بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

هدف گیری مجدد جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

وقتی کاربری در Google است و “کفش ورزشی” را جستجو می کند ، شرکت هایی مانند نایک و اسکچرز احتمالاً می خواهند تبلیغات آنها به طور مداوم برای آن کاربران آنلاین نمایش داده شود ، زیرا آنها در حال حاضر برای محصولی که می فروشند در بازار هستند.

اما چگونه می توانند این کار را انجام دهند وقتی کاربر آنها را جستجو نمی کند و شاید حتی نمی داند که شرکت آنها کفش های ورزشی می فروشد؟

این همان جایی است که هدف گیری مجدد جستجو می شود. با این هدف گیری رفتاری ، شرکت ها می توانند تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) و سایتهای رسانه های اجتماعی پس از تایپ کاربر توسط کلمات کلیدی خاص نشان دهند.

این یک استراتژی محبوب در بین بازاریابان است. در واقع ، 68٪ از آژانس های بازاریابی و 49٪ از مارک ها بودجه اختصاصی برای هدف گیری مجدد دارند. علاوه بر این ، در بین کاربران آنلاین نیز محبوب است- 25٪ بینندگان آنلاین از دیدن تبلیغات هدفمند مجدد لذت ببرید.

در این پست ، بیایید بحث کنیم که هدف گیری مجدد جستجو چیست ، چگونه کار می کند و چگونه می توانید از آن برای دسترسی به مخاطبان جدید استفاده کنید.

Download Now: Free Ad Campaign Planning Kit

در ادامه مثال بالا ، اگر کاربری “کفش ورزشی” را جستجو کرد ممکن است چند روز بعد به فیس بوک برود و آگهی نایک یا اسکچرز را ببیند. این بدان معناست که این شرکت یک کمپین دیجیتالی برای هدف گیری مجدد کاربرانی که در موتورهای جستجو به دنبال کفش های ورزشی هستند ، راه اندازی کرده است.

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آید که “این چگونه کار می کند؟” بیایید در زیر شیرجه بزنیم.

جستجو مجدد چگونه کار می کند؟

اساساً ، هدف گیری مجدد جستجو از طریق خودکار انجام می شود. هنگامی که یک کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند ، تبلیغات نمایشی خاصی در SERP ها ، رسانه های اجتماعی و سایر صفحاتی که به صورت آنلاین از آنها بازدید می کنند ظاهر می شود.

این کار با ایجاد یک مخاطب سفارشی برای تبلیغات نمایشی شما کار می کند. برای انجام این کار ، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود ایجاد می کنید. می توانید افرادی را که از کلمات کلیدی گسترده ، دقیق یا منطبق با عبارات استفاده می کنند ، مجدداً مورد هدف قرار دهید.

سپس ، به تبلیغات موتورهای جستجوی خود (اعم از Google ، Yahoo یا Bing) یا هر نرم افزاری که برای راه اندازی تبلیغات نمایشی خود استفاده می کنید و از اکوسیستم آنها برای راه اندازی کمپین خود استفاده می کنید ، می روید. سپس موتور جستجو یا نرم افزار از داده های آنها برای هدف گیری مجدد آن کاربران و نمایش تبلیغات شما به صورت آنلاین استفاده می کند.

ایده این است که یک کاربر در جستجوی یک محصول است ، آگهی شرکت شما را مشاهده می کند و سپس امیدوارم که یا از سایت شما بازدید کند یا در صورت آمادگی برای خرید به سایت شما فکر کند.

قبل از اینکه در جستجوی مجدد جستجو بسیار عمیق شویم ، در حال حاضر احتمالاً به هدف گیری مجدد سایت فکر می کنید و از خود می پرسید “آیا این همان چیزی نیست؟” پاسخ منفی است ، اما اجازه دهید زیر را گسترش دهید.

نکته مهم در مورد هدف گیری مجدد جستجو این است که کاربر حتی لازم نیست از وجود شرکت شما آگاه باشد. آنها تبلیغات شما را می بینند زیرا به دنبال محصول یا خدمات خاصی هستند ، چه مارک شما را بشناسند و چه نشناسند.

در حالی که هدف گیری مجدد سایت به افرادی که در مرحله بررسی/تصمیم گیری در فرایند خرید هستند کمک می کند ، هدف گیری مجدد جستجو برای کسانی است که در مرحله آگاهی هستند. تفاوت اصلی در نوع مصرف کننده ای است که مورد هدف قرار می گیرد.

مزایای هدف گیری مجدد جستجو

1. افزایش آگاهی از نام تجاری.

هدف گیری مجدد جستجو به ویژه در بهبود آگاهی از نام تجاری مثر است. آنقدر که 70٪ از بازاریابان به جستجوی مجدد روی می آورند در درجه اول برای افزایش آگاهی از نام تجاری. این به این دلیل است که مخاطبی که هدف شما قرار گرفته است لازم نیست که آگهی خود را ببیند. هرچه افراد بیشتری آگهی شما را ببینند که درباره شرکت شما چیزی نشنیده باشند ، آگاهی شما از نام تجاری شما بیشتر است.

2. بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید.

البته ، مزیت عظیمی از هدف گیری مجدد جستجو ، افزایش بازدیدکنندگان از سایت شما است. شما می توانید بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود جذب کنید که نام شرکت شما را نشنیده اند و در غیر این صورت از طریق هدف گیری مجدد جستجو در سایت شما ظاهر نمی شوند. این به این دلیل است که شما بازدیدکنندگان را از طریق جستجوهای آنها جذب می کنید.

3. مصرف کنندگان بیشتری را تبدیل کنید.

در پایان روز ، کمپین های دیجیتالی را برای افزایش ROI (بازگشت سرمایه) و افزایش درآمد اجرا می کنید. هدف گیری مجدد جستجو می تواند در این امر کمک کند. در واقع ، تبلیغات جستجوی مجدد دارای نرخ تبدیل بیشتر از نمایش معمولی است تبلیغات و در نهایت مقرون به صرفه تر است.

هدف گیری مجدد جستجوی Google

در حالی که ممکن است از یک ابزار خودکار بازاریابی برای تنظیم تبلیغات مجدد در جستجوی خود استفاده کنید ، به احتمال زیاد تبلیغات فقط از داده های جمع آوری شده از یاهو و بینگ استفاده خواهند کرد. Google ترجیح می دهد داده های خود را در خانه نگه دارد ، بنابراین می توانید از Google Ads برای انجام کمپین های جستجوی مجدد جستجوی خود در این موتور جستجو استفاده کنید.

در Google ، این فرایند کلیدواژه محتوا نامیده می شود هدف گذاری . از ابزار کلمات کلیدی Google برای انتخاب کلمات کلیدی خود استفاده خواهید کرد و حتی می توانید از کلمات کلیدی منفی برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما در جستجوهای نامربوط نشان داده نمی شوند ، استفاده کنید.

با جستجوی هدف مجدد به مخاطبین جدید دسترسی پیدا کنید

هدف گیری مجدد جستجو راهی عالی برای افزایش آگاهی از نام تجاری و جلب مشارکت و بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما است. نه تنها کار می کند ، بلکه مصرف کنندگان این نوع تبلیغات را به سایر تبلیغات نمایش داده ترجیح می دهند.

advertising plan

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *