برتری داشتن, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه یافتن و حذف موارد تکراری در Excel

“من هرگز طبیعی نبوده ام ، تنها کاری که می کنم این است که امتحان کنم ، امتحان کنم ، امتحان کنم.”

این متن تیلور سویفت در آهنگ “ آینه توپ ” ، رابطه من را با اعداد ، ریاضیات و هر آنچه در مورد تجزیه و تحلیل داده ها است کاملاً توضیح دهید.

با این حال ، به عنوان یک بازاریاب ، تجزیه و تحلیل داده ها یکی از مهمترین جنبه های شغلی من است. اما مانند اکثر بازاریاب ها که استراتژی و خلاقیت را ترجیح می دهند ، اعداد و گزارش های اکسل به طور طبیعی به نظر من نمی رسند.

به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه در Excel کار کنید و میانبرهایی را برای سهولت کار پیدا کنید.

امروز ، ما به یکی از این فرایندها خواهیم پرداخت – نحوه یافتن و حذف موارد تکراری در Excel.

Download 9 Excel Templates for Marketers [Free Kit]

1 از طریق قالب بندی مشروط ، نسخه های تکراری را در Excel پیدا کرده و برجسته کنید.

اولین مرحله برای حذف نسخه های تکراری یافتن آنها است. یک راه آسان برای انجام این کار قالب بندی مشروط است.

با انجام این مراحل می توانید این کار را انجام دهید:

  1. مطمئن شوید که در برگه Home هستید. Screenshot of Excel home tab. قوی> لی>
  2. با زدن دکمه بالا سمت چپ ، کل جدول را انتخاب کنید. Screenshot of an Excel doc with the entire sheet highlighted.
  3. روی قالب بندی شرطی کلیک کنید → قوانین سلول را برجسته کنید Val مقادیر تکراری Screenshot of removing duplicate values in Excel.
  4. در ناحیه ای با عنوان “قالب بندی با” نحوه برجسته سازی موارد تکراری را تغییر دهید. می توانید برجسته سازی ، متن پررنگ ، تغییر رنگ متن و غیره
  5. را انتخاب کنید

Excel screenshot of formatting rules.

و voila. اکنون موارد تکراری برجسته شده است. باید چیزی شبیه به این باشد:

Excel sheet with duplicates highlighted.

2. موارد تکراری را در Excel حساب کنید.

اکنون که نسخه های تکراری خود را پیدا کرده اید ، ممکن است بخواهید آنها را بشمارید و تعداد آنها را ببینید ، به خصوص اگر مجموعه داده بزرگی داشته باشید.

برای این کار می توانید از این فرمول استفاده کنید = COUNTIF (A: A، A2) . این فرمول به این معنی است که اکسل می خواهد تعداد مشخصی را که چند بار در یک مکان خاص استفاده شده است بشمارد.

ستون A: A مخفف جدول داده ای است که مشاهده می کنید. این احتمالاً مقدار متفاوتی در صفحه Excel شما خواهد داشت. سپس ، A2 به مقداری که می خواهید فرکانس آن را بشمارید مراجعه می کند.

برای این کار ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. صفحه جدیدی را در سند Excel خود ایجاد کنید.

    متوجه شدم که ساده ترین راه برای شمارش موارد تکراری در Excel ایجاد یک صفحه جدید در کتاب کار اکسل است.

    سپس ستونی را که می خواهید نسخه های تکراری را در آن بشمارید ، کپی و جای گذاری کنید. در مثال زیر ، عنوان های وبلاگ را از تقویم تحریریه کپی و جای گذاری کردم تا ببینم عنوان های تکراری وجود دارد.

    سپس ، یک ستون دیگر برای “وقایع” ایجاد کنید. این جایی است که ما فرمول را قرار می دهیم. برگه جدید شما باید به این شکل باشد:
    Excel sheet with duplicates counted.

  2. فرمول را وارد کنید.

اکنون ، می توانید فرمول را در اولین سلول تحت موارد وارد شده قرار دهید. فرمول را تایپ یا کپی و پیست کنید. سپس A: A را انتخاب کنید (ما می خواهیم این مجموعه را با مجموعه داده شما جایگزین کنیم) ، و روی برگه ای در سند Excel خود که داده ها را دارد ، کلیک کنید. اکنون ، می توانید در بالا سمت چپ کلیک کنید تا کل برگ را انتخاب کنید ، یا می توانید ستون یا ردیف ها را با داده های خود برجسته کنید.

برای مقدار دوم ، می خواهید به برگه دوم خود برگردید ، A2 را برجسته کنید و مقدار کنار آن را در سمت چپ انتخاب کنید. در بیشتر موارد ، این حالت A2 ، A3 ، A4 و غیره باقی می ماند.

در عمل ببینید اینجا به چه صورت است:

Excel doc with a count formula.

3 کپی ها را با ویژگی حذف کپی ها حذف کنید.

اکنون وقت آن است که نسخه های کپی را از مجموعه داده خود حذف کنید.

قبل از انجام این کار ، من توصیه می کنم مجموعه داده خود را در یک صفحه دیگر یا یک کتاب کار دیگر کپی یا کپی کنید. شما همیشه می خواهید داده های اصلی خود را دست نخورده نگه دارید ، حتی اگر می توانید از Excel برای حذف و فیلتر کردن داده های مورد نظر خود استفاده کنید. شما نمی خواهید به دلیل یک کلیک اشتباه داده ها را از دست بدهید.

هنگامی که از داده های خود کپی کردید ، وقت آن است که نسخه های تکراری را حذف کنید.

برای حذف موارد تکراری ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. صفحه کاری را انتخاب کنید که دارای مقادیر تکراری باشد که می خواهید حذف کنید. روی داده کلیک کنید Tools ابزار ابزار جدول → حذف موارد تکراری Remove duplicates Excel function.
  2. ستون هایی را انتخاب کنید که می خواهید کپی ها را حذف کنید.

    در این حالت ، من فقط می خواهم عنوان های تکراری وبلاگ را حذف کنم. بنابراین ستون D. را انتخاب می کنم. من “لیست من دارای سرصفحه است” را بررسی کردم زیرا قبل از شروع داده در این صفحه ، دو ردیف عنوان وجود دارد.

    به یاد داشته باشید که اکسل کل سطر را که مقدار تکراری است حذف خواهد کرد.
    Remove duplicates column selector on Excel.

  3. بررسی داده ها

اکنون اکسل نشان خواهد داد که مقادیر تکراری زیادی پیدا شده ، حذف شده و مقادیر منحصر به فرد باقی مانده است.

Screenshot of an Alert from Excel.

اکنون می توانید داده های خود را مرور کنید. با مقایسه اولین مجموعه داده من با این مجموعه داده ، می بینید که تمام ردیف های حاوی عنوان وبلاگ یکسان حذف شده اند.

این شکل ورق است:

Screenshot of a dataset in Excel.

و اکنون به نظر می رسد:

Screenshot of a dataset in Excel.

هنگامی که نسخه های کپی را از اکسل حذف می کنید ، مهم است که توجه داشته باشید که از کدام ستون می خواهید نسخه های تکراری را حذف کنید و به یاد داشته باشید که اکسل نسخه های تکراری را در یک محدوده جدول انتخاب شده حذف می کند. می توانید کل کتاب کار را برجسته کنید یا می توانید ردیف هایی را که در آن داده وجود دارد برجسته کنید.

اکسل به طور خودکار اولین وقوع مقدار را حفظ می کند.

کار بر روی گزارش های بازاریابی یا هر صفحه بازاریابی اکسل می تواند شما را ناامید کرده و سرتان را به دیوار بکوبد (آیا فقط من هستم؟). به همین دلیل استفاده از الگوهای اکسل و پیروی از این دستورالعمل های ساده در مورد فرمول ها می تواند به شما کمک کند سطح بازی خود را بالا ببرید.

New Call-to-Action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *