الگوهای طراحی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه ایجاد کتاب الکترونیکی از ابتدا تا انتها [الگوهای رایگان کتاب]

فروش کتاب ، 38٪ را برای ناشر Harpercollins افزایش داد ، به دنبال روند افزایش درآمد شرکت. اگرچه این یک تصویر لحظه ای از موفقیت یک ناشر است ، اما از یک حرکت بزرگتر به سمت مصرف محتوای دیجیتال در بین بازاریابان صحبت می کند.

آهن ربا های سرب به اشکال مختلف وجود دارد ، اما کتاب الکترونیکی هنوز هم عالی است . آنها به خواننده می دهند:

  • محتوای دیجیتالی عمیق در یک محیط تا حد زیادی با تیترهای سریع و گزش صدا زیاد است
  • داده های تصویری که از تحریریه تعریف می کنند
  • دسترسی درخواستی به محتوای کتاب الکترونیکی

کسب و کار شما از انتشار کتاب الکترونیکی نیز سود می برد. تبدیل سود ، کسب مشتری جدید ، ایجاد سر و صدا و تبدیل شدن به یک رهبر صنعت فکر فقط چند مورد از مزایای این نوع محتوا است.

اما کتاب الکترونیکی دقیقاً چیست و چرا آنها نتایج بسیار خوبی را برای بازاریابان ارائه می دهند؟
Click here to download our collection of customizable ebook templates.

18 الگوی رایگان کتاب – اکنون بارگیری کنید

بارگیری 18 الگوی رایگان کتاب HubSpot به یک کتاب الکترونیکی در PowerPoint ، Google Slides یا Adobe InDesign ایجاد کنید.

مزایای کتاب الکترونیکی چیست؟

فرض کنید شما یک وبلاگ شگفت انگیز و پر از محتوای فرم طولانی دارید. چرا در دنیا می خواهید به خوانندگان خود کتاب الکترونیکی ارائه دهید؟ آیا حتی ارزش وقت شما را دارد؟

در اینجا چند مزیت وجود دارد که کتابهای الکترونیکی به سازندگان محتوا ارائه می دهند:

  • برخلاف نشریات چاپی طولانی مدت که در فروشگاه خریداری می شوند یا حمل می شوند ، در لحظه ای که آماده مطالعه هستید ، کتاب الکترونیکی قابل دسترسی است.
  • شما می توانید نوعی انتخاب را پشت سر بگذارید ، و اگر بازدید کننده وب سایت خود را در صورت تمایل به داشتن اطلاعات ، به عنوان یک پیشرو در اختیار شما قرار دهد ، تشویق می شود.
  • از برخی جهات ، کتابهای الکترونیکی دارای قابلیت طراحی مانند نمودارهای عمیق ، نمودارها و تصاویر تمام صفحه هستند که ممکن است در وبلاگ خود نتوانید به آنها دست پیدا کنید.
  • پس از ایجاد اولیه کتاب الکترونیکی ، می توانید چندین بار پرونده را بدون هیچ گونه هزینه تولید اضافی توزیع کنید. آنها همچنین هیچ هزینه حمل و نقل همراه ندارند.
  • می توانید پیوندها را به سایر رسانه ها در پرونده کتاب الکترونیکی تعبیه کنید ، و خواننده را ترغیب کنید تا با محتوای شما ارتباط بیشتری برقرار کند.

شاید مهمتر از همه ، کتابهای الکترونیکی مزایای زیادی را برای مخاطبان شما فراهم می کنند:

  • کتابهای الکترونیکی بسیار قابل حمل هستند ، می توانند در تعدادی از دستگاه ها ذخیره شوند و فضای ذخیره سازی فیزیکی به آنها مربوط نیست.
  • اگر می خواهد اطلاعات را در قالب فیزیکی سنتی مصرف کند ، خواننده این حق انتخاب را دارد که کتاب الکترونیکی را چاپ کند. در غیر این صورت ، قالب دیجیتال سازگار با محیط زیست است.
  • کتابهای الکترونیکی با قابلیت افزایش اندازه قلم و یا بلند خواندن با متن به گفتار قابل دسترسی هستند.
  • اگر خواننده به دنبال چیز خاصی باشد ، آنها به راحتی قابل جستجو هستند.

آیا کتابهای الکترونیکی سودآور هستند؟

آنها می توانند باشند. کتابهای الکترونیکی پیشنهادهای پر فروش و کم فروش هستند. این بدان معناست که برای رقابت در بازار و کسب سود قابل توجه ، باید تعداد زیادی از آنها را با قیمت نسبتاً پایین بفروشید. بسته به صنعت شما ، کتابهای الکترونیکی می تواند از رایگان تا بیش از 100 دلار باشد.

قبل از تعیین قیمت برای کتاب الکترونیکی خود ، تحقیق کنید. مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند ، آنها چه کسانی مایل به پرداخت آن هستند و چه تعداد از افراد در بازار هدف شما تمایل به خرید آن دارند. سپس ، سیستم عامل هایی را که از طریق آنها کتاب الکترونیکی خود را می فروشید ، تعیین کنید. آمازون؟ کتابهای سیب؟ وب سایت خود شما؟ شما می توانید در مورد مقدار زیادی کتاب الکترونیکی در این سایت ها تحقیق کنید و این بینش را در خود بگنجانید. استراتژی قیمت گذاری .

ساختار کتاب الکترونیکی چگونه است؟

برای تنظیم محتوای شما در کتاب الکترونیکی هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. این کتاب به طور کلی ساختار یک رمان یا کتاب درسی را تقلید می کند (بسته به آنچه در مورد آن می نویسید). اما برخی از جنبه های کتاب الکترونیکی وجود دارد که باید حتماً از آنها پیروی کنید.

کتابهای الکترونیکی معمولاً دارای یک سیستم فصل و تصاویر پشتیبانی هستند. مشابه یک پست وبلاگ ، آنها همچنین تقسیم بندی متن خود را با زیر عنوان هایی که بحث را به بخشهای خاصی تقسیم می کنند ، به خوبی انجام می دهند. اگر به عنوان مثال در مورد ورزش های حرفه ای می نویسید ، و یکی از فصل های شما در مورد لیگ برتر بیس بال (MLB) در ایالات متحده است ، ممکن است بخواهید زیر فصل هایی درباره تیم های مختلف متعلق به MLB ایجاد کنید.

یک کتاب الکترونیکی می تواند در مورد چه چیزی باشد؟

هر چیزی خوب ، در حد عقل. کتابهای الکترونیکی به سادگی راهی است که بازاریاب در ارائه اطلاعات مهم بسیاری به شکلی ارائه می دهد که مشتریان بالقوه آنها تمایل بیشتری به خواندن دارند. یک شرکت محیط زیست ممکن است کتاب الکترونیکی درباره صرفه جویی در مصرف آب بنویسد. آنها همچنین ممکن است کتاب الکترونیکی را کاملاً به چگونگی استفاده از محصول صرفه جویی در مصرف آب یا چگونگی کمک به مشتری در حل یک مشکل متمرکز کنند. در پایان این مقاله ایده های الکترونیکی بیشتری را کشف کنید.

مهم نیست که کتاب الکترونیکی شما چه موضوعی را در بر می گیرد ، تحقیقات قسمت مهمی از ایجاد کتاب الکترونیکی است. برخلاف مطالب کوتاه مدت مانند مقالات و فیلم ها ، محتوای یک کتاب الکترونیکی بر اساس اعتماد و شواهد ارائه شده است. کاربری که کتاب الکترونیکی شما را به دست می آورد (یا درخواست دسترسی به آن را دارد) داستان کامل را می خواهد ، نه فقط نقاط گلوله. این شامل تمام مطالب و تست هایی است که شما برای تولید کتاب الکترونیکی پشت سر گذاشته اید.

آیا می توانید کتاب الکترونیکی را ویرایش کنید؟

نه یک کتاب الکترونیکی پس از ذخیره در یکی از قالب اصلی پرونده قابل ویرایش نیست ، بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که نسخه قابل ویرایش را ذخیره کرده اید در برنامه ای مانند Microsoft Word.

اما چرا می خواهید کتاب الکترونیکی شما غیرقابل ویرایش باشد؟ غیرقابل ویرایش کتابهای الکترونیکی اطمینان حاصل می کند که محتوا بدون تغییر باقی می ماند – هم در قالب و هم در اطلاعات – زیرا بین چندین استفاده به اشتراک گذاشته شده است.

اگر کتابهای الکترونیکی با استفاده از PDF قابل ویرایش ذخیره شوند ، می توانید ویرایش کنید ، این ویژگی مختص Adobe Acrobat است – برنامه تاسیس از نوع فایل PDF. با نحوه ویرایش PDF در این پست وبلاگ آشنا شوید.

چگونه کتاب الکترونیکی می خوانید؟

می توانید کتاب الکترونیکی را در دستگاه های مختلف بخوانید: آیفون ، تلفن های هوشمند اندرویدی ، Macbook ، رایانه شخصی و خوانندگان الکترونیکی مانند Nook و Kindle. از دو دستگاه اخیر معمولاً برای خواندن رمان به شکل دیجیتال استفاده می شود. دارندگان نوک و کیندل می توانند هزاران کتاب (به معنای واقعی کلمه) را در یک نوک یا کیندل ذخیره کنند.

اما تهیه کتاب الکترونیکی می تواند طاقت فرسا باشد. نه تنها شما باید مطالب را بنویسید ، بلکه باید آنها را در یک سند حرفه ای طراحی و قالب بندی کنید که افراد خواهان بارگیری و خواندن آن هستند. با این وجود که هدف اصلی برای بازاریابی محتوا تولید سرب است ، کتابهای الکترونیکی بخشی اساسی از یک برنامه موفق بازاریابی ورودی هستند.

در این پست ، ما با ایجاد یک کتاب الکترونیکی به شما در زمینه ایجاد کتاب الکترونیکی کمک خواهیم کرد. و اگر نگران کمبود مهارت در طراحی خود هستید ، اخم نکنید …

free ebook templates from hubspot

18 الگوی رایگان کتاب الکترونیکی در PowerPoint ، Google Slides و InDesign [ بارگیری رایگان]

الگوهای کتاب الکترونیکی رایگان خود را دریافت کرده اید؟ آماده ساخت کتاب الکترونیکی هستید؟ عالی – بیایید به آن برسیم.

از چه فرمت فایل ebook استفاده کنید؟

کتابهای الکترونیکی را می توان در یکی از چندین قالب ذخیره کرد. بسته به کاربر نهایی ، ممکن است برای هر یک از انواع پرونده های زیر کاربردی داشته باشید:

PDF

PDF ها مشهورترین نوع پرونده هستند. پسوند “PDF” مخفف “Portable Document Format” است و برای کتابهای الکترونیکی که قرار است از طریق رایانه خوانده شوند ، بهترین است (بازاریابان دیجیتال ، شما می خواهید این مورد را به خاطر بسپارید). ما در مورد چگونگی ذخیره کتاب الکترونیکی خود به عنوان PDF بعداً در این مقاله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

EPUB

این نوع پرونده مخفف “Publication Electronic” است و قالب الکترونیکی انعطاف پذیرتری است. منظور من این است که ، کتابهای الکترونیکی EPUB می توانند متن خود را “انفجار” دهند تا با دستگاههای مختلف تلفن همراه و رایانه های شخصی سازگار شوند ، به متن کتاب اجازه می دهد تا بر اساس اندازه دستگاهی که کاربر در حال خواندن کتاب الکترونیکی است ، صفحات مختلف را روشن و خاموش کند. آنها به ویژه برای مشاهده در صفحه های کوچکتر ، مانند تلفن های هوشمند و همچنین نوک از بارنز و نوبل.

MOBI

فرمت MOBI از نرم افزار Mobipocket Reader نشات گرفته است ، که در سال 2005 توسط آمازون خریداری شد اما بعداً در سال 2016 بسته شد. با این حال ، پسوند پرونده MOBI همچنان یک قالب کتاب الکترونیکی محبوب با سازگاری در بین خوانندگان اصلی الکترونیکی است (به جز گوشه).

در حالی که قالب دارای برخی محدودیت ها مانند پشتیبانی نکردن از صدا یا ویدئو است ، اما از DRM پشتیبانی می کند که از محافظت از مطالب دارای حق چاپ برای توزیع یا مشاهده غیرقانونی جلوگیری می کند.

قالب های جدیدتر Kindle براساس انواع اصلی پرونده های MOBI ساخته شده اند.

AZW

این یک نوع پرونده کتاب الکترونیکی است که برای طراحی شده است. Kindle ، دستگاه خواننده الکترونیکی توسط آمازون. با این حال ، کاربران همچنین می توانند این فرمت فایل را در تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی و رایانه ها باز کنند.

ODF

ODF مخفف OpenDocument Format است ، نوع پرونده ای که عمدتا برای OpenOffice ، مجموعه ای از برنامه های ایجاد محتوای منبع باز مشابه Microsoft Office.

IBA

IBA قالب کتاب الکترونیکی اختصاصی برنامه Apple iBooks Author است. این قالب از ویدئو ، صدا ، تصاویر و عناصر تعاملی پشتیبانی می کند ، اما فقط برای کتابهایی که در iBooks نوشته شده اند استفاده می شود. با سایر خوانندگان الکترونیکی سازگار نیست.

introduction to data visualization for marketers download

تجسم داده 101: نحوه طراحی نمودارها و نمودارها [ بارگیری رایگان]

1 موضوعی متناسب با نیازهای مخاطبان خود انتخاب کنید.

بخاطر بسپارید: هدف کتاب الکترونیکی شما ایجاد ایجاد سرنخ برای تیم فروش شما است ، بنابراین موضوعی را انتخاب کنید که از بارگیری کتاب الکترونیکی شما به مکالمه با تیم فروش خود ادامه دهد.

این بدان معنی است که کتاب الکترونیکی شما نباید زیاد از موضوعاتی که در کانال های بازاریابی محتوای دیگر خود پوشش می دهید فاصله داشته باشد. در عوض ، این فرصت شما است که می توانید موضوعی را که تاکنون فقط به آرامی آن را پوشش داده اید شیرجه بزنید ، اما چیزی که مخاطب شما می خواهد درباره آن بیشتر بیاموزد.

به عنوان مثال ، در گوش دادن به فروش و تماس مشتری با ما در HubSpot ، من یاد گرفته ام که ایجاد کتاب های الکترونیکی مانع بزرگی برای مخاطبان ما است که خود بازاریاب هستند. بنابراین اگر من می توانم نه تنها این پست وبلاگ ، بلکه منابعی را برای سهولت ایجاد کتاب الکترونیکی فراهم کنم ، بر روی موضوع مناسب تمرکز می کنم که به طور طبیعی منجر به گفتگوی فروش خواهد شد.

برای اینکه آب میوه های خلاقانه شما به جریان بیفتد ، در اینجا چند عنوان کتاب الکترونیکی آورده شده است که باید در نظر بگیرید. (توجه: “x” را با شماره مناسب جایگزین کنید.) همچنین می توانید از ابزار تولید موضوعات وبلاگ برای ارائه ایده های بیشتر. اکثر مباحث وبلاگ را می توان به اندازه کافی جامع و کامل ارائه داد تا بتواند به عنوان موضوعات طولانی تر از کتاب الکترونیکی عمل کند.

  • X بهترین روش برای [درج صنعت / موضوع]
  • مقدمه ای بر [درج صنعت / مبحث]
  • X س Commonالات متداول درباره [درج صنعت / موضوع] پاسخ داده شده است
  • X [درج صنعت / موضوع] آماری برای تصمیم گیری بهتر
  • از بهترین ها بیاموزید: X [کارشناسان صنعت [موضوع را درج کنید] نظرات خود را به اشتراک می گذارند

برای این پست وبلاگ ، من قصد دارم از نسخه پاورپوینت الگوی دو از مجموعه ای از پنج قالب کتاب الکترونیکی رایگان . از طریق هر بخش از این پست ، من یک اسلاید الگو و نحوه سفارشی سازی آن را کنار هم قرار می دهم.

در زیر ، جلد سفارشی من را با موضوع کتاب الکترونیکی مربوط به فروش من مشاهده خواهید کرد. برای کمک به نوشتن عناوین جذاب برای کتابهای الکترونیکی خود ، نکات موجود در این پست وبلاگ را بررسی کنید .

an ebook template side-by-side with the customized version of that template

2. هر فصل از کتاب الکترونیکی خود را مشخص کنید.

مقدمه کتاب الکترونیکی شما باید هم زمینه را برای محتوای کتاب الکترونیکی شما فراهم کند و هم خواننده را به خود جلب کند. در کتاب الکترونیکی خود چه مواردی را پوشش خواهید داد؟ خواننده چگونه از خواندن آن بهره مند می شود؟ برای راهنمایی در مورد نحوه نوشتن یک مقاله موثر معرفی ، این پست را بررسی کنید .

برخی از سازندگان کتاب الکترونیکی می گویند که یک کتاب الکترونیکی به سادگی یک مجموعه ای از پست های وبلاگ بخیه خورده . اگرچه من موافق هستم که شما باید هر فصل را مانند یک پست وبلاگ جداگانه رفتار کنید ، اما فصل های کتاب الکترونیکی شما نیز باید از یک قسمت به قسمت دیگر روان باشد.

بهترین راه برای طرح کلی کتاب الکترونیکی شما این است که به عنوان دوره خرابی در موضوع مرتبط با فروش که انتخاب کرده اید ، فکر کنید. در مثال من در ایجاد کتاب الکترونیکی ، می دانم که باید نحوه:

را بیان کنم

  • کپی موثر بنویسید
  • یک کتاب الکترونیکی طراحی کنید
  • کتابهای الکترونیکی را برای تولید و تبلیغ سرب بهینه کنید

در حالی که مثال من چند فصل دارد ، به خاطر داشته باشید که لازم نیست کتاب الکترونیکی شما طولانی باشد. من یک قانون طلایی برای طول کتاب دارم: آنچه را که برای آموزش موثر مخاطبان در مورد موضوع انتخابی شما لازم است ، بنویسید. اگر این به پنج صفحه نیاز دارد ، عالی است! اگر به 30 صفحه نیاز دارد ، همینطور باشد. فقط فکر نکنید که برای نوشتن یک کتاب الکترونیکی طولانی باید کلمات را هدر ندهید.

با این کار ، بیایید به نسخه واقعی که می نویسید برویم.

an example of ebook copy within an ebook template

3 هنگام نوشتن هر فصل را خراب کنید.

نوشتن را دریافت کنید! در اینجا ، می توانید به هر فصل به روش نوشتن یک پست طولانی در وبلاگ نزدیک شوید – با تقسیم بندی هر فصل در بخش های کوچکتر یا نقاط گلوله ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. این به شما کمک می کند تا ساده و واضح بنویسید ، نه اینکه بخواهید از زبان پیچیده ای برای انتقال هر نکته استفاده کنید. این م mostثرترین روش برای آموزش خوانندگان و کمک به آنها در درک مطالب جدیدی است که ارائه می دهید.

همچنین در هر فصل حتما ساختار ثابت داشته باشید. این به شما کمک می کند انتقال طبیعی بین هر فصل ایجاد کنید ، بنابراین پیشرفت واضحی از یک فصل به فصل دیگر وجود دارد (با دوختن ساده پست های وبلاگ می توانید این کیفیت را از بین ببرید).

این روش ها باید در مورد سایر تلاش های بازاریابی شما مانند بازاریابی از طریق ایمیل ، ایجاد تماس برای اقدام و توسعه صفحه مقصد صادق باشد. “Clearity trumps اقناع” ، همانطور که دکتر فلینت مک گلاوگلین از MECLABS اغلب دوست دارد بگوید.

آیا می خواهید مطمئن شوید که کتاب الکترونیکی خود را برای خوانندگان هیجان انگیز نگه می دارید؟ در اینجا چند نکته مهم برای یادآوری وجود دارد:

  • از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید که بر ارزش پیشنهاد شما تأکید دارند. به عنوان مثال می توان به صفتهایی مانند “شگفت انگیز” ، “عالی” یا “نهایی”
  • اشاره کرد

  • قالب خود را ثابت نگه دارید تا یک الگوی ذهنی برای خوانندگان ایجاد کنید و درک آنها از مطالب را افزایش دهید.
  • در صورت لزوم ، از قالب بندی استفاده کنید – مانند لیست های پرگل ، متن پررنگ ، اریب و تغییرات اندازه قلم – تا چشم افراد را به مهمترین مطالب خود جلب کنید یا بر نکات خاصی که می خواهید خوانندگان به خاطر بسپارند تأکید کنید.

an example of ebook formatting

4 کتاب الکترونیکی خود را طراحی کنید.

الگوهای کتاب الکترونیکی قابل بارگیری ما در پاورپوینت و InDesign ارائه می شود. برای این مثال ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را در PowerPoint انجام دهید ، زیرا افراد بیشتری به آن نرم افزار دسترسی دارند.

مشاهده خواهید کرد که فقط یک “صفحه فصل” در الگو داریم (اسلاید سه). برای ایجاد صفحات اضافی فصل یا هر صفحه دیگری ، کافی است روی اسلاید کلیک راست کرده و اسلاید تکراری را انتخاب کنید. This will make a copy of your slide and allow you to drag it to its proper place in your ebook via the sidebar or Slide Sorter section of PowerPoint. You can then customize it for any subsequent chapters.

an example of duplicating ebook pages in a template

5. Use the right colors.

Ideally, our free ebook templates would magically match your brand colors. But, they probably don’t; this is where you get to truly personalize your work. However, because ebooks offer more real estate for color than your logo or website, it’s a good idea to consider secondary colors within your brand’s color palette. Ebooks are where this color scheme can truly shine.

To learn how to add your brand’s colors to PowerPoint, check out this blog post. That way, you can customize the color scheme in our ebook templates to match your brand!

6. Incorporate visuals.

Images and graphics in ebooks are hard to get right. The key to making them fit well is to think of them as complementary to your writing. Whether you add them during or after you’ve finished writing your ebook’s copy, your visuals should serve to highlight an important point you’re making or deconstruct the meaning of a concept in an easy-to-understand, visual way.

Images shouldn’t just be there to make the ebook easy on the eyes. Rather, they should be used to enhance the reader’s understanding of the material you’re covering. If you need help gathering visuals, we have three sets of free stock photos that might help you along the way:

And if you’re compiling a data-heavy ebook, you might want to download our free data visualization ebook for tips about designing compelling charts and graphs for your content.

an example of using visuals in ebook template

7. Highlight quotes or stats.

Another way to enhance your ebook is by highlighting quotes or stats within your design. Just be sure the quote or stat you’re using genuinely adds value to the content.

Whether you’re emphasizing a quote or adding a visual, keep all your content within the same margins. If your copy is consistently one-inch indented on your page from both the left and right sides, keep your designed elements aligned using that same spacing.

an example of a highlighted quote on an ebook template

8. Place appropriate calls-to-action within your ebook.

Now that your content is written and designed, it’s time to optimize it for lead generation, reconversion, and promotion.

Think about how you got here — you clicked on a call-to-action (CTA) in an email, on a social media post, or somewhere else. A CTA is a link or visual object that entices the visitor to click and arrive on a landing page that will get them further engaged with your company. Since your ebook readers have probably converted into leads in order to get their hands on your ebook to begin with (more on this in step below), use the CTAs within your ebook to reconvert your readers and propel them further down your marketing funnel.

For instance, a CTA can lead to another offer, your annual conference’s registration page, or even a product page. Depending on what this next action is, CTAs can be an in-line rectangle or a full-page teasing the next offer (see both images below).

To hyperlink the CTA in your ebook (or any image or text in your ebook) to your destination URL, simply go to Insert >> Hyperlink in PowerPoint.

examples of using hyperlinks in ebook template

example of including a call to action within an ebook template

We’ve even designed 50 customizable calls-to-action in PowerPoint you can download and use in your ebooks. You can grab them here.

Now, we don’t have a dedicated CTA template slide in the PowerPoint ebook templates for you to customize … but it’s still simple! All you have to do is duplicate slide four (the Header/Subheader slide) and customize copy or add images as needed. You can also go to Insert >> New Slide and work from there.

9. Convert it into a PDF.

Once you’ve finished writing your ebook — CTAs and all — it’s time to convert it to the right file type so it’s transferable from you to your recipient.

To convert your ebook to a PDF, click File >> Save As in the ebook template you have open. Under File Format, select PDF and select a destination on your computer for this new file.

Why can’t you just attach what you have to a landing page and be done with it? Word documents, PowerPoints, and similar templates are perfect for creating your ebook, but not for delivering it. Because these templates are editable, the contents of your ebook are too easily corrupted, distorted, or even lost when moving from your computer to the hands of your future leads. That’s where PDFs come in.

You’ve seen these letters at the end of files before. Short for Portable Document Format, the .PDF file type essentially freezes your ebook so it can be displayed clearly on any device. A popular alternative to PDFs is the .EPUB file type. See a comparison of EPUB to PDF here.

10. Create a dedicated landing page for your ebook.

Your ebook should be available for download through a landing page on your site. A landing page is a web page that promotes/describes your offer and provides a form that visitors need to fill out with their contact information in order to access your ebook. This is how you are able to convert your visitors into business leads that your sales team can ultimately follow up with.

For instance, you went through this landing page in order to access this ebook template. To learn more about how to optimize your landing pages for conversion, download this free ebook.

how to create an ebook - header customization

11 Promote your ebook and track its success.

Once your landing page is all set, you can use that destination URL to promote your ebook across your marketing channels. Here are five ways you can do this:

  • Advertise your new ebook on your website. For example, feature a CTA or link to your offer’s landing page on your resources page or even your homepage.
  • Promote your ebook through your blog. For instance, consider publishing an excerpt of your ebook as a blog post. Or write a separate blog article on the same topic as your ebook, and link to it at the end of your post using a call-to-action to encourage readers to keep learning. (Note: This very blog post is the perfect example of how to promote an offer you created with a blog post.)
  • Send a segmented email to contacts who have indicated an interest in receiving offers from your company.
  • Leverage paid advertising and co-marketing partnerships that will help you promote your ebook to a new audience.
  • Publish posts to social media with a link to your ebook. You can also increase social shares by creating social media share buttons within your ebook, such as the ones at the bottom right of this ebook.

After your content is launched and promoted across your marketing channels, you’ll also want marketing analytics in place to measure the success of your live product.

For instance, you should have landing page analytics that give you insight into how many people downloaded your ebook and converted into leads, and closed-loop analytics that show how many of those people ultimately converted into opportunities and customers for your business. Learn more through HubSpot’s Landing Pages App.

And with that, we’ve built an ebook, folks! You can check out the packaged version of the example I built through this post here:

an animation that scrolls through several pages of an ebook template

After your content is launched and promoted across your marketing channels, you’ll need to have marketing analytics in place that measure the success of your ebooks. For instance, having landing page analytics that give you insight into how many people downloaded your ebook, or show how many of those downloaders converted into opportunities and customers for your business.

Ebook Ideas

So, what should you write about in your ebook? I’ll answer that question with another question: What do you want your readers to get out of this ebook? To identify an ebook idea that suits your audience, consider the type of ebook you’re trying to create. Here are a few ideas.

New Research

Conducting an experiment or business survey? This is a great way to develop proprietary knowledge and become a thought leader in your industry. But how will you share your findings with the people who care about it? Create an ebook that describes the experiment, what you intended to find out, what the results of the experiment were, and what these findings mean for your readers and the market at large.

Case Study

People love success stories, especially if these people are on the fence about purchasing something from you. If you have a client whose business you’re particularly proud to have, why not tell their story in an ebook?

Ebook case studies show your buyers that other people trust you and have benefited from your product or service. In your ebook, describe what your client’s challenge was, how you connected with them, and how you were able to help your client solve their challenge and become successful.

Product Demo

The more complex your product is, the more information your customers will need to use it correctly. If your product or service can be used in multiple ways, or it’s hard to set up alone, dedicate a brief ebook to showing people how it’s done. In the first section of your ebook, for example, explain how to launch your product or service. In the second section, break down the individual features and purposes your product is best used for.

Interview

Interested in interviewing a well-known person in your market? Perhaps you’ve already sat down with an influencer to pick their brain about the future of the industry. Package this interview into an ebook, making it easy for your customers to read and share your inside scoop.

Playbook

A “playbook” is a document people can use when taking on a new project or concept that is foreign to them. Think of it like a cheat sheet, full of tips and tricks that help your customers get better at what they do.

When done right, a playbook equips your customers with the information they would need to excel when using your product. For example, a software vendor for IT professionals might create a “virus protection playbook” that makes support teams better at preventing viruses at their respective companies.

Blog Post Series

Sometimes, the best ebook for your business is already strewn across a series of blog posts. If you’ve spent the last month writing articles all on the same subject for your business, imagine how these posts would look stitched together?

Each article can begin a new chapter. Then, once this ebook is created, you can promote it on a landing page, link to this landing page from each individual blog post, and generate leads from readers who want to download the entire blog series in one convenient ebook.

Share Your Expertise in an Ebook

Ebooks are one of the top converting lead magnets a business can offer to its audience. Creating an ebook is all about delivering high value at a low price point to generate a high volume of sales. Ebooks work well for new businesses looking for brand awareness and established companies securing a spot as an industry thought leader. So long as you and your team have outlined what success looks like for your ebook launch, you’ll reap the rewards of this stand-alone asset for months — or even years — to come. Get started on your own ebook using the free template available in the offer below.

Editor’s note: This post was originally published in November 2018 and has been updated for comprehensiveness.

New Call-to-action

Originally published Jul 20, 2021 1:30:00 PM, updated July 20 2021