استراتژی بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه شروع کار با بازاریابی چابک [+ مثالها]

در سال 2019 ، DoorDash با میانگین سفارش ضرر می کرد و ضرر عملیاتی خود را با 616 میلیون دلار درآمد 885 میلیون دلاری گزارش کرد. در پایان سال 2020 ، درآمد آنها به 2.89 میلیارد دلار افزایش یافت – 226٪ سود.

چرا موفقیت ناگهانی؟

برای همه ، همه گیری جهانی تقاضای تحویل غذا را افزایش داد. اما DoorDash از همان ابتدا به نیازهای مشتریان پاسخ داد . آنها کیت های آزمایش COVID را تحویل گرفتند و کمپین #OpenforDelivery را برای پشتیبانی از رستوران ها تا پایان ماه مارس راه اندازی کردند ، فیلتر کردن رتبه بندی مشتری را در ماه آوریل آسان تر کردند و ویژگی Gifting را برای ارسال غذای عزیزان در طول تعطیلات منتشر کردند.

به زبان ساده ، آنها دریافتند که مشتری چه چیزی را می خواهد و به سرعت تحویل می دهد.

اکنون بیش از هر زمان دیگری ، مشتریان انتظار دارند مارک ها نیازهای آنها را درک کرده و به آنها پاسخ دهند. در یک نظرسنجی از مصرف کنندگان جهانی ، 58٪ از مردم مارک تجاری را به یاد آوردند که به سرعت محوری شد و در نتیجه 82٪ به تجارت بیشتری با آن شرکت منجر شدند.

→ Download Now: Free Marketing Plan Template

اما پاسخ سریع فقط در صورتی اتفاق می افتد که تیم شما بتواند تغییرات ناگهانی را کنترل کند.

بازاریابی چابک یک رویکرد استراتژیک است که بر روی اجرای سریع پروژه ها با کار در مسابقات کوتاه سرعت متمرکز است. این فرصت را برای بازاریابان فراهم می کند تا تمرکز خود را تغییر دهند ، با نیازهای مشتری سازگار شوند و اولویت ها را در کنار انتظارات تغییر دهند.

با Agile تحویل چیزی که یک ماه طول کشید ممکن است هفته ها طول بکشد.

استفاده از این روش کار مفیدی دارد ، اما این پست نحوه توضیح کار با بازاریابی Agile را با توضیح روند کار ، به اشتراک گذاشتن مثالها و نشان دادن نحوه خودکار کردن تلاش خود به اشتراک می گذارد.

بازاریابی چابک چیست؟

بازاریابی چابک یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که ایجاد کالاهای قابل تحویل با ارزش بالا ، کار با انفجارهای کوتاه مدت ، شدید برای دستیابی به اهداف و تکرار سریع را در اولویت قرار می دهد.

در پایان هر انفجار – که اغلب “سرعت” یا “تکرار” نامیده می شود – تیم ها محصولات قابل ارائه خود را کامل می کنند و آزمایش را شروع می کنند تا بدانند که چگونه در تکرار بعدی پیشرفت کنند. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به تیم ها اجازه می دهد تا به مرور نتایج را اصلاح و بهبود دهند.

بازاریابی چابک شکست را در بر می گیرد. همچنین لازم است تیم ها از اشتباهات خود بیاموزند و برای بهتر شدن مداوم تنظیماتی انجام دهند. این طرز تفکر برای تیم ها همیشه آسان نیست. به همین دلیل درک مقادیر اصلی ذکر شده در مانیفست بازاریابی چابک مهم است قبل از تغییر دادن به این ، مهم است. رویکرد.

  1. یادگیری معتبر درباره نظرات و قراردادها.
  2. همکاری مشتری مدار در مورد سیلوها و سلسله مراتب.
  3. کمپین های تطبیقی ​​و تکرار شونده نسبت به کمپین های Big-Bang.
  4. روند کشف مشتری نسبت به پیش بینی ایستا.
  5. پاسخ دادن به تغییر پیروی از یک برنامه.
  6. بسیاری از آزمایش های کوچک در مورد چند شرط بندی بزرگ.

وقتی این مقادیر در پروژه های دنیای واقعی به نمایش در می آیند ، تأثیر می تواند عظیم باشد.

تحقیقات انجام شده توسط مک کینزی نشان داد که بازاریابی دیجیتال سازمان هایی که از Agile استفاده می کنند 20-40٪ افزایش درآمد داشته اند. چابک همچنین زمان لازم برای تبدیل ایده شرکت به پیشنهاد را از چند ماه یا چند هفته به کمتر از دو هفته کاهش داده است.

ممکن است فکر کنید این شتاب منجر به تولیدات شلخت و ناامیدی می شود. برعکس است بازاریابی چابک می تواند با ایجاد فضا برای اهداف روشن ، بازخورد مکرر ، آزمایش مداوم و تکرار ، تحویل به موقع و تأثیر اجتناب ناپذیر ، عملکرد و کیفیت را بهبود بخشد.

برای بدست آوردن این نتایج ، باید به جزئیات ریزه کاری و غرق شوید.

فرآیند بازاریابی چابک

هیچ تیم بازاریابی دقیقاً همان روش Agile را دنبال نمی کند. برخی به چارچوب های سنتی می چسبند در حالی که دیگران برای ایجاد یک روش ترکیبی انتخاب می کنند که کدام قسمت ها برای آنها مناسب باشد.

روشی که انتخاب می کنید می تواند به اهدافی که می خواهید انجام دهید بستگی داشته باشد. در حالی که ریشه آن در توسعه وب و نرم افزار است ، 77٪ شرکتهایی که از Agile استفاده می کنند برای خدمات خلاقانه ، تولید محتوا و فعالیتها به آن اعتماد می کنند.

روش های اصلی تیم های بازاریابی چابک ، اسکرام و کانبان هستند.

اسکرام

چارچوب اسکرام حول دو سرعت دویده است. دو سرعت دو تا شش هفته طول می کشد و توسط تیم انجام دهنده کار سازماندهی می شود. بسته به اندازه پروژه شما ، ممکن است لازم باشد آن را به چند سرعت کوچک تقسیم کنید تا ذره ذره با آن مقابله کنید.

هدف هر دو سرعت ارائه سریع پروژه های کوچک است که می تواند با گذشت زمان در یک پروژه بزرگتر ترکیب شود. پس از تعیین سرعت ، تیم نباید اهداف خود را تغییر دهد یا تا زمان تکمیل سرعت دو برابر شود.

برای اطمینان از اینکه سرعت دو سرعت شما در جریان است ، باید چند نقش و جلسات اصلی ایجاد کنید.

نقش ها

1 Scrum Master
این شخص وظیفه دارد تیم را در وظیفه خود نگه دارد. آنها چارچوب اسکرام را می دانند و از آن برای تسهیل جلسات ، رفع سد راهها ، کمک به اعضای تیم در استفاده از چارچوب و اطمینان از همکاری و ارتباط همه افراد تیم اسکرام استفاده می کنند.

2. صاحب محصول
این شخص دلیل کار را می فهمد و مطمئن می شود که فرآیند در زمان مناسب انجام شده است. آنها مشتریان را بیش از دیگران می فهمند و با سهامداران و تیم همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات قابل ارائه برای کسب و کار ارزش و مشتریان را دارند.

3. برنامه نویس
سایر اعضای تیم تحت نقش توسعه دهنده قرار می گیرند. در حالت ایده آل ، افرادی که در این نقش فعالیت می کنند دارای عملکرد متقابل هستند و مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت های مورد نیاز برای انجام دو سرعت را ارائه می دهند. شما می خواهید از هر بخش حداقل یک نفر را که پروژه شما را لمس می کند انتخاب کنید.

جلسه

1 برنامه ریزی

یک جلسه برنامه ریزی هر دو سرعت را آغاز می کند تا تصمیم بگیرد که تیم می تواند چه چیزی را بدست آورد. همه به اولویت هایی که صاحب محصول با هم تنظیم کرده است نگاه می کنند و توافق می کنند که کدام یک را در دو سرعت انتخاب کنند.

پروژه (ها) به وظایف تقسیم شده اند ، مهلت تعیین شده دارند و برای اعضای تیم جداگانه تعیین می شوند تا افراد هنگام خروج از جلسه بدانند دقیقاً در چه مواردی باید کار کنند. این جلسات به طول می انجامد ، بنابراین حداقل یک ساعت در هفته از کل زمان سرعت را اختصاص دهید (به عنوان مثال ، یک جلسه سه ساعته برای دو سرعت سه هفته).

در اولین جلسه برنامه ریزی خود ، تأکید کنید که Agile روش جدیدی برای کار است و قوانین معمول آن اعمال نمی شود. نیاز به تمرکز بر مشتری بیش از هر چیز را تکرار کنید و نیاز به سرعت ، همکاری ، داده و پاسخگویی را برجسته کنید.

2 ایستاده

ایستادن روزانه تیم شما را برای یک چک آپ کوتاه (15 دقیقه یا کمتر) دور هم جمع می کند. هدف این است که روشن شود که همه در حال پیشرفت ، سد راه ها و وظایف هستند. همه اعضای تیم پاسخ می دهند:

  • آنچه آنها دیروز به دست آوردند
  • کاری که امروز قصد دارند انجام دهند
  • هر بلوکی سر راه آنها باشد

3 مرور

بازبینی زمان نشان دادن آنچه تیم شما در طول دو سرعت انجام داده است نشان می دهد. این برنامه برای همه علاقه مندان به نتایج آزاد است و زمان مناسبی برای نمایش مطالب تبلیغاتی ، محتوای آزمایشی یا به اشتراک گذاری داده های آزمایش اولیه است.

بازخورد را یادداشت کرده و لیست اولویت های خود را در صورت لزوم اضافه یا تنظیم کنید ، اما در مصوبات اضافی یا ایده های جدید قرار نگیرید. هدف این است که بینش آنچه تیم شما روی آن کار می کند را به اشتراک بگذارید و تأثیر آن را برجسته کنید.

4 گذشته نگر

به سرپرستی Scrum Master ، این جلسه فرصتی برای تیم Scrum است که می تواند در مورد کار از آخرین سرعت شرکت کند. همه آنچه خوب پیش رفته است ، چه چیزی نتوانسته است ، چه چیزی را می توان بهبود بخشید و چه درسهایی آموختند اطمینان حاصل کنید که افراد در جلسات انگشت نمی گذارند و موارد عملیاتی را به عنوان راهی برای بهبود مستمر قبل از گذشته نگر بعدی اختصاص دهید.

کانبان

اگر تیم بازاریابی شما مملو از زبان آموزانی است یا کارهایی را انجام می دهد که به خوبی در یک جدول زمانی از پیش تعیین شده دو سرعت قرار نمی گیرد ، Kanban ممکن است چارچوب Agile برای شما باشد.

کانبان از سه م mainلفه اصلی تشکیل شده است: تجسم جریان کار ، تعیین محدودیت های WIP و ملاقات با کادن ها.

1 تجسم جریان کار

برخلاف اسکرام ، کانبان از نشانه های تصویری برای پیگیری پیشرفت استفاده می کند. تابلوی Kanban این است که چگونه افراد پیشرفت داستان های کاربر (یعنی وظایف) را که باید انجام شود پیگیری می کنند. این صفحه به ستونهایی تقسیم می شود که هر کدام مرحله خاص خود را در یک گردش کار دارند.

ستون های ساده ترین ستون ها کارها ، انجام و انجام شده هستند ، اما هرچه روند کار شما پیچیده تر باشد ، ممکن است ستون های بیشتری داشته باشید نیاز داشتن. (یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای ساخت تابلوها و ردیابی پیشرفت ، Miro است).

The Kanban Methodology explained منبع

هر کارت روی صفحه نشان دهنده وظیفه ای است که باید تکمیل شود. به عنوان مثال ، اگر در حال برنامه ریزی تقویم اجتماعی برای سه ماهه آینده هستید ، هر کاری را که باید انجام شود در کارت خود لیست کنید (به عنوان مثال ، انتخاب موضوعات ، اختصاص کپی ، نوشتن کپی ، برنامه ریزی پست ها و غیره).

با تکمیل کار ، کارت را به ستون مربوطه منتقل می کنید. یک نگاه سریع به هیئت مدیره و همه اعضای تیم شما می دانند که پروژه چگونه پیشرفت می کند و چه کارهایی باید انجام شود.

2. تنظیم محدودیت های WIP

هنگامی که افراد بیش از حد در بشقاب خود بنشینند ، هیچ کاری حاصل نمی شود. به همین دلیل است که Kanban از محدودیت های WIP استفاده می کند – مرزهایی که نحوه کار افراد در کارهای هر ستون در صفحه Kanban را مشخص می کند.

تعیین محدودیت در تعداد کارها در یک ستون یا مدت زمان افراد برای انجام یک کار. بیایید بگوییم شما می خواهید هماهنگ کننده اجتماعی شما پست ها را برای هر ماه قبل از شروع بررسی پست ها برای ماه بعد ، برنامه ریزی کند. این قانون بدان معناست که آنها نمی توانند کار “بازبینی پست ها” را به ستون “انجام” قبل از قرار دادن “برنامه ارسال ها” در ستون “انجام شده” منتقل کنند.

تنظیم قوانین اساسی به افراد کمک می کند قبل از شروع یک هدف دیگر ، روی اتمام یک هدف یا کار خاص متمرکز شوند. در دنیایی از تغییر زمینه و فرسودگی ذهنی ، محدودیت ها راهی برای دستیابی به اهداف شما هستند بدون اینکه یکباره وظایف زیادی را انجام دهید.

3 ملاقات با کادرها

شبیه اسکرام ، Kanban برای کمک به تیم ها در کار بهتر و تحقق اهداف خود طراحی شده است. این برنامه شامل جلسات برنامه ریزی ، ایستاده های روزمره و گذشته نگری است تا مطمئن شوید یک پروژه در حال انجام است و به طور مداوم تصفیه می شود.

جلسه ای که با Scrum متفاوت است ، جلسه تحویل است ، زمانی برای برنامه ریزی هنگام انتشار محتوا یا پروژه است. از آنجا که کانبان با جدول زمانی طولانی تری نسبت به اسکرام کار می کند ، جلسه تحویل مکانی برای حضور گروه های دیگری است که ممکن است برای ادامه کار نیاز به کمک داشته باشند.

اگرچه ممکن است تیم کوچکی صاحب پروژه ای باشد ، اما یک استراتژی موفق بازاریابی Agile به همه متکی است. آوردن اعضای تیم خارج برای همکاری در جدول زمانی ، به اشتراک گذاشتن بازخورد و کمک به راه اندازی کارهایی که تیم شما انجام می دهد بسیار مفید است.

مثالهای بازاریابی چابک

بیشتر تلاشهای بازاریابی چابک به چند مرحله ساده تقسیم می شوند.

  1. تیم لیستی از پروژه های اولویت دار را برای کار تهیه می کند.
  2. مراحل مقابله با یک پروژه در یک سرعت انجام می شود.
  3. تیم هر روز در یک جلسه استندآپ بررسی می کند.
  4. هر کس وظایف خاص خود را انجام می دهد و آزمایش آغاز می شود.
  5. داده های حاصل از آزمایش جمع آوری شده و برای بهبود پروژه استفاده می شود.

بیایید ببینیم که چگونه این روند در مثالهای بازاریابی Agile در دنیای واقعی قابل مشاهده است.

1 مثال اسکرام

بانک سانتاندر مستقر در انگلستان به دلیل طولانی بودن زمان تولید و هزینه های خلاقانه گران قیمت ، برای تولید کمپین های بازاریابی کارآمد تلاش می کرد. آنها در تلاش برای افزایش کارایی ، روش بازاریابی Agile را برای کمپین “Unlock you London” استفاده کردند. هدف این بانک متقاعد کردن مشتریان برای بارگیری و استفاده از برنامه تلفن همراه آنها بود.

آنها “همه را در اطراف اهداف مشترک ، KPI های مشترک و بودجه ای در وسط جدول جمع کردند” و توافق کردند که این کار را به صورت هفتگی انجام دهند. آنها به جای اختصاص هزینه های هنگفت برای کار با یک آژانس خلاق که ماه ها به طول می انجامد تا هر آنچه برای این کمپین لازم است ، آنها هر بار چند هزار پوند هزینه کنند. این تعویض به آنها امکان می دهد تا سریعاً تغییراتی ایجاد کرده و ایده ای را بر روی مشتری آزمایش کنند.

اگر چیزی طنین انداز شود ، آنها آن را نگه می دارند. در غیر این صورت ، آنها یک تغییر کوچک ایجاد می کنند و دوباره آزمایش می کنند.

رویکرد چابک نتایج باورنکردنی ایجاد کرد. در پایان کارزار ، بانک 12٪ افزایش وفاداری ، 10٪ رضایت از حساب ، بالاترین امتیاز خالص تبلیغ کننده در 17 سال و بالاترین احساس مثبت (90٪) را در بین مشتریان مشاهده کرد.

2. مثال روش کانبان

یک استارت آپ فناوری اخیراً نام تجاری خود را تغییر داده و می خواهد مواد ضروری بازاریابی را به روز کند. تیم خلاق یک تیم کوچک Agile را برای ایجاد تغییر در وب سایت و ایجاد مطالب جدید بازاریابی تشکیل می دهد.

آنها شامل یک طراح ، نویسنده متن ، نمایندگی فروش ، مدیر خلاق ، سرپرست محصول ، هماهنگ کننده محتوا و عضوی از تیم حقوقی هستند. این تیم وظایفی را انتخاب می کند که باید به اتمام برسد ، در مورد یک جدول زمانی شش هفته ای تصمیم می گیرد و کارها را در هیئت مدیره کانبان انجام می دهد.

An example of a Kanban board منبع

تیم تکالیف مربوط به هر کار را در یک ابزار مدیریت پروژه مشخص می کند و پیشرفت هر پروژه را در یک هیئت مدیره Kanban پیگیری می کند.

شش هفته بعد ، تیم Agile پنج صفحه وب جدید ، شش صفحه یک صفحه ای و دو عرشه طراحی کرده است. در حالی که پروژه های پیچیده تری مانند وب سایت برای تولید مواد ساده تر – مانند صفحه های تک صفحه ای – برای استفاده از تیم فروش ، به دو یا دو سرعت دیگر نیاز دارند. آنچه برای انجام یک دوره کامل یک ربع طول کشید ، طی چندین هفته متراکم شده است.

اتوماسیون بازاریابی چابک

داشتن فناوری مناسب برای اتوماسیون بازاریابی Agile برای جمع آوری داده ها و انجام تجزیه و تحلیل ها بسیار مهم است.

یک سیستم عامل CRM به خوبی طراحی شده می تواند به شما کمک کند داده های مربوط به مشتریان خود را جمع آوری ، سازماندهی ، آزمایش و مدیریت کنید و تکرارهای سرعت را انجام دهید. این برنامه می تواند تحویل کمپین را به صورت خودکار انجام دهد و برای مشتری پیام ارسال کند ، معیارهای ردیابی و عملکرد را به شما بازگرداند

بیش از همه ، اتوماسیون توانایی شما در واکنش به درخواستهای مشتری را بهبود می بخشد. در یک نظرسنجی از مدیران C-suite ، 41٪ گفتند که امیدوارند بیشتر فناوری دیجیتال به منظور پاسخگویی سریع به نیازهای مشتری. بنابراین اگر باید رئیس خود را متقاعد کنید که فناوری اتوماسیون ارزش سرمایه گذاری دارد ، توضیح دهید که چگونه جمع آوری داده هایی که به شما امکان می دهد مرتبط ترین پیام ها و پیشنهادها را به اشتراک بگذارید ضروری است.

بیایید بگوییم شما تصمیم گرفتید با استفاده از تیم تازه تاسیس بازاریابی Agile خود ، ایده ای را برای یک کاربری ایمیل به واقعیت تبدیل کنید. شما یک نویسنده ، طراح ، تحلیلگر ، توسعه دهنده ، سربرگ عملیات و سربرگ ایمیل را جمع می کنید. قبل از شروع سرعت ، باید مطمئن شوید که ابزارهای زیر را برای خودکار کردن تلاش های خود در اختیار دارید.

  • یک ابزار همکاری
  • ابزاری برای بررسی کپی ، طراحی و توسعه
  • روشی برای جمع آوری بازخورد
  • یک ابزار بازاریابی از طریق ایمیل
  • روشی برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها

به ابزارهای اتوماسیون بازاریابی Agile زیر مراجعه کنید تا ببینید کدام یک برای تیم شما مفید است. ویژگی ها ، رابط کاربری ، پشتیبانی مشتری ، ادغام ها ، منابع ، بررسی ها و قیمت گذاری را ارزیابی کنید.

هنگامی که از فناوری لازم برای خودکار کردن تلاش های چابک خود بهره مند شدید ، می توانید بر روی وظایف موجود متمرکز شوید و مطمئن شوید که هر دو سرعت یا تخته در مسیر خود قرار دارد.

تغییر روش سنتی مدیریت پروژه به بازاریابی چابک ممکن است ترسناک به نظر برسد. اگر چند قانون را در خاطر داشته باشید ، سوییچ ساده خواهد بود. با آنچه می خواهید به انجام برسانید (اهداف خود) شروع کنید ، از رهبران ارشد بازاریابی خرید کنید که می توانند با بقیه اعضای تیم از شما دفاع کنند ، گروه کوچکی از مردم را گرد هم آورید و این روش جدید کار را برای آنها توضیح دهید . در آخر ، فناوری مورد نیاز برای همکاری ، جمع آوری بازخورد و تجزیه و تحلیل داده ها را تنظیم کنید.

به زودی ، شما با اولین پروژه خود تمام خواهید شد – و شتاب بیشتری خواهید گرفت که به شما امکان می دهد تلاش های بازاریابی Agile شما متمرکز بماند ، سریعتر رشد کند و نتایج بهتری نسبت به گذشته بدست آورید.

Marketing Plan Template

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *