بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه انجام آزمایش بازاریابی کامل [+ مثالها]

در حالی که هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بدانید آیا کمپین شما سر به سر می گذارد یا خیر ، راهی وجود دارد که بتوانید سنجید که آیا جنبه های جدید استراتژی شما مثر است یا خیر.

اگر می خواهید بدانید آیا اجزای خاصی از کمپین شما ارزش تلاش را دارد یا خیر ، یک آزمایش بازاریابی را در نظر بگیرید.

آزمایش های بازاریابی به شما نشان می دهد که چگونه روش های بازاریابی قبل از اجرای آنها به خوبی عمل خواهند کرد. برای یادگیری نحوه انجام آزمایش و کشف انواع آزمایش هایی که می توانید انجام دهید ، به خواندن ادامه دهید.

آزمایش های بازاریابی چیست؟

آزمایش بازاریابی نوعی از تحقیقات بازار است که در آن هدف شما کشف استراتژی های جدید برای کمپین های آینده یا تأیید کمپین های موجود است.

به عنوان مثال ، یک تیم بازاریابی ممکن است قبل از افزودن آنها به کمپین ، ایمیل هایی را به بخش کوچکی از خوانندگان خود بسازد و ارسال کند تا میزان مشارکت را بسنجد.

توجه به این نکته ضروری است که یک آزمایش بازاریابی مترادف با یک آزمون بازاریابی نیست. آزمایشات بازاریابی برای کشف انجام می شود ، در حالی که یک آزمایش نظریه ها را تأیید می کند.

چرا باید یک آزمایش بازاریابی انجام دهید؟

تصور کنید که یک آزمایش بازاریابی را به عنوان یک بیمه نامه در مورد تلاش های بازاریابی آینده در نظر گرفته اید. این راهی برای به حداقل رساندن خطر و اطمینان از این است که تلاش های شما با نتایج دلخواه شما مطابقت دارد.

تصور کنید ساعت ها در جستجوی هدیه مناسب باشید. فکر می کنید مورد مناسب را پیدا کرده اید ، اما بعداً متوجه شدید که با سلیقه یا علایق گیرنده شما مطابقت ندارد. هدایا با رسید دریافت می شوند اما در مورد کمپین های بازاریابی هیچ ضمانت بازگشتی وجود ندارد.

یک آزمایش به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را بهتر بشناسید ، که به نوبه خود به شما امکان می دهد استراتژی خود را برای عملکرد قوی تر بهینه کنید.

انجام آزمایش بازاریابی شامل انجام تحقیقات ، ساختاربندی آزمایش و تجزیه و تحلیل نتایج است. بیایید هفت مرحله لازم را برای انجام آزمایش بازاریابی پشت سر بگذاریم.

1. ایده های آزمایشی را مورد بررسی قرار دهید و اولویت بندی کنید.

اولین کاری که باید هنگام اجرای آزمایش بازاریابی انجام دهید این است که لیستی از ایده ها را شروع کنید.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ به اولویت های فعلی خود نگاه کنید. برای سه ماهه بعدی یا سال آینده بر چه اهدافی تمرکز کرده اید؟

از آنجا ، داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل کنید. آیا استراتژی های گذشته شما در گذشته کار می کرد و عملکرد ضعیف شما چه بود؟

با جستجوی داده های خود ، ممکن است متوجه شوید که هنوز س questionsالات بی پاسخ در مورد اینکه کدام استراتژی ها می توانند مثرتر باشند ، دارید. از آنجا ، می توانید دلایل بالقوه پشت عملکرد پایین را شناسایی کرده و ایده های جدیدی را برای آزمایشات آتی شروع کنید.

سپس ، می توانید ایده های خود را بر اساس ارتباط ، بهنگام بودن و بازگشت سرمایه ، رتبه بندی کنید تا بدانید ابتدا باید با کدام ایده ها برخورد کنید.

گزارش ایده های خود را بصورت آنلاین ، مانند کاربرگ Google Google ذخیره کنید ، برای دسترسی آسان و همکاری.

2. یک ایده برای تمرکز پیدا کنید.

اکنون که یک گزارش ایده دارید ، می توانید یکی را برای تمرکز انتخاب کنید.

در حالت ایده آل ، شما لیست خود را بر اساس اولویت های فعلی سازماندهی می کنید. به این ترتیب ، با پیشرفت کسب و کار ، اولویت های شما ممکن است تغییر کرده و بر نحوه رتبه بندی ایده های شما تأثیر بگذارد.

بگویید می خواهید تعداد مشترکان خود را در سه ماهه آینده 1000 نفر افزایش دهید. چند هفته با شروع سه ماه فاصله دارید و پس از بررسی داده های خود ، متوجه می شوید که کاربران پس از ورود به صفحه فرود شما تبدیل نمی شوند.

صفحه فرود مکان خوبی برای شروع آزمایش شما خواهد بود. با اهداف کنونی شما مرتبط است و سرمایه هنگفتی را برای شما باز می گرداند.

حتي آزمايشات ناموفق ، يعني آزمايشاتي كه نتايج مورد انتظار را به همراه ندارند ، به طور باورنكردني ارزشمند هستند چرا كه به شما در شناخت بهتر مخاطبان كمك مي كنند.

3. یک فرضیه ارائه دهید.

فرضیه ها فقط برای پروژه های علمی نیستند. هنگام انجام آزمایش بازاریابی ، اولین قدم این است که فرضیه ای را برای کنجکاوی آن آزمایش کنید.

یک فرضیه خوب برای صفحه فرود می تواند یکی از موارد زیر باشد:

    • تغییر نسخه CTA از “شروع به کار” به “به انجمن ما بپیوندید” 5 sign ثبت نام را افزایش می دهد.
    • حذف قسمت شماره تلفن از فرم صفحه فرود ، میزان تکمیل فرم را تا 25 درصد افزایش می دهد.
    • افزودن نشان امنیتی در صفحه فرود ، نرخ تبدیل را تا 10 درصد افزایش می دهد.

این فرضیه خوبی است زیرا می توانید آن را اثبات یا رد کنید ، ذهنی نیست و اندازه گیری روشنی از پیشرفت دارد.

یک فرضیه نه چندان خوب چندین عنصر را به طور هم زمان مورد بررسی قرار می دهد ، نامشخص و اندازه گیری آن دشوار است. به عنوان مثال: “با به روز رسانی عکس ها ، CTA و کپی در صفحه فرود ، باید ثبت نام بیشتری داشته باشیم.

به این دلیل این کار نمی کند: آزمایش چند متغیر به طور همزمان در مورد آزمایش ممنوع است ، زیرا مشخص نیست که کدام تغییرات بر نتایج تأثیر می گذارد. این فرضیه همچنین به چگونگی تغییر عناصر و همچنین برنده شدن چیزی اشاره نمی کند.

تدوین فرضیه نیاز به تمرین دارد ، اما این کلید ایجاد یک آزمایش قوی است.

4. جمع آوری تحقیقات.

پس از ایجاد فرضیه خود ، شروع به جمع آوری تحقیقات کنید. انجام این کار به شما دانش پیش زمینه ای در مورد آزمایشاتی که قبلاً انجام شده است می دهد و از نتایج احتمالی ایده می گیرد.

تحقیق در مورد آزمایش شما می تواند در صورت نیاز فرضیه خود را اصلاح کنید.

فرضیه شما این است که “تغییر نسخه CTA از” شروع به کار “به” به انجمن ما بپیوندید “5 sign ثبت نام را افزایش می دهد.” شما می توانید تحقیقات بازار را برای تأیید ایده های خود در پرسونای کاربر و اگر آنها با رویکردی متمرکز بر اجتماع بهتر طنین انداز شوند.

نگاهی به صفحات فرود رقبای خود و مشاهده استراتژی های مورد استفاده آنها در طول تحقیقات شما مفید خواهد بود.

5. معیارهای خود را انتخاب کنید.

هنگامی که تحقیق را جمع آوری کردید ، می توانید انتخاب کنید کدام خیابان را انتخاب کنید و چه معیارهایی را اندازه گیری کنید.

به عنوان مثال ، اگر آزمایش خط موضوع ایمیل را اجرا می کنید ، نرخ باز کردن معیار مناسبی برای ردیابی است.

برای یک صفحه فرود ، به احتمال زیاد در طول دوره آزمایش تعداد ارسال ها را ردیابی می کنید. اگر در حال آزمایش روی یک وبلاگ هستید ، ممکن است روی زمان متوسط ​​صفحه تمرکز کنید.

همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی را دنبال می کنید و س questionالی که می خواهید با آزمایش خود پاسخ دهید.

6. آزمایش را انجام دهید.

اکنون زمان ایجاد و انجام آزمایش است.

بسته به آنچه در حال آزمایش هستید ، ممکن است یک پروژه چند منظوره باشد که نیاز به همکاری با تیم های دیگر دارد.

برای مثال ، اگر CTA صفحه فرود جدیدی را آزمایش می کنید ، احتمالاً به یک کپی رایتر یا نویسنده UX نیاز دارید.

همه افرادی که در این آزمایش شرکت دارند باید بدانند:

  • فرضیه و هدف آزمایش
  • جدول زمانی و مدت زمان
  • معیارهایی که پیگیری می کنید

7. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.

پس از اجرای آزمایش ، نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.

می خواهید داده های کافی برای اهمیت آماری جمع آوری کنید.

از معیارهایی که در مرحله دوم تصمیم گرفته اید استفاده کنید و نتیجه بگیرید که فرضیه شما درست بوده است یا خیر.

شاخص های اصلی موفقیت معیارهایی هستند که شما تمرکز بر آنها را انتخاب کرده اید.

برای مثال ، برای مثال صفحه فرود ، آیا ثبت نام ها در نتیجه نسخه جدید افزایش یافته است؟ اگر نرخ تبدیل به هدف برسد یا بالاتر باشد ، آزمایش موفقیت آمیز تلقی می شود و باید آن را پیاده کنید.

در صورت عدم موفقیت ، تیم شما باید در مورد دلایل احتمالی بحث کند و به صفحه طراحی برگردد. این آزمایش ممکن است ایده های عناصر جدید را برای آزمایش جرقه بزند.

اکنون که می دانید چگونه یک آزمایش بازاریابی را انجام دهید ، بیایید چند روش مختلف را برای اجرای آنها بررسی کنیم.

نمونه های آزمایش بازاریابی

انواع مختلفی از آزمایش های بازاریابی وجود دارد که می توانید با تیم خود انجام دهید. این آزمایش ها به شما کمک می کند تا نحوه اجرای جنبه های کمپین خود را قبل از اینکه کمپین را به طور کلی اجرا کنید ، تعیین کنید.

تست A/B یکی از روش های رایج برای بازاریابی که در آن دو نسخه از یک صفحه وب ، ایمیل یا پست اجتماعی به مخاطبان ارائه می شود (به طور تصادفی به نصف تقسیم می شود). این آزمون تعیین می کند که کدام نسخه با مخاطبان شما عملکرد بهتری دارد.

این روش مفید است زیرا می توانید ترجیحات کاربرانی را که از محصول شما استفاده می کنند بهتر درک کنید.

انواع آزمایشاتی را که می توانید انجام دهید در زیر بیابید.

1. وب سایت

وب سایت شما بدون شک مهمترین دارایی دیجیتالی شما است. به این ترتیب ، شما باید مطمئن شوید که عملکرد آن خوب است.

اگر نرخ پرش شما زیاد است ، متوسط ​​زمان در صفحه کم است ، یا بازدیدکنندگان شما به روشی که می خواهید در سایت شما حرکت نمی کنند ، ممکن است زمان اجرای آزمایش فرا رسیده باشد.

2. صفحات فرود

از صفحات فرود برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ ها استفاده می شود. اگر صفحه فرود شما عملکرد ضعیفی دارد ، اجرای آزمایش می تواند بازده بالایی داشته باشد.

نکته جالب در مورد اجرای آزمایش در صفحه فرود این است که معمولاً فقط چند عنصر برای آزمایش وجود دارد: تصویر پس زمینه ، کپی ، فرم و CTA .

3. CTA

آزمایش با CTA می تواند تعداد افرادی را که با محتوای شما درگیر می شوند ، افزایش دهد.

به عنوان مثال ، به جای استفاده از “اکنون بخر!” برای جلب مشتریان ، چرا سعی نکنید ، “بیشتر بیاموزید.”

همچنین می توانید رنگ های مختلف CTA ها را برعکس کپی آزمایش کنید.

4. کمپین های رسانه ای پولی

روشهای بسیار زیادی برای آزمایش تبلیغات وجود دارد.

نه تنها می توانید تبلیغات را در بسترهای مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام تبلیغات بیشتر به مخاطبین شما می رسد ، بلکه می توانید نوع آگهی ایجاد شده را نیز آزمایش کنید.

متحرک سازی تبلیغات به عنوان یک منبع بزرگ GIF در محل کار ، راهی عالی برای جلب توجه مشتریان بالقوه است. اینها ممکن است برای نام تجاری شما عالی باشد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که فیلم های کوتاه یا تصاویر ثابت بهتر کار می کنند.

social media ad on Instagram این تبلیغ اینستاگرام از ما واقعاً غریبه نیستیم از چند رسانه ای برای برجسته کردن پست خود استفاده می کند. اگر تبلیغات PPC را آزمایش می کنید ، سعی کنید آن تبلیغات را متنوع کنید تا مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار گیرد.

علاوه بر این ، ممکن است انواع مختلفی از کپی را با تبلیغات خود اجرا کنید تا ببینید کدام زبان مخاطبان را مجبور به کلیک می کند.

برای به حداکثر رساندن بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) ، آزمایش هایی را با دستمزد خود انجام دهید کمپین های رسانه ای.

4. بسترهای رسانه اجتماعی

آیا از سایت رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ به عنوان مثال ، مارک های سبک زندگی ممکن است توییتر و اینستاگرام را در اولویت قرار دهند ، اما پیاده سازی Pinterest در را برای مخاطبان دست نخورده باز می کند.

ممکن است آزمایش کنید که هشتگ ها یا تصاویری که در برخی از سایت های رسانه اجتماعی استفاده می کنید را ببینید تا عملکرد آنها را ببینید.

هرچه بیشتر از پلتفرم های اجتماعی خاصی استفاده کنید ، تکرارهای بیشتری را می توانید براساس پاسخ مخاطبان خود ایجاد کنید.

حتی ممکن است از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود برای تعیین اینکه بر کدام کشورها یا مناطق باید تمرکز کنید استفاده کنید – برای مثال ، تجزیه و تحلیل Twitter ، در زیر ، محل سکونت اکثر مخاطبان من را نشان می دهد.

personal twitter analytics

اگر متناوباً دیدم بیشتر مخاطبانم از هند هستند ، شاید لازم باشد استراتژی اجتماعی خود را تغییر دهم تا مطمئن شوم که به منطقه زمانی هند رسیدگی کرده ام.

هنگام آزمایش مناطق زمانی مختلف ، محتوا را برای مخاطبی که سعی می کنید به آن دسترسی پیدا کنید ، اختصاص دهید.

5. کپی

کپی شما-متنی که در کمپین های بازاریابی برای ترغیب ، اطلاع رسانی یا سرگرمی مخاطبان استفاده می شود-می تواند باعث ایجاد یا شکستن شما شود استراتژی بازاریابی .

اگر با مخاطب خود در ارتباط نیستید ، ممکن است پیام شما طنین انداز نشود. شاید شما شخصیت کاربر خود را کامل نکرده اید یا تحقیقات محدودی انجام داده اید.

بنابراین ، ممکن است آزمایش اینکه مخاطب شما از چه لحن و مفاهیمی لذت می برد مفید باشد. آزمایش A/B یک راه عالی برای انجام این کار است ، همچنین می توانید نظرسنجی ها و گروه های متمرکز را برای درک بهتر مخاطبان خود انجام دهید.

6. ایمیل

بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از بهترین کانال های دیجیتالی برای رشد و پرورش مخاطبین شما است.

اگر نرخ اشتراک کم باز یا زیاد لغو اشتراک دارید ، ارزش آزمایش دارد تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزی بهتر پاسخ خواهند داد.

شاید خطوط موضوعی شما بیش از حد غیر شخصی یا نامشخص باشند. یا محتوای ایمیل شما بسیار طولانی است.

با بازی کردن با عناصر مختلف در ایمیل خود ، می توانید استراتژی مناسب را برای دسترسی به مخاطبان خود پیدا کنید.

در نهایت ، آزمایش های بازاریابی راهی مقرون به صرفه برای به دست آوردن تصویری از نحوه عملکرد ایده های محتوای جدید در کمپین بعدی شما هستند ، که برای اطمینان از ادامه لذت مخاطب بسیار مهم است.

توجه ویراستار: این پست در اصل در دسامبر 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.

The Ultimate A/B Testing Kit

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *