سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه ایجاد یک استراتژی SEO برای سال 2021 [شامل قالب]

در اینجا بازاریابی دیجیتالی وجود دارد: → Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

داشتن یک استراتژی SEO مهم است زیرا به شما کمک می کند تا هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود باشید. به جای ایجاد آنچه شما فکر می کنید مردم به دنبال آن هستند ، استراتژی شما این اطمینان را می دهد که محتوایی را ایجاد می کنید که افراد در جستجو می کنند.

برای بازاریابی محتوا ، یک استراتژی SEO بخش مهمی از پازل است زیرا بدین ترتیب است که محتوای شما در وهله اول به ویژه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) دیده می شود. اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد ، ربات های موتورهای جستجو برای نمایه سازی سایت شما ، شناسایی حوزه قدرت و رتبه بندی صفحات سایت شما مشکل تر خواهند بود.

استراتژی سئوی موبایل

سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل این است که سایت و محتوای سایت شما در دسترس و در دسترس بازدیدکنندگان در دستگاه های تلفن همراه باشد ، بنابراین آنها می توانند تجربه یکسانی داشته باشند و ارزش یکسانی مانند مرورگرهای رومیزی داشته باشند.

بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است ، زیرا Google را تمرین می کند نمایه سازی همراه اول . این بدان معناست که الگوریتم به جای خزیدن در یک سایت رومیزی ، از نسخه تلفن همراه سایت شما هنگام فهرست بندی و رتبه بندی صفحات برای SERP ها. علاوه بر این ، 61٪ سوالات جستجوی Google در ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه رخ می دهد. بنابراین ، با در نظر گرفتن همه موارد ، استراتژی SEO شما بدون اولویت بندی بهینه سازی تلفن همراه بی اثر خواهد بود.

در حالی که این یک فرایند کاملاً جدا نیست ، ملاحظات متمایزی برای سئوی موبایل وجود دارد مانند نظارت بر سرعت صفحه ، طراحی سایت ریسپانسیو ، SEO محلی ، و ایجاد محتوا این است با کیفیت بالا ، صرف نظر از دستگاهی که در آن مشاهده می شود.

SEO چیست؟

بهینه سازهای موتورهای جستجو (SEO) افرادی هستند که وب سایت ها را بهینه می کنند تا به آنها در SERP ها در رتبه بالاتر و کسب رتبه بیشتر ترافیک ارگانیک . در اصل ، SEO یک استراتژیست محتوا بسیار تخصصی است که به یک کسب و کار کمک می کند تا فرصت هایی را پیدا کند تا به س questionsالات افراد در مورد صنایع مربوطه پاسخ دهد.

سه نوع SEO وجود دارد که یک استراتژیست SEO می تواند روی آنها تمرکز کند:

    • سئو درون صفحه : این SEO بر محتوایی که در واقع در صفحات سایت است تمرکز می کند و نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی خاص.
    • سئو خارج از صفحه: این سئو بر پیوندهایی که از جاهای دیگر در اینترنت به وب سایت هدایت می شوند متمرکز است. تعداد پیوندهایی که یک سایت از منابع معتبر دارد به شما کمک می کند با الگوریتم های جستجو اعتماد ایجاد کنید.
    • SEO فنی : این SEO بر معماری پشتیبان وب سایت مانند کد سایت تمرکز می کند. Google به اندازه محتوا به تنظیمات فنی اهمیت می دهد ، بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است.

به خاطر داشته باشید که هر کسب و کاری اهداف متفاوتی دارد ، بنابراین وظیفه SEO است که صنعت خود را بررسی کند ، تعیین کند که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت می دهند و استراتژی ای ارائه دهد که آنچه را که بدنبال آن هستند به آنها ارائه دهد.

در زیر برخی از مراحل را که می توانید برای اطمینان از موفقیت استراتژی SEO خود انجام دهید ، مرور می کنیم.

1. لیستی از موضوعات تهیه کنید.

کلمات کلیدی در قلب SEO قرار دارند ، اما دیگر اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک نیستند. در عوض ، اولین قدم تهیه لیستی از موضوعاتی است که می خواهید مطالب شما به آنها بپردازد.

برای شروع ، لیستی از حدود 10 کلمه و عبارت مرتبط با محصول یا خدمات خود تهیه کنید. از ابزار SEO استفاده کنید ( ابزار کلمات کلیدی Google ، Ahrefs ، SEMRush یا GrowthBar فقط برای ذکر چند مورد) به تحقیق این کلمات ، آنها را شناسایی کنید حجم جستجو ، و تغییرات متنوعی را برای کسب و کار شما ارائه دهید.

با انجام این کار ، شما این موضوعات را با کلمات کلیدی محبوب کوتاه مرتبط می کنید ، اما پست های وبلاگ فردی را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی دهید. بیایید با استفاده از تصویر زیر نمونه ای از این فرآیند را مرور کنیم.

google adwords keyword tool screenshot resized 600

فرض کنید یک کسب و کار استخر در حال تلاش برای رتبه بندی “استخرهای فایبرگلاس” است ، که 110000 جستجو در ماه دریافت می کند. این کلمه کلیدی کوتاه می تواند موضوع اصلی ایجاد محتوای آنها را نشان دهد ، اما کسب و کار همچنین باید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کند تا در محتوای آنها گنجانده شود. به عنوان مثال ، آنها می توانند از “قیمت استخر فایبرگلاس” یا “هزینه استخر فایبرگلاس” برای دستیابی به رتبه های اضافی برای کلمه کلیدی کل استخرهای فایبرگلاس استفاده کنند.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان اندازه گیری خود ، می توانید لیستی از 10-15 کلمه کلیدی دم کوتاه ایجاد کنید که مربوط به کسب و کار شما بوده و توسط مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجو هستند. سپس ، این فهرست را بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید.

هر یک از کلمات کلیدی که شناسایی کرده اید ستون نامیده می شوند و بعنوان پشتیبان اصلی برای خوشه بزرگتری از کلمات کلیدی دم بلند عمل می کنند ، که در زیر به آنها می پردازیم.

2. بر اساس این موضوعات لیستی از کلمات کلیدی دم بلند تهیه کنید.

در این مرحله شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص می کنید. برای هر ستون که شناسایی کرده اید استفاده کنید ابزار کلمات کلیدی شما برای شناسایی پنج تا 10 کلمه کلیدی دم بلند که عمیق تر به کلمه کلیدی موضوع اصلی وارد می شوند.

به عنوان مثال ، ما مرتباً محتوایی در مورد SEO ایجاد می کنیم ، اما رتبه بندی خوب در Google برای چنین موضوعی پرمحتوا تنها با این مخفف دشوار است. ما همچنین با ایجاد صفحات متعدد که همه آنها کلمه کلیدی یکسانی را مورد هدف قرار می دهند – و به طور بالقوه یکسان SERP ها – با محتوای خود رقابت می کنیم. بنابراین ، ما همچنین در زمینه انجام کلمات کلیدی ، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو ، ایجاد یک استراتژی SEO (که در حال حاضر آن را می خوانید) و سایر موضوعات فرعی در چتر SEO ، محتوا ایجاد می کنیم.

این امر به مشاغل کمک می کند تا افرادی را که علاقمندی ها و نگرانی های متفاوتی دارند جذب کنند – و در نهایت نقاط ورود بیشتری را برای افرادی که به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند کنند.

از کلمات کلیدی طولانی خود برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاص را در ستون هایی که انتخاب کرده اید توضیح دهند. همه کلمات کلیدی دم دراز شما یک خوشه در اطراف یک موضوع ستون الگوریتم های موتور جستجو به ارتباط بین خوشه ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعات مورد نیاز خود مرتبط کند.

در اینجا یک ویدیو کوتاه در مورد این مفهوم وجود دارد:

به این شکل فکر کنید: هرچه محتوای شما خاص تر باشد ، نیازهای مخاطبان شما بیشتر مشخص می شود و به احتمال زیاد این ترافیک را به سرنخ تبدیل کنید . به این ترتیب است که گوگل در وب سایت هایی که می پیماید ارزش پیدا می کند – صفحاتی که به بررسی عملکرد داخلی یک موضوع کلی می پردازند ، به عنوان بهترین پاسخ به پرسش افراد شناخته می شوند و رتبه بالاتری خواهند داشت.

3. برای هر موضوع صفحات بسازید.

وقتی صحبت از وب سایت ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو می شود ، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی تقریباً غیرممکن است. اما ، اینجا جایی است که لاستیک با جاده برخورد می کند.

از موضوعات رکنی که به آن پرداخته اید برای ایجاد یک صفحه یا پست استفاده کنید که با استفاده از کلید واژه های کلیدی بلند برای هر خوشه در مرحله دوم ، نمای کلی سطح را ارائه دهد. این صفحات ستون اساساً می توانند یک فهرست مطالب باشند ، که در آن شرح موضوع اصلی را ارائه می دهید ، و خوانندگان را در مورد موضوعات فرعی که در پست های دیگر توضیح می دهید ، توضیح می دهید.

در نهایت ، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستون ایجاد می کنید باید با نیازهای تجاری شما مطابقت داشته باشد ، مانند تعداد محصولات و پیشنهادات شما. این امر باعث می شود مشتریان و مشتریان شما بدون توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده شما بتوانند شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

4. یک وبلاگ راه اندازی کنید.

وبلاگ نویسی می تواند راهی باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب کاربران وب سایت شما باشد. به هر حال ، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و فرصتی اضافی برای رتبه بندی در SERPs است. اگر مشاغل شما در حال حاضر وبلاگی ندارد ، ایجاد یک وبلاگ را در نظر بگیرید.

هنگام نوشتن هر پست وبلاگ و توسعه خوشه های خود ، باید سه کار را انجام دهید:

  1. کلمات کلیدی دم بلند خود را بیش از سه یا چهار بار در سراسر صفحه قرار ندهید زیرا Google مطابق معمول کلمات کلیدی مشابه را در نظر نمی گیرد. در واقع ، تعداد زیادی از کلمات کلیدی شما می توانند یک پرچم قرمز برای موتورهای جستجو باشند که شما برای به دست آوردن رتبه بندی کلمات کلیدی را پر کرده اید و آنها را برای این کار مجازات می کند.
  2. دوم ، همیشه به صفحه ستونی که برای موضوعات خود ایجاد کرده اید پیوند دهید. می توانید این کار را به صورت برچسب در سیستم مدیریت محتوا (CMS) ، یا به عنوان تکیه گاه متن در متن مقاله.
  3. پس از انتشار هر پست وبلاگ ، آن را در صفحه ستون اصلی که از موضوع فرعی پشتیبانی می کند پیوند دهید. با اتصال ستون و خوشه به این روش ، به Google می گویید که بین کلمه کلیدی طولانی و موضوع کلی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید رابطه وجود دارد.

5. یک برنامه وبلاگ نویسی ثابت ایجاد کنید.

هر پست وبلاگی یا صفحه وب ایجاد شده لزوماً نباید به یک خوشه موضوعی تعلق داشته باشد. همچنین نوشتن درباره موضوعات مماسی که مشتریان شما برای ایجاد اقتدار با الگوریتم های Google به آن اهمیت می دهند ، ارزشمند است.

با این حساب ، حداقل هفته ای یکبار به وبلاگ توجه کنید. به خاطر داشته باشید که شما در ابتدا برای مخاطبین خود وبلاگ نویسی می کنید نه برای موتورهای جستجو ، بنابراین بازار هدف خود را مطالعه کنید و درباره مواردی بنویسید آنها علاقه مند هستند.

ایجاد یک استراتژی محتوا مفید خواهد بود تا بر اهداف خود متمرکز و متمرکز بمانید.

6. یک طرح ایجاد پیوند ایجاد کنید.

مدل خوشه موضوعی راه پیشروی شما در SEO است ، اما این تنها راهی نیست که محتوای وب سایت شما پس از ایجاد رتبه بالاتری پیدا کند.

در حالی که پنج مرحله اول ما به SEO در صفحه اختصاص داشت ، پیوند -سازی اصلی ترین هدف SEO خارج از صفحه است. پیوندسازی فرایند جذب پیوندهای ورودی (که به آن لینک های پشتیبان نیز گفته می شود) به وب سایت شما از منابع دیگر در اینترنت است. به عنوان یک قاعده کلی ، سایت هایی با اعتبار بیشتر که به محتوای شما پیوند می دهند ، تأثیر قابل توجهی بر رتبه بندی شما دارند.

مدتی را برای طوفان فکری به روشهای مختلف اختصاص دهید که می توانید جذب پیوندهای ورودی . شاید با به اشتراک گذاری پیوندها با مشاغل محلی در ازای پیوند به سایت های خود شروع کنید ، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برای وبلاگ نویسی مهمان از طریق آنها می توانید پیوند دهید به وب سایت خود بازگردید.

7. قبل از بارگذاری فایل های رسانه ای در سایت خود ، آنها را فشرده کنید.

این یک مرحله کوچک اما مهم در فرآیند SEO است ، به ویژه برای بهینه سازی تلفن همراه.

با رشد وبلاگ یا وب سایت شما ، بدون شک تصاویر ، فیلم ها و رسانه های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از محتوای شما خواهید داشت. این دارایی های بصری به حفظ توجه بازدیدکنندگان کمک می کند ، اما فراموش کردن این که این فایل ها می توانند بسیار بزرگ باشند آسان است. از آنجا که سرعت صفحه یک فاکتور مهم رتبه بندی است ، مهم است که بر حجم فایل های رسانه ای که در سایت خود بارگذاری می کنید نظارت کنید.

هرچه حجم فایل بزرگتر باشد ، مرورگر اینترنتی برای ارائه وب سایت شما دشوارتر است. بارگذاری این تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه نیز دشوارتر است ، زیرا پهنای باند دستگاه های آنها به میزان قابل توجهی کمتر است. بنابراین ، هرچه حجم فایل کوچکتر باشد ، وب سایت شما سریعتر بارگیری می شود. اما ، چگونه می توانید تصاویر را فشرده کرده و همچنان کیفیت خود را حفظ کنید؟

قبل از بارگذاری تصاویر ، فیلم ها و GIF ها ، استفاده از ابزار فشرده سازی برای کاهش اندازه فایل ها را در نظر بگیرید. سایت هایی مانند TinyPNG به صورت فشرده تصاویر را فشرده می کنند ، در حالی که Google Squoosh می تواند فایل های تصویری را به اندازه های میکروسکوپی کوچک کند. با این وجود ، برای فشرده سازی رسانه خود ، نگهداری فایلها در محدوده کیلوبایت (KB) یک قانون کلی خوب است.

8. از اخبار SEO و بهترین شیوه ها به روز باشید.

درست مانند بازاریابی ، چشم انداز موتورهای جستجو همواره در حال تحول است. ماندن بر روندها و بهترین شیوه های فعلی یک استراتژی مهم است و منابع آنلاین متعددی وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. در اینجا چند منبع برای بررسی وجود دارد:

9. موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

SEO می تواند زمان و تلاش زیادی ببرد و به همین دلیل ، می خواهید بدانید که استراتژی شما کار می کند یا خیر. مهم است که معیارهای خود را برای درک موفقیت فرایند کلی خود و شناسایی زمینه های احتمالی برای بهبود پیگیری کنید.

می توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب دلخواه خود بر ترافیک ارگانیک نظارت داشته باشید یا با استفاده از Excel یا Google Sheets به همچنین ، ردیابی صفحات نمایه شده ، تبدیل ، ROI ، و رتبه بندی شما در SERP ها می تواند به شما در تشخیص موفقیت شما کمک کند و همچنین زمینه های فرصت را شناسایی کنید.

فرایند SEO

هنگامی که استراتژی SEO خود را ایجاد کردید ، باید روشی را برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و تکامل هدف جستجو ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

1. محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه سازی کنید.

هر ماه زمانی را به بروزرسانی پست های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید تا رتبه بندی در SERP ها ادامه یابد. همچنین می توانید از این زمان برای افزودن بهترین شیوه های SEO که در ابتدا به آنها اشاره نشده بود استفاده کنید ، مانند متن جایگزین تصویر از دست رفته.

2. منتظر تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.

پس از چند ماه ، نحوه رتبه بندی پست های وبلاگ و رتبه بندی آنها برای کلمات کلیدی را پیگیری کنید. این می تواند به شما در تنظیم سرفصل ها و کپی برای استفاده از هدف جستجوی جدیدی که ممکن است مخاطبان به آن علاقه مند باشند ، کمک کند.

3. ارزش تحریریه بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.

گاهی اوقات متوجه می شوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این سناریو ، شما باید فراتر از میانگین به روزرسانی SEO قدیمی باشید و آن را به روز کنید. می توانید این کار را با به روزرسانی اطلاعات و آمار قدیمی ، افزودن بخش های جدید برای عمق بیشتر و افزودن نقل قول ها یا داده های اصلی برای ترافیک ارجاع بیشتر به پست انجام دهید.

4. یک برنامه محتوای ماهانه ایجاد کنید.

برای پیگیری استراتژی SEO خود ، ایجاد و اصلاح برنامه محتوا ماهانه می تواند مفید باشد. می توانید آن را در یک صفحه گسترده قرار دهید و تیم های شما می توانند متناسب با آن پیگیری کنند. لیست زیر نمونه ای از برنامه محتوای ماهانه محتوا است که مراحل بالا را در نظر می گیرد.

با برنامه SEO ماهانه مانند طرح فوق ، به علاوه سند پیگیری مانند Search insights report ، می توانید از یک استراتژی SEO کارآمد استفاده کرده و اجرا کنید. همچنین می توانید موضوعات کم مصرف را شناسایی کرده و از آنها برای صنعت خود استفاده کنید.

یک استراتژی ایجاد کنید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند

رتبه بندی در صفحات جستجو می تواند مشکل باشد. اگرچه ممکن است ایجاد محتوا با محوریت کلمات کلیدی پربازدید جذاب به نظر برسد ، اما این استراتژی ممکن است به شما در رسیدن به اهداف تجاری شما کمک نکند.

در عوض ، یک استراتژی SEO را انتخاب کنید که به شما کمک می کند تا نیازهای تجاری فردی خود را افزایش دهید ، مانند افزایش جذب مشتری ، برای موفقیت بیشتر در بازاریابی. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO ، به راهنمای نهایی SEO ما مراجعه کنید.

توجه ویراستار: این پست وبلاگ در اصل در آوریل 2019 منتشر شد اما در فوریه 2020 به دلیل قوام و تازگی به روز شد.

marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *