رزومه و نامه های جلد, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه نوشتن رزومه بازاریابی مدیران استخدامی متوجه خواهند شد [قالب رایگان 2021 + نمونه]

این امر کنایه آمیز است ، اما با وجود دانستن نحوه فروش محصولات و خدمات ، بسیاری از بازاریابان برای فروش خود مشکل دارند. غالباً می توان توجه افراد را به داخل متمرکز کرد ، اما ایجاد یک رزومه برجسته ، مهارتی است که همه بازاریابان برای پیشرفت در حرفه خود به آن نیاز دارند. → Download Now: 12 Resume Templates [Free Download]

نحوه نوشتن رزومه بازاریابی

اگر بازاریابی هستید که رزومه آن می تواند از کمی جلا استفاده کند ، نگران نباشید. تنها با استفاده از چند منبع و نکات قابل استفاده از استخدام مدیران ، ما به شما کمک می کنیم تا یک رزومه بازاریابی واقعاً چشمگیر ایجاد کنید که مطمئناً برای افراد استخدام کننده برجسته خواهد بود.

1. با یک الگو شروع کنید.

برای سهولت کار و افزایش اثربخشی ، از ابتدا شروع نکنید. الگوهای رزومه به شما یک مکان شروع برای طرح بندی و قالب بندی و همچنین الهام بخش مواردی را که شامل می شود ، می دهد.

منبع ویژه: 12 قالب رزومه رایگان

resume templates

بارگیری 12 قالب رزومه طراحی شده ، قالب بندی شده و قابل تنظیم اینجا . نگاهی به آنها بیندازید ، و سپس از توصیه های زیر برای سفارشی سازی رزومه خود و بالا بردن آن از بقیه در پشته استفاده کنید.

متناوباً ، ابزارهای سازنده رزومه نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

2. مخاطبان هدف خود را بشناسید.

شما هرگز بدون اینکه بدانید می خواهید به چه کسانی برسید ، یک کمپین بازاریابی راه اندازی نمی کنید. دلیل این امر این است که وقتی مخاطب موردنظر خود را بشناسید ، دیگر تصمیمات راحت تر به جا می افتند.

همین منطق در مورد رزومه شما نیز صدق می کند. اگر می دانید چه کسی آن را می خواند و چه چیزی برای آنها مهم است ، می توانید پیام خود را بر این اساس شکل دهید. برای انجام این کار ، باید به نوع شغل و شرکتی که امیدوارید در آن کار کنید فکر کنید.

از خود س questionsالاتی مانند:

بپرسید

  • آیا این کار صرفاً در بازاریابی ورودی انجام می شود یا نیاز به کارهای سنتی و دیجیتالی دارد؟
  • آیا متخصص خواهید بود یا عمومی؟
  • کارفرما کیست – آژانس با تیم پر جنب و جوش بازاریابی دیجیتال در حال حاضر ، یا یک شرکت کوچک که به دنبال استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش خود است؟ یا شاید آن بخش بازاریابی در یک شرکت بزرگ و تأسیس شده باشد؟

پس از مشخص کردن مهمترین موارد برای شرکت و شغلی که برای آن درخواست می کنید ، می توانید رزومه خود را با دقت به آنها اختصاص دهید. شما خواهید دانست که چه مهارتها یا ویژگیهایی را باید برجسته کنید ، از چه کلمات کلیدی استفاده کنید و کدام قسمت از سابقه شما برای مدیر استخدام جالب تر خواهد بود. (برای سرنخ هایی درباره اینکه مهارتهای مختلف بازاریابی معمولاً به چه مهارتهایی نیاز دارند ، این پست وبلاگ را در مورد شرح وظایف بازاریابی بخوانید . می توانید از رزومه خود عبارتهایی را از آنها وام بگیرید.)

3. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را تعریف کنید.

شما دارای ترکیب منحصر به فردی از مهارت ها ، ویژگی ها و تجربیات هستید که شما را از هر بازاریابی متمایز می کند. برای ایجاد یک رزومه واقعاً م ،ثر ، باید دقیقاً مشخص کنید که این ترکیب منحصر به فرد چیست – ما این را ارزش پیشنهادی شما .

برای توسعه ارزش پیشنهادی خود ، به آنچه شما را از سایر بازاریابان متمایز می کند فکر کنید. آیا این دانش عمیق شما در زمینه تحلیل های بازاریابی است؟ توانایی شما در نوشتن تیترهای مقاومت ناپذیر؟ شاید این استعداد شما در ایجاد ویدئوهای جذاب باشد؟ یا شاید شما سابقه قابل توجهی در استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش داشته باشید؟ هرچه باشد ، می توانید از آن برای جدا کردن رزومه خود از دیگران استفاده کنید.

تا حد زیادی پیشنهاد ارزش شما بستگی به نوع موقعیت ها و شرکت هایی دارد که مورد هدف شما هستند. شرکتهای بزرگ و کوچک اغلب به دنبال مجموعه مهارتهای کاملاً متفاوت هستند ، همانطور که شرکتهای صنایع مختلف. بنابراین وقتی به این فکر می کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد ارزشمند می کند و چگونه با مشاغلی که درخواست می کنید مطابقت دارد.

4. تأثیر را شرح دهید نه ویژگی ها.

یکی از قدیمی ترین ترفندهای نگارش نسخه در کتاب FAB (ویژگی ها ، مزایا ، مزایا).

با فروش مزایای بیش از ویژگی ها ، بهتر می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید زیرا در واقع تصویری از نحوه زندگی با محصول یا خدمات ارائه می دهید.

رزومه شما نیز همینطور است.

هنگام نوشتن نسخه رزومه خود ، جمع بندی تجربیات خود ، یا تدوین هدف خود ، به سادگی به کارهایی که انجام داده اید تکیه نکنید. به جای ایجاد لیستی از وظایف (ویژگی ها) در زیر هر نقش ، دستاوردها (مزایای) خود را مشخص کنید. اینها تصویر واضح تری از افرادی که در انتخاب شما انتخاب می کنند ارائه می دهند.

به عنوان مثال ، به جای “نظارت بر کمپین های SEO” ، موارد زیر عبارت بسیار قوی تری را بیان می کند: “افزایش ترافیک ارگانیک 56 in در یک چهارم”

در نتیجه ، مدیر استخدام با این س wonderال مواجه می شود که “اگر از این تأثیر سود ببریم ، زندگی چگونه خواهد بود؟”

5. استراتژی پیام رسانی خود را تعیین کنید.

تعیین استراتژی پیام رسانی بسیار مهم است – قبل از یک کلمه از رزومه خود را بنویسید. این زمانی است که شما در حال راه اندازی یک کمپین بازاریابی هستید ، اینطور نیست؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:

  • بهترین ساختار برای رزومه شما به منظور برجسته کردن ارزش پیشنهادی شما چیست؟
  • کارفرمای ایده آل شما به دنبال کدام کلمات کلیدی است؟
  • چگونه می توانید نمونه هایی از ارزش پیشنهادی خود را در عمل ارائه دهید؟ (به کمپین هایی که اجرا کرده اید ، موفقیت رسانه های اجتماعی ، ایده هایی که توسعه داده اید و غیره فکر کنید)
  • بهترین طرح و طراحی برای تقویت پیام شما چیست؟

همه این تصمیمات باید قبل از شروع به نوشتن گرفته شود و همه آنها باید با در نظر گرفتن مخاطب موردنظر شما گرفته شوند. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که وقتی کارفرمایان احتمالی رزومه کاری شما را می خوانند ، بلافاصله بر سر زبان ها می افتد.

اگر می خواهید نمونه ای از پیام رسانی عالی در رزومه باشد ، مثال زیر را بررسی کنید. به پیشرفت نقش ها و دستاوردهای کلیدی در آن نقش ها نگاه کنید – این داستان شغلی متقاضی را بازگو می کند در حالی که آنها را بسیار واجد شرایط نشان می دهد.

professional experience and progression of roles on a marketing resume

6. مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید.

درست مانند ضرب المثل بازاریابی ، “یک ذهن آشفته می گوید نه.”

بهترین راه برای انتقال ایده این است که … به سادگی. حتی وقتی موضوع پیچیده است.

با این حساب ، در نظر بگیرید که چه پیامی را می خواهید ارسال کنید و نسخه را برای حمایت از آن واضح و مختصر نگه دارید.

از طرح رزومه خود برای کمک به این کار استفاده کنید و از کوتاه کردن قطعات غیر ضروری نترسید.

7. مطمئن شوید که رزومه شما دیده می شود.

اگر قبلاً در شرکتی که به آن مراجعه می کنید ارتباطی ندارید ، به احتمال زیاد باید از طریق یک سیستم رایانه ای درخواست دهید. این فرایند است که بارگذاری آن را در قالبی که به همه گیرندگان اجازه می دهد آن را مطابق برنامه ، مانند PDF بخوانند ، بسیار مهم می کند. به این ترتیب ، هیچ یک از قالب بندی ها یا فاصله های اصلی در ترجمه از بین نمی رود ، و خواندن آن را از نظر استخدام کننده واقعاً مبهم می کند. اگرچه هنوز به رزومه شما دسترسی خواهند داشت ، اما قالب بندی گیج کننده ممکن است آنها را از محتوا منحرف کند.

بسیاری از برنامه های رایج دارای گزینه های ذخیره یا صادرات مشابه هستند که به شما امکان می دهد در نهایت به عنوان PDF ذخیره کنید. رایج ترین آنها Microsoft Word و iWork Pages هستند:

  • Microsoft Word: انتخاب فایل> ذخیره به عنوان Adobe PDF
  • صفحات iWork : فایل> Export PDF
  • را انتخاب کنید

هنگامی که رزومه خود را ارسال می کنید ، سرویس رایانه اسکن کلمات کلیدی مربوطه را که از قبل توسط سرباز برنامه ریزی شده است ، اسکن می کند. سپس ، بسته به تعداد کلمات و عبارات کلیدی موجود در رزومه شما که با آنچه سرباز بدنبال آن است مطابقت دارد ، سیستم شما را “عبور” یا “شکست” می دهد.

نگران نباشید: حتی اگر “شکست” خورده باشید ، این بدان معنا نیست که رزومه شما هرگز توسط یک انسان واقعی دیده نمی شود. اما از نظر ظاهری نیز عالی نیست – بنابراین سعی کنید با یادداشت تمام مهارت هایی که در رابطه با شرح شغل دارید ، کلمات کلیدی مورد نظر را جستجو کنید.

کلمات کلیدی که می توانید شامل نام سایت های رسانه های اجتماعی مورد استفاده شما ، تجزیه و تحلیل یا CRM سیستم هایی که می شناسید و برنامه های نرم افزاری یا سیستم های SAAS که با آنها آشنا هستید. اطمینان حاصل کنید که این شرایط را تا حد امکان در رزومه خود (در صورت لزوم) وارد کرده اید و هر قسمت برجسته ای را در پایین قسمت “مهارت های فنی” یا “مهارت های بازاریابی دیجیتال” اضافه کنید.

9 موردی که مدیران استخدامی در رزومه بازاریابی شما به دنبال آن هستند

مطمئناً ممکن است در مراحل اولیه غربالگری از رایانه ها استفاده شود ، اما این افراد هستند – با احساسات واقعی ، دوست داشتن حیوانات خانگی ، سرگرمی ، روابط ، تجربیات و سابقه – که در نهایت رزومه ما را می خوانند و ارزیابی می کنند.

آنها همچنین کسانی هستند که وقتی ما سابقه کار خود را به ترتیب زمانی قرار نمی دهیم ، اذیت می شوند. کسانی که تمایلی به خواندن شرح مشاغل مربوط به پاراگراف ندارند. و وقتی شما به همان کالج آنها می روید هیجان زده می شوند. بنابراین برای درک آنچه واقعا در رزومه بازاریابی اهمیت دارد ، از برخی از متخصصان استخدام پرسیدم که در اسکن رزومه ها واقعاً به چه چیزهایی اهمیت می دهند ، و در اینجا نکاتی را که نکات آنها با من به اشتراک گذاشتند در اینجا مشاهده می کنید. (به هر حال ، آنچه در مورد نامه های پشتیبان در پایان گفتند را از دست ندهید.)

1. طول

اگر می توانید رزومه خود را به یک صفحه محدود کنید. به کارگیری مدیران شش ثانیه تصمیم بگیرید که آیا رزومه شما را دوست دارند یا نه. اگر بخوانند ، به خواندن ادامه می دهند. اگر آنها … خوب ، آن را به بعدی است. بنابراین ، به احتمال زیاد ، آنها حتی به صفحه دو نیز نمی رسند.

در برخی موارد ، خونریزی به صفحه دیگر مشکلی ندارد ، به خصوص اگر تجربه بسیار مرتبط دارید. اما اگر مجبورید این کار را انجام دهید ، فقط از دو صفحه تجاوز نکنید. به یاد داشته باشید ، استخدام کنندگان همیشه می توانند مشخصات کامل LinkedIn شما را مشاهده کنند. (زیرا پروفایل خود را در LinkedIn تکمیل کرده اید ، درست است؟ )

2. قالب بندی

قالب بندی با نحوه جمع آوری افکار و سازماندهی ایده های کاندیداها صحبت می کند. به عنوان معاون فروش و فعالسازی HubSpot اندرو کوین توضیح می دهد ، “A رزومه نامزد تبلیغات آنها برای من است. آنها چگونه این تبلیغ را طراحی کرده اند تا من تصویری واضح از توانایی آنها داشته باشم؟ “

با این وجود ، یک خط خوب وجود دارد ، هشدار عملیات تیم بازاریابی و مدیر استراتژی امیلی مک اینتایر . “اگر از قالب بندی معمولی فاصله بگیرید ، خواندن و درک رزومه شما دشوار است. آنقدر خلاق نباشید که هضم رزومه شما دشوار شود.”

در زیر یک نمونه رزومه با قالب بندی عالی است که خواندن آن آسان است. اگر فرمت را دوست دارید و می خواهید از آن به عنوان قالب خود استفاده کنید ، می توانید آن را در میان قالبهای رزومه قابل بارگیری رایگان در اینجا.

marketing resume template with great formatting شاید افراد خلاق از شما بپرسند “رزومه اینفوگرافیک چطور؟” در اینجا اجماع عمومی وجود دارد: رزومه اینفوگرافیک تهیه نکنید. هر مدیر استخدامی که با او صحبت کردم توصیه می کرد به جای اینفوگرافیک یا قالب های دیگر ، از فرم رزومه کلاسیک استفاده کنید.

مکینتایر می گوید: “درک رزومه های اینفوگرافیک غیرممکن است.” “ما از خلاقیت قدردانی می کنیم ، مگر در مواردی که بیش از حد و دنبال کردن آن دشوار باشد. آن را ساده نگه دارید. همه از یک رزومه ساده قدردانی می کنند. اگر شما یک طراح هستید ، خلاقیت خود را با یک وب سایت نمونه کار جالب علاوه بر رزومه ساده خود به نمایش بگذارید.”

در زیر نمونه ای از قالب خلاق است که خواندن و درک آن هنوز آسان است. این برنامه با استفاده از برنامه دسکتاپ Apple صفحات iWork ساخته شده است که می تواند صادر شود به عنوان PDF ، بنابراین هیچ یک از قالب بندی زیبا در ترجمه به هم نمی خورد.

marketing resume with creative format

3. کیفیت نوشتن

استخدام مدیران رزومه را با اشتباهات املایی دور می اندازند – اما کیفیت نوشتن فراتر از اشتباهات ساده املایی است. نوشتن و ارائه داده ها به روش های معنی دار یک مهارت مهم برای هر موقعیتی است ، از وبلاگ نویسی گرفته تا مهندسی.

آیا جزئیاتی که می خواهید مدیران استخدامی درباره شما بدانند آسان است؟ آیا از جملات مختصر برای انتقال عملکرد و دستاوردهای خود استفاده می کنید؟ آیا زمان فعل شما سازگار است (به جز موقعیت های فعلی)؟ آیا زبان شما پر از کلمات پر سر و صدا است یا طبیعی به نظر می رسد؟ آیا مطمئن هستید که از شخص اول بدون استفاده از “من” یا “من” استفاده می کنید؟ ( شماره 11 را در این پست وبلاگ ببینید تا متوجه شوید چرا اشکالی ندارد.)

“قالب بندی ، املا ، نحو و ساختار همه شواهدی از توجه به جزئیات است.” کوین به من گفت. “این برای هر شغلی مهم است ، اما به خصوص اگر در شغلی درخواست می کنید که توجه به جزئیات اهمیت دارد.” اگر برای موقعیت نویسندگی متقاضی هستید ، این حتی بیشتر مهم است.

4. مکان

مدیران استخدام می خواهند بدانند آیا نیاز به جابجایی دارید یا خیر. اگر قبلاً در نزدیکی دفتر شرکت زندگی می کنید ، عالی است! اگر نیاز به جابجایی دارید ، کمی پیچیده تر می شود. از نظر فنی ، مدیران استخدام نمی توانند به طور مستقیم از شما بپرسند که در کجا زندگی می کنید – اما حذف مکان باعث ایجاد ابرو خواهد شد. حتی P.O. جعبه ها کمی مبهم هستند.

اگر انجام می دهید نیاز به جابجایی دارید ، باید همچنان آدرس فعلی و خارج از شهر خود را در رزومه خود ذکر کنید ، اما آماده پاسخگویی به سوالات وضعیت جابجایی در مصاحبه باشید. اگر شرکت بسته های جابجایی را ارائه ندهد ، آیا به هر حال می توانید از عهده کار و جابجایی برآیید؟ اگر نه ، ممکن است زمان را هدر دهید.

5. کالج/تحصیلات تکمیلی و رشته/تمرکز

کدام مهمتر است: کجا مدرسه می رفتید ، یا چه چیزی را مطالعه کرده بودید؟

بستگی به شغلی دارد که برای آن درخواست می کنید. در بیشتر موارد ، مدرک تحصیلی شما باید برای این نقش منطقی باشد. مدیران استخدام به دنبال پیوند هستند. آنچه در مورد آنچه یک نامزد در مدرسه انجام داده است مربوط است. این بدان معنا نیست که فقط رشته های بازاریابی می توانند برای مشاغل بازاریابی اعمال شوند – تیم های بازاریابی ممکن است فردی را استخدام کنند که از مطالعات خلاقانه مانند هنرهای لیبرال ، طراحی گرافیک یا نویسندگی استفاده کرده است. از طرف دیگر ، یک تیم مهندسی احتمالاً کسی را بدون مدرک علوم کامپیوتر استخدام نخواهد کرد.

marketing resume education section همچنین بستگی به میزان موفقیت شما در مدرسه ای که در آن تحصیل کرده اید ، دارد. در آنجا برخی از مدیران استخدامی هستند که فقط با فارغ التحصیلان مدارس درجه یک مصاحبه می کنند ، اکثر آنها می گویند کمک می کند برای رفتن به یک مدرسه درجه یک ، اما مطمئناً اگر به مدرسه ای پایین تر بروید ، معامله گر نیست -مدرسه یا کالج محلی فارغ التحصیل کالج محلی با معدل 4.0 می تواند جذابتر از فارغ التحصیلان Ivy League با 2.0 باشد.

صحبت از معدل – چه زمانی باید رزومه خود را بردارید موضوعی ذهنی است. اگر معدل شما زیر 3.0 بود ، به طور کلی آن را حذف کنید. اگر بالاتر از این باشد ، کوین می گوید: “معیار پنج تا هفت سال پس از فارغ التحصیلی است ، یعنی زمانی که داوطلبان تمایل دارند سابقه اشتغال خوبی داشته باشند. اگر در مدرسه خوب درس می خواندید اما پس از فارغ التحصیلی به دلیل ، مثلاً وضعیت بد اقتصادی ، چشم انداز شغلی نامناسبی داشتید ، قطعاً می توانید آن را برای مدت طولانی تر ادامه دهید. “

marketing resume education section with gpa listed

او به هر دو صورت پیش می رود ، وی توضیح داد: “اگر پس از فارغ التحصیلی مشاغل و موفقیت های خوبی داشتید اما معدل خوبی نداشتید ، معدل خود را زودتر حذف کنید.”

سه تا پنج سال پس از فارغ التحصیلی از کالج یا تحصیلات تکمیلی ، می توانید بخش “تحصیلات” خود را به پایین رزومه خود منتقل کنید – مگر اینکه از طریق شبکه فارغ التحصیلان با فردی ارتباط برقرار کرده باشید یا مدیر اجرایی را بشناسید. آنجا نیز به مدرسه شما رفتید.

آیا می خواهید تحصیلات بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید و رزومه خود را برای کارفرمایان بالقوه جذاب تر کنید؟ با بازاریابی تخصصی HubSpot با ​​گواهینامه بازاریابی قوی>.

6. شرکتها و عناوین

مدیران استخدامی به محل کار قبلی شما (آیا آنها نام شرکت ها را می شناسند یا افرادی را که در آنجا کار می کنند می شناسند؟) و عناوین شما در آن شرکت ها را بررسی می کنند.

“اگر برای موقعیت فروش در یک شرکت نرم افزاری مانند HubSpot متقاضی هستید ، ما به دنبال تجربه فروش نرم افزار هستیم ،” دیوید فرناندز ، سرپرست تیم استخدام سابق در HubSpot ، به من گفت. “اگر برای موقعیت خدمات درخواست می کنید ، ما به دنبال تجربه رو به رو شدن با مشتری هستیم.”

example of a marketing resume

بله ، افراد عناوین خود را در شرکت های قبلی تغییر می دهند تا موقعیت های مورد تقاضای خود را بیشتر تطبیق دهند. اگر این کار را انجام دهید ، عنوان “جدید” شما باید به اندازه ای نزدیک باشد که واقعاً انجام داده اید که اگر کسی تماس بگیرد و مرجع را بررسی کند ، مبهوت نمی شود. شاید “منشی به اتاق انتظار جراحی” به “منشی خدمات مشتری” تبدیل شود. همچنین ، مطمئن شوید که عناوین خود را در LinkedIn نیز تغییر دهید – فرناندز گفت ، مدیران استخدامی ثبات در LinkedIn را بررسی خواهند کرد.

7. چند نکته مهم در هر بخش

هر موقعیتی که داشته اید نباید بیش از پنج تا شش نقطه گلوله همراه داشته باشد. به یاد داشته باشید ، این مدیران استخدام ، رزومه های شما را به سرعت اسکن می کنند ، بنابراین می خواهید با تجمیع مهمترین نکات و قرار دادن آنها در اولویت ، پیدا کردن و هضم اطلاعات مربوطه را برای آنها آسان کنید. پاراگراف ها بزرگ نه.

هستند

خوشبختانه شما در حرفه ای کار می کنید که همه چیز را می توان اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کرد ، به این معنی که گفتن یک داستان موفقیت آمیز نسبتاً آسان است. به تمام روش هایی که می توان کار خود را از طریق داده های سخت تعیین کرد ، فکر کنید و سپس رزومه خود را با نقاط پر از عمل که ارزش افزوده شما را نشان می دهند پر کنید.

ابتدا بر روی دستاوردها قبل از مسئولیت ها و وظایف تمرکز کنید. اگر نقش مدیریت ارشد داشتید ، تعداد افرادی را که مدیریت کرده اید ، در نظر بگیرید. اگر برنامه ای را از ابتدا ساختید ، آن را صدا کنید.

همچنین ، اهداف و معیارهای ای را که مدیران استخدام می توانند برای مقایسه شما با سایر نامزدها استفاده کنند ، قرار دهید و مطمئن شوید که این معیارها منطقی هستند تا مدیر استخدام را اشتباه نگیرید. معیارها را توسط مادر خود اجرا کنید. جدی می گویم. اگر آنها برای او منطقی باشند ، پس همه چیز آماده است. اگر نه ، پس شما به اندازه کافی واضح نبوده اید و باید زبان را تغییر دهید.

به عنوان مثال می توان به افزایش مشارکت در رسانه های اجتماعی ، بهبود ROI SEO ، افزایش ترافیک وب ، کاهش نرخ بازگشت ، افزایش تبدیل صفحات فرود و غیره اشاره کرد. پس از تهیه لیستی از نتایج خود ، بهترین یا پنج مورد را انتخاب کرده و آنها را به نقاط مهم مانند:

  • با بازنویسی رونوشت فروش ، 37٪ در نرخ کلیک خبرنامه بهبود یافته است.
  • با بازطراحی و آزمایش A/B تمام صفحات فرود ، فروش تجارت الکترونیکی را تنها در 6 ماه افزایش دهید.

8. تاریخهای استخدام

مدیران استخدام به دنبال جستجوی شغل و شکاف های بزرگ در اشتغال هستند که هر دو پرچم قرمز هستند. جستجوی شغلی نشانه عدم انجام تعهد است ، کیفیتی که هیچ کس در شرکت خود نمی خواهد. یک توصیه: باید سعی کنید حداقل یک سال ، ترجیحاً دو یا چند سال در هر شغلی بمانید. در غیر این صورت ، پرچم قرمز است.

و اگر بیش از شش ماه از کار خود استراحت کردید ، مک اینتایر به شما پیشنهاد می کند شکاف رزومه خود را توضیح دهید. اگر چیزی شبیه تدریس یا سپاه صلح است که می توانید مانند یک کار توصیف کنید ، می توانید آن را مانند رزومه خود در رزومه خود وارد کنید:

example resume with peace corps as a position

اگر چیزی شبیه سفر به خارج از کشور یا استراحت به دلایل خانوادگی یا شخصی است ، می توانید آن را به سادگی در کج پرانتز اضافه کنید. “به خارج سفر کرد.” “برای خانواده مرخصی گرفت.” “به دلایل شخصی مرخصی گرفت.” مدیران استخدام فقط می خواهند توضیحی منطقی ببینند – اینکه شما در حال انجام کاری با زمان هستید.

9. علایق و سرگرمی

اینکه آیا علائق و سرگرمی ها را در رزومه خود لحاظ کنید بستگی به شرکت و شغل دارد. اگر برای نقشی خلاقانه درخواست می کنید ، سرگرمی هایی مانند عکاسی و نقاشی می تواند برای کارفرما جالب باشد. If you’re hiring for an accounting role, then a hobby like skydiving wouldn’t be good to include — hiring managers might categorize you as a risk-taker, and do they really want a risk-taker managing their money?

“Think about the conclusions someone could draw from your hobbies relative to the role you’re hiring for,” Quinn advises. “Do they enhance or detract from the image you’re trying to convey? If you know the culture embraces unique individuals that have a broad background and set of interests, then it could be useful information. But conservative organizations probably don’t care what you do in your free time — in fact, they could interpret outside hobbies as distractions.”

Companies with cultures like HubSpot’s want their employees to have some personality and invest in outside interests. So if you’re applying to join that kind of culture, an “Interests” or “Hobbies” section could benefit you. “They’re great conversation starters,” says MacIntyre. “‘You’re a skier? Me too! Which mountain do you go to?’ It creates common ground for conversation and helps us assess culture fit.”

Before including or omitting this section on your resume, gain some intelligence about the company’s environment and culture. (And check out HubSpot’s culture code if you haven’t already.)

Spend Less Time on These…

Personal Statements/Objectives

In fact, we recommend skipping these altogether. Frankly, they’re irrelevant — not to mention way too easy to screw up. I’ve spoken with HubSpot recruiters about numerous times where candidates put the name of another local company on there — huge mistake.

Instead, replace it with a “Skills” or “Key Skills” section at the top of your resume, in column format, that highlights the top six to nine skills applicable to the role you’re applying for. Be sure to change these skills for each job and use the job description as a guideline.

Don’t plagiarize the job description by any means, but you can pull out key phrases. For example, in the example below, one of the listed skills is “Deep understanding of the consumer lifecycle.” That’s because the job description asked for exactly that: a deep understanding of the consumer lifecycle and customer journey.

Skills section on a resume

Pro Tip: Although you should leave this section off your resume, you should have something in the ‘Summary’ section of your LinkedIn profile. Focus this section on specific skills and achievements. It’s a good place to put a link to your portfolio, blog, SlideShare presentations, or examples of work you’ve created like open-source code.

Use that space to talk about specific achievements from previous roles, awards you’ve won, or projects you’ve worked on. The information and skills on here should be applicable to where you’re headed in your career, not irrelevant past skills. (When I first heard this tip, I immediately took “emergency medicine” off of mine.)

Cover Letters

Cover letters vary in importance, depending on industry, and even on individual company. Here at HubSpot, we phased out requiring one — and instead ask candidates thoughtful questions during our application and interview process. Many companies that require you to write a cover letter will read it, but they’ll focus mostly on your resume.

With this in mind, include important details on your resume, like gaps in employment, rather than relying on your cover letter — which may never get read — to explain it. And reallocate those hours you plan to spend writing and perfecting your cover letter to writing and rewriting your resume. Your resume is the most important tool in the first stage of the application process, so spend a lot of time on it and ask multiple people to critique it.

Marketing Resume Examples

So here are some examples of marketer resumes done well:

1. Andrea Fitzgerald

Marketing Resume Examples: Andrea Fitzgerald

Andrea Fitzgerald uses her page space effectively with listable items on the left and experience on the right. This gives the rest of the resume a little extra “skimmability” so hiring managers can easily find the information important to them.

She also summarizes her achievements in bite-sized sentences. This combined with the vertical format gives a lot of room to fully list out the depth of experience Fitzgerald has.

2. Sarah Casdorph

Marketing Resume Example: Sarah Casdorph Page 1Marketing Resume Example: Sarah Casdorph Page 2

There’s an old saying out there for keeping resumes to one page, but for marketers with extensive experience, the one page isn’t always possible without compromising readability and design. At the same time, anything on the second page is at risk of being ignored.

Sarah Casdorph solves for this, putting top skills on the front page and pulling out “notable impacts” for each position. Not only is her two-pager easily navigable, but there’s a clear trail of achievement.

3. Jess Johnson

Marketing Resume Example: Jess Johnson Page 1Marketing Resume Example: Jess Johnson Page 2

Jess Johnson applied to HubSpot with this resume, tailored to the job and company branding. By taking this unique approach, her goal was to stand out from other applicants. While her resume wasn’t the only factor in her landing the job, I imagine it gained a bit of attention. After all, a hiring manager is looking for applicants they can picture in the position.

4. Natalie Gullatt

Marketing Resume Example: Natalie Gullatt

Natalie Gullatt takes a more traditional approach with her resume, abandoning fancy frills in favor of hard-hitting copy. She expertly conveys her marketing impact with metrics (e.g. “decrease[d] costs by 61%” and “generated a $746k revenue pipeline”) so that anyone considering her for the role can ask themselves: “What if she could do that for us too?”

It’s Just Like Marketing

As a marketer, you have a talent for communication and a solid understanding of what makes people buy. The good news is that by applying this knowledge to your own resume, you can easily stand out from the crowd.

توجه ویراستار: این پست در ابتدا در جولای 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

New Call-to-Action


نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *