بخش تقسیم بندی

با استفاده از چند بخش تقسیم بندی ، درک بهتری از افرادی خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما را تکمیل می کنند – در نتیجه ، می توانید آنها را به طور م moreثرتری مورد هدف قرار دهید ، نیازها و انتظارات آنها را برآورده کنید (و از آنها فراتر بروید) ، و تعداد بیشتری از آنها را به مشتری تبدیل کنید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام استفاده از چند بخش تقسیم بندی باید به خاطر بسپارید:

  • تعیین کنید که کدام بخش تقسیم بندی را می خواهید برای مخاطبان منحصر به فرد خود ایجاد کنید و چگونه می خواهید در آن بخش ها به صورت دانه ای عمل کنید.
  • در بازاریابی (و حتی فروش) به طور داخلی همکاری کنید و بخش های مشتری خود را شناسایی و تعریف کنید تا مطمئن شوید که آنها تا حد ممکن دقیق و مفید هستند.
  • در صورت نیاز و در صورت نیاز پایگاه های تقسیم بندی خود را مرور و به روز کنید (به عنوان مثال هر سه ماه یکبار به آنها نگاه کنید تا مطمئن شوید که در کنار کسب و کار شما تکامل می یابند).
  • در مورد نحوه سازماندهی بخش های خود ، از اعضای تیم خود بازخورد بگیرید (می توانید این کار را در بازاریابی و فروش انجام دهید). همچنین می توانید نظرسنجی تشویق کنید ) مشتریان فعلی خود ، یا کسانی که اخیراً به نحوی تغییر کرده اند ، تا نظرات خود را در مورد محتوای بازاریابی و تلاش های هدفمند خود درخواست کنند.

از پایگاه های تقسیم بندی برای پیشرفت بهتر استفاده کنید

استفاده از پایه های تقسیم بندی مزایای متعددی دارد. شما می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید ، مشتریان و مشتریان خود را به طور م targetثرتری مورد هدف قرار دهید ، مواد بازاریابی و فروش ایجاد کنید و ارائه دهید که نیازهای آنها را بهتر برآورده کند ، توسعه محصول و فرصت های بازاریابی و موارد دیگر را شناسایی کنید. برای پیشرفت بهتر پایه های تقسیم بندی کسب و کار خود را شروع کنید.

Free Resource: How to Reach & Engage Your Audience on Facebook

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *