شعارهای برند, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه نوشتن یک پیشنهاد عالی [+مثالها]

ارزش پیشنهادی شما هسته اصلی مزیت رقابتی شما است. این به وضوح بیان می کند که چرا کسی می خواهد به جای رقیب از شرکت شما خرید کند.

همچنین یکی از مهمترین عوامل تبدیل است ( با این راهنمای رایگان همه چیز را در مورد بهترین روشهای تبدیل بیاموزید ). یک پیشنهاد ارزشمند می تواند تفاوت بین از دست دادن فروش – و بستن آن باشد.

بنابراین چگونه می توانید یک پیشنهاد ارزشی بنویسید که آنقدر قوی باشد که نرخ تبدیل و فروش را بالا ببرد؟ در این مقاله ، شما با تعریف یک پیشنهاد ارزش ، آنچه ارزش ارزش نیست ، تاکتیک های ایجاد ارزش افزوده های شگفت انگیز و نمونه هایی از بهترین پیشنهادات ارزشی که دیده ایم آشنا خواهید شد.

برای غواصی آماده هستید؟

→ Free Resource: 100 Mission Statement Templates & Examples

ارزش پیشنهادی شما یک شناسه منحصر به فرد برای کسب و کار شما است. بدون آن ، خریداران دلیلی برای خرید آنچه شما می فروشید نخواهند داشت. آنها حتی ممکن است از یک رقیب حمایت کنند فقط به این دلیل که آن کسب و کار پیشنهاد ارزش خود را به وضوح در مواد بازاریابی و فرآیند فروش خود بیان می کند.

در حالی که ارزش ارزش شما باید به شما در متمایز ساختن از سایر صنایع کمک کند ، به خاطر داشته باشید که این یک نیست شعار ، برچسب یا بیانیه ماموریت. این نوع کپی ها لوازم جانبی مهمی برای نام تجاری شما هستند ، اما مشتریان و کارمندان احتمالی شما تنها بر اساس این عناصر یک کسب و کار را بر دیگری انتخاب نمی کنند.

ارزش پیشنهادی شما عمیقاً شامل مشکلاتی است که می خواهید برای خریداران حل کنید و چه چیزی محصول یا خدمات شما را به راه حل مناسب تبدیل می کند.

عناصر یک پیشنهاد ارزش

سه عنصر اصلی یک ارزش پیشنهادی وجود دارد: عنوان ، عنوان فرعی و عنصر بصری.

The elements of a value proposition

عنوان

عنوان پیشنهادی ارزش شما مزایایی را که مشتری در نتیجه خرید از کسب و کار شما دریافت می کند ، توصیف می کند. عنوان می تواند خلاق و جذاب باشد ، اما قبل از هر چیز باید واضح و مختصر باشد.

عنوان فرعی یا پاراگراف

زیر عنوان یا پاراگراف باید به تفصیل توضیح دهد که شرکت شما چه خدماتی ارائه می دهد ، به چه کسانی خدمات می دهد و چرا. در این بخش ، می توانید اطلاعات مربوط به سرفصل را توضیح دهید.

عنصر بصری

در برخی موارد ، یک ویدیو ، اینفوگرافیک یا تصویر ممکن است ارزش پیشنهادی شما را بهتر از کلمات به تنهایی منتقل کند. پیام خود را با این عناصر بصری تقویت کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید.

مرحله 1: مشکل اصلی مشتری خود را شناسایی کنید.

در حالی که این امر به تحقیقات اولیه نیاز دارد ، می توانید با صحبت با اعضای مختلف تیم خود ، از این جنبه از ارزش پیشنهادی شروع به کار کنید. نمایندگان خدمات مشتری ، متخصصان بازاریابی و فروشندگان می توانند با استفاده از محصول یا خدمات شما ، مشکلاتی را که مشتریان شما به دنبال حل آن هستند ، پر کنند.

برای مثال ، فرض کنید کسب و کار شما نرم افزار مالیاتی را به صورت اشتراک می فروشد و الگوهای خودکار در بسته نرم افزاری گنجانده شده است. مشتری ایده آل شما به دنبال راهی مقرون به صرفه و کاربر پسند برای دسترسی به اسناد مالیاتی پیچیده برای مشاغل خود است. در این مثال ، پیشنهادات تجاری شما می تواند راه حلی باشد که آنها نیاز دارند.

مرحله 2: همه مزایای محصولات خود را مشخص کنید.

این مرحله می تواند به سادگی فهرست بندی هر محصولی باشد که می فروشید و مزایای آن را شرح دهید. مزیت باید مختصر و متمرکز بر نیاز مشتری واحد باشد.

در مثال نرم افزار مالیاتی ما ، شما باید هر الگوی مالیاتی را لیست کنید ، مزایای آن را توضیح دهید و چرا مشتری به آن نیاز دارد.

مرحله 3: توضیح دهید که این مزایا با ارزش است.

در مرحله بعد ، یک جمله دیگر اضافه کنید که توضیح دهد چرا این مزیت برای مشتری اهمیت دارد.

با استفاده از همان مثال بالا ، ارزش این است که مشتریان اسناد مالیاتی مقرون به صرفه را در اختیار داشته باشند – چیزی که معمولاً هزاران دلار برای آنها هزینه دارد.

مرحله 4: این مقدار را به مشکل خریدار خود وصل کنید.

در مرحله بعد ، مشکل خریدار را با عناصری که محصول یا خدمات شما را ارزشمند می کند جفت کنید. آیا آنها همسو هستند؟ در این صورت ، شما آماده هستید تا پیشنهاد ارزش خود را برای متمایز کردن پیشنهادات خود از رقبا ، اصلاح کنید. اگر با هم هماهنگ نیستند ، مراحل بالا را تا زمانی که نیازی به خریدار معتبر و راه حلی مناسب برای کسب و کارتان برای رفع این نیاز پیدا نکرده اید ، تکرار کنید.

مرحله 5: خود را به عنوان ارائه دهنده ترجیحی این ارزش متمایز کنید.

در نهایت ، پیشنهاد ارزش خود را جلا دهید تا منحصر به فرد شود. آیا خدمات خاصی به مشتریان ارائه می دهد که مشاغل شما آن را ارائه می دهد که دیگران انجام نمی دهند؟ آیا خدمات دیگری ارائه می دهید که سایر شرکت ها هزینه آن را دریافت کنند؟ این عناصر می توانند با تمرکز بر نیازهای خریدار به تمایز پیشنهاد ارزش شما از رقبا کمک کنند.

1. برای تعیین ارزش پیشنهادی رقبای خود تحقیق کنید.

از آنجا که ارزش پیشنهادی شما عامل تمایز بین کسب و کار شما و رقابت است ، تحقیق در مورد پیشنهادات نزدیکترین رقبای شما مهم است. می توانید از بوم ارزش پیشنهادی زیر برای تعیین نحوه پاسخگویی هر شرکت به نیازهای خریدار خود استفاده کنید.

در اینجا صادق باشید – تمرکز بر زمینه هایی که رقابت شما در آن برتر نیست وسوسه انگیز است ، اما اگر نقاط قوت رقبای خود را در نظر بگیرید ، ایده بهتری از اینکه محصول یا خدمات شما در بازار مناسب است کجا خواهید داشت. .

2. ارزش محصولات و خدمات خود را توضیح دهید.

احتمالاً با تشریح ویژگی ها و مزایای ارائه محصولات و خدمات خود آشنا هستید. این تاکتیک آن مفهوم را یک گام فراتر می برد. با تطبیق مزایای پیشنهادات خود با ارزشهای خاصی که مشتریان شما دارند ، می توانید آنچه را که کسب و کار شما ارائه می دهد با نیازهای مشتریان خود هماهنگ کنید.

3. مزایایی را که مشتری ایده آل شما هنگام انتخاب محصول یا خدمات شما نسبت به رقابت تجربه خواهد کرد ، توضیح دهید.

هنگام تهیه این بخش از ارزش پیشنهادی خود ، جزئیاتی در مورد اینکه محصول یا خدمات شما چگونه به نفع مشتری خواهد بود را ذکر کنید و در صورت امکان از مثالها استفاده کنید. ویدئوها ، عکسها و تظاهرات زنده همه راههای موثری برای نشان دادن پیشنهاد ارزشمند شما هستند زیرا دقیقاً نشان می دهند مشتری از کسب و کار شما چه انتظاری می تواند داشته باشد.

4. یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد برای هر شخص خریداری که خدمت می کنید ایجاد کنید.

در حالت ایده آل ، شما تلاش های بازاریابی خود را بر روی یک مخاطب هدف خاص متمرکز خواهید کرد. همچنین متوجه خواهید شد که این مخاطبان بر اساس رفتارهای خرید خود نیازهای متفاوتی خواهند داشت. پرسونای خریدار می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبین بزرگتر خود را به گروه هایی از مشتریان تقسیم کنید که دارای خواسته ها ، اهداف ، درد و رفتارهای مشابه هستند. در نتیجه ، برای هر شخص به یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد نیاز دارید. محصولات و خدمات متفاوتی که ارائه می دهید ممکن است برخی از مشکلات مشتری را بهتر از سایرین حل کند ، بنابراین ارائه یک پیشنهاد ارزشمند برای هر شخص بهتر به هر یک خدمت می کند.

5. پیشنهاد ارزشی خود را با استفاده از کانال های مختلف بازاریابی با مخاطبان خود آزمایش کنید.

هر یک از این تاکتیک ها به احتمال زیاد توسط تیم شما به صورت داخلی توسعه داده خواهد شد ، به این معنی که شما می خواهید کار خود را با مخاطبان موردنظر خود معتبر کنید. پیشنهاد ارزشی شما از طریق کانال های مختلف بازاریابی مانند وب سایت شما ، حساب های رسانه های اجتماعی ، ویدئو ، صوت و شخصاً اعلام می شود. با استفاده از هریک از این کانال ها ، پیشنهاد خود را با اعضای مخاطبان خود (اعم از مشتریان فعلی و غیر مشتری) آزمایش کنید. ابزارهایی مانند UserTesting می توانند به شما در ساده سازی این فرآیند بازخورد کمک کنند تا بتوانید تغییرات را به سرعت برای نهایی کردن پیشنهاد ارزش خود پیاده سازی کنید.

چه چیزی باعث ارزش پیشنهادی خوب می شود؟

پاک کردن زبان

ارزش پیشنهادی شما باید برآوردن نیازهای اولیه مشتری باشد. این تمرکز محدود به شما کمک می کند تا ارزش ارزشیابی خود را واضح و به راحتی درک کنید. تنها با یک ایده اصلی برای درک ، مخاطبان شما می توانند به سرعت تصمیم بگیرند که آیا محصول یا خدمات شما بهترین راه حل برای آنها خواهد بود یا خیر.

نتایج خاص

در مرحله بعد ، می خواهید نتایج خاصی را که مشتری شما انتظار دارد از محصول یا خدمات شما دریافت کند ، به اشتراک بگذارید. آیا در زمان صرفه جویی خواهند کرد؟ نشان دهید چگونه. آیا گردش کار آنها قابل کنترل تر می شود؟ نمایش نمودار گردش قبل و بعد. نتایج خاص جزء مهم پیشنهاد ارزش شما خواهند بود زیرا دقیقاً نمونه ای از نحوه استفاده مشتریان از راه حل شما برای حل مشکلاتشان را نشان می دهد.

نقاط تمایز

مشتریان بالقوه شما نه تنها پیشنهادات کسب و کار شما را بر اساس نیازهای خود ارزیابی می کنند ، بلکه آنها پیشنهادات شما را در برابر رقبا نیز مقایسه می کنند. در نتیجه ، پیشنهاد ارزش شما باید شامل نقاط تفکیک دقیق باشد. این نکات کلیدی به مشتریان کمک می کند تا بفهمند دقیقاً چه چیزی شرکت شما را متمایز می کند.

بوم ارزش پیشنهادی از دو جزء اصلی تشکیل شده است: مشخصات مشتری و نقشه ارزش.

Value Proposition Canvas Visual

نمایه مشتری

مشخصات مشتری نیمه اول بوم ارزش پیشنهادی را تشکیل می دهد. هنگام انجام این تمرین ، ابتدا می خواهید این قسمت را شروع کنید تا خواسته ها و نیازهای آنها بر بوم ارزش پیشنهادی کلی تأثیر بگذارد.

مشخصات مشتری شامل سه حوزه است که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت.

مشاغل مشتری

وظیفه ای که مشتری شما باید انجام دهد یا مشکلی است که سعی دارد با محصول یا خدمات شما حل کند؟ پاسخ به این س sumال “کار مشتری” یا هدف محصول یا خدمات شما را در نظر مشتری خلاصه می کند.

سود

صرف نظر از آنچه می فروشید ، مشتری ایده آل شما انتظار دارد که آن محصول یا خدمات برای آنها چه خواهد کرد. در این بخش ، از تحقیقات برای توضیح آنچه مشتریان شما از شما برای خرید محصول شما انتظار دارند استفاده می کنید.

درد

هنگامی که مشتری شما “کار مشتری” خود را تکمیل می کند ، چه دردهایی را تجربه می کند؟ آیا آنها هنگام انجام کار مشتری ریسک می کنند؟ آیا آنها احساسات منفی را تجربه می کنند؟ این نقاط درد را باید در نظر گرفت تا بتوانید مفیدترین محصولات و خدمات را در کنار نقشه ارزش در بوم ارزش پیشنهادی قرار دهید.

نقشه ارزش

در این بخش از بوم ارزش پیشنهادی ، سه بخش خاص به توصیف آنچه که تجارت به مشتری ارائه می دهد کمک می کنند.

به دست آوردن سازندگان

اینها ویژگی هایی است که محصولات یا خدمات شما دارد و باعث خوشحالی مشتری می شود. در مورد عناصر شادی که مشتریان شما تجربه می کنند خلاقانه فکر کنید. اهداف مالی و اجتماعی آنها و همچنین روانشناسی آنها را در نظر بگیرید.

مسکن

در قسمت بالا ، ما دردهای مشتری را مورد بحث قرار دادیم. در این بخش نحوه کسب و کار شما به آنها کمک می کند تا بر این مشکلات غلبه کنند.

محصولات و خدمات

در حالی که این بخش تک تک محصولات یا خدماتی را که شرکت شما ارائه می دهد لیست نمی کند ، باید شامل مواردی باشد که بیشترین سود را برای مشتریان شما ایجاد می کند و بیشترین دردها را کاهش می دهد.

تعیین ارزش پیشنهادی-تناسب مشتری

هنگامی که تمرین بوم ارزش پیشنهادی را تکمیل کردید ، مرحله بعدی تعیین نحوه مطابقت پیشنهاد ارزش شما با مشخصات مشتری است. برای انجام این کار ، از فرایند رتبه بندی استفاده می کنید که محصولات و خدمات را بر اساس میزان مناسب آنها به نمایه مشتری اولویت می دهد.

بهترین مثالهای پیشنهادی با ارزش

از آنجا که گزاره های ارزشی معمولاً اطلاعات داخلی هستند و به ندرت به طور عمومی به طور کلمه بیان می شوند ، پیدا کردن یک مثال ارزش پیشنهادی برای الگوبرداری از آن مشکل است. ما از استفاده از بوم ارزش پیشنهادی و اعمال آن در برخی از شرکتهای موفق که توسط شاخص رضایت مشتری آمریکا استفاده شده است ، خودداری کردیم. (ASCI).

در این مثال ها ، موارد واقعی سود و درد مشتریان را با محصولات و خدمات شناخته شده ارائه شده توسط این شرکت ها مشاهده خواهید کرد.

برداشت ما از پیشنهاد ارزش FedEx:

عنوان: تحویل خانه خود را مدیریت کنید

عنوان فرعی/پاراگراف: ارسال و دریافت بسته ها برای افرادی که می خواهند ایده ها و نوآوری ها را در سراسر جهان ارسال کنند راحت و ایمن است.

عنصر بصری:

منبع تصویر

نمایه مشتری برای FedEx

مشاغل مشتری

  • مشتریان FedEx می خواهند ایده ها و نوآوری ها را با ارسال کالا به سراسر جهان با افراد دیگر به اشتراک بگذارند

سود

  • مشتریان به دنبال راهی بدون دردسر برای بازگشت سفارشات آنلاین هستند
  • مشتریان به دنبال راهی مطمئن و مطمئن برای دریافت بسته های خود هستند

درد

  • بازگشت بسته در مرکز حمل و نقل FedEx می تواند ناراحت کننده باشد
  • مدیریت تحویل خانه می تواند دردسرساز باشد
نقشه ارزش برای FedEx

به دست آوردن سازندگان

  • مشتریان می توانند بسته های FedEx خود را در مکان هایی که بیشتر خرید می کنند مانند Walgreens و Dollar General
  • رها کنند.

  • مشتریان می توانند با خیال راحت بفهمند که بسته آنها در کجاست ، حتی زمانی که در خانه نیستند

مسکن ها

  • هزاران مکان خروجی FedEx در سراسر کشور
  • هنگامی که بسته ای در حال حرکت است اعلاناتی دریافت می کنید و راننده را از محل خروج بسته مطلع کنید

محصولات و خدمات

  • مکان های FedEx Drop Box بسته های برگشتی را راحت می کند
  • FedEx Delivery Manager تحویل ها را تغییر می دهد یا برنامه ریزی مجدد می کند تا با برنامه مشتری کار کند

نظر ما در مورد ارزش پیشنهادی LG:

عنوان: تجربیات زندگی مدرن

عنوان فرعی/پاراگراف: LG SIGNATURE طراحی محصول خلاقانه ای را ارائه می دهد که یک تجربه زندگی استثنایی را برای افرادی ایجاد می کند که می خواهند به یک زندگی مدرن دست یابند.

عنصر بصری:

LG Signature value proposition example

منبع تصویر

نمایه مشتری برای LG

مشاغل مشتری

  • مشتریان LG فناوری ساده و در عین حال ابتکاری را می خواهند که به آنها در دستیابی به یک تجربه زندگی مدرن
  • کمک کند.

سود

  • مشتریان با هر وسیله ای که در خانه خود با آن ارتباط برقرار می کنند تجربه ای بصری و پاسخگو دارند

درد

  • دکمه ها و ویژگی های غیر ضروری زیادی در لوازم خانگی وجود دارد که مانع یک تجربه ساده زندگی می شود
نقشه ارزش برای lg

به دست آوردن سازندگان

  • مشتریان می توانند بدون نیاز به مطالعه دفترچه راهنما
  • از فناوری برای افزایش تجربه خانه خود استفاده کنند

مسکن ها

  • یک طراحی ساده که بر کاربر و شیوه زندگی وی متمرکز است

محصولات و خدمات

  • LG SIGNATURE طراحی محصول خلاقانه ای را ارائه می دهد که یک تجربه زندگی استثنایی ایجاد می کند

برداشت ما از پیشنهاد ارزش سوبارو:

عنوان: ماجراجویانه ترین ، مطمئن ترین ، مطمئن ترین ، بهترین Subaru Outback تاریخ.

عنوان فرعی/پاراگراف: سوبارو Outback 2022 رانندگان را با پیشرفته ترین فناوری ایمنی به ماجراجویی ترین نقاط می برد.

عنصر بصری:

منبع تصویر

مشخصات مشتری برای سوبارو

مشاغل مشتری

  • مشتریان سوبارو می خواهند با خودرویی مطمئن و مطمئن ، ماجراجویی ترین نقاط جهان را کاوش کنند.

سود

  • مشتریان می خواهند در یک SUV شیک و جادار زمین را کاوش کنند
  • رانندگان به دنبال عناصر تکنولوژیکی پیشرفته در خودروهای خود از جمله مواردی هستند که عملکرد و ایمنی را افزایش می دهند

درد

  • ایمن ترین خودروها از نظر بصری جذاب نیستند
  • برخی از SUV ها برای شرایط آب و هوایی یا همه مناطق مجهز نیستند
نقشه ارزش برای سوبارو

به دست آوردن سازندگان

  • نمای بیرونی و داخلی شیک با فاصله زیاد از زمین که از خودرو در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند
  • فناوری پیشرفته برای کاهش تصادفات و ایمن تر کردن سفرهای طولانی مدت

مسکن ها

  • تریم ناهموار سیاه شده برای سبک و محافظت
  • فاصله 9.5 اینچی از زمین برای ثبات و عملکرد بهتر
  • فناوری کمک راننده که به رانندگان کمک می کند بهتر ببینند ، از تصادف جلوگیری کند ، کروز کنترل را کنترل کرده و در مواقع اضطراری به صورت خودکار ترمز کند

محصولات و خدمات

  • 2022 Subaru Outback
  • فناوری استاندارد EyeSight Assist
  • ترمز خودکار پیش از برخورد
  • کروز کنترل تطبیقی ​​با Lane Centering

یک پیشنهاد ارزش قابل توجه تهیه کنید

عواملی که بر مشتری احتمالی تأثیر می گذارد تا به مشتری وفادار تبدیل شود ، محدود است. این که آیا صنعت شما فرصت های زیادی برای تمایز (مانند خرده فروشی) دارد یا تقریباً هیچ شناسه منحصر به فردی (مانند لبنیات) ندارد ، خواهید دید که یک پیشنهاد ارزشمند به شما کمک می کند تا مشتری ایده آل خود را درک کرده و کسب و کار خود را به عنوان بهترین راه حل برای نیازهای آنها تعیین کنید. به از تاکتیک ها ، نکات ، چارچوب و مثال های موجود در این پست برای ایجاد پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود استفاده کنید.

توجه ویراستار: این پست در ابتدا در ژوئن 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *