سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه ایجاد استراتژی SEO برای سال 2021 [الگوی موجود است]

در اینجا یک کلیک در بین بازاریاب های دیجیتال وجود دارد: (SEO) مانند گذشته نیست.

این یک جمله درست است که شما اغلب نمی شنوید: استراتژی SEO شما برای 2021 نباید روی کلمات کلیدی متمرکز باشد.

این روزها ، بیشتر مشاغل ، مفاهیم اساسی SEO و دلیل اهمیت آن را درک می کنند.

با این حال ، وقتی نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی SEO مناسب برای تجارت شما می رسد ، فقط ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند ، هم دشوار است و هم اشتباه .

در این پست ، ما توضیح خواهیم داد که یک استراتژی SEO چیست ، و اینکه چگونه خودتان را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای خود ایجاد می کنید.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

داشتن یک استراتژی SEO مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود باشید. به جای اینکه فقط آنچه شما فکر می کنید افراد بدنبال آن هستند ، ایجاد کنید ، استراتژی شما اطمینان می دهد که شما محتوایی را ایجاد می کنید که افراد به دنبال آن هستند.

برای بازاریابی محتوا ، یک استراتژی SEO قطعه اساسی این معما است زیرا این نحوه نمایش محتوای شما در وهله اول ، به ویژه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. اگر محتوای شما پراکنده و نامرتب باشد ، ربات های موتور جستجو برای نمایه سازی سایت شما ، شناسایی حوزه اختیارات شما و رتبه بندی صفحات سایت شما زمان بیشتری دارند.

استراتژی سئو موبایل

سئو موبایل عامل مهمی است که باید هنگام ایجاد استراتژی کلی خود به خاطر بسپارید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و در دسترس بودن محتوای سایت و سایت شما برای بازدیدکنندگان در دستگاه های تلفن همراه است ، بنابراین آنها می توانند همان تجربه را داشته باشند و همان مقدار مرورگرهای دسک تاپ را دریافت کنند.

بهینه سازی موبایل فوق العاده مهم است ، زیرا Google را اجرا می کند نمایه سازی همراه اول . این به این معنی است که الگوریتم به جای استفاده از یک سایت دسک تاپ ، هنگام استفاده از صفحات نمایه سازی و رتبه بندی برای SERP ها. علاوه بر این ، 61٪ سeriesالات جستجوی Google در ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه رخ می دهد. بنابراین ، همه مواردی که در نظر گرفته شد ، استراتژی SEO شما بدون اولویت بندی بهینه سازی تلفن همراه بی نتیجه خواهد بود.

گرچه این یک فرایند کاملاً جداگانه نیست ، اما ملاحظات متفاوتی برای سئوی موبایل وجود دارد مانند نظارت سرعت صفحه ، طراحی سایت پاسخگو ، SEO محلی و ایجاد محتوا که با کیفیت بالا ، بدون توجه به دستگاهی که در آن مشاهده شده است.

سئو چیست؟

بهینه سازهای موتور جستجو (SEO) افرادی هستند که وب سایت ها را برای کمک به رتبه بندی بالاتر در SERP و به دست آوردن اطلاعات بیشتر بهینه می کنند ترافیک آلی . در حقیقت ، یک SEO یک استراتژیست محتوای کاملاً تخصصی است که به یک کسب و کار کمک می کند فرصت هایی را برای پاسخ به س questionsالاتی که مردم درباره صنایع مربوطه دارند ، پیدا کند.

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند بر روی آنها تمرکز کند:

    • سئو در صفحه : این سئو به محتوای واقعاً در صفحات سایت و چگونگی بهینه سازی آن جهت تقویت کمک می کند. رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی خاص.
    • سئو خارج از صفحه: این سئو جستجوگرها روی پیوندهایی است که از دیگر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت می شوند. تعداد بک لینک های سایت از منابع معتبر به شما کمک می کند با الگوریتم های جستجو اعتماد کنید.
    • سئو فنی : این سئو بر روی ساختار باطن وب سایت مانند کد سایت متمرکز است. Google به همان اندازه که به محتوا اهمیت می دهد به تنظیمات فنی نیز اهمیت می دهد ، بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است.

به خاطر داشته باشید که هر مشاغل دارای اهداف مختلفی است ، بنابراین وظیفه SEO این است که صنعت خود را بررسی کند ، تعیین کند که مخاطبان وی به چه چیزی اهمیت می دهند و استراتژی ای را تدوین می کنند که به آنها آنچه را که می خواهند ، ارائه دهد.

در زیر به چند مرحله می پردازیم که می توانید اطمینان حاصل کنید که استراتژی SEO شما را برای موفقیت آماده می کند.

1 لیستی از موضوعات را تهیه کنید.

کلمات کلیدی در قلب سئو جستجو می شوند ، اما آنها دیگر اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک نیستند. در عوض ، اولین قدم تهیه لیستی از موضوعاتی است که دوست دارید محتوای شما به آنها بپردازد.

برای شروع ، لیستی از حدود 10 کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود تهیه کنید. از ابزار SEO استفاده کنید ( ابزار کلمات کلیدی Google ، Ahrefs ، SEMRush یا GrowthBar فقط به نام چند مورد) برای تحقیق این کلمات ، آنها را شناسایی کنید حجم را جستجو کنید ، و تغییرات متنوعی برای تجارت خود پیدا کنید.

با این کار ، شما این عناوین را با کلمات کلیدی محبوب کوتاه دم مرتبط می کنید ، اما پست های وبلاگ منفرد را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی دهید. بیایید با استفاده از تصویر زیر مثالی از این فرآیند را مرور کنیم.

google adwords keyword tool screenshot resized 600

بگذارید بگوییم یک استخر استخر در حال تلاش برای رتبه بندی در “استخرهای فایبرگلاس” است که ماهانه 110،000 جستجو انجام می دهد. این کلمه کلیدی دم کوتاه می تواند موضوع اصلی ایجاد محتوای آنها باشد ، اما کسب و کار همچنین باید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را برای درج در محتوای آنها شناسایی کند. به عنوان مثال ، آنها می توانند از “قیمت استخر فایبرگلاس” یا “هزینه استخر فایبرگلاس” برای دستیابی به رتبه بندی اضافی برای کلمه کلیدی استخرهای فایبرگلاس استفاده کنند.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت ، می توانید لیستی از 10-15 کلمه کلیدی دم کوتاه ایجاد کنید که مربوط به تجارت شما هستند و توسط مخاطبان هدف شما جستجو می شوند. سپس ، این لیست را بر اساس حجم ماهانه جستجو رتبه بندی کنید.

به هر یک از کلمات کلیدی که شناسایی کرده اید ستون گفته می شود و آنها به عنوان پشتیبانی اصلی برای یک خوشه بزرگتر از کلمات کلیدی دم بلند عمل می کنند ، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

2. براساس این عناوین لیستی از کلمات کلیدی دنباله بلند تهیه کنید.

در طول این مرحله شما بهینه سازی صفحات خود را برای کلمات کلیدی خاص آغاز خواهید کرد. برای هر ستون مشخص کرده اید ، استفاده کنید ابزار کلمات کلیدی شما برای شناسایی پنج تا 10 کلمه کلیدی دنباله دار که عمیق تر در کلمه کلیدی موضوع اصلی فرو می روند.

به عنوان مثال ، ما به طور منظم در مورد SEO محتوا ایجاد می کنیم ، اما رتبه بندی خوب در Google برای چنین موضوع محبوب فقط با این مخفف دشوار است. ما همچنین با ایجاد چندین صفحه که همه آنها دقیقاً همان کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند – و بالقوه SERP های مشابه ، با محتوای خود رقابت می کنیم. بنابراین ، ما همچنین می توانیم درمورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو ، ایجاد یک استراتژی SEO (که هم اکنون می خوانید) و سایر موضوعات فرعی در چتر SEO محتوا ایجاد کنیم.

این به مشاغل کمک می کند افرادی را که دارای علایق و نگرانی های مختلف هستند جذب کنند – و در نهایت نقاط ورود بیشتری برای افراد علاقه مند به آنچه شما ارائه می دهید ایجاد می کند.

برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب که موضوعات خاص ستون هایی را که انتخاب کرده اید توضیح دهید ، از کلمات کلیدی دم بلند خود استفاده کنید. همه کلمات کلیدی دم بلند شما با هم یک خوشه ایجاد می کنند موضوع ستون. الگوریتم های موتور جستجو به ارتباط بین خوشه ها برای اتصال کاربران با اطلاعاتی که آنها جستجو می کنند بستگی دارد.

در اینجا یک فیلم کوتاه در مورد این مفهوم آورده شده است:

به این روش فکر کنید: هرچه محتوای شما بیشتر مشخص باشد ، نیازهای مخاطبان شما بیشتر می شود و احتمال اینکه شما این ترافیک را به سرنخ تبدیل کنید . Google به این ترتیب در وب سایت هایی که می خزد ارزش پیدا می کند – صفحاتی که در کارهای داخلی یک موضوع کلی کاوش می کنند به عنوان بهترین پاسخ برای پرسش های شخص شناخته می شوند و دارای رتبه بالاتری خواهند بود.

3 برای هر موضوع صفحه ایجاد کنید.

وقتی صحبت از وب سایت ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو می شود ، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی غیرممکن است. اما ، اینجا جایی است که لاستیک با جاده روبرو می شود.

از مباحث ستونی که به دست آوردید برای ایجاد صفحه یا پستی استفاده کنید که در سطح بالا با استفاده از کلمات کلیدی دم طولانی که برای هر خوشه در مرحله دو ایجاد کرده اید ، نمای کلی در مورد موضوع داشته باشید. این صفحات ستون اساساً می تواند یک جدول مطالب باشد ، جایی که شما توضیحات مربوط به موضوع اصلی را ارائه می دهید ، و خوانندگان را در مورد موضوعات فرعی که در سایر پست ها توضیح می دهید ، خلاصه می کنید.

در نهایت ، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستونی ایجاد می کنید باید با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد ، مانند تعداد محصولات و پیشنهادهای شما. با این کار مشتری و مشتری شما می توانند شما را در موتورهای جستجو بدون توجه به اینکه از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند ، بسیار راحت تر کند.

4 یک وبلاگ راه اندازی کنید.

وبلاگ نویسی می تواند راهی باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران وب سایت شما باشد. به هر حال ، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و یک فرصت اضافی برای رتبه بندی در SERP ها است. اگر تجارت شما از قبل وبلاگ ندارد ، ایجاد یک وبلاگ را در نظر بگیرید.

هنگام نوشتن هر پست وبلاگ و گسترش خوشه های خود ، باید سه کار انجام دهید:

  1. بیش از سه یا چهار بار کلمه کلیدی دم بلند خود را در کل صفحه وارد نکنید زیرا Google مطابقت دقیق کلمات کلیدی را مانند گذشته در نظر نمی گیرد. در حقیقت ، موارد زیادی از کلمه کلیدی شما می تواند پرچم قرمز موتورهای جستجو باشد که شما برای به دست آوردن رتبه بندی کلید واژه خود را پر می کنید و آنها شما را به این دلیل جریمه می کنند.
  2. دوم ، همیشه به صفحه ستونی که برای موضوعات خود ایجاد کرده اید پیوند دهید. می توانید این کار را به صورت برچسب سیستم مدیریت محتوا (CMS) یا بصورت اساسی لنگر متن در متن مقاله.
  3. پس از انتشار هر پست وبلاگ ، به آن در صفحه ستون اصلی پیوند دهید که از زیرمجموعه پشتیبانی می کند. با اتصال ستون و خوشه به این روش ، به Google می گویید که رابطه ای بین کلمه کلیدی دم طولانی و مبحث اصلی وجود دارد که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.

5. یک برنامه ثابت وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

لزوماً لازم نیست که هر پست وبلاگ یا صفحه وب ایجاد شده به یک خوشه موضوع تعلق داشته باشد. همچنین نوشتن در مورد موضوعات مماس که مشتریان شما برای ایجاد اقتدار با الگوریتم های Google اهمیت می دهند ارزش زیادی دارد.

با این حساب ، حداقل هفته ای یک بار وبلاگ نویسی کنید. به یاد داشته باشید ، شما در وهله اول برای مخاطبان خود وبلاگ می نویسید ، نه موتورهای جستجو ، بنابراین بازار هدف خود را مطالعه کنید و درباره مواردی بنویسید آنها علاقه مند هستند.

ممکن است ایجاد یک استراتژی محتوا مفید باشد تا ثابت و متمرکز بر اهداف خود باشد.

6. یک طرح ایجاد لینک ایجاد کنید.

مدل خوشه موضوع ، راه پیشرفت شما در سئو است ، اما تنها راهی نیست که محتوای وب سایت شما پس از ایجاد ، به رتبه بالاتری برسد.

در حالی که پنج مرحله اول ما به SEO در صفحه اختصاص داشت ، پیوند -building هدف اصلی سئو خارج از صفحه است. ایجاد لینک (Link-Building) فرآیندی است برای جذب پیوندهای ورودی (به نام بک لینک) به وب سایت شما از طریق منابع دیگر در اینترنت. به عنوان یک قاعده کلی ، سایت هایی که دارای قدرت بیشتری هستند و به محتوای شما پیوند می خورند تأثیر قابل توجه تری در رتبه بندی شما دارند.

مدتی را به طوفان فکری اختصاص دهید و از طریق راه های مختلفی که می توانید جذب لینک های ورودی شوید . ممکن است شما در ازای پیوند به سایت های خود با اشتراک لینک با مشاغل محلی شروع کنید ، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برای فرصت های وبلاگ نویسی میهمان از طریق آنها پیوند بگیرید. به وب سایت خود بازگردید.

7. قبل از بارگذاری پرونده های رسانه ای در سایت خود ، آنها را فشرده کنید.

این یک مرحله کوچک اما مهم در روند SEO به ویژه برای بهینه سازی تلفن همراه است.

با رشد وبلاگ یا وب سایت خود ، بدون شک تصاویر ، فیلم ها و رسانه های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از محتوای خود خواهید داشت. این دارایی های بصری به حفظ توجه بازدیدکنندگان شما کمک می کنند ، اما به راحتی می توان فراموش کرد که این پرونده ها می توانند بسیار بزرگ باشند. از آنجا که سرعت صفحه یک فاکتور مهم در رتبه بندی است ، مهم است که اندازه پرونده های رسانه ای که در سایت خود بارگذاری می کنید را کنترل کنید.

هرچه اندازه پرونده بزرگتر باشد ، ارائه یک وب سایت برای مرورگر اینترنت دشوارتر است. همچنین بارگیری این تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه دشوارتر است ، زیرا پهنای باند دستگاه های آنها بسیار کم است. بنابراین ، هرچه اندازه پرونده کمتر باشد ، سرعت بارگیری وب سایت شما سریعتر خواهد بود. اما ، چگونه تصاویر را فشرده می کنید و کیفیت را حفظ می کنید؟

لازم است قبل از بارگذاری تصاویر ، فیلم ها و فایلهای گرافیکی ، از یک ابزار فشرده سازی برای کاهش اندازه پرونده استفاده کنید. سایتهایی مانند TinyPNG تصاویر را به صورت فشرده فشرده می کنند ، در حالی که Google Squoosh می تواند پرونده های تصویر را به اندازه های میکروسکوپی کوچک کند. با این وجود فشرده سازی رسانه خود را انتخاب می کنید ، نگه داشتن فایلها در محدوده کیلوبایت (KB) یک قانون اساسی است.

8. در مورد اخبار SEO و بهترین روش ها به روز باشید.

درست مانند بازاریابی ، چشم انداز موتور جستجو نیز در حال پیشرفت است. ماندن در بالای روندهای فعلی و بهترین روش ها یک استراتژی مهم است و منابع آنلاین متعددی وجود دارد که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند. در اینجا چند منبع برای بررسی وجود دارد:

9. موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

SEO می تواند زمان و تلاش زیادی را صرف کند و به همین دلیل ، می خواهید بدانید که آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر. برای درک موفقیت در روند کلی خود و شناسایی زمینه های ممکن برای پیشرفت ، مهم است که معیارهای خود را پیگیری کنید.

شما می توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب مورد نظر خود ، ترافیک ارگانیک را کنترل کنید یا داشبورد خود را با استفاده از اکسل یا کاربرگ های Google . همچنین ، پیگیری صفحات نمایه شده ، تبدیل ، ROI ، و رتبه بندی شما در SERPs می تواند به شما کمک کند موفقیت خود را تشخیص دهید و همچنین زمینه های فرصت را مشخص کنید.

فرآیند جستجوگرها

هنگامی که استراتژی SEO خود را ایجاد کردید ، باید فرایندی را نیز برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و توسعه هدف جستجو ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

1 محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه کنید.

برای ادامه رتبه بندی در SERP ، هر ماه مدتی را به به روزرسانی پست های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید. همچنین می توانید از این زمان برای افزودن بهترین روش های جستجوگر SEO که در ابتدا به آنها پرداخته نشده است استفاده کنید ، مانند نوشتار متن alt موجود در تصویر.

2. به دنبال تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.

پس از چند ماه ، نحوه رتبه بندی پست های وبلاگ خود و رتبه بندی کلمات کلیدی را پیگیری کنید. این می تواند به شما کمک کند زیرعنوان ها را ویرایش و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی که ممکن است مخاطب شما به آن علاقه داشته باشد استفاده کنید.

3 ارزش ویرایشی بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.

گاهی متوجه می شوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این سناریو ، شما باید فراتر از میانگین به روزرسانی تاریخی سئو باشید و یک بازخوانی کامل به آن بدهید. شما می توانید این کار را با به روزرسانی اطلاعات و آمارهای قدیمی ، ترکیب بخش های جدید برای عمق بیشتر و اضافه کردن نقل قول ها یا داده های اصلی برای ارسال مراجعه بیشتر به پست انجام دهید.

4 یک برنامه محتوای ماهانه ایجاد کنید.

برای همراهی با استراتژی SEO خود ، ایجاد و اصلاح برنامه محتوای ماهانه می تواند مفید باشد. می توانید آن را در یک صفحه گسترده قرار دهید و تیم های شما می توانند بر اساس آن ردیابی کنند. لیست زیر مثالی از برنامه محتوای ماهانه محتوا است که مراحل بالا را در نظر می گیرد.

با یک برنامه SEO ماهانه مانند طرح فوق ، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش بینش جستجو ، می توانید یک استراتژی کارآمد SEO را بسازید و اجرا کنید. همچنین می توانید مباحث مربوط به میوه های کم آویز را شناسایی کرده و از آنها برای بحث در مورد صنعت خود استفاده کنید.

استراتژی ایجاد کنید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند

رتبه بندی در صفحات جستجو ممکن است دشوار باشد. اگرچه ممکن است ایجاد محتوایی که در اطراف کلمات کلیدی پربازدید باشد ، اغواکننده به نظر برسد ، اما ممکن است این استراتژی به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک نکند.

درعوض ، ایجاد یک استراتژی SEO که به شما کمک می کند نیازهای فردی کسب و کار خود را از جمله افزایش جذب مشتری برای موفقیت بیشتر در بازاریابی برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO ، به راهنمای نهایی SEO مراجعه کنید.

یادداشت سردبیر: این پست وبلاگ در اصل در آوریل 2019 منتشر شد اما برای قوام و طراوت در فوریه 2020 به روز شد.

marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *