بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه ایجاد گزارش قیف [راهنمای سریع]

احتمالاً شنیده اید که حفظ قیف کامل و جاری برای یک کسب و کار بسیار مهم است. اما این به چه معناست و چگونه می دانید که در مسیر درست هستید؟

گزارش قیف برای درک عملکرد داخلی کسب و کار شما کلیدی است. با گزارش دقیق قیف ، می توانید ببینید مشتریان در هر مرحله از فرآیند فروش کجا هستند. گزارش قیف می تواند نشان دهد که چه تعداد سرنخ ایجاد می کنید ، چه معاملاتی در حال مذاکره است ، چه قراردادهایی در حال نهایی شدن است و در نهایت ، چند فروش در حال انجام است.

→ Free Download: Free Marketing Reporting Templates [Access Now]

دانستن قیف خود در هر زمان می تواند به شما اطمینان دهد که قیف خشک نمی شود و شما را بدون سرنخ یا فروش مداوم رها می کند. بنابراین ، بیایید در مورد گزارش دقیق قیف و نحوه ایجاد گزارش قیف صحبت کنیم.

گزارش قیف چیست؟

قبل از درک گزارش قیف ، باید قیف را درک کنید. این قیف برای ترسیم نقشه سفر مشتریان به خرید ، از آگاهی از مارک تجاری تا فروش ، ضروری است. حفظ یک قیف پر از سرنخ های مداوم برای یک تجارت پررونق مهم است.

به این ترتیب ، یک گزارش قیف می تواند به شما نشان دهد که چگونه مشتری مارک تجاری شما را کشف می کند و چه چیزی باعث می شود که او برای خرید از طریق قیف تا انتها عبور کند یا در طول مسیر از بین برود.

گزارش قیف می تواند میزان کارآیی بازاریابی شما ، تعداد افرادی که وارد قیف می شوند و نرخ تبدیل را تعیین کند. این گزارش همچنین می تواند بیننده تولید و فروش مداوم سرب باشد ، بنابراین می توانید ببینید تعداد سرنخ هایی که ایجاد می کنید و چه تعداد در حال امضای قرارداد یا خرید هستند.

1. آگاهی

همانطور که مشتری برای اولین بار وارد قیف شما می شود ، از طریق آگاهی انجام می شود. روشهای زیادی وجود دارد که یک مشتری بالقوه می تواند ابتدا در مورد مارک شما بشنود ، خواه از طریق دهان به دهان محصول شما را بشنود ، آگهی ای در اینستاگرام ببیند یا در هنگام رانندگی به محل کار ، بیلبورد شما را رد کند.

2. علاقه

هنگامی که مشتری نام تجاری شما را پیدا کرد ، اگر از آنچه می بیند خوشش بیاید ، احتمالاً شروع به کاوش می کند. در این مرحله خواندن نظرات ، بررسی بخش پرسش های متداول و مقایسه شما با رقبا

3. تصمیم

در حال حاضر ، مشتری احتمالی خرید را واقعا در نظر می گیرد. آنها ممکن است با یک نماینده فروش مشورت کنند یا از قیمت ها درخواست کنند.

4. اقدام

وقتی مشتری از طریق قیف حرکت می کند ، از اطلاعات جمع آوری شده از مراحل قبلی برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید استفاده می کند. به همین دلیل است که سرمایه گذاری بر روی نام تجاری عالی ، بازاریابی و خدمات به مشتریان بسیار مهم است ، زیرا هر یک از آنها در کل فرآیند قیف تأثیر می گذارد و در نهایت می تواند برای مشتریان بالقوه شرایطی ایجاد کند.

برای شروع گزارش آماده اید؟ در اینجا نحوه ایجاد گزارش قیف ارائه شده است. این گزارش ها معمولاً از طریق ابزارهایی مانند Google Analytics ایجاد می شوند. برای سهولت کار ، نرم افزار داشبورد و گزارش دهی را در نظر بگیرید ، که همه تجزیه و تحلیل های شما را در خود جای می دهد ، گزارش ها و داشبورد ها در یک مکان جهت یابی آسان.

1. داده های ورودی

اول از همه ، شما باید داده ها را وارد کنید ، از تعداد مشتریانی که روی پیوند وب سایت شما کلیک می کنند تا تعداد فروشهای انجام شده و همه چیز بین آنها. این چیزی است که می تواند برای شما به صورت خودکار و از طریق Google Analytics یا HubSpot کشیده شود. شما تعداد بلوک های ساختمان را برای متمایز کردن مراحل مختلف نیز تنظیم می کنید.

2. فیلتر

در مرحله بعد ، می توانید داده های مورد نیاز خود را فیلتر کنید. پلتفرمی که برای ایجاد گزارش قیف خود استفاده می کنید ، گزینه های اولیه و/یا قابل تنظیم فیلتر را ارائه می دهد.

3. سازماندهی در گروه

برای تجزیه و تحلیل بهتر گزارش ، می توانید قیف را با روش های مختلف بازاریابی یا محصولات در حال فروش سازماندهی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است یک خرابی قیف ایجاد کنید که انواع بازاریابی مورد استفاده را جدا می کند.

4. تجسم کنید

اکنون ، پلت فرم گزارش قیف را بر اساس فیلترها و خرابی های شما نمایش می دهد. شما می توانید ببینید چند نفر وب سایت شما را پیدا کرده اند ، سپس آن را مقایسه کنید تا بگویید ، چند نفر درخواست کرده اند ، در خبرنامه شما ثبت نام کرده اند و یا محصولات یا خدمات شما را خریداری کرده اند.

5. به نقاط قوت و ضعف

توجه کنید

در حالی که قیف شما روبروی شماست ، تبدیل ها را یادداشت کنید. ببینید مشتریان از کجا خارج می شوند و از کجا می آیند. ممکن است گزارش قیف شما افراد زیادی را از شبکه های اجتماعی نشان دهد ، علیرغم بیشتر تلاش شما در بازاریابی ایمیلی ، جایی که افراد کمتری به فروش تبدیل می شوند. توجه به مشاهدات شما می تواند به شما در تنظیم استراتژی های بازاریابی آینده شما کمک کند.

1. تبدیل مرحله بعدی

یکی از ساده ترین گزارش های قیف مربوط به تبدیل مرحله بعدی است. این گزارش قیف نرخ تبدیل بین مراحل را نشان می دهد. بنابراین اگر 500 نفر آگهی رسانه های اجتماعی خود را مشاهده می کنند و 100 نفر روی وب سایت شما کلیک می کنند ، تبدیل این مرحله 20 درصد است.

2. تبدیلات تجمعی

به طور مشابه ، گزارش های تجمعی قیف تبدیل نیز تبدیل را تجسم می کند ، اما اعداد هر مرحله را با مرحله شروع مقایسه می کند. این امر هنگام مقایسه با رقبا یا گزارش های قبلی قیف مفید است.

3. روندها

یک روند قیفی تغییرات نرخ تبدیل را با گذشت زمان ، برای بهتر یا بدتر ، تجسم می کند. این می تواند به شما کمک کند توجه داشته باشید که چه استراتژی های بازاریابی کار می کند و کدامیک با گذشت زمان

4. زمان تبدیل

چقدر طول می کشد تا مشتری بالقوه از مرحله آگاهی تا مرحله اقدام به خرید کند؟ یک قیف زمان تبدیل نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا مشتری از هر مرحله از قیف عبور کند.

5. فرکانس

گزارش قیف فرکانس می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام مرحله در ترسیم مشتریان موفق تر است یا مشتریانی که تمایل به خروج دارند.

از گزارش های قیف برای بهبود استراتژی های بازاریابی استفاده کنید

گزارش قیف یک ابزار ارزشمند برای ردیابی پیشرفت مشتریان احتمالی به خریداران است. دانستن اینکه مشتریان چگونه از برند شما آگاه می شوند و چه چیزی منجر به کنار گذاشتن یا خرید آنها می شود ، می تواند به شما در تقویت مهارت های بازاریابی کمک کند.

گزارش قیف به شما امکان می دهد تا نقاط ضعیف استراتژی های بازاریابی خود را برای بهبود آنها تجسم کنید و در عین حال اجزای موفق قیف را-که بعضاً شگفت آور است-نیز مورد توجه قرار دهید.

 marketing reporting templates

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *