وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

هر آنچه در مورد عملیات بازاریابی در یک مکان باید بدانید

یکی از فیلمهای مورد علاقه من “ School of Rock “، که اتفاقاً یکی از بهترین فیلم های سال 2003 نیز هست. در این فیلم ، جک بلک به عنوان یک معلم جایگزین در یک مدرسه خصوصی ظاهر می شود ، و پس از اینکه دانش آموزان را با استعداد در موسیقی دید ، بچه های 10 ساله را به یک گروه کاملا راک تبدیل می کند.

هنگام تعیین نقش به دانش آموزان ، او به رئیس کلاس نزدیک می شود و مدیر گروه او را مأمور می کند زیرا وی مهارت های سازمانی لازم برای کمک به اجرای روان گروه را داشت. او می گوید: “تابستان ، شما عهده دار همه کارها هستید.”

وقتی به عملیات بازاریابی فکر می کنم ، به این نقل قول فکر می کنم – بدون داشتن تیم ، مشاغل وابسته به فناوری تجربه کمتری از یکپارچه در انجام وظایف خود خواهند داشت. در این پست ، در مورد عملیات بازاریابی و اینکه چرا این تیم ها برای یک کسب و کار ضروری هستند بیشتر بدانید.

→ Download Now: Free Marketing Plan Template

عملیات بازاریابی چیست؟

گزینه های بازاریابی تیم بازاریابی بیشتر را قادر می سازد تا کارآمد کار کند. آنها همچنین می توانند با بزرگتر شدن شرکت عملیات خود را مقیاس بندی کنند.

افرادی که در عملیات بازاریابی مشارکت دارند همه فرایندها ، از گزارش داده تا اجرای استراتژی ، را برای ایجاد بنیادی تقویت می کنند و از تلاش های بازاریابی پشتیبانی می کنند و دستیابی به اهداف را با اجرای سیستم ها تضمین می کنند تا اطمینان حاصل شود که بازاریاب ها از بهترین تجهیزات برای در مشاغل خود موفق شوند.

گزینه های بازاریابی می تواند یکی از عناصر مهم کسب و کار شما باشد و در زیر به چرایی آن خواهیم پرداخت.

چرا عملیات بازاریابی مهم است؟

بدون انجام عملیات بازاریابی ، انجام فعالیت های اساسی به طور موثر برای تیم های بازاریابی دشوار است.

به عنوان مثال ، از آنجا که فناوری برای انجام بیشتر وظایف بازاریابی ضروری است ، تیمی برای مدیریت پیچیدگی آن فن آوری و اطمینان از کارکرد آن چنان که باید نیز لازم است – دقیقاً همان چیزی است که گزینه های بازاریابی است >

در اینجا چند نمونه از شرایط قابل اصلاح با داشتن تیم عملیاتی بازاریابی آورده شده است:

  • سرمایه گذاری های شما در فناوری بازاریابی راه حل هایی را که فکر می کردید ارائه نمی دهند.
  • برای درک ROI می خواهید گزارش داده و ردیابی معیارها را ساده کنید.
  • اجرای استراتژی یک فرآیند به موقع است و شما می خواهید مدت زمان لازم را از ابتدا تا انتها کاهش دهید.

در HubSpot ، تیم بازاریابی مسئولیت پشتیبانی از سیستم ها و فرایندهایی را دارد که تیم بازاریابی را قادر می سازد عملکرد بهینه در نقش خود داشته باشد. این شامل همه موارد از مجوزها ، بازاریابی مکالمه ، داده های کاربر ، فرم ها و عملکردهای ایمیل است.

عملکرد اساسی عملکرد خوب تیم بازاریابی مدیریت صحیح است. بنابراین ، در بخش بعدی ، ما در مورد مدیریت عملیات بازاریابی و آنچه شامل آن است صحبت خواهیم کرد.

مدیریت عملیات بازاریابی

مدیریت عملیات بازاریابی چارچوبی را برای نحوه انجام فعالیت های بازاریابی و تیم ها ایجاد می کند. این مدیریت تصمیمات استراتژیک در مورد فعالیتهای بازاریابی اتخاذ می کند و یک استراتژی بهینه سازی شده را شروع می کند که به پایان سیستمهایی که به موفقیت کمک می کنند ، پایان دهد.

به عنوان یک مرجع ، عملیات بازاریابی فرایند استراتژی سازی و بهینه سازی است ، در حالی که مدیریت عملیات بازاریابی چگونه را تعریف می کند که استراتژی سازی و بهینه سازی اتفاق می افتد.

از آنجا که مدیریت عملیات بازاریابی برای افزایش کارایی است ، تیم های ops اغلب در برنامه ریزی محتوا و تجزیه و تحلیل کمپین نقش دارند. حال که فهمیدیم ops بازاریابی چیست و چه کاری انجام می دهند ، بیایید در مورد جزئیات استراتژی ops بازاریابی صحبت کنیم.

استراتژی عملیات بازاریابی

اعضای تیم بازاریابی باید مجموعه مهارت های گسترده ای داشته باشند. برخی از فعالیتهای معمول این بخش شامل عملیات ایمیل ، تجزیه و تحلیل سیستم ها ، داده ها و بازاریابی مشتری ، عملیات کاربر و چرخش سرب است.

همه این نقشها در کنار هم قرار می گیرند تا روند و بسترهای لازم برای انجام کارهای بازاریابی را برای تیم بازاریابی بیشتر هماهنگ کنند.

وقتی به یک استراتژی بازاریابی تجاری فکر می کنید ، به مشکلاتی که تیم عملیات بازاریابی باید حل کند فکر کنید. به عنوان مثال ، معمولاً در استراتژی های عملیات بازاریابی برای حل نیازهای مشتریان ، سهامداران و کارمندان شرکت شما وجود دارد.

در زیر به چگونگی ایجاد استراتژی عملیات بازاریابی برای مشاغل شخصی خود خواهیم پرداخت.

برای درک اینکه یک استراتژی عملیات بازاریابی چیست ، با یک مثال شروع می کنیم: بیایید بگوییم یک تیم بازاریابی بازاریابی می خواست بازاریابی از طریق ایمیل را برای هر دو طرف درگیر (مشتریان و بازاریابان) فرآیند ارزشمندتری ایجاد کند.

1 آنچه را که می خواهید استراتژی عملیاتی شما برای ذینفعان انجام دهد مشخص کنید.

اولین قدم در تعریف استراتژی فعالیت های بازاریابی ، ترسیم اهداف مهم است. به عنوان مثال ، تیم ops بازاریابی شما ممکن است تصمیم بفرستد که پیام های بازاریابی ایمیل ارسال کند ، فروش را قادر به فروش با کیفیت منبع و شناسایی بازاریاب های اصلی برای اجرای این فرآیند سه هدفی است که آنها برای یک چهارم دارند.

هنگامی که آن اهداف اصلی را شناسایی کردید ، مطمئن شوید که چه سهامداران را هدف قرار داده اید. ممکن است شما یک گروه یا بسیاری را هدف قرار دهید ، اما صریح بودن اینکه برای چه کسی برنامه ریزی می کنید اطمینان حاصل می کند که برنامه شما عملی و ارزشمند است.

2. مراحل قابل عملیاتی را در برنامه خود تعیین کنید که به شما در رسیدن به اهداف کمک می کند.

سپس ، تیم بررسی خواهد کرد که چگونه این وظایف به آنها کمک می کند اهداف خود را انجام دهند. به عنوان مثال ، تیم از خود می پرسد ، “چگونه تیم ها برای ارسال موثر بازاریابی از طریق ایمیل به ما کمک می کنند تا به اهداف خود برسیم؟” و با جوابی مانند “باید شاهد کاهش نرخ ریزش ایمیل باشیم” تخمین بزنید

تعیین این مراحل به تیم بازاریابی شما کمک می کند تا در انجام وظایف خود سازمان یافته بماند. علاوه بر این ، با تشریح این مراحل ، تیم شما می تواند آنچه را باید انجام شود و منابع مورد نیاز برای دیدن موفقیت را تشخیص دهد.

3 برای تعیین موفقیت استراتژی خود ، یک معیار قابل اندازه گیری را مشخص کنید.

مرحله بعدی در راهبردیابی این است که تیم چگونه موفقیت پروژه را اندازه گیری کند. در این مثال ، تیم ممکن است نتیجه گیری کند ، “ما با تقسیم تعداد مخاطبینی که اشتراک شما در یک ماه را از اشتراک الکترونیکی خارج نکرده اند ، بر تعداد دریافت کنندگان ایمیل منحصر به فرد در یک ماه churn را محاسبه خواهیم کرد.”

هنگامی که یک معیار قابل اندازه گیری را فهمیدید ، می توانید موفقیت استراتژی را در حین کار تیم خود از طریق برنامه پیگیری کنید. این معیار هدفی را که می خواهید به انجام برسانید و سهامداران بخواهند در نتیجه برنامه شما ببینند ، به تیم شما یادآوری می کند.

4 در صورت نیاز ، نحوه همکاری همکاران را در تصحیح استراتژی خود با ما در میان بگذارید.

با تعیین هدف و اندازه گیری معیار ، قدم بعدی شما این است که مشخص کنید این تغییر برای همکاران آسیب دیده ، مانند اعضای تیمی که پیام های بازاریابی ایمیل را ایجاد و توزیع می کنند ، معنی می کند.

این تیم ممکن است نتیجه گیری کند که “بازاریابان می توانند روند راهنمای ایمیل آسان تر ، قالب موثرتر و دریافت فرم ارائه پیشنهادات ورودی در مورد چگونگی تحقق آن را انتظار داشته باشند.”

5. اعضای تیم را به کارهای خاصی اختصاص دهید که به تکمیل اهداف شما کمک می کند.

با وجود این تنظیمات ، آنچه در مرحله بعدی برای تیم بازاریابی است ، تعیین تکالیف ویژه اعضای تیم برای دستیابی به اهدافشان است. به عنوان مثال ، یک عضو تیم ممکن است مسئول تعریف مجدد لیست مخاطبین ایمیل مارکتینگ باشد. ممکن است مسئول دیگری حسابرسی از جریان کار موجود برای بازاریابی از طریق ایمیل باشد.

اعضای تیم با تکمیل این وظایف ، آنها را در یک فضای متمرکز بررسی می کنند تا تمام تیم بتوانند از وضعیت پروژه مطلع شوند.

تیم های عملیاتی بازاریابی با استراتژی ها و توانایی های مدیریتی خود به همان اندازه شخصیت سامر در “School of Rock” موثر هستند. با فرآیندهای وی ، گروه توانستند فضای تمرین خود را بدست آورند و کلاسهای موسیقی برگزار کنند.

گزینه های بازاریابی می توانند روش هایی برای افزایش رضایت مشتری و سهولت کار بازاریابان ارائه دهند. استراتژی های آنها فعالیت ها و وظایف بازاریابی را برای همه قابل دسترسی می کند و به همین دلیل ، یک قسمت اساسی از یک تجارت است.

Marketing Plan Template

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *