بازاریابی اینستاگرام, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

نحوه استفاده از Insights Instagram (در 9 مرحله آسان)

داده ها به شما کمک می کند مخاطبان خود را درک کنید. این به شما می گوید که آنها چگونه کارها را انجام می دهند ، آنچه را ترجیح می دهند و چه کسانی هستند. مطمئناً می توانید بر اساس احساس روده تصمیمات شغلی بگیرید ، اما هنگامی که بتوانید پیش فرض ها را با واقعیت های سخت و سرد تأیید کنید ، به احتمال زیاد به این هدف ضربه خواهید زد.

داده ها و تجزیه و تحلیل به شما کمک می کنند تا تأثیر تلاش های بازاریابی خود را در کانال های مختلف اندازه گیری کنید تا ببینید آیا کاری وجود دارد که شما باید متفاوت انجام دهید – مانند هدف قرار دادن مخاطب دیگر ، ارسال در ساعت خاصی از روز یا آزمایش محتوای جدید قالب.

رسانه های اجتماعی از این لحاظ که قابل اندازه گیری و بهبود هستند ، تفاوتی با سایر جنبه های بازاریابی شما ندارند. به همین دلیل خواهید توانست یک استراتژی اینستاگرام موثرتر ایجاد کنید. با استفاده از Instagram Insights.

Click Here to Subscribe to HubSpot's Marketing Blog

در اینجا تجزیه و تحلیل این کانال آورده شده است که بازاریابان باید بدانند و درک کنند – و نحوه استفاده از آنها.

View Instagram Insights: Accounts Reached Page on Instagram

برای استفاده از Instagram Insights ، ابتدا باید یک نمایه تجاری داشته باشید. اگر قبلاً از حساب شخصی خود استفاده می کنید ، می توانید به نمایه کسب و کار بروید. در اینجا نحوه تبدیل حساب خود در چند مرحله ساده وجود دارد.

1 اگر قبلاً یک پروفایل تجاری فیس بوک برای همان شخصیت ایجاد نکرده اید.

نمایه مشاغل اینستاگرام به شما امکان می دهد به ویژگی ها و ابزارهای اضافی برای کمک به رشد مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. با این حال ، برای راه اندازی نمایه تجاری اینستاگرام ، باید یک صفحه فیس بوک برای تجارت خود داشته باشید. از طریق فیس بوک است که اعتبار پرداخت و موارد دیگر را اضافه می کنید. برای دستورالعمل تنظیم صفحه Facebook خود اگر قبلاً آن را ندارید ، اینجا را کلیک کنید.

2. از عمومی بودن نمایه اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید. از نمایه های خصوصی نمی توان به عنوان پروفایل تجاری استفاده کرد.

شما می خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید و پست های خود را توسط کاربران اینستاگرام که با نام تجاری شما آشنا نیستند ، مشاهده کنید. به همین دلیل ، نمایه اینستاگرام شما باید قبل از تبدیل آن به نمایه تجاری رسمی اینستاگرام ، عمومی شود. مراحل زیر است:
مرحله اول: به نمایه خود بروید و روی نماد همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

Convert Instagram to Business Profile: Tap Hamburger Menu

مرحله دوم: برای دسترسی به تنظیمات خود روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

Convert Instagram to Business Profile: Gearshift Wheel Icon for Settings

مرحله سوم: “حریم خصوصی” را انتخاب کنید

Convert Instagram to Business Profile: Privacy in Settings Menu

مرحله چهارم: ضامن کنار “حساب خصوصی” را روشن کنید.

Convert Instagram to Business Profile: Instagram Private Account Toggle

نمایه اینستاگرام شما اکنون عمومی است.

3 به صفحه تنظیمات خود برگردید و روی “حساب” ضربه بزنید.

با کلیک روی نماد همبرگر و ضربه زدن روی نماد چرخ دنده ، به صفحه تنظیمات خود برگردید. متناوباً ، می توانید از دکمه برگشت تلفن خود برای رفتن به آنجا استفاده کنید.

از فهرست تنظیمات روی حساب ضربه بزنید.

Convert Instagram to Business Profile: Account in the Settings Menu

4 “تغییر نوع حساب” را انتخاب کنید و “تغییر به حساب کسب و کار” را انتخاب کنید

Convert Instagram to Business Profile: Switch to Business Account با انتخاب تغییر به حساب کاربری 5. برای تنظیم نمایه کسب و کار خود ، دستورات Instagram را دنبال کنید.

از شما خواسته می شود جزئیات مربوط به کسب و کار خود را از جمله دسته مشاغل ، اطلاعات تماس و موارد دیگر بررسی و تغییر دهید. همچنین از شما خواسته می شود صفحه فیس بوکی را که می خواهید با نمایه شما مرتبط شود انتخاب کنید (از مرحله 1).

6. روی «تمام شد» ضربه بزنید.

پس از راه اندازی حساب کاربری خود ، می توانید از Instagram Insights استفاده کنید. در اینجا نحوه شروع کار آمده است.

1 منوی همبرگر را باز کنید و روی “Insights” کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات مربوط به حساب کلی اینستاگرام خود ، با مراجعه به نمایه خود شروع کنید. سپس ، در بالا ، روی نماد همبرگر کلیک کنید و Insights را از فهرست انتخاب کنید.

View Instagram Insights: Navigating to Insights from the Instagram Menu

از آنجا به صفحه موارد برجسته اخیر خواهید رسید که در آن برخی اطلاعات کلی درباره نحوه تعامل افراد با نمایه شما را مشاهده خواهید کرد ، مانند تعداد دنبال کننده هایی که در هفته گذشته کسب کرده اید یا از دست داده اید .

View Instagram Insights: Recent Highlights Page on Instagram

در مرحله بعدی ، ما اطلاعات ویژه تری در مورد نمایه شما می توانید کشف کنید.

2. دسترسی را اندازه گیری کنید.

روی بخش حسابهای رسیده کلیک کنید. Reach تعداد کاربران بی نظیری را که هر یک از پست های اینستاگرام شما را دیده اند منعکس می کند.

View Instagram Insights: Accounts Reached Page on Instagram

در این گروه ، اطلاعات آماری برای:

را مشاهده خواهید کرد

  • برداشت ها – چند بار پست های شما دیده شده است.
  • فعالیت حساب – بازدید از نمایه ، ضربه زدن به وب سایت و سایر فعالیت ها.
  • مهمترین پست ها – پست هایی که بیشترین میزان جذب و جذابیت را ایجاد کرده اند.
  • برترین داستان ها – پست های Instagram Stories که بیشترین میزان جذب و جذابیت را ایجاد کرده است.
  • ویدئوهای برتر IGTV – فیلم های IGTV که بیشترین میزان جذابیت و جذابیت را برای شما ایجاد می کنند.

برخی از این بینش ها را می توان برای بینش بیشتر گسترش داد.

3 بازدیدها و دنبال کنندگان نمایه را ردیابی کنید.

در صفحه Accounts Reached در بخش Account Account (فعالیت فعالیت) ، می توانید بازدید از نمایه را مشاهده کنید.

بازدیدهای نمایه تعداد دفعات مشاهده نمایه شما را نشان می دهد.

4 کلیک های وب سایت را تعیین کنید.

ضربه های وب سایت را نیز می توانید در بخش فعالیت حساب پیدا کنید. این بینش تعداد دفعات کلیک روی پیوندهایی را که در نمایه کسب و کار خود قرار داده اید نشان می دهد.

5. تعاملات محتوا را ردیابی کنید.

به موارد برجسته اخیر بروید و روی تعاملات محتوا ضربه بزنید. با این کار صفحه ای نمایش داده می شود که عملکرد محتوای شما را از نظر میزان جذابیت نشان می دهد و معیارها را براساس نوع محتوا تقسیم می کند.

View Instagram Insights: Content Interactions Page on Instagram

پسندیدن به خودی خود صحبت می کند ، نشان دهنده تعداد کاربرانی است که پست شما را پسندیده اند. مانند مورد پسندیدن ، نظرات تعداد نظرات باقی مانده را نشان می دهد روشن پست شما ذخیره تعداد کاربران یا حسابهای منحصر به فردی را که پست شما را ذخیره کرده اند یا روی نماد نشانک مانند که در زیر آن در فیدهای آنها نشان داده شده است کلیک می کنند ، برجسته می کند.

6. پیروان خود را پیگیری کنید.

به موارد برجسته اخیر بروید و روی کل دنبال کنندگان کلیک کنید. سپس به صفحه خرابی پیروان می رسید

View Instagram Insights: Follower Breakdown page on Instagram

این صفحه تعداد فالوئرهایی را که طی هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید و همچنین میانگین ساعاتی از روز که فالوورهای شما از اینستاگرام استفاده می کنند نشان می دهد – داده هایی که می توانند هنگام برنامه ریزی پست ها بسیار مفید باشند.

7. بدانید چه اقداماتی در پست شما انجام شده است.

برای مشاهده اطلاعات آماری برای یک پست خاص اینستاگرام ، با مراجعه به نمایه خود شروع کنید. روی پستی که می خواهید بررسی کنید ضربه بزنید ، سپس روی مشاهده اطلاعات آماری در زیر تصویر کلیک کنید.

این اطلاعات آماری بیانگر تعداد اقداماتی است که کاربران در نتیجه مشاهده پست شما در نمایه شما انجام داده اند – مواردی مانند بازدید از نمایه شما ، سپس اقدامی مانند کلیک کردن روی پیوند وب سایت یا دنبال کردن شما.

View Instagram Insights: Instagram Insights Actions Feature

منبع: Instagram

8. از “Discovery” استفاده کنید تا ببینید پست شما در خبرمایه کجا نشان داده شده است.

همانطور که از نامش پیداست ، این اطلاعات نشان می دهد کجا پست شما بیشتر دیده شده است – یا کشف شده است – از جمله اینکه چند حساب در هنگام مشاهده پست قبلاً شما را دنبال نکرده اند.

این بخش شامل معیارهای برداشت ها است ، که نشان دهنده تعداد دفعاتی است که پست شما از یک مکان خاص در اینستاگرام کشف شده است ، مانند خوراک خانه کاربر ، جستجو ، نمایه شما ، برچسب مکان ، یا یک هشتگ.

View Instagram Insights: Instagram Insights Discovery Feature

منبع: Instagram

اطلاعات آماری Discovery همچنین شامل اطلاعات مربوط به میزان دسترسی یک پست است – که تعداد حسابهای منحصر به فردی را که پست شما را مشاهده کرده اند منعکس می کند.

9. بینش داستان را مشاهده کنید.

سرانجام ، کاربران اینستاگرام با نمایه کسب و کار می توانند اطلاعات مربوط به داستانهای زودگذر خود را مشاهده کنند.

برای مشاهده اطلاعات آماری Story خود ، به Insights بروید و به بخش محتوایی که به اشتراک گذاشته اید در صفحه موارد برجسته اخیر پایین بروید.

به قسمت داستانها بروید و می توانید اطلاعات مربوط به داستان های قدیمی تر ، و همچنین داستان هایی را که هنوز منقضی نشده اند ، مشاهده کنید.

در مرحله بعدی ، ما اطلاعات ویژه تری خواهیم یافت که می توانید کاوش کنید.

برداشت ها

این بینش نشان دهنده چند بار مشاهده داستان شما است.

هنگام مشاهده این اطلاعات ، به خاطر داشته باشید که می توانید چندین تصویر یا فیلم به Story خود اضافه کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ، هر قسمت از محتوای بصری در Story شما به عنوان یک عکس یا فیلم در پست شما محاسبه می شود.

بیایید بگوییم شما شش عکس به Story خود اضافه می کنید. این که کسی فقط یک مورد را مشاهده کند یا هر شش مورد را مشاهده کند ، اینستاگرام فقط کل استوری شما را که یک برداشت دریافت کرده است ، محاسبه می کند.

همین مورد مربوط به محتوای Story است که بیش از یک بار توسط یک کاربر مشاهده شده است. اینستاگرام هنوز فقط این تعامل را به حساب می آورد که کل داستان یک برداشت را داشته است.

رسیدن

این بینش تعداد کاربران منحصر به فردی را که داستان شما را دیده اند منعکس می کند.

به جلو ضربه بزنید

این بینش نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربر بر روی عکس داستان یا فیلم شما ضربه می زند تا به قسمت بعدی رسانه برود.

دوباره ضربه بزنید

این بینش تعداد دفعاتی را که کاربر بر روی عکس داستان یا فیلم شما ضربه می زند ، نشان می دهد تا به قسمت قبلی رسانه برگردد.

پاسخها

این بینش تعداد دفعات ارسال پیام توسط کاربران از جعبه متن ارسال پیام در داستان شما را نشان می دهد.

Replies on Instagram Stories

Swipe Aways

این بینش تعداد دفعات کش رفتن کاربران برای رفتن به داستان حساب بعدی را منعکس می کند – با “ضربه به جلو” اشتباه گرفته نشود ، که نشان دهنده پرش سریع کاربران به شما آنها> قطعه بعدی رسانه استوری است.

خروج

این بینش تعداد دفعات خروج کاربر از بخش داستانها را برای بازگشت به صفحه اصلی نشان می دهد.

اندازه گیری اثربخشی خود با Insights Instagram

اکنون که می دانید با استفاده از Instagram Insights چگونه می توانید به داده ها برای اطلاع استراتژی خود دسترسی پیدا کنید ، می توانید این داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید چه عواملی برای مخاطبان شما مفید است (و چه مواردی غیرفعال). از آنجا ، با در نظر گرفتن این معیارها ، ایجاد محتوایی که به یک میزان جذابیت منجر شود بسیار آسان تر خواهد شد.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در ژانویه 2018 منتشر شده است اما برای جامعیت به روز شده است.

hubspot marketing blog

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *