مشاوره بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه تنظیم و دستیابی به اهداف بازاریابی در سال 2021

در صنعت بازاریابی ، تعیین اهداف می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. از یک طرف ، بالا بردن مداوم نوارها می تواند تیم شما را برای حفظ سرعت رشد شما در دوره های طولانی ترغیب کند. از طرف دیگر ، این می تواند تیم شما را ترجیح دهد تا نیازهای شرکت شما را بیش از نیازهای مشتریان خود قرار دهد.

برخلاف تصور عمومی ، صرفاً تمرکز روی نتایج ، در واقع نتیجه ای ندارد. تمرکز بر خدمت به مشتریان خود نتیجه ای است تیم کوک ، مدیرعامل اپل ، به دلیل دامن زدن به این جنبش مشتری مداری مشهور است.

در این پست وبلاگ ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اهداف واقع بینانه بازاریابی را تعیین کنید که به شما کمک کند محتوای مخاطب محور را طراحی کنید ، اولویت بندی کنید. نیازهای مشتریان خود را داشته باشید و همزمان به شماره های خود ضربه بزنید.

در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه اهداف و روند اهداف بازاریابی خود را شناسایی کنید و اینکه چرا این مسئله به اندازه اعدادی است که هدف شماست مهم باشد .

جی آکونزو در پست بصیرت وبلاگ درباره تعیین اهداف ، بنیانگذار Unthinkable Media ، یک مشکل ظریف و در عین حال قوی را آشکار می کند که طی سالها صنعت بازاریابی محتوا را فرا گرفته است – هدف گذاری سنتی به شما امکان می دهد آنچه را انجام می دهید اندازه گیری کنید ، اما به اندازه گیری چگونگی انجام این کار یا دلیل آن کمک نمی کند که همان چیزی است که در نهایت به کار شما معنا می بخشد و با چشم انداز طنین انداز می شود.

در بازاریابی ، بدیهی است که شما باید اهداف مشخصی را هدف بگیرید. اما ، همانطور که قبلاً گفتیم ، تنها تمرکز بر نتایج می تواند گاهی اوقات شما را به انجام عملی ترجیح دهد که نیازهای سازمان شما را بیش از نیازهای مشتریان خود ترجیح می دهد.

برای کمک به شما در تمرکز بیشتر بر روی هدف و روند خود به جای فقط نتایج خود ، Acunzo توصیه می کند هنگام تعیین هدف بازاریابی دو عامل دیگر را در نظر بگیرید – گرسنگی و لنگر آرزوی شما.

گرسنگی شما نارضایتی فعلی شما از کار امروز شماست یا اینکه چرا می خواهید به هدف خود برسید. لنگر آرزوی شما چشم انداز شما درباره کار شما در آینده یا چگونگی رسیدن به هدف خود است.

این دو عامل انگیزه شما را برانگیخته و شما را در مسیر ایجاد کاری بهتر در خدمت مشتریان قرار می دهد. وقتی هدف عددی خود را به این معادله اضافه کنید ، می توانید همزمان مشتری مداری تولید کنید و تأثیر تجاری ایجاد کنید.

نحوه تعیین اهداف واقع بینانه بازاریابی

اولین چیزی که باید درک کنید ، تفاوت تفاوت بین هدف و هدف است هدف یک هدف کلی چشم انداز وسیع شما خواهد بود در حالی که هدف بازاریابی شما مشخصات دقیق تری در مورد چگونگی دستیابی به آن چشم انداز است. برای اینکه هدف بازاریابی خود را بسازید ، ابتدا باید با تعریف سه نکته اصلی با دید شروع کنید:

  • گرسنگی – نیروی محرک – یا “چرا” – پشت آنچه می خواهید بدست آورید چیست؟ چه درد یا مشکلی شما را به این مرحله رسانده است و چرا باید آن را برطرف کرد؟
  • لنگر آسپیراسیون – موفقیت چگونه به نظر می رسد – یا “چگونه” دیدگاه نهایی این مشکل را حل می کند؟
  • هدف – برای تحقق بخشیدن به این آرزو ، چه مراحلی باید برداشته شود – یا “چه”؟

اکنون که “چرا” و “چگونه” در تعیین اهداف بازاریابی را فهمیدیم ، اجازه دهید بررسی کنیم که چگونه می توانید “چه” را در واقع با چارچوب هدف SMART ریشه دهید.

اهداف SMART اهداف واقع بینانه ، کمی و متمرکز هستند که به راحتی می توانید آنها را هدف بگیرید. اگر از معنای SMART تعجب می کنید ، این کلمه اختصاری است که به شما کمک می کند اهداف خود را به روشنی مشخص کنید.

خاص

از نظر بازاریابی ، شما باید معیار خاصی را که می خواهید بهبود ببخشید ، مانند بازدیدکنندگان ، مشتریان یا مشتریان ، انتخاب کنید. همچنین باید تعیین کنید که هر یک از اعضای تیم روی چه مواردی کار می کند ، منابعی که در اختیار دارد و برنامه اقدام آنها را مشخص کنید.

قابل اندازه گیری

اگر می خواهید پیشرفت تیم خود را بسنجید ، باید اهداف خود را کمی کنید ، مانند دستیابی به افزایش X٪ در بازدیدکنندگان ، راهنمایی ها یا مشتریان.

قابل دستیابی

اطمینان حاصل کنید که افزایش X٪ در شرایط خاص شما امکان پذیر است. اگر بازدید وبلاگ شما 5٪ در ماه گذشته افزایش یافت ، سعی کنید این ماه را 8-10٪ افزایش دهید نه 30٪. بسیار مهم است که اهداف خود را بر اساس تجزیه و تحلیل خود تنظیم کنید ، نه معیارهای صنعت ، وگرنه ممکن است بیش از حد جویدن را گاز بگیرید.

مربوط

هدف شما باید مربوط به هدف کلی شرکت شما باشد و روندهای فعلی صنعت شما را در نظر بگیرد. به عنوان مثال ، آیا پیروی از فیس بوک شما به درآمد بیشتری منجر می شود؟ و آیا در واقع پس از تغییر الگوریتم اخیر در آیفون ، امکان افزایش قابل توجه آلی در فیس بوک وجود دارد؟ اگر از این عوامل مطلع باشید ، احتمالاً اهدافی واقعی ، قابل دستیابی و سودمند برای شرکت خود تعیین خواهید کرد.

زمان محدود

ضرب الاجل به اهداف خود تیم را برای تحقق آنها تحت فشار قرار می دهد. و این به شما کمک می کند تا در طولانی مدت پیشرفت مداوم و چشمگیری داشته باشید. اگر به خود مهلت ندهید ، خیلی راحت می توانید در دام تأخیر موارد اقدام قرار بگیرید و به موفقیت موفقیت کمتری منجر شوید.

به عنوان مثال ، کدام یک را ترجیح می دهید: افزایش 5 درصدی هر ماه منجر به افزایش 30 تا 35 درصدی در نیم سال ، یا تلاش برای افزایش 15 درصدی بدون مهلت و رسیدن به این هدف در یک سال ؟

با تجزیه و تحلیل دو چارچوب مختلف تعیین هدف ، ما یاد گرفته ایم که چگونه “چرا” ، “چگونه” و “چه” را در پشت اهداف بازاریابی شما شناسایی کنیم. اکنون ، می توانیم دو چارچوب را با هم تلفیق کنیم تا هدف واقع بینانه ای تعیین کنیم که نیازهای مشتریان شما را برآورده کند و به شما کمک کند همزمان شماره خود را بزنید. برای جزئیات بیشتر به مثالهای زیر مراجعه کنید.

اکنون که می دانید چگونه یک هدف بازاریابی را بنویسید ، می توانید از برخی نمونه های استعاری ایده بگیرید. در زیر ، ما با یک مثال طولانی شروع خواهیم کرد که گام به گام متدولوژی فوق را شکسته و سپس نمونه های دیگری را برای تقویت الهام شما ارائه می دهیم.

1. مشترکین وبلاگ را افزایش دهید.

در این مثال ، ما هدف افزایش مشترکان وبلاگ 25٪ ماه به ماه در سال جاری را تعیین خواهیم کرد – این یک افزایش اساسی است ، اما با چارچوب SMART امکان پذیر است.

  • گرسنگی (چرا) – وبلاگ ما مخاطبان ما را به خوبی آموزش می دهد اما از نظر احساسی به اندازه کافی طنین انداز آنها نمی شود.
  • Aspirational Anchor (چگونه) – وبلاگی را راه اندازی کنید که به طور مداوم در بین مخاطبان ما طنین انداز می شود و مردم هر زمان که خلاصه ایمیل ما را دریافت می کنند مشتاقانه منتظر خواندن آن هستند.
  • هدف (چه چیزی) – افزایش مشترکین وبلاگ به عنوان نشانه ای از موفقیت ما.

با این چارچوب تعیین هدف ، می توانید دریابید که چگونه “چرا” و “چگونه” پشت یک هدف باعث ایجاد انگیزه در رفتاری می شود که به مشتریان بهتر خدمت می کند و همزمان به اعداد ضربه می زند.

به عنوان مثال ، در مثال بالا ، این تیم وبلاگ از انجام هر کاری برای افزایش اشتراک وبلاگ خود امتناع می ورزد. آنها می خواهند داستان های طنین انداز احساسی را بسازند که مخاطبان آنها در واقع برای محتوای ارزشمند یا مشترک خود ارزش قائل هستند و این همان چیزی است که منجر به رشد مشترکان آنها می شود و ارزش درازمدتی را برای تجارتشان ایجاد می کند.

اگر این تیم وبلاگ گرسنگی آنها را تشخیص نداد یا لنگرگاه آرزویی تعیین نکرد ، با این حال ، تنها چیزی که آنها را به سمت خط پایان هدایت می کند خود خط پایان است. و این می تواند انگیزه ای برای رفتار کوته بینی باشد که به آنها کمک می کند تا به هدف خود برسند و این اولویت هزینه های مخاطبان خود را نسبت به نیازهای خود اولویت بندی می کنند.

پس از تعریف چشم انداز و هدف کلی ، اکنون زمان آن فرا رسیده است که با استفاده از الگوی چارچوب هدف SMART :

ویژه

وبلاگ ما مخاطبان ما را به خوبی آموزش می دهد ، اما از نظر احساسی به اندازه کافی با آنها مطابقت ندارد. بیایید شروع به راه اندازی یک وبلاگ کنیم که می تواند به طور مداوم ارزش را فراهم کند ، و مردم هر زمان که خلاصه ایمیل ما را دریافت می کنند مشتاقانه منتظر خواندن آن هستند و این می تواند مشترکان بیشتری را جذب کند.

قابل اندازه گیری

مشترکین وبلاگ ماه به ماه را 25٪ در سال جاری افزایش دهید.

قابل دستیابی

سال گذشته ، ما مشترکان وبلاگ ماه به ماه را 15 درصد افزایش دادیم ، بنابراین می دانیم که این کار قابل انجام است.

مربوط

اگر بتوانیم داستان های طنین انداز احساسی را بسازیم که مخاطبان ما در واقع از آنها بها می دهند ، می توانیم با آنها روابط عمیق تری برقرار کنیم ، مشترکان بیشتری را جذب کنیم که با آنها همچنین می توانیم روابط عمیق برقرار کنیم و امیدواریم در آینده تجارت کنیم.

Time-bound

ماهانه در طول یک سال.

دهانه> 2. با ترافیک جستجوی ارگانیک به بازدیدکنندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بیایید بگوییم هدف سازمان ما رشد حضور ارگانیک آنلاین برای جلب نظر بیشتر و دستیابی به 35000 بازدید کننده از طریق جستجوی ارگانیک ماهانه تا پایان سال است. اینها لنگرهای گرسنگی و آرزو هستند ، بنابراین اگر بخواهیم برای رسیدن به آن گام برداریم باید آنها را به یک هدف SMART ترجمه کنیم:

  • خاص – بازدید کنندگان وب سایت را از جستجوی ارگانیک افزایش دهید.
  • قابل اندازه گیری – ماهانه به 35000 بازدید کننده برسید.
  • قابل دستیابی – باید مطمئن باشید که با افزایش یا بهبود متغیرهای موجود در کنترل ما ، تعداد قابل دسترسی است.
  • مربوط – باید ترافیک مناسبی باشد زیرا هدف نهایی افزایش لیدها است.
  • محدود به زمان – تا پایان سال.

3. نرخ تبدیل ترافیک تلفن همراه را در سطح سایت بهبود ببخشید.

فقط ترافیک برای تولید سرنخ و در نهایت درآمد کافی نیست. ما برای تبدیل ترافیکی که قبلاً دریافت کرده ایم ، به مکانیزم هایی نیاز داریم.

بیایید بگوییم که ما متوجه شده ایم که سایت ما در دسک تاپ خیلی بهتر از تلفن همراه تبدیل می شود. این بدان معناست که ما می توانیم تعداد فرصت های سرب را که از طریق دستگاه همراه به سایت ما رسیده اند از دست بدهیم. به همین دلیل ما تصمیم می گیریم تجربه تلفن همراه را افزایش دهیم و هدفی را برای بهبود نرخ تبدیل ترافیک تلفن همراه در سطح سایت از 2.3٪ به 5٪ در Q3 تعیین کنیم. در اینجا نحوه تبدیل این هدف به یک هدف وجود دارد:

  • خاص – بهبود نرخ تبدیل ترافیک تلفن همراه.
  • قابل اندازه گیری – از 2.3٪ به 5٪.
  • قابل دستیابی – باید موانع راه برای تبدیل و نحوه برنامه ریزی برای حذف آنها را شناسایی کنیم.
  • مربوط – در واقع باید ترافیک موبایل کافی داشته باشد تا تلاش را توجیه کند.
  • زمان محدود – توسط Q3.

4. تبدیل های MQL را افزایش دهید.

با بازاریابی درونی ، به راحتی می توانید در وبلاگ نویسی ، ایجاد پیشنهاد و تبدیل منجر شوید. در عین حال ، اگر سازوکارهایی برای انتقال آن دسته از اهداف منجر به تصمیم خرید نداشته باشیم ، این تلاش ها آنطور که می توانستند نتیجه نمی دهند. بخشی از مشاغل ما به عنوان بازاریاب تقویت روابط با سرنخ های خود در حین احراز صلاحیت است تا تیم فروش بر آینده نگرانی که آماده خرید هستند تمرکز کند.

بگذارید بگوییم ما یک موتور پیشرفته تولید سرب داریم که بازدیدکنندگان وب سایت از طریق آن کتابها و راهنماها را تبدیل می کنند. هدف ما این است که فاصله بین جایی که آنها در آن سفر هستند را در مقایسه با جایی که می خواهیم برویم برطرف کنیم و بنابراین هدف ما تبدیل 500 هدایت به MQLs تا پایان سال است. ما تصمیم می گیریم این کار را از طریق یک توالی قطره ای ایمیل آموزشی انجام دهیم و با هدف خود شروع می کنیم:

  • خاص – تبدیل آگهی ها به MQL ها.
  • قابل اندازه گیری – از تعداد موجود به 500.
  • قابل دستیابی – باید اطمینان حاصل شود که ما از قبل استخر کافی برای استخراج MQL ها (یا موتور تولید سرب با سرعت کافی برای تهیه آنها) داریم.
  • مربوط – باید تعریف مشخصی از آنچه MQL را تشکیل می دهد و برنامه ای برای بدست آوردن این پارامترها داشته باشد.
  • محدود به زمان – تا پایان سال.

5. نرخ متوسط ​​باز ماهانه را افزایش دهید.

برای اینکه ما بتوانیم به طور موثر سرنخ های تبلیغاتی را پرورش دهیم ، می خواهیم افراد محتوای ما را بخوانند … که اگر از موضوع ایمیل عبور نکنند این کار را نمی کنند. در اینجا نحوه قرارگیری این مفهوم در هدف مشخص افزایش نرخ باز ماهانه از 25٪ به 40٪ در یک ماهه وجود دارد:

  • خاص – افزایش متوسط ​​نرخ باز ماهانه.
  • قابل اندازه گیری – از 25٪ به 40٪.
  • قابل دستیابی – برای شناسایی شکاف ها باید تاکتیک های ایمیل موجود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • مرتبط – برای جلوگیری از انحراف داده ها فقط باید مرتبط ترین ایمیل های بازاریابی را در معیارها قرار دهید.
  • مهلت – در یک چهارم

6. نرخ تبدیل MQL خود را به SQL افزایش دهید.

هرگز هدف اصلی بازاریابی را که ارتقا which کالاها یا خدمات یک سازمان در تلاش برای ایجاد فروش بیشتر است فراموش نکنید. در همان زمان ، کمتر از نیمی از بازاریابان ادارات خود را مطابق با فروش در نظر می گیرند .

یک هدف مهم ممکن است بهبود اثربخشی تلاش های بازاریابی ما از طریق تحکیم بازاریابی به فروش عملی باشد. به طور خاص ، ما در صدد افزایش نرخ تبدیل MQL به SQL از 25٪ به 35 by توسط Q2 هستیم. هدف مشخص ما ممکن است به این شکل خراب شود:

  • خاص – نرخ تبدیل MQL به SQL را افزایش دهید.
  • قابل اندازه گیری – از 25٪ به 35٪.
  • قابل دستیابی – باید اطمینان حاصل شود که ما در حال حاضر یک استخر بزرگ برای استخراج آن SQL ها (یا موتور تولید سرب با سرعت کافی برای تهیه آنها) داریم.
  • مربوط – باید بین بخش های بازاریابی و فروش برای آنچه SQL تشکیل می دهد توافق نامه صریح داشته باشید.
  • زمان محدود – توسط Q2.

7. نمره کلی NPS را بهبود بخشید.

به محض مشتری شدن مشتری ، بازاریابی به پایان نمی رسد و این بدان معنی است که همچنین می توانید روی روش های سوخت چرخان کار کنید ، یعنی مشتریان را به طرفداران مارک تبدیل کنید که از ما خرید می کنند و به دوستان خود می گویند که این کار را انجام دهند.

NPS اندازه گیری خوبی برای خوشبختی مشتری است ، بنابراین بهبود این نمره – از 31 به 35 در مدت 6 ماه – مکانی محکم برای شروع ساختن هدف ما است:

  • خاص – نمره NPS را بهبود بخشید.
  • قابل اندازه گیری – از 31 تا 35.
  • قابل دستیابی – برای شناسایی شکاف ها باید موانع موجود در NPS را تجزیه و تحلیل کنید.
  • مربوط – باید اطمینان حاصل کند که مکانیزمی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل ورودی NPS وجود دارد.
  • مهلت – در مدت 6 ماه.

8. تعامل فیس بوک را افزایش دهید.

یکی از بهترین راه ها برای رشد تصاعدی یک مارک تجاری ، سرمایه گذاری در جامعه مشتری و چشم انداز آن است. هدف ممکن است بالا نگه داشتن ذهن و انرژی دادن به جامعه از طریق بالا بردن سطح در هر پلت فرم رسانه های اجتماعی باشد. به عنوان مثال ، ممکن است به دنبال بهبود تعامل فیس بوک با 30٪ ماه به ماه باشیم:

  • خاص – بهبود تعامل در فیس بوک.
  • قابل اندازه گیری – با 30٪.
  • قابل دستیابی – باید محتوای مربوط به پایگاه کاربری موجود ما را شناسایی کند و ببینید آیا 30٪ تعداد معقولی برای تلاش است.
  • مرتبط – باید اطمینان حاصل کند که تعریف درستی از معیارهایی که به عنوان تعامل محاسبه می شوند وجود دارد.
  • زمان محدود – به صورت ماهانه.

9. سهم کل بازار را افزایش دهید.

با شلوغتر شدن بازارهای دیجیتال ، شرکت ها درخواست ادعای هرچه بیشتر سهم بازار را ضروری می کنند – کشیدن حتی چند درصد از رقابت می تواند مزایای قابل توجهی برای خط تولید شما داشته باشد. بیایید یک هدف منطقی تعیین کنیم: افزایش کل سهم بازار تا پایان سال 5٪:

  • خاص – بهبود کل سهم بازار
  • قابل اندازه گیری – با 5٪
  • قابل دستیابی – باید زمینه های ضرر احتمالی را از بین ببرد ، مانند خرده فروشی مشتری ، و زمینه های سود مانند تبلیغات هدفمند
  • مربوط – باید اطمینان حاصل کند که روشی قابل اعتماد برای اندازه گیری منظم سهم بازار وجود دارد
  • محدود به زمان – تا پایان سال

10. تأثیر آگهی را ارزیابی کنید.

تبلیغات به توجه برند شما کمک می کند – اما آیا تبلیغات شما وظیفه خود را انجام می دهد؟ در اینجا ، هدف بازاریابی ما مقایسه هزینه هر کلیک و نرخ تبدیل دو تبلیغ مختلف با استفاده از تست A / B در شبکه های اجتماعی در طی یک ماه است تا مشخص شود کدام یک ROI بهتر دارد:

  • خاص – تعیین بیشترین تأثیر تبلیغات
  • قابل اندازه گیری – با استفاده از هزینه برای هر کلیک ارزیابی می شود
  • قابل دستیابی – باید تأثیر هر آگهی و تعداد کلیک را ارزیابی کند
  • مرتبط – باید اطمینان حاصل کند که از معیارهای یکسان برای هر تبلیغ استفاده می شود تا از مقایسه دقیق اطمینان حاصل کنید
  • محدود به زمان – در یک ماه
  • اهداف بازاریابی: معیارها و KPI

پس از تعیین اهداف بازاریابی ، شرکت ها باید معیارهای خاص و شاخص های اصلی عملکرد (KPI) را شناسایی و ردیابی کنند تا هم بینش فوری را فراهم کنند و هم زمینه را برای برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت فراهم کنند. برخی از متداول ترین معیارها و KPI ها عبارتند از:

رشد فروش

رشد فروش با استفاده از کل حجم درآمد ، تعداد واحدهای فروخته شده یا هر دو اندازه گیری می شود. افزایش تعداد به معنای رشد فروش است – برای بهترین تأثیر ، رشد فروش را به عنوان پایه و سپس در طول کمپین های بازاریابی جدید ارزیابی کنید تا تأثیر خود را ارزیابی کنید.

واریانس سود

سود – که به آن بازگشت سرمایه (ROI) نیز گفته می شود – صرفاً عاملی برای فروش و درآمد نیست. در عوض ، این به میزان پولی که برند شما پس از کسر هزینه های مادی ، هزینه های بازاریابی و سایر هزینه ها کسب می کند بستگی دارد. به عنوان مثال اگر هزینه های مواد افزایش یابد اما فروش ثابت بماند ، سود کاهش می یابد. نظارت بر واریانس سود به شما اطمینان می دهد که قیمت محصولات منجر به بازگشت سرمایه می شود.

کل سهم بازار

هرچه سهم بازار شما بیشتر باشد ، بهتر است. برای محاسبه این معیار ، به اندازه بازار صنعت محلی و کل درآمد تقریبی آن نیاز دارید.

درآمد برند خود را در 100 برابر کنید و بر درآمد کل بازار تقسیم کنید تا درصدی از بازار را بدست آورید. این را مرتباً محاسبه کنید تا ببینید آیا سهم شما بهبود یافته است.

حجم جدید مشتری

مشتری بیشتر به معنای فروش بیشتر و درآمد بیشتر است. همراه با اندازه گیری تعداد کل مشتریان جدید در یک بازه زمانی خاص ، ارزش ارزیابی افزایش مشتری در مقایسه با سایر بازه های زمانی – مانند زمانی که شما یک رویداد فروش یا بازاریابی را اجرا می کنید – همراه با در نظر گرفتن هزینه برای هر مشتری ، ارزش دارد. کل مبلغ هزینه شده برای خرید مشتری جدید است.

ارزش مشتری در طول زندگی

مقادیر بالاتر مشتری در طول عمر به معنای جریان درآمد قابل اطمینان تر است. برای محاسبه این معیار ، متوسط ​​تعداد خریدهای انجام شده توسط مشتری های برگشتی را در یک دوره خاص با میانگین ارزش کل این خریدها ضرب کنید. این تقریب ارزش مشتری در طول زندگی را برای کمک به اطلاع رسانی استراتژی بازاریابی مداوم فراهم می کند.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل درصد افرادی را که اقدام به انتخاب گزینه اعلان های فروش ، خبرنامه های ایمیل ، آزمایش های آزمایشی رایگان یا در نهایت تصمیم به خرید می کنند ، اقدام می کند. ارزش پیگیری نرخ تبدیل در همه جنبه های وب سایت شما را دارد تا ببینید کدام ابزار بازاریابی نتایج قابل اعتمادی را ارائه می دهد.

تأثیر SEO

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به موتور شما کمک می کند با داشتن موتورهای معروف مانند Google در رتبه بالاتری قرار بگیرد و در نتیجه مشتری سایت شما را راحت تر می کند.

ابزارهایی مانند کلید واژه Google برنامه ریز می تواند به شما کمک کند تا روش های بهبود سئو سایت خود را شناسایی کنید ، و شما می توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر نام تجاری خود و دیدن مکان هایی که در رتبه بندی جستجوی فعلی نشان داده می شوید ، به سرعت نحوه جمع شدن خود را آزمایش کنید.

عملکرد رسانه های اجتماعی

اکنون بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای ایجاد تعامل ارگانیک و مراجعه به مشتری بسیار مهم است. در نتیجه ، ارزش پیگیری معیارهایی مانند افزایش تعداد دنبال کنندگان در یک سیستم خاص در یک دوره خاص ، تعداد نظرات ارسال شده روی پست های شما و تعداد دفعات اشتراک پست های شما است.

ابزارهایی برای ردیابی اهداف بازاریابی

شما مدل را دریافت کرده اید. شما اهداف را مشخص کرده اید و معیارها را نیز تعیین کرده اید. اکنون به ابزارهای مناسبی برای ردیابی موفقیت عینی بازاریابی در سازمان خود نیاز دارید.

1 مرکز بازاریابی HubSpot

HubSpot Marketing Hub تمام ابزارها و داده های بازاریابی موردنیاز شما و همه زیر یک سقف را ارائه می دهد. از ابزارهای استراتژی SEO گرفته تا ردیابی تبلیغات ، مدیریت رسانه های اجتماعی و پشتیبانی از چت زنده ، و یک بستر ایجاد محتوای قوی ، HubSpot می تواند به برند شما کمک کند تا افراد بیشتری را با سرعت بیشتری جلب کند و بازده کل سرمایه گذاری را افزایش دهد.

2. داشبوردهای زمان واقعی

ابزار داشبورد در زمان واقعی تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی فروش ، پیشرفت KPI و سایر معیارهای کلیدی را به شما ارائه می دهد. داشبوردهای زمان واقعی که اغلب در فضای ابری میزبانی می شوند ، امکان مشاهده اهداف فعلی بازاریابی را برای همه افراد سازمان فراهم می کنند و اطمینان حاصل می کنند که عملیات تجاری با نتایج خاص مطابقت دارد.

3 صفحات گسترده

اگرچه صفحات گسترده معمولاً در مقایسه با ابزارهای قوی تر بازاریابی ، با استقرار نسبتاً سطح پایین و قدیمی شناخته می شوند ، اما با این وجود ارزش عملیاتی دارند. ابزارهایی مانند Google Sheets و Excel به راحتی قابل مشاهده هستند ، مشاهده آنها آسان است و درک یک عملکرد متریک خاص را با یک نگاه ساده ارائه می دهند که می تواند به اطلاع رسانی تلاش های فعلی بازاریابی کمک کند.

4 ردیاب های تجزیه و تحلیل وب سایت

ابزارهایی مانند Webtrends و Google Analytics درمورد تعداد و نوع کاربرانی که از صفحه وب شما بازدید می کنند ، آمار عمیقی به همراه داده های کلیدی از جمله مدت زمان اقامت ، کلیک روی آنها و اقدامات انجام شده (در صورت وجود) ارائه می دهد.

اگرچه تجزیه و تحلیل وب سایت به تنهایی برای اطلاع رسانی در زمینه بازاریابی کافی نیست ، اما برای کمک به تیم های بازاریابی در اصلاح استراتژی کلی برای حداکثر تأثیر بسیار ضروری است.

شروع SMART

هنگامی که به اهمیت چشم انداز ، شناسایی اهداف گسترده و استفاده از چارچوب هدف SMART برای ایجاد اهداف مشخص بازاریابی برای این اهداف پی بردید ، زمان آن فرا رسیده است که خلاsهای موجود در بازاریابی خود را شناسایی کرده و اهداف خود را ترسیم کنید.

مهم است که اهداف را بنویسید و متعهد شوید که یک برنامه عملیاتی جامع برای دستیابی به آنها ایجاد کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در [درج تاریخ انتشار اصلی] منتشر شده و برای جامعیت به روز شده است.

New Call to action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *