منابع SEO, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه جستجوی کل وب سایت در Google در 3 مرحله [+ مثال]

Google در ظاهر کردن مطالب مرتبط بر اساس عبارت جستجوی شما بسیار خوب است. اما گاهی اوقات شما به چیزی آنقدر خاص نیاز دارید که یک عبارت کلیدی کلی واقعاً این کار را برای شما انجام نمی دهد ، به خصوص اگر یک بازاریاب در جستجوی یک محتوا خاص هستید.

اینجاست که جستجوی سایت مفید است.

جستجوی سایت در موتور جستجو انجام می شود و به شما امکان می دهد یک دامنه – نه کل اینترنت – را برای یک عبارت جستجو کنید.

Download Now: 150+ Content Creation Templates [Free Kit]

در مورد دلایل مفید بودن جستجوهای سایت و نحوه انجام آنها در بخشهای زیر بیشتر صحبت می کنیم.

نحوه جستجوی Google در یک وب سایت با استفاده از جستجوی سایت

1. به Google.com بروید.

Site search google step 1: Go to google.com

2. در کادر جستجو ، سایت: www.website.com را با عبارت جستجوی خود وارد کنید.

Site search step 2: type in the search bar: site:www.website.com/ search term

هنگام جستجوی سایت ، دامنه و زیر دامنه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر عبارت “SEO” را در www.hubspot.com و www.blog.hubspot.com/marketing ، I دو مجموعه متفاوت از نتایج دریافت خواهید کرد.

اولی نتایجی را نشان می دهد که شامل تمام زیر دامنه ها می شود در حالی که دومی نتایج مربوط به زیر دامنه وبلاگ را نشان می دهد.

Site search Google example

همین امر در مورد مسیر نیز صادق است: www.hubspot.com/about موارد مختلفی را ارائه می دهد نتایج نسبت به www.hubspot.com/pricing.

با در نظر گرفتن این نکته ، مهم است بدانید در کجا به دنبال عبارت جستجوی خود هستید.

3. جستجوی خود را اصلاح کنید.

به عنوان مثال ، در مرحله 2 ، وبلاگ ما را برای یک موضوع گسترده جستجو کردم: SEO. موضوعات فرعی مختلفی مطرح شد ، از استراتژی های وبلاگ نویسی SEO گرفته تا نکات متخصصان SEO.

از آنجا ، می توانم نتایج خود را بر اساس موضوع یا حتی تاریخ فیلتر کنم.

در مثال زیر ، “2021” را به زمان جستجوی خود اضافه کردم تا نتایج خود را بهبود بخشیده و داده های اخیر را بدست آورم.

Site search step 3: refine your search

بهترین شیوه های جستجوی سایت

وقتی صحبت از جستجوی سایت می شود ، یک قاعده خوب این است که کم کم از سطح وسیع شروع و باریک شوید.

با این کار می توانید آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا کنید و از محدود شدن زودهنگام جلوگیری کنید. برای مثال ، بگویید که می خواهید در سایت رقیب خود محتوای مربوط به SEO را جستجو کنید.

برای مشاهده طیف وسیعی از موضوعات فرعی که تحت پوشش آنها هستند ، با جستجوی SEO شروع کنید. از آنجا ، می توانید به هر موضوع فرعی بپردازید و بررسی کنید کدام یک بیشتر پوشش می دهند و کدام را بیشتر پوشش نمی دهند.

این روش به شما کمک می کند تا ایده هایی برای محتوای خود بیابید و در SERP رقابت کنید.

در حال حاضر ، بگویید که در نقطه مقابل هستید – شما یک وب سایت دارید و می خواهید جستجوهای سایت را برای بازدیدکنندگان خود آسان کنید.

به ویژه در تجارت الکترونیک ، جستجوی سایت بسیار مهم است ، زیرا به مصرف کنندگان کمک می کند محصولات مورد علاقه خود را پیدا کنند.

در این مورد ، چند نکته وجود دارد:

  • محتوای خود را در قسمت پشتی طبقه بندی کنید تا نتایج جستجو دقیق تر شود.
  • برای کمک به بازدیدکنندگان هنگام تایپ در کادر جستجو ، از تکمیل خودکار و تصحیح خودکار استفاده کنید.
  • اگر پرس و جو هیچ نتیجه ای نداشت ، س quالات مرتبطی را که ممکن است کاربر به آنها علاقه داشته باشد ارائه دهید یا آنها را به جاهای دیگر هدایت کنید.
  • شرایط را در سایت خود بهینه کنید تا زبان مصرف کنندگان هدف شما را منعکس کند. برای مثال ، بگویید که شما کالاهای کودک می فروشید و مخاطبان اصلی شما در انگلستان زندگی می کنند ، وب سایت شما به احتمال زیاد از عبارت “تختخواب” به جای “تختخواب” استفاده می کند

چگونه سایت: جستجو می تواند زندگی شما را به عنوان بازاریاب آسان تر کند

موارد استفاده زیادی برای این ابزار وجود دارد ، اما در اینجا رایج ترین موارد است.

  • جستجوی داده ها – من دوست دارم از داده ها برای پشتیبانی و تقویت محتوای خود استفاده کنم. با جستجوی سایت ، می توانم به سرعت آماری را که هفته ها یا ماه ها قبل در مقاله ای خوانده بودم ، بیابم. من می توانم در وبلاگ خودمان یا سایر سایتهایی که از آنها دیدن می کنم ، مانند eMarketer جستجو کنید.
  • جستجوی ایده های موضوعی جدید – فرض کنید می خواهید ایده مقاله را مطرح کنید و تأیید کنید که زاویه شما قبلاً در سایت شما پوشش داده نشده است. می توانید یک سایت را جستجو کنید و همه مقالات مربوط به موضوع را بخوانید. اگر نویسنده مستقل هستید ، می توانید قبل از ارائه یک داستان به ناشر ، از این روش استفاده کنید تا مطمئن شوید اصل است و با استراتژی محتوای آنها مطابقت دارد.
  • محتوای مرتبط با سطح برای پیوند – اگر می خواهید به قسمتی از محتوا در محتوای خود پیوند دهید ، جستجوی سایت راهی عالی برای ظاهر شدن مجدد آن و یا حتی یافتن قطعات جدید محتوا است. شما نمی دانستید وجود دارد.
  • رفتار تحلیل رقابتی بازبینی محتوای رقبا نقش مهمی در توسعه استراتژی محتوای شما دارد. جستجوی سایت به شما امکان می دهد ببینید چگونه رقبای شما موضوعات خاصی را پوشش می دهند ، از زاویه تا طول و استفاده از رسانه.

content templates

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *